کاربرد ردیاب در حمل محموله های بانکی

12 خرداد ، 1400
گروه تحقیقاتی وایزر

احتمالاً برای شما هم پیش آمده که در حال عبور از خیابان نزدیک بانک‌ها، خودرویی مشکی رنگ را ببینید که ماموران با اسلحه از آن مراقبت می‌کنند. این خودروها حامل محموله‌های بانکی هستند و پول مورد نیاز شعبه‌های مختلف بانک‌ها را حمل می‌کنند. حفاظت از این محموله کاری بسیار مهم و سخت است زیرا حمل پول، آن هم در مقدار زیاد، همیشه مورد توجه سارقان بوده است.

اگر چه با وجود ماموران مسلح حفاظت از خودروهای حمل محموله‌ های بانکی سارقان جرات کمی برای اقدام دارند، اما باید همیشه تمامی جوانب و موارد احتمالی را سنجید و از بروز حادثه جلوگیری کرد. به همین دلیل، استفاده از ابزارهای ایمنی خودرو در ماشین‌های حمل پول بانکی در کنار ماموران حفاظتی همیشه توصیه می‌شود.

مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ابزار حفاظت از خودروهای حمل محموله، ردیاب یا جی پی اس است. اما کاربرد ردیاب در حمل محموله‌های بانکی چیست؟ آیا در صورت سرقت محموله، می‌توان به کمک جی پی اس سارق را یافت؟ با ما همراه باشید تا به بررسی کاربرد ردیاب در حمل محموله های بانکی بپردازیم.

کاربرد ردیاب در حمل محموله های بانکیکاربرد ردیاب در حمل محموله های بانکی

نگاهی کوتاه به عملکرد ردیاب خودرو

ردیاب‌ یا جی پی اس دستگاه کوچک و سیم کارت‌خوری است که با نصب آن در ماشین یا قرار دادن آن در وسایل قیمتی و یا حتی نصب آن برای سالمندان و کودکان امکان نظارت بیشتر بر امنیت آن‌ها را می‌دهد. این دستگاه با اتصال به ماهواره‌های مستقر در مدار زمین اطلاعات دقیق و کاملی از محل قرارگیری وسیله یا شخص حامل جی پی اس ارائه می‌دهد.

در گذشته‌ و پیش از آن که ردیاب‌ها پا به عرصه ظهور بگذارند، از دزدگیرها برای حفاظت از خودرو استفاده می‌کردند. اما دزدگیرها تنها با ایجاد سر و صدا هشدار می‌دادند که اتفاقی برای امنیت خودرو افتاده است. اگر صاحب خودرو سر و صدای دزدگیر را نمی‌شنید، سارق با وجود دزدگیر هم می‌توانست خودرو را به سرقت ببرد. همچنین دزدگیرها از دقت بالایی برخوردار نبودند؛ صدای هواپیما، پریدن گربه روی ماشین و ... نیز می‌توانست باعث ایجاد سر و صدای دزدگیر شود.

اما با پیشرفت تکنولوژی و فراهم شدن بسترهای استفاده از جی پی اس آنلاین، ردیاب‌ها وارد کشور شدند و خرید ردیاب برای حفاظت از انواع خودروها از جمله خودروهای حمل محموله‌های بانکی رونق یافت و تا به امروز نیز کاملاً موفق عمل کرده است.

مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش از وب سایت ردیاب وایزر دنبال نمایید

کاربرد ردیاب GPS در صنعت حمل و نقل و باربری

کاربرد جی پی اس برای عموم، سیستم موقعیت یاب چطور کار می کند؟

10 نکته کاربردی برای خرید ردیاب جی پی اس خودروی شخصی کارمندان

ردیاب در حمل محموله‌های بانکی چه کاربردی دارد؟

انتقال پول از مکانی به مکان دیگر همیشه کار مخاطره‌آمیزی بوده است و به همین دلیل محافظت و مراقبت حین حمل ضروری است. خودروهای حمل محموله‌های بانکی مبالغ هنگفتی را جابجا می‌کنند و به همین دلیل نیاز است تا بر فعالیت‌خودرو، مسیری که طی می‌کند و توقف‌هایی که در مسیر دارد نظارت بیشتری صورت گیرد. ردیاب‌ها، سیستم ایمنی و امنیتی این خودروها محسوب می‌شوند. در ادامه به کاربردهای ردیاب در حمل محموله‌های بانکی می‌پردازیم:

مزایای استفاده از ردیاب برای محموله های بانکیمزایای استفاده از ردیاب برای محموله های بانکی

موقعیت‌یابی دقیق ماشین مسروقه حمل پول بانکی به کمک جی پی اس

اولین و مهم‌ترین کاربرد GPS ماشین، نشان دادن لحظه‌ای موقعیت دقیق خودرو در هر نقطه‌ای از زمین است. زمانی که خودرو به سرقت می‌رود، مدیریت ناوگان حمل پول‌های بانکی به کمک مانیتورینگ، موقعیت دقیق خودرو را در می‌یابند و برای اقدامات بعدی جهت پیدا کردن سارق آماده می‌شوند.

امکان تعیین محدوده برای خودروی حمل محموله با استفاده از GPS

یکی دیگر از کاربردهای ردیاب، امکان تعیین محدوده جغرافیایی حرکت و محدوده سرعت حرکت است. زمانی که خودروی حمل پول بانک به سرقت می‌رود، قطعاً سارق از محدوده جغرافیایی تعریف شده خارج می‌شود و حتماً سرعت او برای فرار غیراستاندارد است. با خروج از محدوده جغرافیایی و افزایش سرعت، مدیریت ناوگان به سرعت هشداری را از ردیاب دریافت می‌کند و متوجه سرقت خودرو می‌شود و به این ترتیب برای یافتن خودرو اقدام می‌کند.

خاموش کردن ماشین حمل محموله بانکی به کمک ردیاب

مهم‌ترین کاربرد ردیاب در خودروهای حمل محموله‌های بانکی، امکان کنترل از راه دور ماشین است. سارقانی که با به سرقت بردن خودروی حمل پول‌های بانکی این رویا را دارند که پول هنگفتی به دست خواهند آورد، در میانه مسیر سرقت و زمانی که در موقعیت مکانی مناسبی برای دستگیری قرار دارند، ناگهان ماشین حمل خاموش می‌شود. این کار به راحتی به کمک ردیاب‌های قدرتمندی انجام می‌شود که بر روی خودروی حمل بار نصب شده است و امکان کنترل و خاموش کردن خودرو از راه دور را می‌دهد. در این صورت، سارق دیگر به هیچ وجه نمی‌تواند خودرو را روشن کند و ناچار به تسلیم خواهد بود. قطعاً یافتن ردیاب توسط سارق نیز امکان‌پذیر نیست زیرا در محلی مخفی و پنهان از دید قرار دارد.

استفاده از ردیاب برای حمل محموله های بانکیاستفاده از ردیاب برای حمل محموله های بانکی

نظارت بر الگوی رانندگی

کاربرد ردیاب در خودروهای حمل محموله‌های بانکی اگرچه بیشتر برای جلوگیری از سرقت و متوقف کردن سارق است، اما تنها معطوف به آن نیست. مدیریت ناوگان برای حفظ ایمنی خودروی حمل محموله بانکی و سرنشینان آن نیاز دارد تا در مورد رفتار راننده، توقف‌های انجام شده حین ماموریت، مسیرهایی که برای رسیدن به مقصد طی می‌کند و زمان ورود به شعبه بانکی نیز نظارت داشته باشد. این نظارت در زمان بروز تصادف نیز کارآمد خواهد بود و باعث ایمنی بیشتر ماموران و خودرو می‌شود.

کمک به کارکنان در شرایط اضطراری حین ماموریت

جی پی اس ماشین‌های حمل پول بانک مجهز به دکمه SOS ردیاب است. این دکمه در شرایط اضطراری مانند تصادف، زورگیری و سرقت مسلحانه به کمک رانندگان می‌آید. در صورتی که اتفاق پیش‌بینی نشده‌ای در مسیر حرکت پیش بیاید و امکان تماس و برقراری ارتباط وجود نداشته باشد، با فشردن دکمه SOS به مدیریت ناوگان اطلاع می‌دهد تا سریعاً به کمک آن‌ها بشتابد.

ردیابی بسته‌های پول در صورت سرقت

علاوه بر ردیابی که در ماشین حمل محموله‌های بانکی استفاده می‌شود، داخل کیسه‌های پول که به داخل بانک منتقل می‌شوند نیز ردیاب تعبیه شده تا حین حمل بسته نیز امنیت کامل برقرار باشد. این ردیاب کوچک در صورت سرقت بسته‌های پول، محل دقیق سارق را نشان می‌دهد و ماموران می‌توانند بلافاصله و به راحتی اقدام به دستگیری سارق کنند.

نتیجه گیری

همان طور که در این مطلب ملاحظه نمودید، وجود ردیاب برای حفظ ایمنی خودروی حمل محموله بانکی و بسته‌های پول الزامی است. بدون وجود این تکنولوژی کارآمد، نه تنها ایمنی خودروی حمل پول در خطر است، بلکه حفاظت از جان ماموران حمل محموله بانکی نیز امکان‌پذیر نخواهد بود.

برای دقت بالا در دریافت اطلاعات و افزایش ایمنی محموله‌های بانکی، ضروری است تا پیش از خرید هر گونه ردیاب به خوبی بررسی و تحقیق نمایید و بهترین ردیاب بازار را خریداری کنید. امیدواریم این مطلب به درک ضرورت استفاده از ردیاب در حمل پول‌های بانکی کمک کرده باشد.

پربازدیدترین مطالب وایزر را در این بخش دنبال نمایید

مراحل اعلام و پیگیری سرقت خودروی مسروقه

استفاده از GPS خودرو چه مزایا و معایبی دارد؟

از ساخت اتومبیل های اولیه تا طراحی خودروهای امروزی

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE