خرید ردیاب برای حیوانات خانگی و پرندگان

31 فروردین ، 1401
گروه تحقیقاتی وایزر

نگهداری از حیوانات خانگی به همان اندازه نگهداری از کودکان سخت و دشوار است. کسانی که در خانه پت نگهداری می‌کنند، این دغدغه را دارند که گربه، سگ، پرنده یا دیگر حیواناتشان از خانه بیرون بروند و راه خانه را گم کنند و یا به سرقت بروند. خوشبختانه، از زمانی که تکنولوژی جی پی اس به دنیا معرفی شد، دغدغه گم شدن اشیا و وسایل قیمتی و همچنین گم شدن کودکان، سالمندان و حیوانات به حداقل رسید.

آیا این تکنولوژی برای صاحبان حیوانات خانگی هم مفید است؟ آیا با ردیاب جی پی اس برای پت‌ها آشنایی دارید؟ اگر شما هم هنگام بیرون رفتن از خانه نگران حیوان خانگی خود هستید و دوست دارید که با خرید ردیاب برای حیوانات خانگی و پرندگان دغدغه گم شدن و دزدیده شدن حیوان خانگی‌تان نداشته باشید، با ما در وایزر همراه باشید تا به طور کامل به این موضوع بپردازیم.

ردیاب برای حیوانات خانگی و پرندگانردیاب برای حیوانات خانگی و پرندگان

ردیاب حیوانات خانگی چیست؟

ردیاب حیوانات خانگی عملکردی دقیقاً مشابه ردیاب جی پی اس خودرو دارد. شاید این سوال برایتان مطرح شود که اصلاً ردیاب چیست؟ به طور کلی، ردیاب‌ها دستگاه‌های سیم‌کارتخور و کوچکی هستند که با اتصال به سیستم موقعیت‌یاب جهانی (Global Positioning System)، اطلاعات مکانی و زمانی دقیق را از ماهواره دریافت می‌کنند و به کاربر ارسال می‌کنند.

ردیاب حیوانات خانگی و پرندگان نیز یک دستگاه یا تراشه بسیار کوچک، سبک و دقیق است که با اتصال به ماهواره‌های جی پی اس، اطلاعات دقیق موقعیت حیوان را به صورت لحظه‌ای نشان می‌دهد. این ویژگی کمک می‌کند تا صاحب حیوان بتواند در هر لحظه و در هر نقطه از جهان از موقعیت حیوان خانگی خود باخبر شود. ردیاب‌ها دارای سیستم هشدار هستند و در صورت دور شدن حیوان از موقعیت تعریف شده، صاحب حیوان را مطلع می‌کنند.

آشنایی با انواع ردیاب حیوانات خانگی و پرندگان

همانطور که برای ماشین‌ها انواع ردیاب جی پی اس خودرو را می‌توان در بازار یافت، ردیاب حیوانات سگ و گربه و پرندگان نیز انواع مختلفی دارد. رایج‌ترین نوع ردیاب پت عبارتند از:

  • ردیاب قلاده‌ای
  • ردیاب زیرپوستی
  • ردیاب مخصوص پرنده‌ها

در ادامه به معرفی هر یک از این ردیاب‌های حیوانات می‌پردازیم.

ردیاب جی پی اس قلاده ای

ردیاب قلاده ایردیاب قلاده ای

ردیاب قلاده‌ای وسیله‌ای کوچک و شبیه به قلاده است که دور گردن حیوانات قرار داده می‌شود و صاحب حیوان می‌تواند موقعیت پت خود را در هر لحظه مشاهده کند. این مدل ردیاب‌ها وزن بسیار سبکی دارند و هیچ آزاری به حیوان وارد نمی‌کنند.

ردیاب جی پی اس قلاده‌ای معمولاً دارای باتری قوی است که باید هر چند وقت یک بار آن را شارژ کرد. طراحی این نوع موقعیت‌یاب به گونه‌ای است که بعد از نصب دور گردن حیوان و فعالسازی، به محض دور شدن حیوان خانگی از محدوده جغرافیایی ایمن تعیین شده، پیامک اطلاع‌رسانی برای صاحب حیوان ارسال می‌شود.

ردیاب‌های قلاده‌ای علاوه بر موقعیت‌یابی حیوان، اطلاعاتی در مورد حرکت و سلامت آن نیز ارائه می‌دهند. برخی از آن‌ها مجهز به میکروفون نیز هستند که می‌توانید صدای محیط اطراف حیوان را نیز بشنوید. بسیاری از افراد به دلیل عدم نیاز به کاشت درون بدن، ردیاب قلاده‌ای را برای سگ و گربه ترجیح می‌دهند.

جدیدترین مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

مزایای ردیاب خودرو برای شرکت های لوله‌کشی

آشنایی با 3 کسب و کاری که از ردیاب جی پی اس استفاده می‌کنند

ردیاب‌ها چقدر دقیق هستند؟ بررسی مهمترین عوامل تاثیرگذار بر دقت ردیاب

ردیاب زیرپوستی

ردیاب زیرپوستی برای حیوانات خانگیردیاب زیرپوستی برای حیوانات خانگی

ردیاب زیر پوستی یکی از انواع ردیاب‌های جی پی اس است که در زیر پوست حیوان کاشته می‌شود. این تراشه، که به اندازه‌ی یک دانه‌ی بزرگ برنج است، نصب آسانی دارد و توسط دامپزشک زیر پوست حیوان کاشته می‌شود. این ردیاب‌های زیر پوستی در تمام مکان‌ها قابلیت ارتباط با صاحب حیوان خانگی را دارند. به این ترتیب همیشه می‌توان از وضعیت پت خود مطلع بود.

ردیاب پرندگان 

ردیاب مناسب پرندگانردیاب مناسب پرندگان

ردیاب پرنده‌ها برای افرادی که از پرنده‌های دست‌آموز یا پرنده‌های زینتی ارزشمند نگهداری می‌کنند، ضروری است. این دستگاه، با ردیاب سگ و گربه از نظر ظاهری متفاوت، اما از نظر کار یکسان است. ردیاب جی پی اس پرندگان شبیه به کوله پشتی است که پشت پرنده قرار داده می‌شود. ردیاب جی پی اس پرنده‌ها بسیار کوچک و سبک است و مانعی برای پرواز پرنده ایجاد نمی‌کند.

چرا باید از ردیاب جی پی  اس برای حیوان خانگی استفاده کرد؟

حیوانات از گذشته تا به امروز نقش بسیاری در زندگی انسان داشته‌اند و هم از نظر کاربردی و هم عاطفی برای انسان‌ها مفید و موثر بوده‌اند. به دلیل همین نقش موثر، حیوانات از جمله سگ، گربه و پرنده‌های زینتی برای انسان ارزشمند هستند و اگر به هر دلیلی، دیگر در زندگی انسان نباشند، صاحب آن‌ها افسردگی را تجربه خواهد کرد.

امروز تعداد علاقه‌مندان به نگهداری از حیوانات خانگی افزایش یافته است و همان‌طور که می‌دانیم حیوانات بسیار بازیگوش هستند و دوست دارند که فضای خارج از خانه رفت و آمد داشته باشند، اما ایمنی و امنیت آن‌ها باید حفظ شود. احتمال گم شدن حیوانات و به سرقت رفتن آن‌ها بسیار زیاد است و بازیافتن آن‌ها هم به ندرت اتفاق می‌افتد. خرید ردیاب برای حیونات خانگی و پرندگان روشی بسیار موثر است که به دلایل زیر، اهمیت دارد:

  • با وجود ردیاب، همیشه و در همه جا می‌دانید که سگ، گربه یا پرندگان شما کجا هستند.
  • ردیاب بدون در نظر گرفتن فاصله حیوان از شما، موقعیت دقیق را نشان می‌دهد.
  • اگر با حیوان خانگی خود بیرون رفته‌اید و در تاریکی آن را پیدا نمی‌کنید، به راحتی با ردیاب موقعیت آن را می‌بینید.
  • ردیاب‌ها دارای ویژگی ژئوفنسینگ هستند، یعنی می‌توانید برای آن‌ها محدوده جغرافیایی تعیین کنید تا در صورت عبور حیوان از محدوده تعیین شده برای شما هشدار ارسال کند. اگر در سفر یا محل کار خود هستید و حیوان خانگی‌تان در خانه مانده است، در صورتی که حیوان از محدوده جغرافیایی تعیین شده بیرون برود، ردیاب بلافاصله با ارسال هشداری به شما اطلاع می‌دهد تا بتوانید با موقعیت‌یابی حیوان، به دنبال پیدا کردن آن بروید.

به طور کلی ردیاب برای حیوانات خانگی و پرنده‌ها ضروری است و ایمنی آن‌ها را در برابر خطرات دور شدن از خانه و صاحب خود تضمین می‌کند.

دلایل استفاده از ردیاب برای حیوانات خانگیدلایل استفاده از ردیاب برای حیوانات خانگی

ویژگی‌های بهترین ردیاب GPS برای حیوانات خانگی و پرنده‌ها

ردیاب‌ها بهترین وسیله برای حفظ ایمنی پت‌ها هستند و اگر یک ردیاب خوب و مناسب برای حیوان خانگی خود بخرید، می‌توانید از امنیت آن آسوده خاطر شوید. مهم‌ترین ویژگی‌های یک ردیاب خوب برای سگ و گربه و پرنده‌ها عبارتند از:

  • وزن سبک و ابعاد کوچک (برای ردیاب‌های قلاده‌ای)؛
  • دقت بالا در ردیابی؛
  • طراحی مناسب به گونه‌ای که باعث اذیت شدن حیوان یا ایجاد حساسیت در بدن آن نشود؛
  • ضد آب بودن؛
  • قیمت مناسب؛
  • قابلیت تعیین محدوده جغرافیایی؛
  • قابلیت شنود محیط؛
  • باتری قوی و مناسب؛
  • پشتیبانی از مشتری حرفه‌ای و مناسب؛
  • پشتیبانی از اپلیکیشن کاربردی و کاربرپسند.

 فرقی نمی‌کند که حیوان خانگی شما یک سگ یا گربه بازیگوش است یا یک پرنده کوچک با ارزش، احتمال گم شدن، فرار کردن و به سرقت رفتن این حیوانات خانگی همیشه وجود دارد. حیوان هر چه قدر هم باهوش و وفادار باشد، گاهی بر حسب غریزه فرار می‌کند و در صورت گم شدن، به ندرت اتفاق می‌افتد که راه خانه را پیدا کند. توصیه می‌کنیم که برای حفظ امنیت حیوان خانگی خود، بهترین ردیاب را انتخاب کنید.

با انتخاب یک ردیاب خوب برای حیوان خانگیتان، آسودگی خاطر را تجربه کنید

همان طور که در مطلب ملاحظه کردید، مزایای ردیاب برای حیوانات خانگی و پرندگان زیاد است و به همین دلیل، بهترین راهکار برای جلوگیری از گم شدن حیوان محسوب می‌شود. یک ردیاب جی پی اس خوب به صاحبان حیوانات خانگی این امکان را می‌دهد تا همیشه از موقعیت مکانی حیوان خانگی خود مطلع باشند و زمانی که حیوان از آن‌ها دور است، آرامش ذهنی داشته باشند.

با وجود ردیاب GPS، کاربران می‌توانند با آسودگی خاطر همراه با حیوان خانگی خود به پارک یا اماکن تفریحی بروند و اجازه گشت و گذار آزادانه را به حیوان بدهند. فقط کافیست قبل از این کار ردیاب جی پی اس را به حیوان متصل کنند و با گوشی تلفن همراه موقعیتش را کنترل کند. ردیاب جی پی اس می‌تواند مانع از گم شدن حیونات بازیگوش شود و رفت و آمد آن‌ها در محدوده‌های جغرافیایی تعیین شده را کنترل کند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE