آشنایی با جدیدترین ردیاب جهان، ردیاب دوربینی

11 خرداد ، 1400
گروه تحقیقاتی وایزر

از زمانی که خودرو به عنوان یکی از وسایل ضروری زندگی در میان افراد جامعه اهمیت پیدا کرد، دغدغه به سرقت رفتن آن نیز برای صاحب خودرو به وجود آمد. چه خودروهای ارزان و چه خودروهای لوکس، همواره در خطر به سرقت رفتن بوده‌اند. اما خوشبختانه ابزارهای ضدسرقتی که پا به عرصه وجود گذاشتند، امکان جلوگیری از سرقت یا حتی متوقف کردن سارق حین سرقت را می‌دهند.

ردیاب ماشین یا جی پی اس خودرو یکی از بهترین و پیشرفته‌ ترین ابزارهای محافظت از خودرو در برابر سرقت است. این دستگاه امکانات مختلفی از جمله کنترل از راه دور، شنود داخل کابین و مکان‌یابی دقیق را فراهم می‌کند. اما یکی از جدیدترین ردیاب‌های جهان که طرفداران بسیاری در دنیا پیدا کرده است، ردیاب دوربینی است. آیا با این جدیدترین ردیاب جهان آشنایی دارید؟ ردیاب دوربین‌دار چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ با ما در این مطلب همراه باشید تا بیشتر با جی پی اس دوربین‌دار ماشین آشنا شویم.

ردیاب دوربین‌دار چیست؟

برای حفاظت از ماشین و حفظ ایمنی آن، راه‌های مختلفی وجود دارد، استفاده از قفل فرمان و قفل پدال، مجهز کردن خودرو به دزدگیر و یا خرید انواع ردیاب از جمله روش‌های افزایش امنیت ماشین و پیشگیری از سرقت هستند. اما در این میان ردیاب‌ها به دلیل قابلیت‌های بسیار خود، پرطرفدارترین ابزار ایمنی خودرو نام گرفته‌اند.

جی پی اس یا ردیاب با اتصال به ماهواره‌های موجود در مدار زمین، موقعیت خودرو را در هر لحظه و در هر نقطه زمین نشان می‌دهد. جی پی اس‌ها امکاناتی نظیر کنترل از راه دور و امکان متوقف کردن ماشین از راه دور، هشدارهای ایمنی و شنود را فراهم می‌کنند. اما اخیراً ردیابی به بازار عرضه شده است که حتی امکان مشاهده داخل کابین و ضبط عکس را می‌دهد. این عملکرد برای جلوگیری از سرقت و شناسایی سارق و همچنین تسهیل مراحل پیگیری خودروی مسروقه مفید و موثر است.

ردیاب دوربین دار چیستردیاب دوربین دار چیست

ردیاب دوربینی چه مزایایی دارد؟

اگرچه انواع جی پی اس‌های ماشین نقش پررنگی در حفاظت از خودرو دارند، اما امکانات و ویژگی‌های جی پی اس دوربین‌دار سبب شده که پرفروش‌ترین ردیاب جهان شناخته شود. در پاسخ به این که چرا ردیاب دوربینی بهترین ردیاب ماشین برای حفظ ایمنی شناخته می شود، باید گفت که این ردیاب ویژگی‌های زیر را دارد:

  • امکان عکسبرداری و تصویربرداری حتی در شب و در نور کم
  • مجهز بودن به حافظه داخلی و امکان ذخیره کردن تعداد زیادی عکس
  • امکان ذخیره کردن عکس‌ها به صورت مجزا و با جزئیات از جمله موقعیت جغرافیایی و زمان
  • امکان ارسال تصاویر به صورت زنده و لحظه‌ای
  • قابلیت مدیریت خودرو به صورت لحظه‌ای و آنلاین
  • قابلیت شنود داخل ماشین همراه با دریافت تصاویر
  • امکان کنترل و خاموش کردن ماشین از راه دور در برخی از مدل ها
  • ارسال هشدار در صورت سرقت خودرو و امکان شناسایی چهره سارق در کمترین زمان

ضمن این که برخی از ردیاب‌ها به عنوان ردیاب دوربینی فروخته نمی‌شوند اما امکان نصب دوربین روی آن‌ها وجود دارد.

مزایای استفاده از ردیاب دوربینیمزایای استفاده از ردیاب دوربینی

کاربرد ردیاب‌ دوربینی در انواع وسایل نقلیه

جی پی اس‌های دوربین‌دار علاوه بر این که برای خودروهای شخصی و حفظ ایمنی سرنشینان آن کاربردی هستند، در سیستم حمل و نقل عمومی و حمل و نقل شهری و بین شهری نیز اهمیت دارند. در ادامه به بررسی کاربردهای ردیاب دوربین‌دار در انواع وسایل نقلیه می‌پردازیم.

مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش دنبال نمایید

ردیاب فرکانسی چیست؟

میکرو جی پی اس چیست و در چه ردیاب هایی استفاده می شود

چرا استفاده از ردیاب خودرو برای شرکت‌های تحویل کالا ضروری است

کاربرد ردیاب دوربین‌دار برای خودروهای شخصی

مهم‌ترین کاربرد جی پی اس دارای دوربین حفظ امنیت خودروهای شخصی و همچنین سرنشینان خودرو است. این ردیاب با ضبط تصاویر و ذخیره‌سازی آن‌ها و در کنار شنود داخل کابین، این امکان را برای صاحب خودرو فراهم می‌کند که در صورت به سرقت رفتن خودرو - همراه با سرنشین یا بدون آن‌ها – ایمنی بیشتری برای خودرو و اعضای خانواده خود فراهم کند.

در واقع این جی پی اس به شما کمک می‌کند تا در هنگام سرقت ماشین، به سرعت متوجه حضور سارق، چهره او و محل دقیق و لحظه‌ای خودروی به سرقت رفته شوید. این ردیاب در هنگام تصادف نیز با ثبت تصاویر باکیفیت، کمک بسزایی برای پی بردن به مقصر می‌کند.  

کاربرد ردیاب دوربین دار در انواع وسایل نقلیهکاربرد ردیاب دوربین دار در انواع وسایل نقلیه

استفاده از ردیاب دوربینی در حمل و نقل شهری

سرویس مدارس و مهد کودک‌ها، اتوبوس‌های شهری، مینی بوس‌ها، تاکسی‌ها و ... همگی برای حمل و نقل مسافران استفاده می‌شوند و خدمات آن‌ها باید ایمنی بالایی داشته باشد. نصب ردیاب دوربین‌دار در وسایل حمل و نقل شهری کمک می‌کند تا با ضبط تصاویر به صورت لحظه‌ای ایمنی بیشتری برای مسافران، به خصوص برای دانش‌آموزان، فراهم شود.

جی پی اس‌های دوربینی نقش بسیار مهمی در ردیابی تصویری اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها و حتی متروی شهری دارند و با دقت بالا، تصاویر با کیفیت از داخل کابین ارائه می‌دهند و مانع از بروز مشکل یا سرقت می‌شوند.

استفاده از جی پی اس دوربینی در ماشین‌های حمل بار

حفاظت از ایمنی خودروهای باربری، کامیون‌ها و وانت ‌بارها برای ارائه بهترین خدمات به مشتریان اهمیت بسیاری دارد. ماشین‌های حمل بار بیشتر در معرض سرقت قرار دارند و این امر هم برای راننده و هم برای صاحبان کسب و کارهای حمل بار مشکل‌آفرین است. با نصب ردیاب دوربین‌دار می‌توان از جزئیات چهره سارقین اطلاع پیدا کرد و اقدامات لازم برای دستگیری آن‌ها یا متوقف کردن خودرو را انجام داد.

نحوه عملکرد ردیاب دوربین‌دار

ردیاب‌های دوربینی عموماً مجهز به یک دوربین جلو و یک دوربین عقب، یک سیستم ردیابی و یک سیم کارت هستند. دوربین جلوی ردیاب، صندلی‌های جلویی خودرو و دوربین پشت و یا فضای عقب خودرو در زمان فعال بودن دنده عقب خودرو را رصد می‌کند. به کمک سیستم ردیابی به ماهواره‌ها متصل می‌شود و اطلاعات کامل در مورد محل ردیاب را ارائه می‌کند. به کمک سیم کارت در هشدارهای لازم به صاحب خودرو ارسال می‌شود. معمولاً برای نصب این ردیاب‌ها نیاز به سیم کشی یا تجهیزات خاص نیست.

خرید بهترین ردیاب دوربین‌دار

همان طور که ملاحظه کردید، جی پی اس دوربین‌دار نقش مهمی در حفظ ایمنی انواع وسیله نقلیه و سرنشینان آن‌ها دارد. اما امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ردیاب نقش مهمی در کیفیتی دارد که به شما در هنگام حفاظت از خودرو ارائه می‌دهد. اگر چیپست مکان‌یابی ردیاب قوی نباشد یا دوربین به کار رفته در آن کیفیت بالایی نداشته باشد، جی پی اس هیچ کمکی برای حفاظت از ایمنی خودروی شما نخواهد کرد.

اپلیکیشن ردیاب نیز علاوه بر کاربرپسند بودن، باید بدون مشکل به اینترنت متصل شود و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد. توصیه می‌کنیم که پیش از خرید ردیاب دوربین‌دار، حتماً به خوبی تحقیق و بررسی کنید و یک ردیاب دوربینی خوب را خریداری کنید تا مجدداً مجبور به تعویض یا خرید نشوید.

نتیجه گیری

در این مقاله به طور کامل در مورد جدیدترین ردیاب جهان یعنی ردیاب دوربینی صحبت کردیم و با مزایای این جی پی اس آشنا شدیم. برای ایمنی بیشتر خودرو و سرنشینان و با توجه به نیازتان، پیش از خرید به خوبی تحقیق کنید و در نهایت بهترین ردیاب دوربین‌دار را خریداری کنید.

پر بازدیدترین مقالات وایزر را در این بخش دنبال نمایید

انواع جی پی اس خودرو

استفاده از GPS خودرو چه مزایا و معایبی دارد؟

از ساخت اتومبیل های اولیه تا طراحی خودروهای امروزی

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE