مزایا و معایب ردیاب خودرو که بهتر است قبل از خرید بدانید

30 اردیبهشت ، 1402
گروه تحقیقاتی وایزر

آیا می‌دانستید در 4 ماهه‌ی ابتدایی سال 1401 بالغ‌بر 20 هزار خودرو به سرقت رفته‌اند که بیش از 90 درصد این خودروهای به‌سرقت‌رفته ماشین‌های داخلی بوده‌اند؟ با افزایش آمار سرقت، مردم نیاز به استفاده از ردیاب gps  خودرو را بیشتر از گذشته حس می‌کنند. حال سؤال اینجاست که آیا در زمان تهیه‌ی ردیاب ماشین، ارزان قیمت بودن آن باید مدنظر باشد و یا کیفیت و کارایی‌اش؟ در این مقاله از مجله وایزر قصد داریم ویژگی‌ها و مزایا و معایب ردیاب خودرو را بررسی کنیم تا راحت‌تر تصمیم بگیرید که ردیاب خودرو ارزان قیمت بهتر است یا ردیاب خودرو با کیفیت. به شما قول می‌دهیم تا پایان این مطلب به نتیجه‌ی درست و قانع‌کننده‌ای برای خرید ردیاب می‌رسید و به‌سادگی تصمیم نهایی خود را می‌گیرید.

مزایا و معایب جی پی اسمزایا و معایب ردیاب خودرو

1. پیشگیری از سرقت؛ یکی از مزایای جی پی اس خودرو

احتمالاً بسیاری از شما می‌دانید که ردیاب خودرو چیست؛ بنابراین بدون فوت وقت شما را با اولین ویژگی‌ مثبت ردیاب آشنا می‌کنیم. از جمله ویژگی‌های رایج سیستم‌های ردیابی خودرو، جلوگیری از سرقت ماشین است. این ابزار نوین هر زمان که رفتار مشکوکی اتفاق بیفتد، با ارسال هشدارها و اعلان‌ها امکان واکنش سریع به سرقت را فراهم می‌کند. همچنین با نصب جی پی اس و ویژگی ضد سرقت آن می‌توانید از هزینه‌های بیش‌ازحد برای خرید دوباره‌ی وسیله نقلیه جلوگیری کنید.

2. بهبود چرخه عمر وسایل نقلیه به کمک ردیاب ماشین

در بررسی مزایا و معایب ردیاب خودرو به ویژگی دوم و مهم آن می‌رسیم. خوشبختانه نصب gps ماشین باعث بهبود مدیریت چرخه‌ی عمر ماشین می‌شود. یکی از کاربردهای بارز جی پی اس ماشین، بررسی سلامت فنی ماشین است. رهیاب خودرو اطلاعاتی از سلامت فنی وسیله نقلیه ازجمله موتور، لاستیک‌ها و ... به شما می‌دهد. ارائه‌ی این اطلاعات باعث می‌شود شما از وضعیت ماشین خود مطلع شوید و هرچه سریع‌تر خودروی خود را سرویس کنید تا باعث اتفاقات ناگوار نشود.

3. ارسال هشدارهای امنیتی؛ یکی از اصلی‌ترین کاربرد ردیاب خودرو

یکی از کاربردهای ردیاب که باعث محبوبیت آن بین مردم سراسر جهان شده است، ارسال هشدارهای امنیتی و حساس بودن سنسورهای آن است. بنابراین شما می‌توانید با خیال راحت ماشین را هرجایی که می‌خواهید پارک کنید و نگران امنیت خودرو نباشید. تکنولوژی ردیاب برای آسایش شما هشدارهای امنیتی خوبی را در ردیاب تعبیه کرده است. در ادامه، شما را با 5 هشدار مهم ردیاب آشنا می‌کنیم.

  • هشدار ضربه: ممکن است بنا به هردلیلی به ماشین شما ضربه‌ای وارد شود. در این صورت، برای شما پیامک می‌آید تا شما از این ضربه‌ی واردشده مطلع شوید.
  • هشدار حرکت و روشن شدن خودرو: این هشدار زمانی کاربرد دارد که سارقان، ماشین را روشن و حرکت کنند. در این هنگام، هشداری برای شما ارسال می‌شود و از حرکت خودرو مطلع می‌شوید.
  • هشدار نبستن کمربند ایمنی: گاهی ممکن است فراموش کنید که کمربند ایمنی را ببندید، اما ردیاب خودروی باکیفیت هیچ‌وقت امنیت شما را فراموش نمی‌کند و با هشداری به شما یادآوری می‌کند که کمربند ایمنی خود را ببندید.
  • هشدار باز بودن در: ردیاب‌ها بسیار هوشمندتر از چیزی هستند که شما فکرش را می‌کنید و نکات ایمنی را به شما گوشزد می‌کنند. اگر در اتومبیل باز بماند، جی پی اس برای شما هشداری مبنی‌بر باز بودن در ارسال می‌کند.
  • هشدار قطع برق خارجی و قطع برق خودرو: فکرش را بکنید؛ سارقی با ماشین شما در حال رانندگی است که ناگهان برق خودرو قطع و ماشین متوقف می‌شود. بله، رهیاب باکیفیت این مزایای مهم را هم دارد. این مزیت ردیاب خودرو به هر ویژگی دیگری می‌ارزد. آیا واقعاً ارزش ندارد هزینه‌ی خود را صرف تکنولوژی‌ای بکنید که اینقدر هوشمند است و دزدان را در دام می‌اندازد

درنظر داشته باشید که کلیه‌ی این امکانات بستگی به ردیاب شما و قیمت جی پی اس دارد؛ پس هر ارزانی بی‌دلیل نیست و هر گرانی بی‌حکمت نیست. اگر به‌دنبال ردیاب ارزان قیمت هستید، شاید این امکانات را نداشته باشد. در برررسی مزایا و معایب ردیاب خودرو این نکته حائز اهمیت است که ما درباره‌ی ردیاب‌های خوب و باکیفیت صحبت می‌کنیم. ما به‌هیچ‌عنوان ردیاب‌های بی‌کیفیت و نامعتبر را تضمین نمی‌کنیم و به شما پیشنهاد می‌دهیم به‌خاطر اندکی پول کمتر امنیت ماشین خود را به خطر نیندازید.

4. بهینه کردن هزینه‌های سوخت؛ یکی از امکانات جی پی اس خودرو

این روزها کسی نیست که از هزینه‌های سرسام‌آور و گزاف سوخت ماشین اطلاع نداشته باشد. اگر می‌خواهید هزینه‌های سوخت اتومبیل خود را کاهش دهید، حتماً جی پی اس ماشین بخرید. ردیاب یک وسیله کمک‌کننده برای پیدا کردن بهترین و نزدیک‌ترین مسیر پیش‌روی شما خواهد بود. ممکن است شما در حالت عادی از مسیر دیگری بروید، اما با استفاده از جی پی اس می‌توانید بهترین و نزدیک‌ترین مسیر را انتخاب کنید و به سمت مقصد پیش بروید.

نزدیک شدن مسیر باعث کاهش مصرف سوخت میشود و کاهش مصرف سوخت به معنای ذخیره‌ی سوخت برای مسافت‌های دیگر است. همچنین استهلاک ماشین شما کمتر می‌شود و سلامت آن دیرتر به خطر می‌افتد. درنظر داشته باشید که سنسور سوخت ردیاب به شما در کنترل میزان سوخت ماشین کمک شایانی می‌کند. در بررسی مزایا و معایب ردیاب خودرو باید این نکته را بگوییم که شما یک‌بار هزینه می‌کنید و GPS باکیفیتی را می‌خرید، اما یک عمر از ویژگی‌های آن بهره می‌برید.

امکانات ردیاب خودرو

امکانات ردیاب خودرو

5. افزایش ایمنی راننده و خودرو؛ یکی از مزایای جی پی اس ماشین

به‌لطف سیستم‌های ردیابی وسایل نقلیه، می‌توان نظارت بیشتری بر رفتار راننده داشت و به این ترتیب تصادفات رانندگی نیز کاهش پیدا می‌کند. اگر شما سرعت غیرمجاز یا رانندگی پرخطری داشته باشید، دستگاه جی پی اس خودرو برای شما پیامکی مبنی‌بر پرخطر بودن رانندگی شما ارسال می‌کند. این ویژگی به‌خصوص برای والدینی که ماشین را به فرزندانشان می‌دهند اهمیت بیشتری دارد. آن‌ها می‌توانند از رانندگی پرخطر جلوگیری کنند و مانع از افتادن اتفاقات هولناک شوند. بیخود نیست که شعار اصلی تکنولوژی جي پي اس خودرو، آرامش خاطر و امنیت دارندگان وسایل نقلیه است. با دانستن انواع مزایا و معایب ردیاب خودرو می‌توانید راحت‌تر تصمیم به خریدن این وسیله‌ی کاربردی بگیرید.

6. موقعیت‌یابی لحظه‌ای؛ از مهم‌ترین کارایی جی پی اس خودرو

شاید شما هم مانند بسیاری از والدین ماشین خود را به فرزندان بسپارید اما در طول روز فکر شما درگیر باشد و نگران سلامتی فرزند و ماشین خود باشید. با خرید ردیاب دیگر جای هیچ نگرانی و اضطرابی نیست؛ چراکه می‌توانید موقعیت لحظه‌به‌لحظه خودرو خود را ببینید و با آرامش خاطر به کارهای روزمره‌تان برسید. همچنین gps اتومبیل گزارش کلیه مسیرهایی را که با ماشین طی شده است به شما بدون کم‌وکاست می‌دهد. در بررسی مزایا و معایب ردیاب خودرو باید به شما بگوییم که ردیاب نیز مانند هر وسیله‌ی دیگری معایب خودش را دارد، اما مزایای آن غیرقابل‌چشم‌پوشی است.

7. کمک‌رسانی ردیاب خودرو به شما در موقعیت‌های اضطراری

آیا تابه‌حال چیزی درباره‌ی دکمه sos شنیده‌اید؟ برخی از انواعgps  خودرو یک کارکرد مفیدی دارند و در مواقع اضطراری به کمک شما می‌آیند. دکمه sos که با نام دکمه موقعیت بحرانی نیز شناخته می‌شود، در نزدیکی راننده تعبیه می‌شود. هنگامی که راننده با موقعیت بحرانی ازجمله تصادف مواجه شود، با زدن این دکمه می‌تواند به اطرافیان خود اطلاع دهد که برای او اتفاق ناگواری رخ داده است.

با فشار دادن دکمه sos، پیامکی برای اطرافیان شما ارسال می‌شود تا خود را سریعاً به محل حادثه برسانند. ما به شما توصیه می‌کنیم اگر به‌دنبالgps  برای ماشین هستید، حتماً از فروشنده بپرسید که دکمه اس او اس دارد یا خیر.

8. ارتباط صوتی با خودرو؛ یکی از مزایای ردیاب‌ شنوددار

یکی از مزایای مهم ردیاب شنوددار، مکان ارتباط صوتی با خودرو و شنیدن تمامی مکالمات داخل خودرو است. برای شنیدن مکالمات داخل کابین ماشین، باید با سیم‌کارتی که داخل ردیاب قرار دارد تماس بگیرید تا کلیه مکالمات داخل خودرو را بشنوید. جی پی اس وایزر مدل F100-R، ردیاب وایزر m8 و ردیاب وایزر مدل F150 قابلیت شنود دارند.

عموماً GPSها برای ماشین بسته‌به قیمت، ویژگی‌های بیشتری نیز دارند. شما در وهله اول ممکن است ندانید که جی پی اس ماشین چیست و طریقه‌ی استفاده از ردیاب را بلد نباشید، اما به‌مرور زمان و کمک نمایندگی‌ های معتبر در هنگام تهیه‌ی ردیاب، آن‌ها را فرا خواهید گرفت.

ردیاب خودرو برای کمک‌رسانی

کمک‌رسانی ردیاب خودرو در موقعیت‌های بحرانی

معایب ردیاب خودرو؛ از دقت پایین تا قیمت بالا

ردیاب‌ها در کنار مزایایی که دارند، معایبی نیز دارند که ممکن است شما را برای خریدن ردیاب خودرو دچار سردرگمی کنند. بررسی مزایا و معایب ردیاب به شما در خرید یک ردیاب خوب از شرکتی معتبر کمک شایانی می‌کند.

ردیاب‌ های GPS خودرو در مدل‌‌های متفاوتی تولید می‌شوند و ویژگی‌‌های مختلفی دارند. برخی از ردیاب‌ها هر 5 دقیقه یک‌بار به‌روزرسانی می‌شوند و برخی هر یک‌ساعت یک‌بار. ما در این قسمت از مقاله برای شما 6 مورد از معایب ردیاب خودرو را بررسی می‌کنیم تا دید خوبی نسبت‌به خریدن یا نخریدن ردیاب پیدا کنید.

  • قیمت بالا: چه بخواهید و چه نخواهید، قیمت ردیاب و حتی ردیاب های ارزان قیمت بالاست. برخی افراد با وجود اینکه از مزایای ردیاب به‌‌خوبی اطلاع دارند، اما به‌دلیل اینکه قیمت بالایی دارد از خرید آن منصرف می‌شوند. پیشنهاد ما به شما این است که قبل از خرید، لیست قیمت پرفروش ترین ردیاب های خودرو را مشاهده و سپس اقدام به خرید ردیاب کنید.
  • اطلاعات ناقص یا اشتباه: در برخی موارد ممکن است ردیاب اطلاعات اشتباه یا ناقصی را برای شما ارسال کند. این موضوع به‌‌خصوص در جی پی اس‌های بی‌کیفیت گزارش شده است.  
  • نداشتن گارانتی: یکی دیگر از مشکلات ردیاب خودروی بی‌کیفیت، نداشتن گارانتی معتبر است. جی پی اس های بی‌کیفیت ممکن است در مدت‌زمان بسیار کمی از کار بیفتند و قابل‌استفاده و راه‌اندازی مجدد نباشند.
  • دقت پایین: برخی از ردیاب‌ها دقت پایینی دارند. دقت پایین gps با میزان خطای بالا ارتباط مستقیم دارد و موقعیت ماشین شما به‌هیچ‌عنوان دقیق و درست نشان داده نمی‌شود. حتماً قبل از خرید از فروشنده میزان دقت رهیاب را بپرسید. البته روی جعبه‌ی بسیاری از ردیاب‌ها نیز میزان خطای آن نوشته شده است.
  • نقض حریم خصوصی: اگر شما کارفرما هستید و برای ماشین‌های سازمانی ردیاب می‌خرید، حتماً این موضوع را با کارمند خود در میان بگذارید. اگر کارمند شما در جریان بودن ردیاب داخل ماشین نباشد، این موضوع وارد شدن به حریم خصوصی فرد محسوب می‌شود و بههیچ‌‌عنوان اخلاقی و درست نیست.

آخرین موضوع در بررسی مزایا و معایب ردیاب خودرو، مشکلات مربوط به سیگنال خودرو است. اگر شما از تکنولوژی برای امنیت ماشین خود استفاده می‌کنید، دلیل نمی‌شود سارقان همگام با فناوری پیشرفت نکنند! بسیاری از دزدان امروزی باهوش شده‌اند و دستگاه‌هایی دارند که سیگنال ماهواره‌ای را مختل می‌کنند. هنگامی که سیگنال ماهواره‌ای مختل شود، مکان‌یابی دستگاه نیز مختل می‌شود و شما نمی‌توانید موقعیت لحظه‌ای خودروی خود را رصد کنید. تنها راه چاره، گزارش سریع و فوری به پشتیبانی ردیاب آن است.

پاسخ به یک پرسش مهم: آیا ردیاب خودرو باعث ضعیف شدن باتری ماشین می‌شود؟

بعد از بررسی کامل مزایا و معایب ردیاب خودرو، می‌خواهیم به سؤال پرتکرار شما مخاطبان پاسخ دهیم: «آیا ردیاب خودرو باعث ضعیف شدن باتری ماشین می‌شود؟» بسیاری از شما مخاطبان فکر می‌کنید که با نصب ردیاب باتری ماشین ضعیف می‌شود، اما این موضوع شایعه‌ای بیش نیست. برق دزدگیرهای هوشمند ردیاب از باتری خودرو تأمین می‌شود اما جای نگرانی نیست. تاکنون هیچ گزارشی مبنی‌بر ضعیف شدن باتری ماشین به‌دلیل نصب ردیاب باکیفیت و معتبر گزارش نشده است. حال اگر ردیاب بی‌کیفیت یا ردیاب ارزران قیمت می‌خرید، ممکن است این موضوع برای شما صدق نکند!

جی پی اس خودرو وایزرردیاب خودرو وایزر؛ باکیفیت و دقیق

کاربرد انکارنشدنی ردیاب در زندگی امروزی بشر

در این مقاله از سری مقاله‌های مجله وایزر، درباره‌ی مزایا و معایب ردیاب خودرو با شما به‌طور مفصل صحبت کردیم. ازجمله مزایای مهم ردیاب خودرو می‌توان به موقعیت‌یابی لحظه‌ای، ارتباط صوتی با ماشین، داشتن دکمه ضروری sos برای گزارشهای بحرانی، کاهش سرقت ماشین و افزایش ایمنی راننده و خودرو اشاره کنیم. ردیاب مانند کلیه وسایل دیگر معایبی نیز دارد. تجاوز به حریم خصوصی، اطلاعات ناقص یا اشتباه و میزان خطای بالا ازجمله مشکلات ردیاب‌های بی‌کیفیت به‌شمار می‌آید. ما به شما توصیه می‌کنیم اندکی بیشتر پول هزینه کنید و ردیاب مناسبی را از شرکت معتبر بخرید. خریدن ردیاب ارزان قیمت هیچ حسنی ندارد و پول شما صرف محصول بی‌کیفیتی و پر از ایرادی می‌شود.

اگر به‌دنبال ردیاب باکیفیت و با گارانتی و پشتیبانی می‌گردید، ردیاب وایزر سال‌هاست که اعتماد مشتریان را به خود جلب کرده است. کافی است در سایت وارد صفحه نمایندگی شوید و نام شهر خود بنویسید. آدرس و شماره تماس نمایندگی های وایزر در شهر محل سکونت شما نمایش داده می‌شود. همچنین می‌توانید برای پرسیدن هرگونه سؤالی در 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه‌روز با پشتیبانی وایزر تماس بگیرید. ما آماده‌ی خدمت‌رسانی به شما هستیم.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE