باورهای اشتباه رایج در خصوص نصب ردیاب خودرو

20 اردیبهشت ، 1401
گروه تحقیقاتی وایزر

باورهای اشتباه رایج در خصوص نصب ردیاب خودرو کم نیست و متاسفانه بعضی از این باورها باعث می‌شوند تا خریدار ردیاب خودرو از عملکرد آن ناامید شده و نتواند به‌خوبی از آن استفاده کند. اگر به دنبال این موضوع هستید که بهترین و کامل‌ترین بهره‌برداری را از ردیاب خودروی خود داشته باشید، باید نصب آن را به متخصصین بسپارید تا هم نصب به‌خوبی انجام شود و هم توضیحات ارائه شده نصاب سوالات شما را پاسخ دهد. در این مطلب از وبسایت جی پی اس وایزر به توضیح در مورد اشتباهات در مورد نصب ردیاب خودرو می‌پردازیم.

باورهای اشتباه نصب ردیاب خودروباورهای اشتباه نصب ردیاب خودرو

باور رایج اشتباه در خصوص نصب ردیاب خودرو توسط مالک

یکی از این باورهای اشتباه در زمینه نصب ردیاب خودرو این است که مالک گمان می‌کند اگر خود و یا یکی از کارمندان دست به کار شده و ردیاب را نصب کند، به این وسیله در هزینه‌ها صرفه جویی می‌کند. اما واقعیت این است که بسیاری از افراد نمی‌دانند که این موضوع نیز بدون هزینه نخواهد بود. در حقیقت وقتی شما خود یا کارمندتان را مشغول به انجام کاری می‌کنید که در آن تخصصی ندارید، زمانتان را اشغال می‌کنید. این موضوع باعث می‌شود تا از کار اصلی خود بازمانده و آن را به تعویق بیاندازید.

موضوع دیگر البته به کیفیت نصب ردیاب برمی‌گردد. طبیعتا نصب ردیاب توسط افراد غیر متخصص علاوه بر ایجاد هزینه‌های جانبی می‌تواند باعث هزینه‌های بعدی نیز شود. اگر می‌پرسید چگونه هزینه بعدی ایجاد می‌شود، باید این نکته را یادآوری کنیم که معمولا نصب توسط افراد غیر معتبر و متخصص گارانتی محصول را باطل می‌کند.

در نتیجه در صورت وقوع مشکلات بعدی هزینه‌های تعمیرات بیشتر خواهد شد. از طرف دیگر فارغ از باطل شدن گارانتی، نصب اشتباه ردیاب خودرو می‌تواند باعث ایجاد خرابی شود؛ خرابی‌هایی که بعضا شاید ردیاب را غیر قابل استفاده کرده و هزینه‌های بیشتری بر روی دست شما بگذارد.

دیگر مطالب وایزر را در این بخش دنبال نمایید

نکات کلیدی در نصب دستگاه ردیاب خودرو وایزر

چرا نباید تنها یک دستگاه دزدگیر روی خودرو نصب نماییم؟

فواید نصب ردیاب خودرو بر روی آمبولانس های بیمارستان

اشتباه در مورد یک شکل بودن نصب تمامی ردیاب ها

باور اشتباه دیگری که در خصوص نصب انواع ردیاب وجود دارد، این است که تمامی ردیاب‌ها به دلیل عملکرد مشابه، طریقه نصب یکسانی نیز دارند. این فرض کاملا غلط است. هر ردیاب با توجه به اینکه در کدام کارخانه تولید شده و چه مدل و امکاناتی دارد، طریقه نصب متفاوتی نیز خواهد داشت. بنابراین این موضوع مهم است که ردیاب شما توسط متخصص مجرب و آموزش‌دیده نصب شود. پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر سابقه نصب موفق ردیاب را هم داشته‌اید برای دوستان و آشنایان خود این کار را نکنید.

توجه داشته باشید که علاوه بر مدل ردیاب، نوع وسیله‌نقلیه، مدل و سال ساخت آن نیز تفاوت‌هایی در نصب ایجاد می‌کند. افراد ناشناس با توجه به عدم آشنایی با این تفاوت‌ها طبیعتا نمی‌توانند نتیجه خوبی از نصب ردیاب انتظار داشته باشند.

نصب ردیاب خودرونصب ردیاب خودرو

باور اشتباه در مورد زمانبر بودن نصب ردیاب توسط متخصص

شاید با خود فکر کنید که برای نصب ردیاب باید خودرو را نزد متخصص برده و زمان زیادی را برای انجام آن صرف کنید. به همین جهت تصمیم بگیرید که خود دست به کار شده و برای جلوگیری از اتلاف زمان خود ردیاب را نصب کنید. این باور نیز اشتباه است.

با توجه به اینکه نصاب‌های حرفه‌ای بارها عمل نصب را انجام داده‌اند و از مشکلات و نکات مربوط به فرآیند آن آگاهی دارند، زمان نصب ردیاب کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا خواهد کرد. شخص شما و یا کارمندتان احتمالا با مشکلات بیشتری در راه نصب ردیاب مواجه خواهید شد و این موضوع میانگین زمان صرف شده را افزایش خواهد داد. پس حتی اگر قرار است با خودرو به نصاب مراجعه کنید، مطمئن باشید که میانگین زمان نصب شما کاهش پیدا خواهد کرد.

اشتباه در مورد نصب هر ردیابی بر روی هر خودرویی

اشتباه دیگری نیز در مورد نصب ردیاب وجود دارد. بهتر است در زمان خرید ردیاب از همخوانی ردیاب با خودروی خود اطمینان حاصل کرده و خودرو خود را به نصاب همان فروشنده واگذار کنید تا با خیال راحت بتوانید از آن استفاده کنید.

متاسفانه وجود برخی از ردیاب‌های غیر استاندارد در بازار باعث می‌شود تا روی کامپیوتر برخی از خودروها اختلال ایجاد شود. این موضوع علاوه بر ایجاد مشکل برای عملکرد ردیاب، می‌تواند باعث ایجاد هزینه‌های بیشتر بابت تعمیر خودرو شود. از جمله مشکلاتی که نصب ردیاب‌های متفرقه ممکن است بر روی خودروی شما ایجاد کند می‌توان به این موارد اشاره داشت:

  • افزایش ناگهانی دور موتور؛
  • روشن شدن چراغ چک؛
  • روشن شدن چراغ ایربگ؛
  • بد استارت خوردن خوردو؛
  • مشکلات برقی در بخش‌های مختلف و...

باورهای اشتباه نصب ردیاب خودروباورهای اشتباه نصب ردیاب خودرو

باور اشتباه رایج در مورد محل نصب ردیاب خودرو

شاید شنیده باشید که ردیاب خودرو را می‌توانید در هر بخش از خودرو نصب کنید. این موضوع کاملا صحیح است، اما نصب در هر قسمت از خودرو خیلی صحیح نیست. سیم‌کشی‌های برق هر خودرو متفاوت است؛ بنابراین توصیه می‌شود بهترین مکان مخفی برای نصب ردیاب را انتخاب کنید.

بهتر است ردیاب را دور از چشم و در مکان‌های مخفی نصب کنید تا سارق به‌راحتی با آن روبرو نشود. اما باید توجه داشته باشید که برای تامین برق ردیاب باید به شکل اصولی و ایمن اقدام کنید تا هم مشکلی برای سیستم برق خودرو ایجاد نشود و هم عملکرد ردیاب تحت تاثیر قرار نگیرد. بهتر است این مشکل را هم با کمک نصاب ردیاب حل کنید. 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE