دلایل استفاده از ردیاب جی پی اس برای خودروهای حمل مواد غذایی

18 مهر ، 1401
گروه تحقیقاتی وایزر

همیشه یکی از بزرگترین چالش‌ها برای صنایع غذایی و دارویی انتقال محصولات به نقاط مختلف بوده است. امروزه به کمک خودروهای مخصوص، شرکت‌های غذایی و دارویی به راحتی می‌توانند محصولاتشان را به اقصی نقاط کشور و جهان برسانند.

با این وجود این شرکت‌ها باید نظارت دقیقی بر ناوگان خود داشته باشند که خرابی‌های ناشی از مسیر و فعالیت خودروها باعث خسارت به مواد غذایی قابل‌فساد نشود. این نظارت تاثیرات بسیار قابل‌توجهی در رضایت مشتری، کاهش هزینه‌ها و بازدهی بیشتر شرکت می‌شود.

موثرترین روشی که تاکنون برای نظارت بر خودروهای حامل مواد غذایی استفاده شده است، نصب ردیاب خودرو روی ناوگان پخش و توزیع مواد غذایی است. مدیر ناوگان هر شرکت معمولا با استفاده از اطلاعاتی که از ردیاب‌های نصب‌شده روی خودروها به دست می‌آورد، می‌تواند خودروهای حمل مواد غذایی را به صورت کامل کنترل و از سلامت محصولات، رانندگان و خودرو اطمینان پیدا کند.

ردیاب خودروهای حمل مواد غذایی عضوی جدانشدنی از ابزارهای مدیریت ناوگان شرکت‌های غذایی است که بدون وجود آن، مدیریت ناوگان برای شرکت‌ها ناممکن می‌شود و در ادامه فعالیت شرکت خلل ایجاد می‌نماید. در ادامه با وایزر همراه باشید تا درباره ضرورت استفاده از ردیاب خودرو برای خودروهای حمل مواد غذایی بخوانید.

ردیاب جی پی اس برای خودرو حمل و نقل مواد غذاییردیاب جی پی اس برای خودرو حمل و نقل مواد غذایی

ردیاب ناوگان حامل مواد غذایی چیست؟

ردیاب ناوگان با استفاده از سیگنال‌های GPS می‌تواند موقعیت مکانی خودروهای ناوگان را در لحظه مشخص کند و با ویژگی‌هایی که دارند، به مدیر ناوگان کمک کنند تا بر ناوگان نظارت داشته باشد. این ردیاب‌ها معمولا می‌توانند محدوده امن جغرافیایی تعیین کنند، به مدیر ناوگان درخواست کمک SOS بفرستند، شنود داخل کابین داشته باشند و خودرو را از راه دور خاموش کنند. علاوه بر این به علت حساسیت برخی مواد غذایی به دمای نگهداری، خودروهای حامل موادغذایی باید سنسورهای دمایی داشته باشند.

دلایلی برای استفاده از ردیاب جی پی اس در خودروهای حمل مواد غذایی

سرمایه شرکت‌های مواد غذایی، مواد خوراکی هستند که در بیشتر موارد خیلی سریع دچار فساد می‌شوند و باید در شرایط خاصی نگهداری شوند. علاوه بر این برای برخی مواد غذایی بسته‌بندی شده شکل ظاهری آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و این مواد، مانند میوه‌هایی که در اثر ضربه دچار لک یا شکستگی می‌شوند، باید با احتیاط بیشتری حمل شوند. در این بخش ویژگی‌های سودمند ردیاب جی پی اس برای خودروهای حمل مواد غذایی را بررسی می‌کنیم تا بهتر متوجه شویم چرا استفاده از این وسیله برای صنایع غذایی ضروری است.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

ردیاب جی پی اس برای صنعت بیمه خودرو

ردیاب برای پیک موتوری

بررسی و تعمیر به موقع خودروهای حمل مواد غذایی

وقتی خودرویی مدام در حال فعالیت و پیمودن مسیرهای طولانی درون و برون‌شهری باشد، چک‌آپ و تعمیرات مکرر نه تنها امری اجتناب‌ناپذیر، بلکه حیاتی و مهم است. اگر در بررسی و تعمیرات دوره‌ای کوتاهی شود، خودرو دچار مشکلات بیشتری می‌شود و مسئله‌ای که با هزینه‌ای کمتر ممکن بود حل شود، هزینه هنگفتی به شرکت تحمیل می‌کند.

این تنها یک طرف قضیه است و خسارتی است که عدم مراقبت و تعمیر به ناوگان وارد می‌کند. از طرف دیگر، خرابی ماشین در اثر فراموش کردن چک‌آپ‌ها و تعمیرات دوره‌ای در مسیرهای برون شهری می‌تواند منجر به از کار افتادن خودروی حامل در خارج از شهر و فساد مواد غذایی شود که شرکت را متحمل خسارت بیشتری می‌کند.

علاوه بر داشتن برنامه منظم برای بررسی خودروهای ناوگان، استفاده از ردیاب دیاگ خودرو یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای جلوگیری از این مشکلات است. این ردیاب خودرو می‌تواند مدیر ناوگان را از خرابی قطعات خودرو و مشکلات ماشین آگاه کند تا در اسرع وقت به تعمیر ماشین اقدام شود و از خسارات احتمالی جلوگیری شود.

2- جلوگیری از سرقت

با اینکه مواد غذایی به صورت کلی سرمایه شرکت هستند، برخی کالاها مانند خاویار و زعفران که ارزشمندتر و گران‌تر‌ند، برای شرکت‌ها سودآوری بیشتری دارند و اگر اتفاقی برای خودروهای حامل این مواد بیافتد، شرکت ضرر خیلی زیادی می‌کند. گرانی این گونه مواد غذایی می‌تواند طمع سارقان را برانگیزد تا خودروهای حامل را بدزدند. با استفاده از جی پی اس خودرو، جلوگیری از سرقت به امری ساده بدل می‌شود.

GPS خودرو ویژگی‌های کاربردی و مفیدی دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان از سرقت جلوگیری کرد. در ابتدا با تعیین محدوده جغرافیایی مجاز، می‌توان رفت‌وآمد خودرو را تحت نظر داشت و در صورت خروج از این محدوده به مدیر ناوگان هشدار ارسال کند.

در صورتی که این خروج بر اثر سرقت خودرو باشد، سریعا می‌توان موقعیت خودرو را شناسایی و حتی به کمک فرمان لازم آن را متوقف کرد. علاوه بر این، اگر خودروهای حامل در مسیرهای برون شهری مورد حمله سارقان قرار بگیرند، با ارسال پیام SOS درخواست کمک کنند .

دلایل استفاده از ردیاب برای خودرو حمل و نقل مواد غذاییدلایل استفاده از ردیاب برای خودرو حمل و نقل مواد غذایی

3- کنترل رفتار راننده

مدیریت رانندگان تاثیر بسزایی در سودآوری بالا و کسب رضایت مشتریان دارد. اگر راننده خودرویی که حامل مواد غذایی قابل شکستن یا دفرمه شدن است، سرعت غیرمجاز داشته باشد و با رانندگی نادرست به محصولات غذایی آسیب بزند، هم شرکت و هم مشتری از این کار زیان می‌کنند.

از این جهت، ردیاب GPS می‌تواند ابزار خوبی برای نظارت بر رفتار رانندگان، به ویژه رانندگانی که خارج از شهر فعالیت می‌کنند باشد. ردیاب‌ خودرو که دارای قابلیت شنود نیز باشد گاهی می‌تواند برای کنترل و مدیریت رانندگان سودمند باشد.

4- بهینه‌سازی مسیر و صرفه‌جویی در سوخت

GPS ناوگان می‌تواند با استفاده از ماهواره‌های جی پی اس، بهترین مسیر را برای تردد خودروی حامل مواد غذایی پیدا کند. با تردد در مسیر برگزیده، علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، مصرف سوخت ماشین هم کاهش پیدا می‌کند و با تعیین مسیر مناسب، از تردد چندباره در یک مسیر و اتلاف زمان و سوخت جلوگیری می‌شود.

ردیاب برای خودروهای حمل و نقل مواد غذاییردیاب برای خودروهای حمل و نقل مواد غذایی

کلام آخر

حمل مواد غذایی و دارویی کار بسیار حساسی است و استفاده نکردن از ردیاب‌ جی پی اس می‌تواند ضرر سنگینی به شرکت وارد کند. سیستم ردیاب جی پی اس وایزر گزینه‌ای ایده‌آل برای شرکت‌های غذایی است و با قابلیت‌های متنوعی که در اختیار مدیر ناوگان می‌گذارد، یکی از بهترین ردیاب‌های خودرو در بازار و در بین صنایع محسوب می‌شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت و سایر قابلیت‌های این ردیاب ها می‌توانید با کارشناسان فروش وایزر با شماره ۸۶۰۴۵۸۶۰ - ۰۲۱ تماس بگیرید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE