مزایای استفاده از ردیاب برای کشتی

20 اردیبهشت ، 1401
گروه تحقیقاتی وایزر

شبکه‌ای از ماهواره‌ها که اطلاعات رمزگذاری‌شده را به طور پیوسته مخابره می‌کند و با اندازه‌گیری فاصله از ماهواره‌ها، امکان شناسایی دقیق مکان‌های روی زمین را فراهم می‌کند، جی پی اس (GPS) نامیده می‌شود. این سیستم موقعیت‌یابی جهانی در زمینه‌ها و صنایع گوناگونی کاربرد دارد و با استفاده از دستگاه گیرنده‌ای به نام ردیاب جی پی اس می‌توان از آن به‌راحتی استفاده کرد.

یکی از کاربردهای جی پی اس، در صنعت دریایی و استفاده از آن برای ردیابی کشتی‌ها است. تجارت دریایی و انتقال محموله‌ها از طریق کشتی یا قایق‌ به کشورهای مختلف تجارتی حساس است که حفظ امنیت کالاها و خدمه کشتی در آن اهمیت زیادی دارد.

این موضوع در مورد کشتی‌ها و قایق‌های مسافربری و حتی جت اسکی‌ها نیز صدق می‌کند. اما آیا استفاده از ردیاب در این میان نقشی دارد؟ مزایای استفاده از ردیاب کشتی و ردیاب قایق چیست؟ ما در مجموعه جی پی اس وایزر با ارائه این مطلب قصد داریم تا به طور کامل به بررسی فواید نصب و استفاده از ردیاب جی پی اس بر روی کشتی و قایق بپردازیم. با ما همراه باشید.

ردیاب کشتی و مزایای آنردیاب کشتی و مزایای آن

آشنایی با مزیت‌های استفاده از ردیاب کشتی و قایق

اکثر ما با شنیدن واژه "سرقت" ذهن‌مان معمولاً به سمت سرقت خودرو، موتور، دوچرخه و وسایل قیمتی می‌رود. طبق توصیه‌ پلیس و متخصصان، ردیاب خودرو بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت ماشین یا سایر وسایل‌نقلیه شناخته شده است.

اما آیا سرقت وسایل قیمتی و سرقت انسان فقط روی خشکی اتفاق می‌افتد؟ خیر. با کمی جست‌وجو متوجه می‌شویم که این اتفاق تلخ برای کشتی‌ها و قایق‌ها هم زیاد اتفاق می‌افتد. خوشبختانه، ردیاب جی پی اس در مورد کشتی‌ها و قایق‌ها هم به خوبی از پس سارقین برآمده است! کاربرد ضد سرقت ردیاب برای کشتی‌ها تنها مزیت این تکنولوژی نیست. در ادامه به مزایای مهم استفاده از ردیاب کشتی می‌پردازیم.

دیگر مقالات گروه وایزر را در این بخش دنبال نمایید

وایزر چیست؟

مزایای ردیاب خودرو برای شرکت های لوله‌کشی

مزایای استفاده از ردیاب جی پی اس برای واگن های قطار

نظارت بر موقعیت کشتی به صورت لحظه‌ای در هر نقطه از دریا

اولین و مهم‌ترین مزیت استفاده از ردیاب کشتی، امکان بهره بردن از قابلیت موقعیت‌یابی لحظه‌ای آن است. ردیاب جی پی اس کشتی، مانند تمام ردیاب‌های دیگر از جمله ردیاب خودرو و ردیاب موتور، اطلاعات فوری و دقیق از موقعیت کشتی را از هر کجای دنیا ارائه می‌دهد.

مدیر ناوگان با استفاده از نرم افزار مدیریت ناوگان می‌تواند موقعیت کشتی‌ها و قایق‌ها را در آبراه‌ها، بنادر و حتی دریاهای آزاد در لحظه رصد کند. این یعنی اگر کشتی با راهزنان دریایی مواجه شود و از مسیر اصلی خود منحرف شود یا مشکلی برای آن به وجود بیاید، مدیر ناوگان می‌تواند سریعاً برای کمک‌رسانی اقدام کند. با استفاده از ردیاب GPS، حتی اگر کشتی یا قایق مفقود شود، مدیران ناوگان می‌دانند که قایق دقیقاً کجاست.

مزایای استفاده از ردیاب برای کشتیمزایای استفاده از ردیاب برای کشتی

جلوگیری از سرقت کشتی با استفاده ویژگی ژئوفنسینگ ردیاب

یکی از قابلیت‌های جالب ردیاب‌ها، امکان تعریف ژئوفنسینگ یا تعیین محدوده جغرافیایی است. این ویژگی به صاحب کشتی یا قایق و یا مدیر ناوگان این امکان را می‌دهد که یک محدوده مشخص رفت و آمد برای کشتی تعریف کند و در صورتی که از آن محدوده عبور کرد، بلافاصله هشداری برای او ارسال می‌کند و او را آگاه می‌کند. مدیر ناوگان تغییر مسیر بدون اطلاع قبلی را ناشی از سرقت یا بروز مشکل تلقی می‌کند و سریعاً به مسئولین و مقامات مربوط گزارش می‌دهد.

آرامش خاطر و آسودگی با وجود ردیاب کشتی

با استفاده از ردیاب کشتی و قایق، مدیر ناوگان این امکان را دارد که قبل و در حین سفر کشتی، مسیر را ارزیابی و برای حرکت در مسیر مناسب برنامه‌ریزی کند. ردیاب همچنین جزئیات مسیرهایی را که کشتی طی کرده ذخیره می‌کند و مدیر ناوگان می‌تواند گزارش‌ها را مشاهده کند. با استفاده از ردیاب GPS می‌توان مطمئن بود که هم کشتی و هم خدمه آن در شرایط ایمن هستند.

امکان تماس دوطرفه با استفاده از ردیاب

یکی دیگر از مزایای استفاده از ردیاب کشتی، امکان تماس دو طرفه با آنتن‌دهی قوی است. ردیاب جی پی اس حتی در میانه اقیانوس هم امکان تماس با کشتی را فراهم می‌کند. این مورد نیز یکی دیگر از دلایل افزایش آسودگی خاطر با مجهز بودن ردیاب جی پی اس است.

افزایش بهره‌وری با نظارت بیشتر بر کشتی

از آن‌جایی که ردیاب امکان نظارت بیشتر بر حرکت کشتی را فراهم می‌کند، بهره‌وری به کمک آن افزایش می‌یابد و کالاها و دارایی‌ها با دقت و نظارت بیشتری حمل می‌شوند.

افزایش رضایت مشتریان

نظارت بیشتر بر کشتی، علاوه بر افزایش بهره‌وری، موجب رضایت مشتریان نیز می‌شود. با وجود ردیاب کشتی، محموله‌ها به‌موقع و در سلامت کامل به مقصد می‌رسند و در صورتی که به هر دلیلی تاخیری در رسیدن بار به وجود بیاید، با استفاده از ردیابی موقعیت کشتی، می‌توان زمان تقریبی رسیدن آن را تشخیص داد.

این موضوع در کشتی‌های مسافربری نیز اهمیت زیادی دارد. با وجود ردیاب، مسافران اطمینان خاطر دارند که بر امنیت آن‌ها نظارت وجود دارد و در صورتی که خطری به وجود بیاید، با استفاده از ردیاب، کمک‌رسانی صورت می‌گیرد. این امر باعث افزایش رضایت مشتریان از شرکت کشتیرانی خواهد شد.

کاربردها و مزایای استفاده از ردیاب کشتیکاربردها و مزایای استفاده از ردیاب کشتی

کاهش مصرف سوخت

ردیاب جی پی اس به دلیل داشتن ویژگی‌های زیر، مصرف سوخت کشتی را به حداقل می‌رساند:

  1. مدیر ناوگان با استفاده از نقشه جی پی اس، کوتاه‌ترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدن کشتی به مقصد را اعلام می‌کند و کشتی باید از همان مسیر حرکت کند.
  2. مدیر ناوگان می‌تواند از ویژگی‌ ژئوفنسینگ ردیاب استفاده کند تا کشتی در مسیر کوتاه و مشخص حرکت کند؛ در صورتی که کشتی از محدوده جغرافیایی تعیین شده عبور کرد، می‌تواند علّت را بلافاصله بررسی کند.
  3. مدیر ناوگان می‌تواند محدوده سرعت مجاز برای کشتی تعریف کند تا با کنترل سرعت، میزان مصرف سوخت را به حداقل برساند.

همین امروز بهترین ردیاب کشتی را نصب کنید!

کشتی و قایق و محموله‌های آن‌ها، سرمایه‌های بزرگی به حساب می‌آیند که محافظت از آن‌ها باعث افزایش اعتبار شرکت کشتیرانی و رضایت مشتریان می‌شود. ردیاب، بهترین و به‌صرفه‌ترین ابزار برای افزایش امنیت کشتی است.

این ابزار تکنولوژیک به آسانی داخل کشتی نصب می‌شود و از آن در برابر سرقت و حوادث محافظت می‌کند. توصیه می‌کنیم که برای افزایش بهره‌وری ناوگان خود و ردیابی دقیق، بهترین ردیاب کشتی را تهیه و نصب کنید و آسوده خاطر سفر کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE