صرفه جویی در هزینه و شناسایی رانندگانی که وقت تلف می کنند با ردیاب خودرو

18 مهر ، 1400
گروه تحقیقاتی وایزر

یکی از مهم‌ترین محرک‌های رشد و پیشرفت یک شرکت یا سازمان، کارکرد بهینه کارکنان آن است. شرکت‌های حمل ‌و نقل نیز مانند سایر شرکت‌ها در تلاشند تا بتوانند با خدمات به موقع و سریع خود به مشتریان، رضایت آن‌ها را کسب کنند. اما یکی از مشکلات عمده‌ای که شرکت‌های حمل‌ و نقل مانند تاکسی‌ها، تاکسی‌های اینترنتی، فروشگاه‌های اینترنتی و سایر شرکت‌های حمل و نقل مسافر یا کالا با آن مواجه هستند، مسئله وقت تلف کردن رانندگان حین سفر است.

صرف چای در مسیر، صحبت طولانی با سایر رانندگان یا با تلفن همراه، انجام کارهای شخصی حین سفر و سایر مواردی است که باعث اخلال در خدمات‌رسانی می‌شود. این موضوع قطعاً برای مدیریت ناوگان مطلوب نیست و باعث متضرر شدن سازمان می‌شود. از طرفی تماس مداوم با رانندگان هم به دلایل ایمنی امکان‌پذیر نیست. پس آیا راهی برای پی بردن به وقت تلف کردن رانندگان وجود دارد؟

خوشبختانه باید این خبر خوب را به مدیران ناوگان داد که شناسایی رانندگانی که وقت تلف می کنند با ردیاب خودرو امکان‌پذیر است و صرفه جویی در هزینه ها را به دنبال دارد. اما این امر چگونه ممکن است؟ با ما در وایزر و با این مطلب همراه باشید تا به بررسی بیشتر نحوه صرفه جویی در هزینه و شناسایی رانندگانی که وقت را تلف می کنند با ردیاب خودرو بپردازیم.

صرفه جویی در هزینه با ردیاب خودروصرفه جویی در هزینه با ردیاب خودرو

تلف کردن وقت توسط راننده چه مشکلاتی برای مدیریت ناوگان به همراه دارد؟

توقف بیش از اندازه‌ی راننده در مسیر نه برای مدیر ناوگان خوشایند است و نه برای مشتریان. تصور کنید که قرار است بسته‌ای در ساعت مشخص توسط پیک به دست مشتری برسد. قطعاً مشتری برای دریافت بسته خود در محل دریافت حضور خواهد داشت و شاید بسیاری از کارهای خود را برای دریافت جنس لغو کند. حال تصور کنید که پیک در میانه‌ی راه برای انجام کار شخصی خود به بانک رفته است و با تاخیر سفارش را به دست مشتری رسانده است. حتی ممکن است راننده‌ بدون عمد، مسیر را گم کند، در ترافیک معطل شود و یا در میانه راه با نقص فنی خودرو مواجه شود.

در صورت بروز هر یک از این اتفاق‌ها، مشتری شرکت ارائه دهنده خدمات را مسئول می‌داند و دیگر برای دریافت سایر کالاهای خود به شرکت پشتیبان اعتماد نخواهد کرد و از مراجعه مجدد می‌پرهیزد؛ به همین دلیل بخشی از درآمد شرکت از بین خواهد رفت. تلف کردن وقت توسط راننده حتی در زمان حضور مشتری حین سفر نیز می‌تواند اتفاق بیفتد. به طور کلی، از مهم‌ترین مشکلات اتلاف وقت توسط رانندگان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نارضایتی مشتریان؛
  • افزایش هزینه‌های سوخت؛
  • کاهش بازدهی سازمان؛
  • افزایش خسارات فنی به خودرو؛
  • افزایش هزینه‌های کلی مدیریت ناوگان.

جلوگیری از تلف شدن وقت با ردیاب خودروجلوگیری از تلف شدن وقت با ردیاب خودرو

صرفه‌جویی در هزینه‌ها به کمک ردیاب خودرو

ردیاب جی پی اس را می‌توان یکی از تکنولوژی‌های مدرن و بسیار کاربردی در صنعت خودرو تلقی کرد. این ابزار کاربردی نه تنها برای جلوگیری از سرقت بسیار قوی عمل می‌کند، بلکه در مدیریت ناوگان نیز عملکرد قابل قبولی داشته و توانسته به یکی از ابزارهای محبوب برای مدیران ناوگان حمل و نقل تبدیل شود.

ردیاب جی پی اس خودرو یک وسیله کوچک و قابل حمل است که در داخل خودرو نصب می‌شود و با اتصال به ماهواره‌های اطراف زمین و به کمک سیم کارت، اطلاعات ضروری را برای صاحب خودرو یا مدیر ناوگان ارسال می‌کند. کاربردهای مهم ردیاب جی پی اس خودرو عبارتند از:

  • جلوگیری از سرقت خودرو؛
  • گزارش‌دهی محل و زمان توقف و حرکت؛
  • امکان تعیین محدوده سرعت و حرکت؛
  • امکان بررسی مسیرهای خلوت‌تر و اعلام آن به راننده از سوی مدیر ناوگان؛
  • امکان استفاده از آن همراه با نرم افزار مدیریت ناوگان و گزارش‌گیری لحظه‌ای از حرکت خودرو؛
  • اعلام هشدار در زمان بروز مشکل فنی و امکان برقراری ارتباط با راننده با رفع هر چه سریع‌تر مشکل؛
  • گزارش لحظه‌ای از موقعیت خودرو.

این موارد تنها بخشی از کاربردهای ردیاب خودرو است. این ابزار کوچک کاربردهای وسیعی دارد که بر اساس نیاز می‌توان بهترین ردیاب با امکانات مختلف را خریداری کرد.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

کاربرد ردیاب در حمل محموله های بانکی

اطلاع از زمان تعویض روغن توسط ردیاب خودرو

آیا بنزین موجود در خودرو بر کارکرد و موقعیت یابی ردیاب جی پی اس تاثیر می گذارد

مزایای استفاده از ردیاب خودرو برای جلوگیری از اتلاف وقت رانندگان

ردیاب خودرو به دلیل تکنولوژی دقیق و غیر قابل دست‌کاری، بهترین ابزار برای شناسایی رانندگانی است که وقت تلف می‌کنند یا ناخواسته در مسیر اتلاف وقت دارند. ردیاب با کمک به مدیر ناوگان، باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز می‌شود. از مزایای استفاده از ردیاب برای شرکت‌های حمل و نقل در جهت شناسایی رانندگانی که وقت تلف می‌کنند، می‌توان موارد زیر را بیان کرد:

گزارش‌گیری لحظه‌ای و دقیق

ردیاب GPS خودرو ابزاری پیشرفته است که به مدیر ناوگان این امکان را می‌دهد تا در هر لحظه بتواند محدوده حرکت خودرو، مدت زمان رانندگی، مدت روشن بودن خودرو، محل توقف و حرکت را مشاهده کند. به این ترتیب مدیر ناوگان می‌تواند با دقت ماموریت خودرو را رصد کند. این گزارش منجر به شناسایی رانندگانی می‌شود که حین مامورییت وقت تلف می‌کنند.

گزارش مسیر حرکت کوتاه و خلوت

مدیر ناوگان به کمک ردیاب و نرم‌افزار مدیریت ناوگان می‌تواند بهترین و خلوت‌ترین مسیر را برای حرکت راننده انتخاب کند. در صورتی که راننده از مسیر اعلام شده حرکت نکند، هشداری به مدیر ناوگان ارسال می‌شود و می‌تواند علت را از راننده جویا شود.

این ویژگی به خصوص برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها بسیار اهمیت دارد زیرا راننده از مسیر خلوت‌تر و کوتاه‌تر استفاده خواهد کرد و به این ترتیب مصرف سوخت کاهش پیدا می‌کند. از سوی دیگر، راننده نمی‌تواند برای انجام کارهای شخصی مسیر دیگری را انتخاب کند و به همین دلیل از میزان اتلاف وقت کاسته خواهد شد.

مزایای استفاده از ردیاب خودرومزایای استفاده از ردیاب خودرو

بهینه‌سازی و مدیریت مصرف سوخت

 انتخاب مسیر مناسب و کنترل سرعت خودرو دو مورد تاثیرگذار بر مصرف سوخت است. مدیر ناوگان با استفاده از ردیاب جی پی اس می‌تواند محدوده‌ای مناسب را برای سرعت و حرکت خودرو انتخاب کند و به این ترتیب مصرف سوخت و در پی آن مصرف هزینه‌ها را کاهش دهد.

امکان تعریف رسید الکترونیکی برای مشتریان

یکی از امکاناتی که ردیاب خودرو به همراه نرم افزار مدیریت ناوگان فراهم می‌کند، امکان امضای مشتریان به صورت الکترونیکی بلافاصله بعد از دریافت کالا است. به محض امضای مشتری، مدیریت ناوگان متوجه دریافت مشتری خواهد شد و به این ترتیب اطمینان حاصل می‌کند که بسته در زمان معین به دست مشتری رسیده است و راننده اتلاف وقت نداشته است.

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه

یکی دیگر از مزایای ردیاب جی پی اس، استفاده از آن برای جلوگیری از بروز مشکلات فنی حین سفر است. بسیاری از رانندگان، به بهانه خراب شدن خودرو و نقص فنی، وقت را تلف می‌کنند. این در حالی است که ردیاب جی پی اس مدیر ناوگان را از مشکلات باخبر می‌کند تا پیش از شروع حرکت، تعمیر صورت گیرد. همچنین این دستگاه زمان معاینه فنی را نیز یادآوری می‌کند هم اتلاف وقت به حداقل کاهش پیدا کند و هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود.

سخن پایانی

وجود ردیاب به مدیر ناوگان این امکان را می‌دهد تا نظارتی دقیق و لحظه‌ای بر رانندگان و نحوه رانندگی آن‌ها داشته باشد و رانندگانی را شناسایی کند که وقت تلف می‌کند. این نظارت لحظه‌ای بر موقعیت و وضعیت خودرو، در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی خواهد کرد و باعث افزایش بازدهی سازمان و رضایت‌مندی مشتریان خواهد شد.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE