آیا خودروی ام وی ام نیاز به ردیاب جی پی اس دارد

11 آبان ، 1401
گروه تحقیقاتی وایزر

خودروهای ام وی ام (MVM) چند سالی است که مهمان خیابان‌های کشور هستند. ماشین‌های این برند چینی نسبت به خودروهای ایرانی از آپشن‌های بیشتری برخوردار هستند اما هنوز فاصله زیادی با برندهای معتبر دنیا دارند. یکی از مواردی که اغلب مردم سوال می‌کنند، این است که «آیا خودروی ام وی ام نیاز به ردیاب دارد؟»

دستگاه ردیاب جی پی اس (GPS) دستگاه‌های قابل حملی هستند که به صاحبان وسایل نقلیه اجازه می‌دهند تا خودروی خود را نظارت و ردیابی کنند. این دستگاه در خودروهای برند ام وی ام وجود ندارد! و آن دسته افرادی که می‌خواهند موقعیت مکانی وسیله نقلیه خود را تعیین کرده و از خودروی خود محافظت کنند، به این دستگاه نیاز دارند. در مجموعه وایزر به بررسی به عملکرد دستگاه ردیاب خودرو و دلایل استفاده از آن می‌پردازیم.

ردیاب و استفاده از آن برای خودروی ام وی امردیاب و استفاده از آن برای خودروی ام وی ام

دستگاه ردیاب جی پی اس ام وی ام چیست؟

دستگاه ردیاب جی پی اس یک وسیله ردیابی است که روی خودروی ام وی ام نصب می‌شود. از آن جهت که خودروهای ام وی ام دزدگیر پیشرفته‌ای ندارند، نصب دستگاه ردیاب ضروری است. این ردیاب نه تنها می‌تواند داده‌های سرعت و موقعیت خودرو را در زمان حال ارائه دهد بلکه بیشتر افراد از عملکردهای مختلف این دستگاه مانند تاریخچه مسیرها، هشدار ضربه، هشدار حرکت، هشدارهای حصار جغرافیایی (Geofence) و غیره استفاده می‌کنند.

مالک خودرو می‌تواند مسیر حرکت وسیله نقلیه خود را بهتر درک کند و اطلاعات مربوط به نحوه رانندگی (سرعت، شتاب، مصرف سوخت و غیره) را بررسی کند. فقط باید دستگاه را به اپلیکیشن گوشی همراه متصل کنید، سپس می‌توانید اطلاعات لازم جهت مسیریابی و سایر ویژگی‌های مهم را به دست آورید.

هدف اصلی یک دستگاه ردیاب ماشین GPS این است که همیشه به شما اطلاع می‌دهد که وسیله نقلیه‌تان کجاست. به عنوان مثال، اگر ماشین شما دزدیده شد، ردیاب می‌تواند موقعیت آن را به پلیس اطلاع دهد. سپس پلیس به‌راحتی می‌تواند خودروی شما را بازیابی کند. در خودروهای ام وی ام مدل MVM 110، MVM 315، MVM 530 و MVM 550 می‌توان از انواع ردیاب‌ آهنربایی و یا جی پی اس مگنتی (مغناطیسی)، سیمی و غیره استفاده کرد.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

ماشین جک

مزدا 3

ماشین ساینا

نحوه استفاده از دستگاه ردیاب جی پی اس ام وی ام چگونه است؟

استفاده از ردیاب جی پی اس در خودروهای ام وی ام معمولاً آسان است اما این روند از دستگاهی به دستگاه دیگر کمی متفاوت خواهد بود. تفاوت اصلی منبع تغذیه است. اکثرا ردیاب جی پی اس‌های خودرو به برق خودرو متصل می‌شوند و از آن تغذیه می‌کنند. این گونه هرگز نگرانی‌ای در جهت تمام شدن باتری یا افتادن جی پی اس وجود ندارد.

بعضی ردیاب‌های خودرو طوری طراحی شده‌اند که به فندک یا سوکت لوازم جانبی خودرو متصل می‌شوند. نصب و استفاده از این ردیاب‌ها آسان است اما برخی از آنها وقتی که رانندگی نمی‌کنید، از باتری خودروی استفاده می‌کنند. در این صورت، باید ردیاب را از برق بکشید.

محبوب‌ترین ردیاب‌های جی پی اس ام وی ام با باتری کار می‌کنند، به این معنی که می‌توان آنها را تقریباً در هر مکانی نصب کرد. از آنجایی که منبع تغذیه خارجی وجود ندارد، این نوع ردیاب باید به طور دوره‌ای برداشته و شارژ شود، در غیر این صورت کار نمی‌کند. این ردیاب‌ها به صورت مگنتی یا مغناطیسی روی خودرو نصب می‌شوند.

نحوه استفاده از ردیاب جی پی اسنحوه استفاده از ردیاب جی پی اس

دلایل استفاده از ردیاب در خودروهای ام وی ام

وقتی در مورد دستگاه  GPS می‌شنویم، چیزی که به ذهنمان می‌رسد یک ردیاب مسیر یا یک ردیاب مکان است. اما این دستگاه می‌تواند قابلیت‌های بیشتری ارائه دهد. شما می‌توانید دلایل زیادی برای نصب ردیاب روی خودرو ام وی ام پیدا کنید. در ادامه به دلایل استفاده از ردیاب در این مدل خودروها می‌پردازیم:

1- جلوگیری از سرقت وسیله نقلیه

هنگامی که یک دستگاه ردیاب را روی ماشین خود نصب می‌کنید، این امکان را دارد مکان وسیله نقلیه خود را بدانید، حتی اگر وسیله نقلیه شما به سرقت رفته باشد! علاوه بر این، می‌توانید هشدار حصار جغرافیایی را تنظیم کنید.

زمانی که خودروی شما خارج از محدوده تنظیم‌ شده باشد، هشدار حصار جغرافیایی می‌تواند به شما کمک کند تا زنگ هشدار را به سرعت از طریق ایمیل یا گوشی هوشمند دریافت کنید. تا زمانی که ماشین شما از محدوده مسافتی که تعیین کرده‌اید عبور کند، هشداری دریافت خواهید کرد. این ویژگی از دزدیده شدن خودروی شما جلوگیری می‌کند.

2- خاموش کردن موتور خودرو

جوانان دوست دارند با سرعت بیش از حد رانندگی ‌کنند. هنگامی که می‌دانید فرزند جوان شما در حال رانندگی است، می‌توانید از نرم‌افزار مخصوص جی پی اس برای اطلاع از وضعیت رانندگی او در زمان حال استفاده کنید.

در شرایط خاص، می‌توانید موتور ماشین را از راه دور قطع کنید تا امکان رانندگی وجود نداشته باشد. این یک ویژگی بسیار مفید است به‌خصوص اگر متوجه شوید که وسیله نقلیه شما از مسیر تعیین شده خود منحرف شده یا فرزند شما بدون اجازه شما سوار خودرو شده است. در مواقعی مانند این، قابلیت خاموش کردن موتور خودرو از راه دور می‌تواند از بروز مشکلات جلوگیری کند.

دلایل استفاده از ردیاب برای خودروی ام وی امدلایل استفاده از ردیاب برای خودروی ام وی ام

3- نظارت بر رفتار رانندگی

ما نمی‌توانیم مطمئن شویم که همه رانندگان ایمن رانندگی می‌کنند، آنها ممکن است عجولانه رانندگی کنند. امروزه تعداد تصادفات نیز به طرز نگران کننده‌ای افزایش یافته‌اند. بنابراین بهتر است از یک دستگاه ردیابی جی پی اس استفاده کنید که با آن می‌توانید رفتار رانندگی خود را توسط رایانه شخصی یا تلفن هوشمند کنترل نمایید.

ردیاب دارای تاریخچه مسافت پیموده شده، هشدار سرعت بیش از حد و غیره است. شما می‌توانید به‌ طور منظم مسیرهای رانندگی و مسافت پیموده شده خود را از طریق برنامه‌های نرم‌‌افزاری مربوطه بررسی کنید. این ویژگی به شما در کشف مشکلاتی که در حین رانندگی با آن مواجه می‌شوید و همچنین بهبود رفتار رانندگی شما کمک می‌کند.

4- بهینه سازی مسیرهای جاده‌ای

دستگاه ردیاب زمانی که شما از مسیر اصلی خود گم شده‌اید یا مسیر اشتباهی را رفته‌اید، بسیار مفید است. ردیاب می‌تواند مسیر را براساس میزان ترافیک و طول مسیر بهینه کند و اگر شما مسیر تعیین شده را دنبال نکنید، یک هشدار به شما ارسال می‌کند. این کار از دو جهت برای شما مفید خواهد بود، یکی اینکه در طول زمان کمتری به مقصد خود می‌رسید، دومی اینکه در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌کنید.

5- صرفه‌جویی در وقت و هزینه

نصب ردیاب روی خودروی ام وی ام می‌تواند عملکرد و کارایی شما را افزایش دهد. از شروع تا پایان سفر می‌توانید در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. به ازای هر دقیقه‌ای که وسیله نقلیه شما در جاده است، متحمل هزینه می‌شوید.

با ردیابی جی پی اس شما قادر خواهید بود خودروی خود را از نزدیک زیر نظر داشته باشید. به ویژه در زمانه امروز که قیمت بنزین و هزینه استهلاک خودرو ام وی ام بالاست، دستگاه ردیاب می‌تواند به شما در کاهش هزینه‌ها کمک کند.

نصب ردیاب برای خودروی MVMنصب ردیاب برای خودروی MVM

کلام آخر

ردیابی GPS از شبکه‌ای از ماهواره‌ها برای تعیین موقعیت مکان یک دستگاه خاص (خودرو یا گوشی همراه) استفاده می‌کند. یک ردیاب جی پی اس از سه لایه برای تعیین موقعیت فیزیکی خود براساس فاصله آن از سه ماهواره GPS استفاده می‌کند. این همان فناوری است که توسط یک سیستم ناوبری قابل حمل یا داخل خودرو استفاده می‌شود.

تفاوت بین ردیاب جی پی اس و سیستم ناوبری خودرو در این است که سیستم ناوبری موقعیت و مسیرهای رانندگی شما را در اختیارتان قرار می‌دهد. در مقابل، یک ردیاب هم می‌تواند عادات رانندگی را ثبت ‌کند و هم موقعیت مکانی خودرو شما را نشان دهد. درنهایت، با نصب دستگاه ردیاب روی خودروی ام وی ام خود می‌توانید از سرقت وسیله نقلیه خود جلوگیری کنید و وضعیت رانندگی خود را بهبود دهید.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE