آشنایی با 3 کسب و کاری که از ردیاب جی پی اس استفاده می‌کنند

28 بهمن ، 1400
گروه تحقیقاتی وایزر

این روزها، کسب‌ و کارهای مختلف و فناوری‌های جدید دست به دست هم داده‌اند تا به آسان‌تر شدن زندگی افراد و افزایش امنیت آن‌ها کمک کنند. کسب و کارها اگر از آخرین فناوری‌ها کمک نگیرند، نمی‌توانند برای مدت طولانی دوام بیاورند و به حداکثر رساندن سود و قرار گرفتن در بازار رقابتی برای آن‌ها دشوار خواهد شد.

سیستم‌های ردیاب جی پی اس با افزایش کیفیت خدمات کسب و کارها و برندها، دنیای تجارت را متحول کرده‌اند. این فناوری در واقع توانسته رشد بسیاری از صنایع را فراهم کند، اما کسب و کارهای خاصی وجود دارند که از این فناوری با جدیت بیشتری برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان استفاده می‌کنند. در این مطلب می‌خواهیم شما را با 3 کسب و کاری که از ردیاب جی پی اس استفاده می‌کنند، آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

1. استفاده از ردیاب جی پی اس در کسب و کارهای تحویل کالا و حمل و نقل

استفاده از ردیاب برای کسب و کار تحویل کالااستفاده از ردیاب برای کسب و کار تحویل کالا

کسب و کارهایی که به تحویل کالا و ارائه‌ی خدمات اختصاص دارند یا خدمات حمل و نقل افراد را انجام می‌دهند، بیش از هر کسب و کار دیگری از ردیاب جی پی اس برای ناوگان حمل و نقل خود استفاده می‌کنند و به کمک ردیاب، کارایی و کیفیت خدمات خود را ارتقا می‌دهند.

رستوران‌ها، خدمات پستی، تاکسی‌های اینترنتی و اتوبوس‌ها از جمله کسب و کارهایی هستند که از ردیاب جی پی اس برای ارائه بهتر خدمات خود استفاده می‌کنند. این فناوری موجب شده تا صنعت حمل و نقل تحولات بسیار مثبتی را تجربه کند زیرا ردیاب GPS مزایای زیر را برای این صنعت فراهم می‌کند:

  • امکان ردیابی لحظه‌ای خودرو و کالاهایی که حمل می‌شوند؛
  • امکان نظارت بر رفتار راننده و جلوگیری از رفتارهای پرخطر او؛
  • بررسی میزان مصرف سوخت و جلوگیری از سرقت سوخت؛
  • امکان کنترل سرعت راننده حین حرکت؛
  • امکان نظارت بر محدوده‌ی حرکتی راننده و جلوگیری از اتلاف وقت و تاخیر در خدمات‌رسانی؛
  • جلوگیری از سرقت کالاها؛
  • افزایش رضایت مشتریان.

2. استفاده از ردیاب جی پی اس در کسب و کارهای اجاره دوچرخه‌ و خودرو

استفاده از ردیاب برای کسب و کارهای اجاره دوچرخهاستفاده از ردیاب برای کسب و کارهای اجاره دوچرخه

یکی دیگر از کسب و کارهایی که از ردیاب جی پی اس به طور موثر استفاده می‌کند، صنعت اجاره‌ی خودرو و دوچرخه است. این کسب و کار در ایران در حال گسترش است. یکی از نگرانی‌های اصلی شرکت‌های اجاره‌ی خودرو و دوچرخه این است که مطمئن شوند اجاره‌کنندگان از وسیله نقلیه‌ی آن‌ها سوء استفاده نمی‌کنند.‌

برای نظارت بر دوچرخه‌ها و خودروها و اطمینان از بازگرداندن آن‌ها، صاحبان این کسب و کارها از ردیاب جی پی اس بر روی وسایل نقلیه‌ی خود استفاده می‌کنند. ردیاب GPS به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به شرکت‌های اجاره‌ی خودرو و دوچرخه این امکان را می‌دهد از ایمنی وسایل نقلیه و مشتریان خود اطمینان حاصل کنند. از مزایای ردیاب جی پی اس برای کسب و کارهای اجاره خودرو و دوچرخه‌ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ردیابی لحظه‌ای خودرو یا دوچرخه اجاره‌ای؛
  • نظارت بر رفتار راننده یا دوچرخه‌سوار حین حرکت و دریافت هشدار در صورت تخطی از قانون؛
  • امکان نظارت بر سرعت و محدوده‌ی حرکت راننده یا دوچرخه‌سوار؛
  • جلوگیری از سرقت خودرو و دوچرخه‌ی اجاره‌ای؛
  • کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری به کمک ردیاب.

3. استفاده از ردیاب جی پی اس در موزه‌ها

استفاده از ردیاب جی پی اس برای موزه هااستفاده از ردیاب جی پی اس برای موزه ها

اشیایی که در موزه نگهداری می‌شوند، اصیل و با ارزش هستند و در صورت به سرقت رفتن، هزینه‌های هنگفتی هم از نظر مالی و هم از نظر فرهنگی وارد می‌آورند. نیروی انسانی اگرچه در بسیاری از موارد می‌تواند در مراقبت از این اشیا و جلوگیری از سرقت آن‌ها موثر باشد، اما امکان خطا نیز وجود دارد.

به همین دلیل باید از ابزاری ایمن برای جلوگیری از سرقت اشیا در موزه‌ها استفاده کرد و آن قطعاً ردیاب جی پی اس است. با استفاده از ردیاب GPS، به محض حرکت دادن غیر مجاز اشیا، هشداری برای مسئول موزه ارسال می‌شود و حتی اگر اشیا به سرقت برود نیز می‌توان با ردیابی، محل دقیق سارق را پیدا کرد.

دیگر مقالات وایزر را در این بخش دنبال نمایید

بررسی تفاوت بین GPS و GPRS

انواع هشدار دهنده دستگاه ردیاب

اعلام سرقت خودرو با دریافت اس ام اس

کلام پایانی

علاوه بر کسب و کارهایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم، بسیاری از حوزه‌های کاری دیگر از جمله سرویس مدارس و دانشگاه‌ها، شرکت‌های حمل نفت و گاز، کسب و کارهای نگهداری از کودکان و سالمندان و آدم‌ها نیز از ردیاب جی پی اس استفاده می‌کنند. تصور ادامه‌ی فعالیت بسیاری از این مشاغل و کسب و کارها بدون ردیاب جی پی اس بسیار سخت است زیرا این تکنولوژی کاربردی امکان نظارت دقیق، ردیابی لحظه‌ای و جلوگیری از سرقت وسایل نقلیه و کالاها را فراهم می‌کند.

اگر شما هم تصمیم دارید که امنیت بیشتری برای کسب و کار خود ایجاد کنید و نظارت دقیق‌تری بر روی وسایل نقلیه یا کالاهای ارزشمند خود داشته باشید، همین حالا برای خرید بهترین ردیاب جی پی اس اقدام کنید. همچنین با مشاهده لیست قیمت ردیاب وایزر می توانید از انواع ردیاب های شرکت وایزر، مزایا و قیمت هر یک نیز اطلاعات لازم را بدست آورید.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE