عملکرد ردیاب خودرو

29 دی ، 1399
گروه تحقیقاتی وایزر

ردیاب خودرو وسیله‌ ای است که از آن به منظور امنیت بیشتر خودرو و همچنین پیدا کردن مسیرهای رفت و آمد استفاده می‌شود، این دستگاه کوچک می‌تواند موقعیت مکانی خودروی شما را نشان دهد. ردیاب‌ها انواع مختلفی دارند که می‌توان از آنها در خودرو، حیوانات، اشیای با ارزش، در زیر آب، هواپیماها و... استفاده کرد. عملکرد ردیاب خودرو car gps tracker مبتنی بر GPS است.

در چندین سال گذشته که سیستم ردیاب آنلاین وارد بازار نشده بود جهت ردیابی خودرو از سیستم ردیاب آفلاین استفاده می‌شد و خرید و نصب دزدگیر در کشور ما خواهان بسیار زیادی داشت. اما این دزدگیرها غیر از ایجاد سر و صدا و و جلب توجه افراد اطراف ماشین منفعت دیگری نداشت.

ردیاب خودرو چیستردیاب خودرو چیست

با پیشرفت سریع تکنولوژی، ردیاب‌های آنلاین خودرو جای دزدگیرهای آفلاین را خیلی سریع گرفتند و دزدگیرهای جدید با اسامی ردیاب ماشین آنلاین، ردیاب خودرو آنلاین، GPS خودرو آنلاین و GPS ماشین آنلاین وارد بازار کشور ما شدند و در بازه زمانی بسیار کوتاهی اکثر صاحبان خودرو به جای دزدگیرهای قدیمی به فکر خرید بهترین ردیاب ماشین افتادند.

تاریخچه ردیاب

ردیاب GPS برای اولین بار توسط ارتش امریکا در عملیات‌های نظامی برای موقعیت‌ یابی ابزار جنگی و یا هدف‌گیری شلیک موشک و مسیر هواپیماهای جنگی مورد استفاده قرار گرفت و پس از چندین سال وارد بازار شد و استفاده از آن برای عموم آزاد شد. به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی به امکانات و قابلیت‌های این دستگاه اضافه شد تا جایی که امروزه از این دستگاه کوچک به عنوان ردیاب خودرو (car gps tracker) استفاده می‌شود.

آخرین مطالب تکمیلی شرکت وایزر را در این بخش دنبال نمایید

نحوه نصب دستگاه ردیاب خودرو در 6 مرحله

نمایندگی فروش ردیاب خودرو وایزر در تهران

10 نکته کاربردی برای خرید ردیاب جی پی اس خودروی شخصی کارمندان

آشنایی با ردیاب خودرو و تاریخچه آنآشنایی با ردیاب خودرو و تاریخچه آن

انواع ردیاب خودرو

ردیاب ماشین از نظر تامین برق به دو دسته تقسیم می‌شود:

دسته اول: نیازی به شارژ کردن ندارد و به طور دائم کار می‌کند زیرا به صورت مستقیم به برق ماشین وصل می‌شود.

دسته دوم: این دسته از ردیاب خودرو احتیاج به شارژ کردن دارد و بسته به قیمت و اندازه آن مدل‌های متفاوتی دارد که عبارتند از یک سال شارژ، یک ماه شارژ، 10 روز شارژ، 2 روز شارژ و...

چگونگی کار ردیاب و GPS خودرو

GPSها توسط ماهواره‌های مخصوصی که به دور زمین می‌گردد و ایستگاه‌های زمینی قابل کنترل است و توسط اطلاعات دریافتی کار می‌کند.

دو سیستم اصلی که در ردیاب وجود دارد GPS و سیمکارت است. ردیاب خودرو توسط جی پی اس، طول و عرض جغرافیایی خودرو را بدست می‌آورد و توسط سیمکارت این اطلاعات را برای صاحب خودرو ارسال می‌کند و در نهایت بوسیله آن می‌توان کار ردیابی را انجام داد.

نحوه عملکرئ جی پی اس خودرونحوه عملکرئ جی پی اس خودرو

نحوه استفاده از ردیاب خودرو

پس از نصب کردن ردیاب خودرو باید نرم‌افزار آن را نیز دانلود کنید و روی موبایل خود راه‌اندازی کنید.

  • نکته: قبل از خرید مطمئن شوید که شرکت فروشنده ردیاب، نرم افزار IOS و اندروید مخصوص گوشی موبایل شما را ارائه می‌دهد.

پس از وارد کردن اطلاعات شخصی می‌توانید خودرو خود را تحت کنترل داشته باشید. یکی از مزیت‌های ردیاب خودرو این است که می‌توانید برای ماشین خود یک محدوده مکانی تعریف کنید که اگر ماشین شما به سرقت رفت و از آن محدوده خارج شد سریعاَ به شما اطلاع‌رسانی شود.

در واقع این نرم‌ افزار کمک می‌کند پس از به سرقت رفتن وسیله نقلیه شما در بازه زمانی بسیار کوتاهی آن را پیدا کنید، تنها کافیست نرم‌افزار و تمامی اطلاعات آن را به پلیس بدهید. اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بلافاصله بعد از به سرقت رفتن خودرویتان اطلاعات نرم‌افزار را در اختیار پلیس قرار دهید تا شانس سریعتر پیدا شدن خودروی شما بیشتر شود.

مشخصات GPS خودرو

GPS خودرو این قابلیت را دارد که موقعیت مکانی خودرو را با دقتی کمتر از دو متر روی گوشی موبایل به صاحب خودرو نشان دهد. همچنین اطلاعات مسیرهای تردد ماشین و مکان‌هایی که توقف داشته است را ذخیره کند و به شما اطلاع دهد.

برخی از انواع ردیاب خودرو می تواند اطلاعاتی مانند سنسور سوخت، سنسور دما، سرعت روشن و خاموش بودن دستگاه، مسافت طی شده خودرو و بسیاری گزارش‌های مدیریتی دیگر را ارائه دهد. محل نصب ردیاب در انواع خودروها متفاوت است و برای اینکه سارقین خودرو متوجه وجود ردیاب خودرو نشوند معمولاً در محل های متفاوتی از ماشین نصب می‌شود.

مشخصات جی پی اس خودرومشخصات جی پی اس خودرو

در کل می‌توان گفت محل تعبیه و جایگذاری ردیاب خودرو بسته به نحوه تامین برق مورد نیاز آن دارد. در صورتی که ردیاب از نوعی باشد که برق مورد نیازش را از طریق باتری جداگانه تامین کند، هیچ محدودیتی در محل نصب آن وجود ندارد اما اگر ردیاب خودرو از نوعی باشد که برق مورد نیازش را از طریق سیم‌کشی به باتری خودرو باید تامین کند اکثراً در پشت ضبط و یا زیر داشبورد تعبیه می‌شود و برای نصبشان نیاز به تغییراتی در سیم‌کشی ماشین وجود دارد.

هدفتان از خرید ردیاب خودر را مشخص کنید

قبل از خرید ردیاب خودرو باید هدفتان از خرید آن را مشخص کنید. در صورتی که بدانید دقیقاً قرار است ردیاب خودرو به کدام یک از نیازهای شما پاسخ دهد می توانید ویژگی های GPS خودرو مورد نیاز خود را نیز مشخص کنید. معمولاً اشخاصی که قصد خرید ردیاب خودرو را دارند با اهداف زیر اقدام به خرید می‌کنند:

  • کسانی که واهمه و ترس زیادی از به سرقت رفتن خودرویشان دارند.
  • کسانی که قصد کنترل نوجوانان و جوانان اعضای خانواده خود که از خودرو استفاده می‌کنند را دارند.
  • کسانی که قصد کنترل تمام اتومبیل‌های شرکت و موقعیت آن را دارند.
  • و....

بنابراین قبل از خرید ردیاب خودرو هدف خود را از خرید آن مشخص کنید.

توجه!

نکات اخلاقی را در استفاده از GPS خودرو رعایت کنید و بدون اطلاع راننده از ردیاب خودرو استفاده نکنید و ایشان را از نیت خود مطلع کنید.

میزان دقت ردیاب ماشین

GPS ماشین از نوع تخصصی و پیشرفته آن جزء گران قیمت‌ترین قطعات جانبی خودرو است و ما در ادامه قصد داریم چند نمونه از نکات ضروری برای خرید آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

تمامی GPS ها قدرت دریافت بسیار بالایی دارند و تقریبا می‌توان گفت موقعیت مکانی که روی نقشه نمایش می‌دهد چیزی حدود دو متر اختلاف و گاهی نیز کمتر است.

اما دقت GPS خودرو به چه عواملی بستگی دارد؟

  • لوکیشن‌های ثبت شده در فضاهای باز به دور از درختان و ساختمان‌های بزرگ دقت بیشتری دارد.
  • باران، برف و طوفان می‌تواند روی دقت جی پی اس تاثیرگذار باشد.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE