10 کاربرد ردیاب در مدیریت ناوگان حمل و نقل برای ردیابی خودرو

31 اردیبهشت ، 1402
گروه تحقیقاتی وایزر

در بازار مالی سخت و پرهزینه‌ی کنونی و با وجود رقابت شدیدی که در بیشتر صنایع وجود دارد، هر ابزاری که بتوان از آن برای افزایش بهره‌وری استفاده کرد به موفقیت بیشتر و بقای آن کسب‌وکار کمک می‌کند. یکی از ابزارهای کاربردی و نوینی که بسیاری از شرکت‌های دارای ناوگان وسایل‌ نقلیه از آن استفاده می‌کنند، ردیاب خودرو است. احتمالاً سؤال شما نیز این است که ردیاب جی پی اس چگونه به بهره‌روی بیشتر شرکت‌های ناوگان حمل و نقل و سازمان‌ها کمک می‌کند؟ ما در این مقاله از مجله وایزر، قرار است درباره‌ی کاربرد ردیاب در مدیریت ناوگان حمل و نقل با شما صحبت کنیم و به سؤال شما پاسخ مناسبی بدهیم. با صرف 10 دقیقه وقت به‌‌خوبی متوجه می‌شوید که چگونه بهره‌وری صنایع مختلف با ردیاب افزایش می‌یابد.

افزایش بهره وری وسیله نقلیه با ردیاب خودرو

افزایش بهره‌وری وسیله نقلیه با ردیاب 

1.  اعزام راننده و مسیریابی بهتر؛ کاربرد جی پی اس در مدیریت ناوگان حمل و نقل

یکی از انواع کاربرد ردیاب در مدیریت ناوگان حمل و نقل این است که مدیر ناوگان در هر لحظه از موقعیت همه رانندگان مطلع می‌شود. این ویژگی یکی از راه‌های افزایش بهره‌وری به کمک ردیاب خودرو است. مدیر ناوگان می‌تواند به محض دریافت سفارش از سوی مشتریان، نزدیک‌ترین وسیله نقلیه را به محل اعزام کند. با قابلیت دیسپاچینگ، خدمت‌رسانی زودتر و بهتر به مشتریان انجام می‌شود و این امر علاوه‌بر جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی، به افزایش بهره‌وری نیز کمک خواهد کرد.

ردیاب‌ها هم به راننده و هم به مدیر ناوگان کمک می‌کنند که کم‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر را برای رسیدن به مقصد پیدا کنند. درصورتی‌که در مسیر حرکت تصادفی رخ دهد یا ترافیک زیاد باشد، راننده می‌تواند مسیر جایگزین را انتخاب کند. کنترل ناوگان عمومی با استفاده از رهیاب ضدسرقت خودرو آسان‌تر و راحت‌تر می‌شود.

2. نظارت بر رفتار راننده و جلوگیری از رفتارهای پرخطر

یکی دیگر از مزایای ردیاب خودرو در مدیریت ناوگان حمل و نقل، نظارت بر رفتار راننده است. وقتی رانندگان بدانند که بر وسیله نقلیه آن‌ها نظارت می‌شود، سعی می‌کنند که بهتر و کارآمدتر رانندگی کنند و رفتارهای پرخطر خود ازجمله سبقت غیرمجاز و سرعت بیش‌ازحد را از رانندگی‌شان حذف کنند.

اهمیت استفاده از سیستم جی پی اس در مدیریت ناوگان حمل و نقل، همراهی و کنترل از راه دور رانندگان خواهد بود. کارکنان تحت نظارت مستقیم مدیریت، وظایف خود را سریع‌تر و در سطح بالاتری انجام می‌دهند که همین امر باعث افزایش بهره‌وری ناوگان می‌شود. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم لیست پرفروش ترین ردیاب خودرو را بررسی کنید و  بهترین جی پی اس ماشین را برای سازمان خود بخرید.

3. جلوگیری از استفاده‌ی غیرمجاز ماشین؛ یکی از مزایای ردیاب جی پی اس در ناوگان حمل و نقل

ردیابی وسیله نقلیه به کمک gps خودرو به صاحبان مشاغل و مدیران ناوگان کمک می‌کند تا مطمئن شوند کارمندان از وسایل نقلیه‌ی خود فقط برای مقصدهای مجاز و فقط در زمان‌های کاری استفاده می‌کنند. نرم‌افزار مدیریت ناوگان به کمک جی پی اس، هنگام ورود وسایل نقلیه‌ شرکت به مناطقی که محدودیت‌هایی برای تردد در آن‌ها در نظر گرفته شده است، هشدارهایی را به مدیر ناوگان ارسال می‌کند تا بلافاصله علت ورود خودروی سازمان به محل غیرمجاز را بررسی کند.

با استفاده از قابلیت ژئوفنسینگ ردیاب خودرو، می‌توان با ترسیم مرزها روی نقشه، مناطق قابل‌قبول و مناطق غیرقابل‌تردد را تعریف کرد. مدیریت ناوگان حمل و نقل عمومی به وسیله ردیاب خودرو راهی کارآمد است و باعث کاهش هزینه‌های غیرضروری شرکت و افزایش بهره‌وری می‌شود.

صاحبان مشاغل و مدیران ناوگان می‌توانند با استفاده از جی پی اس ماشین اطمینان حاصل کنند که رانندگان زمان زیادی را در یک مکان بدون حرکت و با بیکاری تلف نمی‌کنند. مدیران کسب‌وکارها می‌توانند از داده‌های جمع‌آوری‌شده از طریق ردیاب خودرو مانند زمان توقف، مسافت پیموده‌شده، سرعت و محدوده‌ی حرکت برای بررسی عملکرد رانندگان استفاده کنند که ازجمله انواع کاربرد ردیاب در مدیریت ناوگان حمل و نقل به حساب می‌آید.

مزایای ردیاب جی پی اس خودرو

مزایای ردیاب جی پی اس در ناوگان حمل و نقل

4. ارائه خدمات بهتر به مشتریان به کمک ردیاب جی پی اس خودرو

یکی از انواع کاربرد gpsدر مدیریت ناوگان حمل و نقل این است که تمام اطلاعات به‌دست‌آمده از سیستم ردیابی خودرو می‌تواند منجر به مدیریت بهتر کلیه‌ی فرآیندهای تجاری یک سازمان یا شرکت شود. این بهبود مدیریت شامل خدمات بهتر برای مشتریان نیز می‌شود؛ چراکه امکان نظارت بر مسیر حرکت، توقف‌ها حین رانندگی، زمان بیکاری رانندگان و زمان تقریبی رسیدن به مقصد وجود دارد.

5. افزایش ایمنی رانندگان و خودروها با ردیابی در مدیریت ناوگان حمل و نقل

در بررسی مزایای ردیاب خودرو در مدیریت ناوگان حمل و نقل از راه دور می‌توان گفت که به لطف سیستم‌های ردیابی وسایل نقلیه، نظارت بیشتری بر رفتارهای راننده دارید که باعث کاهش تصادفات رانندگی می‌شود. علاوه‌براین، ردیاب و نرم‌افزار مدیریت ناوگان این امکان را برای مدیران ناوگان فراهم می‌کند که با تعمیر و نگهداری پیشگیرانه، از بروز مشکل در حین رانندگی و در میانه‌ی راه جلوگیری کنند. مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل کار سختی است و نیاز به استفاده از ابزارهای نوین برای کنترل رانندگان دارد.

6. پیشگیری از سرقت خودرو با استفاده از ردیاب

از جمله ویژگی‌های رایج سیستم‌های ردیابی خودرو، جلوگیری از سرقت ماشین است. این ابزار نوین هر زمان که رفتار مشکوکی رخ می‌دهد، هشدارها و اعلان‌ها را ارسال می‌کند و امکان واکنش سریع به سرقت را فراهم می‌کند. ویژگی پیشگیری از سرقت همچنین می‌تواند از هزینه‌های بیش‌ازحد برای خرید وسیله نقلیه جدید جلوگیری کند. سیستم ردیاب و مدیریت ناوگان حمل و نقل کارایی‌های بسیاری دارد که در ادامه به بقیه‌ی مزایای آن می‌پردازیم.

7. بهبود چرخه عمر وسایل نقلیه به کمک ردیاب خودرو

با نصب ردیاب روی ناوگان یک شرکت، می‌توان مدیریت چرخه‌ی عمر ماشین‌ها را بهبود بخشید. این امر به کمک اطلاعاتی ازجمله سلامت فنی وسیله نقلیه (موتور خودرو، لاستیک‌های آن و موارد دیگر)، رفتار راننده و اطلاعات مربوط به زمان بیکاری، زمان نگهداری و سرویس موردنیاز برای ماشین به‌دست می‌آید. به‌دلیل اهمیت برند جی پی اس ماشین، بهترین ردیاب خودرو را با پرس‌وجوی فراوان بخرید.

مزایای استفاده از ردیاب خودروبهبود مدیریت چرخه‌ی عمر ماشین‌ها با نصب ردیاب روی ناوگان یک شرکت یا سازمان

8. استفاده بهینه از وسیله نقلیه؛ اصلی‌ترین کاربرد ردیاب خودرو برای مدیریت ناوگان حمل و نقل

به کمک تمامی اطلاعات به‌دست‌آمده از سیستم‌های ردیابی خودرو، از وسایل نقلیه کارآمدتر استفاده می‌شوند. استفاده‌ی بهینه از وسایل نقلیه از طریق نظارت‌بر رفتارهای راننده، عبورومرور از مسیرهای کوتاه‌تر و کم‌ترافیک‌تر و استفاده‌ی رانندگان از ماشین سازمانی برای کارهای شخصی انجام می‌شود.

9. صرفه‌جویی در سوخت و هزینه‌ها؛ یکی از مزایای رهیاب ضد سرقت

یکی از مهم‌ترین مزایایی که ردیاب خودرو برای مدیران ناوگان فراهم می‌کند و نقش مهمی در افزایش بهره‌وری شرکت‌ها دارد، این است که امکان نظارت‌بر مصرف سوخت را فراهم می‌کند. ارائه‌ی گزارش‌های کامل از میزان مصرف سوخت، سرعت رانندگی و مسافت طی‌شده، مدیریت بهتر زمان بیکاری رانندگان، تعمیر و نگهداری خودرو همگی به حذف رفتارهای نادرست در رانندگی و کاهش میزان مصرف سوخت ناوگان کمک می‌کند.

سیستم ردیابی خودرو به لطف اطلاعاتی که برای مدیریت سوخت و نظارت بر رفتار راننده در اختیار مدیر ناوگان قرار می‌دهد، می‌تواند امکان مدیریت بهتر کارکنان را به ارمغان بیاورد. این ویژگی در افزایش بهره‌وری نیز نقش دارد. با نظارت بیشتر بر رانندگان، شاهد عملکرد بهتر آن‌ها هستید و از تمام اطلاعات به‌دست‌آمده از ردیاب خودرو برای آموزش بهتر رانندگان استفاده می‌کنید.

10. مدیریت زمان؛ یکی از انواع کاربرد ردیاب در مدیریت ناوگان حمل و نقل

در شرکت‌های حمل‌ونقل، مدیریت زمان را می‌توان به لطف مدیریت بهتر کارکنان، مدیریت سوخت، نظارت بر رفتار راننده، ردیابی مسیرها و همچنین به کمک گزارش‌ها و تجزیه و تحلیل‌های آن بهبود ببخشید. آیا هنوز هم به مزایای ردیاب خودرو در مدیریت ناوگان حمل و نقل پی نبرده‌اید و نمی‌خواهید برای خرید جی پی اس اتومبیل اقدام کنید؟

کاربرد جی پی اس در افزایش بهره وری سازمان نظارت و کنترل بر رفتار راننده؛ یکی از انواع کاربرد ردیاب در مدیریت ناوگان حمل و نقل 

مدیریت ناوگان حمل و نقل عمومی با ردیابی خودرو

در این مقاله از مجله وایزر درباره‌ی کاربرد ردیاب در مدیریت ناوگان حمل و نقل صحبت کردیم. ردیاب خودرو به دلیل مزایا و ویژگی‌ها خود، از راه‌های مختلفی به افزایش سود و درآمد شرکت‌ها کمک می‌کند. در این مطلب با 10 راه برای افزایش بهره‌وری ردیاب در ناوگان حمل‌ونقل عمومی آشنا شدیم و دریافتیم که این ابزار نوین با نظارت بیشتر بر روند رانندگی و کاهش هزینه‌های غیرضروری باعث بهبود بهره‌وری شرکت‌ها می‌شود. اگر تصمیم دارید تحولی در کسب‌وکارتان ایجاد کنید و خدمات بهتری را به مشتریان ارائه دهید تا با افزایش رضایت آن‌ها بهره‌وری کسب‌وکارتان را بهبود ببخشید، برای خرید یک ردیاب خوب و حرفه‌ای اقدام کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE