ردیاب فرکانسی چیست؟ (آشنایی با فناوری مدرن جی پی اس)

24 فروردین ، 1400
گروه تحقیقاتی وایزر

دزدگیرهای ماشین‌ها به غیر از فراری دادن دزدها  آیا کارایی دیگری دارند؟ البته برخی از دزدها در چند مرحله به راحتی می‌توانند این دزدگیرها را قطع کنند و به راحتی ماشین به سرقت می‌رود و شاید هیچ‌وقت مالک ماشین ‌نتواند سارق و ماشین‌اش را پیدا کند. با پیشرفت تکنولوژی، ردیاب‌ها جایگزین دزدگیرهای قدیمی شدند. یکی از مطمئن‌ ترین وسایل امنیتی خودرو در حال حاضر در کل دنیا جی پی اس‌ها هستند که البته از این ردیاب‌ها برای ردیابی حیوانات، وسایل گران‌ قیمت و .... نیز استفاده می‌شود.

یک سوال از شما دارم، آیا دوست دارید از حریم شخصی خود و اطرافیانتان محافظت کنید؟ آیا همواره در جلسات مهم، مهمانی‌های حساس و... دائماً نگران این است که نکند صدای شما شنود شود و یا دوربین مخفی در موقعیت جاسازی شده باشد؟ آیا به هر دلیلی دوست دارید مکالمات داخل ماشین خود را گوش کنید؟

برای رفع تمامی این مشکلات شما می‌توانید از یک ردیاب فرکانسی یا فرکانس ‌یاب استفاده کنید. شما با استفاده از این دستگاه می‌توانید لنز دوربین‌ ها را شناسایی کنید و تمامی دستگاه‌های جاسازی شده را شناسایی کنید و همچنین به مکالمات ماشین خود یا هر مکان دیگر را گوش دهید.

اگر درباره ردیاب فرکانسی اطلاعاتی ندارید با ما تا انتهای این مطب همراه باشید که اطلاعاتی درباره این فناوری در اختیار شما قرار دهیم.

عملکرد جی پی اس چگونه است؟

موقعیت‌یاب جهانی که GPS نام دارد مخفف Global Positioning Systems است. جی پی اس برای اولین بار توسط نظامیان کشور امریکا مورد استفاده قرار گرفت و سپس وارد صنعت خودروسازی و حمل‌ و‌نقل شد. GPS که نوعی موقعیت‌یاب است، مجهز به تعداد 24 ماهواره است، که هر 12 ساعت یکبار به دور زمین می‌چرخند.

با ارتباطی که بین این ماهواره‌ها و ردیاب‌ها برقرار است همواره داده‌ها بین ردیاب‌ و ماهواره‌ها رد‌وبدل می‌شود و به این ترتیب مالک خودرو و یا مالک هر وسیله قیمتی که جی پی اس به آن وصل است به راحتی می‌تواند موقعیت مکانی وسیله یا ماشین خود را تشخیص دهد و در هنگام سرقت خودرو به کمک این فناوری می‌تواند مانع آن شود.

ردیاب فرکانسی چیستردیاب فرکانسی چیست

آخرین مطالب تکمیلی جی پی اس وایزر را در این بخش دنبال نمایید

تفاوت ردیاب های سیمی و ردیاب هاب آهنربایی چیست

ال بی اس (LBS) چیست و چه کاربردی در انواع ردیاب دارد

میکرو جی پی اس چیست و در چه ردیاب هایی استفاده می شود

فناوری GNSS

GNSS مخفف Global Navigation Satellite System است که گیرنده‌های کوچکی که در گوشی‌های یا دستگاه‌های جی پی اس وجود دارند و قابلیت اندازه‌گیری طول و عرض جغرافیایی با کمترین خطا را دارند. فناوری‌ای مثل دستگاه ردیاب مخفی با کمک امواج رادیویی که بین دستگاه و ماهواره‌ها ارسال می‌شود کار می‌کند.

فناوری GNSS برای استفاده در سیستم‌های ماهواره‌ای ناوبری جهانی در اندروید ساخته شده است. امروزه فناوری GPS تماماً متعلق به ایالت متحده امریکا است و کشور روسیه نیز در حال تقویت تکنولوژی Glonass به منظور اهداف نظامی و تجاری خود است. اروپا هم در حال تقویت سامانه Galileo است.

GNSSها را بر اساس میزان دقتشان به دو دسته تقسیم می‌کنند که این دسته ها عبارتند از:

  • GNSS1 (نسل اول): این نوع از GNSSها ترکیبی از GPS با GBAS هستند و به منظور اهداف نظامی و غیرنظامی استفاده می‌شوند.
  • GNSS2 (نسل دوم): از این نوع از GNSSها به منظور اهداف غیرنظامی استفاده می‌شود.

درباره ردیاب فرکانسی بیشتر بدانید

همیشه تکنولوژی و فناوری علاوه بر آثار مثبت، به دلیل سوء‌استفاده برخی آثار منفی نیز داشته است. یکی از استفاده‌های نادرست برخی از افراد از فناوری، نصب دوربین مخفی است که با عکس‌برداری و فیلمبرداری از افراد به سوء‌استفاده از آنها اقدام می‌کنند. برای پیدا کردن این افراد سودجو می‌توان از تکنولوژی پیشرفته‌تری به نام ردیاب فرکانسی استفاده کرد که توانایی یافتن ضعیف‌ترین سیگنال‌ها را دارد و از این ابزار می‌توان برای پیدا کردن وسایل جاسوسی و پیدا کردن لنز دوربین‌های استفاده کرد.

ردیاب فرکانسی و کاربردهای آنردیاب فرکانسی و کاربردهای آن

ردیاب‌های فرکانسی سایز بسیار کوچکی دارند، به همین دلیل قابل استفاده در اماکن مختلفی هستند. این ابزار امکانات بسیار زیادی دارد و تنها کاربرد آن اعلام موقعیت مکانی نمی‌باشد. عملکرد برخی از ردیاب‌های فرکانسی برای تشخیص ابزراهای جاسوسی است و از برخی دیگر به عنوان دستگاه شنود داخل خودرو استفاده می‌شود.

ردیاب چه کاربردهایی برای ماشین دارد؟

اصلی‌ترین کاربرد ردیاب خودرو، موقعیت‌یابی و جلوگیری از سرقت خودرو است. اگر تجربه دزدیده شدن خودرویتان را داشته باشید، قطعا با دردسرهای مختلفی مانند مراجعه به پلیس، استعلام خودرو سرقتی، دردسرهای بیمه‌ای و بسیاری از مشکلات دیگر ممکن است مواجه شده باشید که بسیار زمان‌بر و حوصله‌بر هستند. به همین دلیل شمایی که از ردیاب خودرو استفاده می‌کنید قطعا به عبارت پیشگیری بهتر از درمان است ایمان دارید. GPS ها قابلیت نشان دادن سرعت ماشین، تشخیص فاصله شما تا مقصد و جهت دادن به موقعیت مکانی را دارند.

آشنایی با کاربردهای ردیاب فرکانسیآشنایی با کاربردهای ردیاب فرکانسی

دقت عمل ردیاب‌ها

ماهواره‌های در حال گردش به دور زمین، اطلاعات و سیگنال‌ها را با قدرت بالایی ارسال می‌کنند، به همین دلیل دقت عمل ردیاب‌ها بسیار بالا است. دستگاه جی پی اس در اماکن مختلف با آب‌وهوای مختلف توانایی فعالیت دارد و سرعت اینترنت و یا نبود اینترنت نمی‌تواند عملکرد آن را مختل کند.

کلام آخر

اگر بخواهیم به طور خلاصه قابلیت ردیاب فرکانسی را بیان کنیم، عبارتند از:

  • یافتن دوربین‌های جاسازی شده در محیط
  • یافتن انواع امواج RF با دقت بسیار بالا
  • یافتن انواع شنودهای موبایلی
  • یافتن انواع دستگاه‌های جاسوسی
  • دارای آنتن کشویی به منظور سرچ بیشتر مسافت و...

پربازدیدترین مطالب تکمیلی گروه وایزر را در این بخش دنبال نمایید

مشخصات بهترین ردیاب خودرو

نحوه نصب دستگاه ردیاب خودرو در 6 مرحله

مراحل اعلام و پیگیری سرقت خودروی مسروقه

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE