مزایای استفاده از ردیاب خودرو برای شرکت های ترانزیت کالا

20 اردیبهشت ، 1401
گروه تحقیقاتی وایزر

ردیاب خودرو برای شرکت‌های ترانزیت کالا باعث شده است تا تکنولوژی جی پی اس به خودروهای سنگین حمل بار در جاده‌های بین المللی کمک کند تا در امنیت بالاتری رانندگی نموده و از راه دور قابل رصد باشند. حمل‌ونقل بار و کالا در مسیرهای بین‌المللی چالش‌های زیادی را به همراه دارد و در برخی از مواقع حتی امکان قاچاق کالا توسط راننده ها نیز در این شرایط به وجود می‌آید.

به همین دلیل مدیریت ناوگان شرکت‌های ترانزیت با نرم‌افزارهای نصب شده بر روی کامپیوتر یا تلفن همراه و ردیاب قرار گرفته روی خودرو قادر به کنترل کامل رفتار راننده و اطلاع از وضعیت سلامت کالا و بار می‌باشند. استفاده از این تکنولوژی برای شرکت‌های ترانزیت کالا مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم داشت. 

ردیاب خودرو شرکت‌های ترانزیت کالا چیست؟

سالانه تعداد بسیار زیادی از خودروهای حمل بار در مسیرهای بین المللی تردد داشته و روزها و حتی هفته‌ها ممکن است مسیر مبدا تا مقصد پیموده شود. در این بازه زمانی چالش‌هایی همچون عدم اطلاع دقیق مدیر شرکت ترانزیت کالا از موقعیت مکانی خودروها، نحوه رفتار رانندگان، سالم بودن یا نبودن محموله، باز نشدن بسته‌های بار و سرقت از آن‌ها وجود دارد. سیستم ردیاب ترانزیت نوع خاصی از سیستم های ردیاب خودرو می‌باشند که برای مسیرهای بین المللی طراحی شده و دارای ویژگی‌های زیر می‌باشند:

  • موقعیت مکانی دقیق خودروها از طریق اینترنت به نرم‌افزار نصب شده در تلفن همراه یا لپ‌تاپ و تبلت مدیر ناوگان ارسال می‌شود.
  • در دستگاه‌های ردیاب سیم‌کارت متعلق به اپراتورهای مختلف قابل نصب می‌باشد. پس از ورود خودرو به جاده‌های خارج از کشور، دستگاه بلافاصله به اپراتورهای طرف قرارداد شرکت ارائه‌دهنده ردیاب متصل شده و باعث کاهش هزینه‌های ارسال اطلاعات می‌شود.
  • علاوه بر دستگاه ردیاب، امکان نصب سنسور در بخش‌های مختلف خودرو و حتی روی بار وجود دارد و اطلاعات مورد نیاز را از طریق ردیاب برای مدیریت ناوگان یا تلفن همراه راننده ارسال می‌کند.
  • ردیاب‌های ترانزیت در شرایط عدم دسترسی به اینترنت، اطلاعات را با پیام کوتاه از طریق تلفن همراه ارسال می‌کنند.
  • بدنه ردیاب خودرو برای شرکت‌های ترانزیت کالا فلزی و بسیار مقاوم در برابر ضربه و نفوذ نم و رطوبت و گرد و غبار می‌باشد.

ردیاب خودرو برای شرکت‌های ترانزیت کالاردیاب خودرو برای شرکت‌های ترانزیت کالا

مزایای ردیاب خودرو ترانزیت کالا

با توجه به ویژگی‌هایی در نظر گرفته شده برای ردیاب خودرو برای شرکت‌های ترانزیت کالا، چند مزیت مهم را می‌توان از آن‌ها دریافت کرد که عبارتند از:

جلوگیری از سرقت خودرو با ردیاب ترانزیت

خودروهای ترانزیت کالا بسیار گران‌قیمت بوده و مقدار کالای موجود در آن‌ها نیز زیاد و ارزشمند است. به همین دلیل استفاده از دزدگیر از روش‌های قدیمی برای جلوگیری از سرقت آن‌ها می‌باشد که البته غیر فعال کردن آن برای سارقان حرفه‌ای کار سختی نیست.

یکی از بهترین مزایای ردیاب خودرو برای شرکت‌های ترانزیت کالا، جلوگیری از سرقت می‌باشد. سنسورهای نصب شده در خودرو باعث می‌شود تا به محض باز شدن درب خودرو یا پایین آمدن شیشه‌ها و روشن شدن شدن موتور، پیام برای مدیر ناوگان و همچنین تلفن همراه راننده ارسال شود.

دیگر مقالات پر بازدید ما را در این بخش دنبال نمایید

خرید ردیاب برای حیوانات خانگی و پرندگان

8 مزیت ردیابی در خودروهای حمل پسماند شهری

ویژگی‌ها و مزایای استفاده از ردیاب خودروهای امدادی و یدک‌کش‌ها

خاموش کردن خودرو از راه دور

به دلایل مختلف ممکن است علیرغم ارسال پیام هشداردهنده برای باز شدن درب و روشن شدن موتور، خودروهای ترانزیت سرقت شوند. از دیگر مزایای ردیاب های ترانزیت می‌توان به امکان خاموش کردن خودرو از راه دور توسط ردیاب اشاره کرد.

در صورت سرقت خودرو می‌توان از راه دور فرمان خاموش شدن را برای سنسورهای نصب شده در آن ارسال نمود. خودروهایی که با این روش از راه دور خاموش می‌شوند مجدد با سوئیچ به صورت مستقیم روشن نخواهند شد و نیاز به ورود رمز است و به همین دلیل می‌توان از این طریق خودرو را از سارق پس گرفت.

مزایای ردیاب خودرو برای شرکت‌های ترانزیت کالامزایای ردیاب خودرو برای شرکت‌های ترانزیت کالا

شنود داخل کابین خودروهای ترانزیت کالا با ردیاب

مدیریت ناوگان شرکت‌های ترانزیتی این امکان را در اختیار دارد تا داخل کابین خودروها را از راه دور شنود کند. با توجه به اینکه این کار غیر قانونی می‌باشد، رانندگان باید از قبل از این امکان اطلاع داشته باشند و تنها در شرایط اضطراری از آن استفاده شود.

به عنوان مثال اگر برای مدت طولانی راننده به تلفن همراه خود پاسخ ندهد و رانندگی آن حالت طبیعی نداشته باشد، در این صورت می‌توان از این امکان برای اطلاع از شرایط داخل کابین استفاده نمود.

کاهش مصرف سوخت خودرو

کاهش هزینه‌ها یکی از چالش‌های مدیریتی در شرکت‌های ترانزیت کالا می‌باشد و اصلی‌ترین فاکتوری که باید به آن توجه شود، میزان مصرف سوخت است. افزایش و کاهش‌های متوالی سرعت خودرو تاثیر زیادی بر میزان مصرف سوخت دارد و ردیاب‌ها می‌توانند در این شرایط مفید واقع شوند.

ردیاب خودرو شرکت‌های ترانزیت کالا این امکان را فراهم می‌کنند تا سرعت لحظه‌ای خودروها شناسایی شود. مدیر ناوگان با استفاده از این اطلاعات می‌توانند به راننده ها هشدار دهند تا سرعت ثابتی داشته و از این طریق میزان مصرف سوخت را کاهش دهند.

جستجو و شناسایی مسیرهای نزدیک به مقصد نیز از طریق ردیاب‌ها وجود دارد و از این طریق می‌توان مصرف سوخت را کاهش داد.

تماس با شماره های اضطراری با ردیاب خودرو شرکت‌های ترانزیت کالا

خودروهای ترانزیت کالا در جاده‌های خلوت و طولانی در معرض خطرات زیادی از قبیل سرقت‌های مسلحانه هستند. یکی از مزایای ردیاب خودرو برای شرکت‌های ترانزیت کالا فراهم شدن امکان تماس با شماره‌های اضطراری بدون نیاز به تلفن همراه می‌باشد. در داخل کابین راننده دکمه‌های مخصوص SOS نصب می‌باشد که با فشردن آن با شماره‌های اضطراری پلیس و غیره تماس برقرار می‌شود.

اطلاع از وضعیت قطعات خودروهای ترانزیت کالا

به منظور جلوگیری از خراب شدن خودروهای ترانزیت در جاده ها بر روی قطعات مهم و اصلی از قبیل موتور و غیره سنسور نصب شده که با سیستم ردیاب در ارتباط هستند. این سنسورها وضعیت قطعات را بررسی و در صورت وجود اشکال و خرابی سیستم ردیاب به گوشی تلفن همراه مدیر ناوگان پیام ارسال می‌کند.

کاربردهای ردیاب برای شرکت‌های ترانزیت کالاکاربردهای ردیاب برای شرکت‌های ترانزیت کالا

کنترل رفتار راننده ترانزیت کالا با ردیاب خودرو

تمام خودروهایی که دارای سیستم ردیاب ترانزیت هستند، به صورت لحظه‌ای قابل ردیابی و کنترل می‌باشند. به عنوان مثال، مکان توقف و مدت زمان آن، سرعت خودرو، مسیرهای پیموده شده همگی به صورت گزارش در دسترس مدیر ناوگان قرار می‌گیرد. به همین دلیل هرگونه تخلف از قوانین و غیره از این طریق شناسایی و در نهایت تاثیر بالایی بر افزایش کارایی راننده‌ها خواهد داشت.

جلوگیری از قاچاق با ردیاب خودرو شرکت‌های ترانزیت کالا

پس از بسته‌بندی و پلمپ کالاها در خودروهای ترانزیت این امکان وجود دارد تا راننده یا سایر افراد در طول مسیر بار اضافه را در خودرو قرار دهند و اصطلاحا قاچاق کنند. برای جلوگیری از رخ دادن این شرایط امکان ارسال عکس از محموله‌ها توسط ردیاب وجود دارد. به همین دلیل مدیر شرکت ترانزیت می‌تواند از اضافه یا کم شدن تعداد بسته‌های داخل خودرو مطلع شود.

اطلاع از دما کابین حمل بار

برخی از خودروهای ترانزیت مخصوص حمل مواد غذایی، میوه و سبزیجات و دارو می‌باشند. به همین دلیل دارای یخچال بوده تا دمای مناسب برای حفظ طراوت و تازگی بار را فراهم کنند. در صورت خراب شدن یخچال ماشین، کاهش یا افزایش دما از طریق سنسور شناسایی و ردیاب به تلفن همراه یا نرم‌افزار مدیریت ناوگان پیام ارسال می‌کند.

اطلاع از مقدار دقیق بنزین در باک خودروهای ترانزیت کالا

قرار گرفتن در جاده‌های طولانی با باک خالی از بنزین مشکلات بسیار زیادی را به همراه دارد. به همین دلیل در باک این خودروها سنسور نصب شده و کاهش مقدار بنزین از حد استاندارد را به اطلاع راننده و مدیر ناوگان می‌رساند.

اطلاع دقیق و لحظه ای از موقعیت مکانی خودرو

ردیاب ترانزیت به کمک تکنولوژی جی پی اس قادر به ارسال موقعیت مکانی فعلی خودروها به صورت دقیق می‌باشد. به‌طوری که مدیر ناوگان از راه دور می‌تواند از موقعیت خودروها اطلاع داشته باشد.

جلوگیری از سرقت کالا و باز شدن غیر قانونی محموله و بار

کالاهای موجود در خودروهای ترانزیت دارای بسته‌بندی بوده و تنها در مقصد توسط مسئول مربوطه باید باز شود. با نصب سنسور بر روی این بسته‌ها و محموله، هرگونه باز شدن غیر قانونی بسته‌بندی قبل از رسیدن به مقصد از طریق ردیاب به مدیریت ناوگان اطلاع رسانی می‌شود. این قابلیت از سرقت کالاها جلوگیری می‌کند که برای شرکت‌های ترانزیت مزیت بزرگی به شمار می‌رود.

خرید ردیاب ترانزیت وایزرخرید ردیاب ترانزیت وایزر

خرید ردیاب ترانزیت وایزر

وایزر از جمله ردیاب‌های حرفه‌ای مورد استفاده برای خودرو شرکت‌های ترانزیت کالا می‌باشد که اطلاع دقیق و لحظه‌ای را به مدیریت ناوگان ارسال می‌کند. برای اطلاع از ویژگی‌های این ردیاب‌ها، نحوه عملکرد آن‌ها و همینطور اطلاع از لیست قیمت ردیاب وایزر می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی پایین صفحه با کارشناسان وایزر تماس بگیرید.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE