آموزش نصب ردیاب جی پی اس وایزر در ۷ مرحله

31 اردیبهشت ، 1402
گروه تحقیقاتی وایزر

آموزش نصب ردیاب جی پی اس وایزر در ۷ مرحله

شرکت وایزر 4 نوع ردیاب خودرو دارد. سه ردیاب وایزر نیاز به سیم‌کشی دارند و ردیاب وایزر m8 نیاز به سیم‌کشی ندارد و ردیاب آهنربایی یا بیسیم نامیده می‌شود. نصب ردیاب بیسیم راحت و نصب ردیاب‌های سیم‌دار کار مشکلی است و ترجیحاً متخصص باید آن را انجام دهد. در این بخش از مقاله، نحوه نصب ردیاب وایزر F100، نصب وایزر F150 و نصب ردیاب B60 را که هرسه ردیاب‌های سیمی وایزر هستند آموزش می‌دهیم.

مرحله اول نصب ردیاب وایزر؛ نحوه سیم‌کشی ردیاب خودرو

مرحله اول از نصب جی پی اس خودرو به اتصال سیم اصلی به سوکت دستگاه و نحوه سیمکشی ردیاب خودرو اختصاص دارد. برای نصب دستگاه ردیاب F150 روی خودرو در صورت صحت کامل سیم‌‌ها، ابتدا باید دسته سیم اصلی دستگاه را به‌‌طور کامل داخل سوکت دستگاه ردیاب وارد کنید. روی بدنه‌ی هر سیم، برچسبی وجود دارد و نشان‌دهنده‌ی این است که به کدام سوکت وصل شود. 

برای نصب gpsروی ماشین سیم مشکی با برچسب GND (Line 14)، سیم قرمز با فیوز و برچسب 12/247 (Line15) و سیم نارنجی با برچسب ACC (Line 13) را بهترتیب به سر منفی و مثبت باتری خودرو و ACC  پشت سوئیچ متصل کنید.

مرحله دوم؛ نحوه‌ نصب کلید هشدار SOS ردیاب f150 وایزر

درباره‌‌ی کلید sos چیزی شنیده‌اید؟ کلید اس او اس یک علامت بینالمللی به معنای خطر و نیاز به دریافت کمک فوری است و فقط ردیاب F150 وایزر این کلید را دارد. در صورتی که می‌‌خواهید هنگام نصب جی پی اس وایزر کلید هشدارsos  را فعال کنید، این کلید را به وسیله‌‌ی سیم مشکی متصل به آن به دسته‌ی سیم اصلی (سیم مشکی و سفید کوتاه) متصل بکنید.

مرحله سوم نصب جی پی اس خودرو؛ چگونگی نصب رله قطع برق

در مرحله سوم از نصب جی پی اس روی ماشین، باید رله قطع برق را نصب کنید. رله (Relay) برای قطع و وصل کردن جریان برق به‌کار می‌‌آید و از این کلید در وسایل زیادی استفاده می‌شود، اما اتصال آن در دستگاه ضدسرقت ماشین برای خاموش کردن خودرو از راه دور کاربرد دارد. برای اتصال رله قطع برق خودرو، سیم زردRelay (Line 9) را به سیم تحریک رله (سیم ضخیم زرد رنگ)، سیم سفیدرنگ رله را به سر مثبت باتری 12 ولت و سیم سبزرنگ رله را به خط استارت خودرو متصل کنید. 

مرحله چهارم؛ فعال‌‌سازی قابلیت هشدار باز شدن در خودرو

در آموزش نصب جی پی اس خودرو برای آنکه از باز شدن در خودرو مطلع شوید، لازم است سیم سبزرنگ با خط باریک سفید Input (Line 6) را به ورودی در یا لادری اتومبیل متصل کنید. 

مرحله پنجم؛ نحوه فعال‌سازی قابلیت ارتباط صوتی 

اگر شما ردیاب صوتی یا ردیاب شنوددار خریدید و می‌‌خواهید از قابلیت ارتباط صوتی آن استفاده کنید، باید میکروفون را نصب کنید. برای نصب میکروفون جی پی اس ماشین باید فیش نری 5/3 میلی‌متری را به بدنه‌ی دستگاه متصل و سپس سوکت دوسیمه (سیم‌‌های قهوه‌ای و مشکی‌رنگ) از این دسته سیم را به میکروفون موجود در جعبه دستگاه اتصال دهید. همچنین درصورت تمایل به نصب بلندگو بعد از فعال کردن جی پی اس خودرو، به‌‌طور جداگانه یک بلندگو با فیش خروجی 5/3 میلی‌متری را تهیه و به فیش مادگی 5/3 میلی‌متری (سیم‌های طوسی و مشکی) وصل کنید.

مرحله ششم؛ نحوه نصب کنترل‌کننده‌ی قفل مرکزی دستگاه جی‌ پی‌ اس

قطعه کنترل‌کننده‌ی قفل مرکزی در مواقع صدور دستور به خودرو برای قفل و باز کردن در خودرو به‌کار می‌رود. این ویژگی به راننده کمک می‌کند که در صورت سرقت خودرو، دستور قفل شدن درها را از راه دور به اتومبیل بدهد. بعد از نصب جی پی اس وایزر در صورت تهیه‌ی ماژول کنترل‌‌کننده قفل مرکزی، سیم زردرنگ با خط باریک سفید با برچسب Output1 (Line 7) و سیم سفید‌رنگ با خط‌ باریک قرمز Output2 (Line 8) مورداستفاده قرار می‌گیرد.

مرحله هفتم؛ قرار دادن سیم‌کارت داخل ردیاب

بعد از وصل کردن جی پی اس به ماشین و انجام مراحل بالا، باید از فعال بودن GPRS سیم‌‌کارت مطمئن شوید و سپس سیمکارت ردیاب را روی دستگاه جی‌ پی‌ اس قرار دهید. درنهایت، ردیاب آماده است که به سامانه سرو متصل شود. با خرید هر gpsخودرو وایزر، یک سیم‌کارت ردیاب به ‌صورت رایگان دریافت می‌کنید.

تیم وایزر در داخل جعبه‌ی دستگاه‌های ردیاب خودرو دفترچه راهنمای نصب به زبان فارسی قرار داده است که علاوه‌بر توضیحات بالا، با تصاویر و دیاگرام مراحل نصب دستگاه ردیاب را برای شما ساده‌‌تر می‌کند. 
لازم به ذکر است که نسخه‌ی PDF دفترچه راهنمای دستگاه ردیاب وایزر مدل f150 و بقیه‌ی مدل‌های ردیاب ضدسرقت وایزر روی وب‌سایت وایزر موجود است.

آموزش نصب ردیاب خودرو

 نصب جی پی اس ماشین؛ راهی مطمئن برای امنیت خودروی شما 

نصب جی پی اس خودرو؛ کاری تخصصی و نیازمند افراد متخصص

در این مقاله از مجله وایزر، نصب انواع جی پی اس خودرو وایزر را به‌صورت صفر تا صد به شما آموزش دادیم. ما به شما توصیه می‌کنیم نصب ردیاب ماشین را به افراد متخصص بسپارید؛ چراکه حرفه و تخصص این افراد نصب ردیاب است و قطعاً باتوجه‌به تخصصی که دارند در این کار خبره هستند. نصب ردیاب‌های بیسیم و آهنربایی به‌دلیل نداشتن سیم، کار آسان‌تری است، اما اگر ردیاب سیمی می‌خرید حتماً نصب آن را به متخصصین وایزر بسپارید.
این مطلب آموزش نصب ردیاب وایزر به شما مشتریان عزیز بود. از هرکجای ایران که هستید، درصورتی که هرگونه سؤالی از شرکت وایزر دارید با شماره تلفن پشتیبانی ۰۲۱۸۶۰۴۵۸۶۰ تماس بگیرید. پشتیبانی وایزر در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه‌روز پاسخگوی سؤالات و مشکلات شما خواهد بود.


طریقه نصب جی پی اس وایزر

ردیاب وایزر؛ در کنار شما برای حفظ امنیت دارایی‌هایتان


اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE