برقراری ارتباط صوتی با فضای داخل خودرو با استفاده از ردیاب جی پی اس

11 آبان ، 1401
گروه تحقیقاتی وایزر

همانطور که همه می‌دانیم، رایج‌ترین عملکرد ردیاب جی پی اس خودرو، موقعیت‌یابی و هشدار ضد سرقت است. اما با توسعه فناوری‌های جدید در دستگاه‌های ردیاب، امروزه شاهد ظهور ویژگی‌های مختلف اعم از تاریخچه مسیر، هشدار حصار جغرافیایی، خاموش کردن خودرو از را دور و غیره هستیم.

یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای که ردیاب جی پی اس به‌خصوص برای ناوگان‌های حمل‌ونقل شهری ارائه کرده است، «برقراری ارتباط صوتی با فضای داخل خودرو» است. از طریق این قابلیت می‌توان صحبت‌های داخل خودرو را شنود کرد. در این بررسی به طور کامل در مورد قابلیت برقراری ارتباط صوتی با فضای داخل خودرو با استفاده از ردیاب جی پی اس در وایزر صحبت می‌کنیم.

ارتباط صوتی از طریق خودرو با ردیابارتباط صوتی از طریق خودرو با ردیاب

ارتباط صوتی با فضای داخل خودرو با ردیاب جی پی اس چیست؟

ردیاب می‌تواند یک ویژگی ارتباط صوتی داشته باشد که به افراد بیرون از خودرو کمک می‌کند تا صدای سرنشینان را بشنوند. ارتباط صوتی با فضای داخل خودرو با استفاده از یک میکروفون انجام می‌شود. ارتباط بین دو طرف به مانند تماس تلفنی است اما به جای اینکه هر دو طرف به دستگاه دیگری متصل شوند (مانند گوشی همراه)، ردیاب وظیفه انتقال پیام صوتی را بازی می‌کند.

البته امکان صحبت کردن با فضای داخل خودرو وجود ندارد. این کار باعث می‌شود تا کلیه مکالمات داخل خودرو به صورت یکپارچه از طریق یک دستگاه شنود شود.

فرض کنید خودروی شما دزدیده شده است. سارقان در داخل خودرو در مورد این اتفاق و برنامه‌هایی که در آینده دارند با یکدیگر صحبت می‌کنند. شما از طریق دستگاه شنود می‌توانید از برنامه‌های آنها آگاه شوید و ببینید اکنون در کجای شهر هستند. همچنین قابلیت شنود به شما این امکان را  می‌دهد تا نسبت به وضعیت خودرو، اتفاقاتی که در مسیر رخ داده است و رویدادهای بعدی آگاه شوید.

ردیاب و امکان ارتباط صوتی با خارج از خودروردیاب و امکان ارتباط صوتی با خارج از خودرو

مزایای ارتباط صوتی با فضای داخل خودرو با ردیاب جی پی اس

ردیاب‌های مجهز به شنود دستگاه‌هایی هستند که معمولاً برای اهداف دیگری مانند مراقبت از عزیزان یا سرقت استفاده می‌شوند. یکی از کاربردهای این دستگاه قرار دادن آن در ماشین و گوش دادن به مکالمات داخل خودرو است. امکان شنود به‌خصوص در زمانی که ماشین به سرقت رفته است یا اتفاقات ناخوشآیندی که داخل خودرو رخ داده است (گروگان‌گیری)، می‌تواند بسیار مفید باشد. امکان شنود درنهایت به نیروهای پلیس کمک می‌کند تا خودرو را بازیابی کنند.

این دستگاه‌ها حتی در حین حرکت خودرو تکان نمی‌خورند و دارای آمپلی فایر و میکروفون هستند که به راحتی می‌توانند مکالمات داخل خودرو را شنود و ضبط کنند. دستگاه‌های ردیاب مجهز به شنود به صورت مخفی در خودرو قرار می‌گیرد. از آنجایی که برخی از این دستگاه‌ها کوچک هستند، می‌توان آنها را در هر مکانی از خودرو متصل کرد. دستگاه ردیاب بادوام است و به‌سختی قابل تشخیص خواهد بود. بنابرین وقتی خودرو به سرقت می‌رود، سارقان نمی‌توانند دستگاه را پیدا کنند.

همچنین ویژگی شنود می‌تواند برای سازمان‌های دولتی و خصوصی مفید باشد. به این صورت که گفتگوی میان افراد در داخل خودرو شنود می‌کنند و نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند. برای مثال، اگر یکی از مدیران زیرمجموعه شرکت در مشکوک به این باشد که خلاف اهداف سازمان رفتار می‌کند، قابلیت شنود می‌تواند قصد و نیت او را آشکار کند.

پربازدیدترین مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

ردیاب ماهواره ای

نصب جی پی اس خودرو روی گوشی

ویژگی‌های دستگاه ردیاب جی پی اس مجهز به ارتباط صوتی

از مشخصات دستگاه ردیاب جی پی اس که به ارتباط صوتی مجهز است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • راحتی و سرعت عمل بالا در ارتباط با اتفاقات داخل خودرو
  • پیشگیری از مشکلات بعدی با شنود داخل کابین
  • اعلام میزان سرعت، حرکات و توقفات خودرو
  • کنترل و نظارت کامل ناوگان (امداد و نجات و حمل‌ونقل شهری)
  • قابلیت کنترل افراد مشکوک (سارقان یا گروگان‌گیران)
  • قابلیت کنترل رانندگان و جلوگیری از آزار و اذیت مسافران توسط راننده ماشین

مزایای ارتباط صوتی با ردیابمزایای ارتباط صوتی با ردیاب

کلام آخر

بیشتر ردیاب‌های خودرو قابلیت تماس صوتی را ندارد اما برخی دستگاه‌های پیشرفته و جدید امکان برقراری تماس صوتی را فراهم کرده‌اند. شما با خرید یک ردیاب جی پی اس که دارای قابلیت ارتباط صوتی با داخل کابین است، این امکان را دارید تا مکالمات داخل خودرو را شنود کنید. این دستگاه‌ها در داخل ماشین قرار می‌گیرند تا تمام مکالمات پخش کرده و ضبط کنند. این ویژگی به‌خصوص در زمان سرقت یا گروگان گیری بسیار مفید خواهد بود.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE