4 راه برای بهبود کسب و کارتان توسط ردیاب جی پی اس خودرو

28 بهمن ، 1400
گروه تحقیقاتی وایزر

ردیاب  خودرو چند سالی است که به بهترین ابزار تجاری در میان کسب و کارها تبدیل شده است و این امکان را فراهم کرده تا نظارت دقیقی بر تمامی جنبه‌های عملکردی ناوگان صورت بگیرد. ردیاب جی پی اس خودرو راه حل نوینی است که می‌تواند به مدیران کسب و کارها در دستیابی به اهداف تجاری‌شان کمک کند.

این ابزار کاربردی و کوچک، کارایی کارکنان را بهبود می‌بخشد و به کمک ویژگی‌های منحصر به‌ فرد خود، به‌خصوص ویژگی ضد سرقت بودن، به صورت مستقیم بر درآمد یک کسب و کار اضافه می‌کند. اما ردیاب ماشین چگونه می‌تواند کسب و کارها را بهبود ببخشد؟ در این مطلب به معرفی 4 راه برای بهبود کسب و کار به کمک ردیاب خودرو می‌پردازیم و بررسی می‌کنیم که این راه حل‌ها تا چقدر می‌توانند تأثیر مثبتی بر تجارت شما داشته باشد.

بهبود و رونق کسب و کارها با ردیاب خودروبهبود و رونق کسب و کارها با ردیاب خودرو

1. کاهش هزینه‌های سوخت با ردیاب و بهبود کسب و کار

هزینه‌های بالای سوخت همیشه برای کسانی که کسب و کارشان با وسایل نقلیه است و یا مدیریت ناوگان را بر عهده دارند، مسئله‌ای مهم تلقی شده است. مدیریت سوخت مهم‌ترین دلیلی است که بسیاری از کسب و کارها اقدام به خرید ردیاب برای خودروهای سازمانی خود می‌کنند.

در صورتی که هزینه‌های مصرف سوخت ناوگان یک سازمان افزایش یابد، مدیر ناوگان به دنبال راه‌حل‌هایی برای حل مشکل می‌گردد.‌ چند دلیل اصلی برای افزایش هزینه‌های سوخت یک سازمان وجود دارد که ردیاب خودرو به راحتی می‌تواند آن‌ها را شناسایی و به این ترتیب به بهبود کسب و کار کمک کند.

عدم استفاده از ماشین در طول روز و روشن ماندن بی‌دلیل آن یکی از شایع‌ترین دلایل هزینه‌های بالای سوخت است. یک ساعت روشن ماندن بدون استفاده‌ی خودرو می‌تواند 5.5 تا 6 لیتر سوخت را هدر دهد. اگر چه این میزان هدر رفت سوخت برای یک وسیله نقلیه‌ی مستقل مقدار قابل توجهی به نظر نمی‌آید، اما در یک شرکت حمل و نقل وقتی به کل ناوگان خود فکر می‌کنید، این هزینه‌ها افزایش می‌یابد و برای یک سازمان هزینه‌ی هنگفتی است.

رانندگی تهاجمی و با سرعت زیاد یکی دیگر از عوامل افزایش هزینه سوخت است که با کنترل آن به کمک ردیاب جی پی اس می‌توان به بهبود کسب و کار کمک کرد. وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا تخمین زده است که رانندگی تهاجمی می‌تواند میزان مصرف سوخت را بین 15٪ تا 30٪ در سرعت مناسب بزرگراه‌ها و بین 10٪ تا 40٪ در ترافیک و حالت توقف/حرکت کاهش دهد.

هدر دادن سوخت در پمپ بنزین نیز می‌تواند باعث افزایش هزینه‌های سوخت شود. بسیاری از رانندگان سازمانی، هنگام پر کردن باک بنزین به سرریز شدن بنزین توجهی ندارند و همین امر در طولانی مدت باعث افزایش هزینه‌های سوخت یک سازمان می‌شود.

رونق کسب و کارها با استفاده از ردیاب خودرورونق کسب و کارها با استفاده از ردیاب خودرو

چگونه ردیاب جی پی اس خودرو با کاهش هزینه سوخت به بهبود کسب و کار کمک می‌کند؟

راه‌های مختلفی وجود دارد که ردیاب خودرو می‌تواند کمک کند تا زمان‌های بیکاری و هدر رفت زمان رانندگان به حداقل برسد. یکی از راه‌های بهبود کسب و کار توسط ردیاب خودرو، هشدارهایی است که این ابزار کاربردی به راننده و مدیر ناوگان ارسال می‌کند. در صورتی که ماشین بی دلیل و بدون استفاده روشن باشد، پس از گذشت مدت زمان مشخصی از زمان بیکاری، ردیاب هشداری به راننده و مدیر ناوگان ارسال می‌کند تا موتور خودرو را خاموش کند. به این ترتیب میزان مصرف سوخت کاهش پیدا می‌کند و با کاهش هزینه‌های سازمان، کسب و کارتان بهبود پیدا می‌کند.

علاوه بر این، ردیاب‌ها به کمک هشدارهایی که به مدیر ناوگان ارسال می‌کنند، می‌توانند او را در مورد رفتارهای تهاجمی در زمان رانندگی و سرعت بیش از حد مجاز آگاه کنند. این عملکرد ردیاب، مدیر ناوگان را قادر می‌سازد تا به طور فعالانه رانندگان را با تکنیک‌هایی راهنمایی کنید که هزینه‌ی سوخت را کاهش می‌دهد. سیستم‌های ردیابی GPS خودرو همچنین با ارائه گزارش کامل از سرعت حرکت، محدوده‌ی حرکت و میزان سوخت مصرفی راننده، مدیر ناوگان را از علت افزایش سوخت آگاه کنند.

پر بازدیدترین مقالات وایزر را در این بخش دنبال نمایید

8 مزیت ردیابی در خودروهای حمل پسماند شهری

3 راه برای افزایش بهره‌وری توسط ردیاب جی پی اس خودرو

5 گزارش مهمی که می توانید با کمک جی پی اس خودرو به دست آورید

2. کاهش میزان خطرات و کمک به بهبود کسب و کار توسط ردیاب جی پی اس خودرو

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم، ردیاب خودرو به نظارت بر رفتار تهاجمی و غیر ایمن رانندگان کمک می‌کند. در صورتی که سرعت غیرمجاز رانندگان و رفتارهای پرخطر آن‌ها حین رانندگی کنترل شود، میزان تصادفات و خطرات به حداقل می‌رسد. نتیجه‌ی کاهش خطر و احتمال تصادف، صرفه‌جویی در هزینه‌های تعمیر و نگهداری و خرابی خودرو است. با کاهش هزینه‌های سازمان، کسب و کار بهبود پیدا می‌کند و علاوه بر آن، مبالغی که به تعمیر خودروها اختصاص می‌یافت، صرف کارهای مثبت برای شرکت می‌شود.

چگونه ردیاب خودرو با کاهش خطرات و تصادفات به بهبود کسب و کار کمک می‌کند؟

مدیر ناوگان به کمک ردیاب خودرو می‌تواند سیاست‌های فعلی سازمان را در رفتارهای راننده حین رانندگی کنترل کند یا با تدوین سیاست‌های جدید، به راننده متذکر شود که سیاست‌ها را رعایت کند. خط ‌‌مشی‌های ایمنی یک سازمان باید به کمک گزارش‌ها و داده‌هایی تدوین شود که از دستگاه ردیاب خودرو به دست می‌آید. مدیر ناوگان با بررسی رفتارهای پرخطر راننده، تخلفات او را بررسی می‌کند و با تنظیم ردیاب برای هشدار دادن در زمان تخطی، رعایت مقررات را کنترل می‌کند تا هزینه‌های ناشی از تصادف و خطر برای کسب و کار به حداقل برسد.

کاهش تصادفات و خطرات با استفاده از ردیاب خودروکاهش تصادفات و خطرات با استفاده از ردیاب خودرو

3. افزایش مسئولیت پذیری و کار بهینه‌ راننده به کمک ردیاب جی پی اس خودرو

مسئولیت‌پذیری رانندگان به معنای دخالت کردن در رانندگی آن‌ها یا نظارت بر هر حرکت آن‌ها نیست. با این حال، همان‌طور که مربیان فوتبال از فیلم بازی برای بررسی بازیکنان خود استفاده می‌کنند یا مدیران فروش تماس‌های تلفنی با نمایندگان فروش را برای بهبود عملکرد آنها بررسی می‌کنند، مدیران ناوگان نیز باید توانایی ارزیابی و بهبود رفتار راننده را داشته باشند تا مطمئن شوند که آن‌ها با حداکثر کارایی و بهره‌وری کار می‌کنند.

مدیران نیاز دارند تا به کمک یک سیستم مدیریت ناوگان نظارت کاملی بر وضعیت رانندگان کسب و کار خود داشته باشند تا متوجه شوند که کارکنان به موقع به مقصد می‌رسند و آیا از مسیرهای کوتاه و کم‌ترافیک برای رسیدن به مقصد حرکت می‌کنند یا خیر.

چگونه ردیاب جی پی اس خودرو با افزایش مسئولیت پذیری راننده به بهبود کسب و کار کمک می‌کند؟

ردیابی ناوگان به کمک جی پی اس تنها نباید به نفع شرکت باشد. ردیاب ابزاری است که می‌تواند به رفتار خوب راننده پاداش دهد و به حفظ کارمندان مفید کمک کند. استفاده از روش گیمیفیکیشن یک راه موثر برای انجام این کار و در پی آن بهبود کسب و کار است.

این کار به سادگی اجرای یک مسابقه ماهانه یا سه ماهه است، و هر راننده‌ای که کمترین زمان بیکاری را داشته باشد، یک مقدار X پاداش یا کارت هدیه دریافت می‌کند. این روش‌ها برای کسانی که در سیستم ردیابی خودرو سرمایه‌گذاری کرده‌اند، بسیار کارآمد هستند و به طور چشمگیری باعث بهبود کسب و کار می‌شوند.

ردیابی وسایل نقلیه و دارایی‌ها همچنین می‌تواند به مدیریت کمک کند تا استفاده‌ی غیر مجاز پس از ساعت کاری را با استفاده از ویژگی ژئوفنسینگ (تعیین محدوده‌ی جغرافیایی) شناسایی کند. این عملکرد ردیاب تضمین می‌کند که کارکنان از وسایل نقلیه و دارایی‌ها به دلایل شخصی، مشاغل جانبی یا به روش‌های دیگری که می‌تواند بر شرکت تأثیر منفی بگذارد، استفاده نکنند.

ژئوفنسینگ خطوط دیجیتال و فرضی هستند که می‌توانید در اطراف نقاط مورد نظر مانند حیاط، محل کار یا دفتر مرکزی کسب و کار خود ترسیم کنید. هشدارهای ژئوفنسینگ هشدارهایی در دسترس هستند که می‌توانند در زمان واقعی هنگام خروج وسایل نقلیه یا دارایی از این مناطق به شما اطلاع دهند.

افزایش مسئولیت پذیری راننده توسط ردیاب خودروافزایش مسئولیت پذیری راننده توسط ردیاب خودرو

4. افزایش رضایت مشتری و بهبود کسب و کارتان توسط ردیاب خودرو

مشتریان امروزی انتظارات بالایی از خدمات دارند و برآورده کردن آنها می‌تواند برای کسب و کارها چالش‌برانگیز باشد. این چالش‌ها می‌تواند از دیر رساندن مشتری به مقصد یا دیر رسیدن کالا به دست او گرفته تا عدم پاسخگویی مناسب به مشتری متغیر باشد. در رسانه‌های اجتماعی امروزی و محیط‌های آنلاین، مشکلات به سرعت دهان به دهان می‌شوند و قضاوت در مورد یک برند به‌راحتی انجام می‌شود. به کمک ردیاب خودرو می‌توان با کنترل لحظه‌ای خودرو و راننده، رضایت مشتری را افزایش داد و به این ترتیب کسب و کار را بهبود بخشید.

چگونه ردیاب جی پس اس خودرو با افزایش رضایت مشتری به بهبود کسب و کار کمک می‌کند؟

ردیابی خودرو با داشتن قابلیت‌های نظارت لحظه‌ای مدیر ناوگان را قادر می‌سازد تا اطلاعات را لحظه به لحظه به مشتریان خود ارائه دهد. مدیر ناوگان برای افزایش آسودگی خاطر مشتری می‌تواند در زمان بروز مشکل به کمک اطلاعات دریافتی از ردیاب با مشتری تمایش بگیرد و به این ترتیب رضایت او را افزایش دهد.

استفاده از مسیریابی وسیله‌نقلیه در نرم‌افزار مدیریت ناوگان نیز یک عامل حیاتی در بهبود رضایت مشتری است. وقتی وسایل نقلیه کارآمدترین مسیرها را برای رسیدن به مقصد طی می‌کنند، می‌توانید پنجره‌های زمانی کوتاه‌تر و دقیق‌تری را در اختیار مشتریان قرار دهید.

توانایی مدیریت انتظارات، از جمله ارتباطات، به حفظ مشتری کمک زیادی می‌کند. وفاداری مشتری یک مسیر قدرتمند برای سودآوری از طریق تبلیغات دهان به دهان و رسانه‌های اجتماعی است. ارائه‌ی این سطح از خدمات مشتری بدون وجود ردیاب تقریباً غیرممکن است.

افزایش رضایت مشتری توسط ردیاب خودروافزایش رضایت مشتری توسط ردیاب خودرو

نتیجه گیری

مواردی که در این مطلب ارائه کردیم تنها 4 راه برای بهبود کسب و کارتان است؛ قطعاً ردیاب خودرو کمک‌های بسیاری برای کسب و کار می‌کند. معمولاً زمان زیادی طول نمی‌کشد تا کسب و کارهایی که سیستم ردیابی جی پی اس را برای خودروها پیاده‌سازی می‌کنند، شروع به بهره‌مندی از مزایا و حل چالش‌های تجاری خود کنند.

ردیاب برای کسب و کارها امکان دید و نظارت بیشتری را در عملیات فراهم می‌کند، از فرهنگ مسئولیت‌پذیری و بهبود کارها پشتیبانی می‌کند و کارایی و بهره‌وری را بهبود می بخشد. اگر تصمیم به بهبود کسب و کارتان دارید، بهترین ردیاب خودرو را انتخاب کنید. با مراجعه به وب سایت شرکت وایزر می توانید از لیست قیمت ردیاب وایزر نیز مطلع شوید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE