ردیاب خودروی مناسب برای ماشین ساینا و ویژگی ها و مشخصات آن

11 دی ، 1400
گروه تحقیقاتی وایزر

طراحی زیبا، قیمت نسبتاً مناسب و ویژگی‌های فنی خوب همگی در محبوب شدن ساینا، خودروی جدید سایپا، نقش زیادی داشته‌اند. اما آیا ایمنی این خودرو در برابر سرقت هم رضایت طرفداران را به خود جلب می‌کند؟ ساینا نیز مانند سایر خودروهای ایرانی از جمله پراید و پژو 206 ایمن طراحی نشده است؛ قطعاً تنها استفاده از دزدگیر یا قفل پدال و فرمان نیز برای ایمن‌سازی آن کافی نیست زیرا سارقین با روش‌های جدیدی اقدام به سرقت خودرو می‌کنند.

اگر صاحب خودروی ساینا هستید و تصمیم دارید تا این ماشین را در برابر سرقت ایمن کنید، بهتر است که یک روش ایمن و نوین را امتحان کنید! یعنی خرید یک ردیاب خودروی مناسب برای ماشین ساینا! اگر این سوال برایتان پیش آمده که کدام ردیاب بهترین ردیاب جی پی اس خودروی ساینا است، با ما در این مطلب همراه باشید تا به معرفی یک ردیاب خودروی مناسب برای ماشین ساینا بپردازیم و با این ابزار کاربردی بیشتر آشنا شویم.

ردیاب مناسب برای خودروی ساینا را بشناسیدردیاب مناسب برای خودروی ساینا را بشناسید

آشنایی با سیستم امنیتی خودروی ساینا

خودروی ساینا در سال 1395 توسط شرکت سایپا به بازار عرضه شد. این خودرو نیز مانند سایر خودروهای ایرانی از جمله تیبا، پراید، پژو پارس و پژو 206، برای فروش در داخل ایران طراحی شده است و به همین دلیل هیچ سازمان معتبر خارجی برای ارائه استاندارد بین‌المللی به آن‌ها، سیستم ایمنی‌شان تست نکرده است. با نگاهی کلی به آمار سرقت می‌توان به میزان امنیت این خودروها پی برد.

تا چند سال پیش، صاحبان خودرو که در پی ایمن‌سازی خودرویشان بودند، با خرید دزدگیر و قفل پدال و قفل فرمان از سرقت خودرو جلوگیری می‌کردند اما این روزها با روش‌های جدید و پیشرفته‌ی دزدی، سارقین به راحتی می‌توانند این وسایل ضد سرقت خودرو را از کار بیندازند. در نتیجه نیاز است تا از ابزار ضد سرقت قوی‌تر و پیشرفته‌تری استفاده شود. در ادامه با این ابزار قوی ضدسرقت برای ماشین ساینا آشنا خواهیم شد.

آشنایی با سیستم امنیتی خودروی سایناآشنایی با سیستم امنیتی خودروی ساینا

خرید ردیاب برای ماشین ساینا، بهترین روش جلوگیری از سرقت

اگر برای خرید لوازم جانبی خودرو به بازار سری زده باشید یا در سایت‌های فروشگاهی جست‌وجو کرده باشید، احتمالاً با ردیاب جی پی اس خودرو آشنایی دارید. ردیاب GPS خودرو ابزاری کوچک است که به عنوان وسیله‌ی ضدسرقت قوی شناخته شده است، اگرچه این وسیله کوچک سیم‌‌کارت‌خور قابلیت‌های دیگری به جز ضدسرقت بودن نیز دارد.

نحوه‌ی کارردیاب خودرو به این صورت است که با نصب آن، دستگاه به ماهواره‌های اطراف زمین و سیستم موقعیت‌یاب جهانی (GPS) متصل می‌شود و به این ترتیب صاحب خودرو می‌تواند موقعیت ماشین را در هر لحظه مشاهده کند.

ردیاب جی پی اس را می‌توان بهترین ابزار ضد سرقت برای ماشین ساینا در نظر گرفت که علاوه بر جلوگیری از سرقت، کاربردهای دیگری هم دارد. از مهم‌ترین مزایای استفاده از ردیاب خودرو برای ماشین ساینا می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • نشان دادن موقعیت لحظه‌ای خودرو (این ویژگی در صورت سرقت خودرو بسیار کاربردی است و می‌توان موقعیت خودرو را به پلیس اعلام کرد)؛
  • ارسال هشدار به صورت پیامک به محض باز شدن درب خودرو، روشن شدن موتور یا تکان خوردن خودرو؛
  • قابلیت کنترل از راه دور خودرو و امکان متوقف کردن حرکت آن حین سرقت تنها با ارسال یک پیامک؛
  • قابلیت جئوفنسینگ (تعیین محدوده‌ی مجاز حرکت)؛
  • قابلیت تعیین محدوده‌ی مجاز سرعت.

این موارد تنها بخشی از قابلیت‌های یک ردیاب خودروی مناسب برای ماشین ساینا است. ردیاب‌ها ویژگی‌ها مختلفی دارند که در زمان خرید می‌توانید با توجه به نیاز و همچنین بودجه‌ی خود، از قابلیت‌های متنوع دیگر نیز بهره‌مند شوید.

خرید ردیاب برای ماشین سایناخرید ردیاب برای ماشین ساینا

انواع ردیاب برای خودروی ساینا

پیش از آن که به معرفی ویژگی‌های بهترین ردیاب برای خودروی ساینا بپردازیم، ابتدا نگاهی به انواع ردیاب‌هایی داشته باشیم که می‌توان برای این خودروی تولیدی سایپا تهیه کرد. جدا از مدل و کارخانه‌ی تولید کننده‌ی ماشین، ردیاب‌های خودرو به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند:

  1. ردیاب‌های سیمی: این ردیاب‌ها برای نصب نیاز به سیم‌کشی داخل ماشین دارند و باید به سیستم برق خودرو متصل شوند. به دلیل اتصال به برق خودرو، این ردیاب‌‌ها نیاز به شارژ باتری ندارند و به همین دلیل، اگر خودرو به سرقت برود، نگران تمام شدن شارژ باتری آن نخواهید بود. ابعاد این ردیاب‌ها کوچک است و نصاب ردیاب آن‌ را در نقطه‌ای مخفی به دور از دید سارقان نصب می‌کند.
  2. ردیاب‌های مغناطیسی: این ردیاب‌ها به نام ردیاب بی‌سیم و ردیاب شارژی نیز شناخته می‌شوند و به دلیل راحتی نصب، طرفداران زیادی دارند. ردیاب آهنربایی برای نصب نیاز به سیم‌ کشی ندارد. از تفاوت های ردیاب آهنربایی با سیمی این است که منبع تغذیه این ردیاب‌ها باتری قوی است که فقط هر چند وقت یک‌بار نیاز به شارژ دارد.

یک از انواع ردیاب برای خودروی ساینایک از انواع ردیاب برای خودروی ساینا

با توجه به این دو نوع ردیاب و بر اساس انتظارتان از دستگاه، می‌توانید بهترین نوع ردیاب را برای خودروی ساینا انتخاب کنید. اگر می‌خواهید دغدغه شارژ ردیاب و تمام شدن باتری آن را نداشته باشید، حتماً ردیاب سیمی را خریداری کنید.

اگر راحتی نصب برایتان اهمیت دارد، ردیاب مغناطیسی برایتان مناسب خواهد بود. ردیاب‌های دیگری از جمله ردیاب دیاگ، ردیاب شنوددار، ردیاب دوربین‌دار و ردیاب فندکی نیز در بازار وجود دارند که می‌توانید با توجه به نیاز خود، آن‌ها را نیز در میان گزینه‌های انتخابی‌تان قرار دهید.

دیگر مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش دنبال نمایید

اهمیت ردیابی اتوبوس بین شهری چیست؟

ردیاب جک S5، مهمترین راه ضد سرقت کردن ماشین

بهترین جی پی اس مناسب برای خودروی دنا و دنا پلاس کدام است

آشنایی با بهترین ردیاب خودروی مناسب ماشین ساینا سایپا

مهم‌ترین و اصلی‌ترین کاربرد ردیاب، جلوگیری از سرقت است. اگر ردیاب از کیفیت مناسب برخوردار نباشد و نتواند دقت کافی در ارائه‌ی اطلاعات داشته باشد، قطعاً از عملکرد اصلی خود فاصله خواهد گرفت و اطلاعات نادرستی برای صاحب خودرو ارسال خواهد کرد. در نتیجه، خرید یک ردیاب خوب برای خودروی ساینا اهمیت زیادی دارد. اگر قصد خرید ردیاب برای ماشین ساینا را دارید، حتماً در زمان خرید ویژگی‌های زیر را برای دستگاه جست‌وجو کنید:

  • دقت بالا در ارائه‌ی موقعیت جغرافیایی؛
  • پوشش‌دهی قوی آنتن در شرایط آب‌وهوایی مختلف؛
  • امکان ارائه‌ی گزارش‌ از مسافت‌های پیموده شده به همراه تاریخ؛
  • امکان ذخیره‌‌‌ی اطلاعات در موقعیت‌هایی که آنتن‌دهی وجود ندارد؛
  • قابلیت دریافت دستورها از طریق پیامک؛
  • ابعاد و وزن مناسب؛
  • قوی بودن باتری و شارژدهی مناسب (برای ردیاب‌های بی‌سیم)؛
  • معتبر بودن برند و پشتیبانی قوی و حرفه‌ای؛
  • داشتن گارانتی و اصالت کالا؛
  • قیمت مناسب؛
  • کیفیت بالای ساخت.

توصیه می‌کنیم که هنگام خرید، تنها فاکتور برای انتخاب، ردیاب ارزان‌ قیمت نباشد! اگر ردیاب کیفیت ساخت مناسبی نداشته باشد، به دلیل عملکرد نامناسب آن ممکن است هزینه‌های بسیار بیشتری از جمله به سرقت رفتن خودرویتان را برایتان ایجاد کند. با کمی جست‌وجو و سختگیری می‌توانید ردیاب خودروی مناسب برای ماشین ساینا را بیابید.

آشنایی با بهترین ردیاب خودروی مناسب ماشین ساینا سایپاآشنایی با بهترین ردیاب خودروی مناسب ماشین ساینا سایپا

قیمت ردیاب ساینا چقدر است؟

قیمت ردیاب‌ها مانند سایر لوازم جانبی خودرو به عوامل مختلفی بستگی دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • سال عرضه‌ی ردیاب و جدید بودن آن؛
  • کیفیت ساخت ردیاب خودرو؛
  • برند تولید‌کننده‌ی ردیاب خودرو؛
  • کاربردهای ردیاب و قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد.

برای پی بردن به قیمت دقیق ردیاب ماشین ساینا، بعد از انتخاب مدل مورد نظرتان، قیمت آن را از نمایندگی‌های فروش ردیاب ساینا یا فروشگاه‌های اینترنتی معتبر (دارای نماد الکترونیکی) جویا شوید.

نتیجه‌گیری

در این مطلب به بررسی ردیاب خودروی مناسب برای ماشین ساینا پرداختیم و با ویژگی‌های یک ردیاب خوب برای این خودروی داخلی آشنا شدیم. همان‌طور که دیدیم، ردیابی خاص و ویژه برای خودروی ساینا وجود ندارد بلکه در میان انواع ردیاب‌های موجود در بازار باید با در نظر گرفتن ویژگی‌ها، بهترین را انتخاب کرد. نکته مهم، توجه به کیفیت ساخت و دقت بالا در هنگام خرید ردیاب برای این خودرو است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE