اهمیت استفاده از جی پی اس روی ماشین های برف روب

14 بهمن ، 1400
گروه تحقیقاتی وایزر

از زمانی که ردیاب‌های جی پی اس از صنعت نظامی به دنیای روزمره‌ی ما راه یافته‌اند، وجود آن‌ها برای بسیاری از افراد و کسب و کارها ضروری شده است. اگرچه مهم‌ترین کاربرد جی پی اس، ویژگی ضد سرقتی آن است اما این تنها کاربرد ردیاب جی پی اس نیست! از ردیاب جی پی اس در کسب و کارهای مختلفی از جمله شرکت‌های برف روبی می‌توان استفاده کرد.

ردیابی و مانیتورینگ ماشین‌های برف روب با استفاده از GPS، اطلاعات ضروری و لازم را بلافاصله به رانندگان ماشین‌های برف روب و مدیران ناوگان ارسال می‌کند. این داده‌ها به آنها کمک می‌کند تا سریع‌تر، ایمن‌تر و کارآمدتر عمل کنند. اما این تمام کاربرد ردیاب جی پی اس برای ماشین‌های برف روب نیست. در این مطلب تصمیم داریم تا به طور کامل به موضوع اهمیت استفاده از جی پی اس روی ماشین‌های برف روب بپردازیم. با ما همراه باشید.

اهمیت استفاده از جی پی اس برای ماشین برف روباهمیت استفاده از جی پی اس برای ماشین برف روب

ردیاب جی پی اس چیست و چه ارتباطی با ماشین‌های برف روب دارد؟

ردیاب‌های سیستم موقعیت‌یابی جهانی (ردیاب‌های GPS) دستگاه‌های قابل حملی هستند که به مدیران ناوگان، والدین و صاحبان وسایل نقلیه اجازه می‌دهند تا بر ماشین‌ها و کامیون‌های خود و یا بر سالمندان و کودکان خود نظارت کنند و آن‌ها را ردیابی کنند. ردیاب‌های جی پی اس خودرو می‌توانند داده‌های سرعت و مکان را به صورت آنی و لحظه‌ای ارائه دهند.

ردیاب‌ها این امکان را به مدیر ناوگان می‌دهند تا بتواند با تعیین کردن محدوده‌ی سرعت و حرکت، در صورت عبور راننده از محدودیت‌ها، ماشین را از راه دور خاموش کند. عملکرد ردیاب به کمک ماهواره‌ها انجام می‌شود و اطلاعات را از ماهواره‌های موجود در مدار زمین دریافت و به کمک پیامک یا نرم افزار به مدیر ناوگان و صاحب خودرو ارسال می‌کند.

ناوگان‌های برف روب، چه کوچک و چه بزرگ، باید به گونه‌ای سازماندهی شوند که بتوانند در مدت کوتاهی مقادیر زیادی برف را از سراسر حوزه‌ی کاری خود پاک کنند و به رانندگان اجازه دهند تا در جادّه های برف روبی شده و ایمن به سفر خود ادامه دهند. مدیریت موفق ناوگان برف روب یک کار چالش برانگیز است که تنها از طریق یک سیستم ردیابی پیشرفته GPS قابل دستیابی است.

ردیاب جی پی اس به مدیر ناوگان شرکت‌های برف روبی این امکان را می‌دهد تا نظارت دقیقی بر کارکنان خود داشته باشند و کار برف روبی به سرعت و با نظم انجام شود. بررسی زمان شروع کار، مدت زمان توقف، سرعت انجام کار، اعزام ماشین‌های برف روب و نظارت بر مکان‌هایی که برف روبی در آن‌ها انجام شده تنها به کمک یک ردیاب جی پی اس امکان‌پذیر است. 

ردیاب جی پی اس و اهمیت آن برای ماشین های برف روبردیاب جی پی اس و اهمیت آن برای ماشین های برف روب

ردیاب جی پی اس به معنای ارائه بهترین خدمات برف روبی است

شرکت‌های برف روبی با چالش‌های لجستیکی خاصی روبرو هستند و سعی می‌کنند تا حد امکان خدمات خود را سریع و کارآمد به همه مشتریان ارائه دهند. رانندگان ماشین‌های برف روب اغلب در شرایط آب و هوایی سخت و شرایط جادّه‌ای نامناسب کار می‌کنند تا مردم بتوانند در سلامت و ایمنی رانندگی کنند.

نرم‌افزار ردیاب جی پی اس با اتصال به ماهواره‌ها، موقعیت مکانی هر ماشین برف روبی را بلافاصله گزارش می‌کند و به مدیر ناوگان این امکان را می‌دهد که با بررسی وضعیت هوا و جادّه تعیین کند که کدام کامیون به کدام نقطه اعزام شود تا عملیات برف روبی با سرعت بیشتر و کارآمدتر انجام شود.

مزایای استفاده از ردیاب جی پی اس روی ماشین‌های برف روب

مهم‌ترین مزایای استفاده از ردیاب GPS بر روی ماشین‌های برف پاک کن عبارتند از:

1. ارائه‌ی صورتحساب دقیق

اگر به عنوان یک پیمانکار برف روب، بخواهید گزارش‌های کارکرد خود را به شهرداری اعلام کنید و صورتحساب تهیه کنید، بدون وجود ردیاب این کار امکان‌پذیر نیست. نرم افزار ردیاب GPS ناوگان به کارفرما این امکان را می‌دهد تا با ارائه‌ی مستندات، زمان و مکان دقیقی که کار برف روبی در آن انجام شده را به سازمان مربوطه ارائه دهد. اهمیت استفاده از ردیاب جی پی اس روی ماشین‌های برف روب، امکان ارائه‌ی فاکتور دقیق را فراهم می‌کند.

2. اقدام به موقع در شرایط اضطراری

همه‌ی ما می‌دانیم که کسب و کار برف روبی یکی از کارهای فصلی است و شرکت‌های برف روبی باید در فصل سرما کار خود را با حداکثر توان انجام دهند تا تجارت موفقی داشته باشند. نرم‌افزار ردیابی GPS به مدیر ناوگان برف روبی کمک می‌کند تا موقعیت دقیق ماشین‌های برف روب را بدانند و بتوانند نزدیک‌ترین ماشین را در زمان اضطراری به محل اعزام کنند تا برف روبی خیلی سریع انجام شود. با اعزام سریع راننده، مردم رضایت بیشتری از وضعیت جاده‌ها خواهند داشت و شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات برف روبی موفقیت بیشتری را تجربه خواهد کرد.

3. سازمان‌دهی کارکنان و رانندگان برف روبی

سازمان‌دهی رانندگان و مدیریت کار آن‌ها به شیوه‌های دستی قدیمی امکان‌پذیر نیست. مدیر یک شرکت برف روبی با استفاده از ردیاب جی پی اس و نرم‌افزار مدیریت ناوگان، می‌توانند رانندگان و کارکنان خود را به مسیرهای مختلف بلافاصله هدایت کند و با نظارت بر کار آن‌ها عملکرد مناسبی را رقم بزند. بررسی نزدیک‌ترین راننده به نقطه مورد نظر، نظارت بر سرعت انجام کار راننده و زمان شروع و اتمام کار به کمک ردیاب ردیاب جی پی اس قابل سازمان‌دهی شدن است.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

نصب ردیاب خودرو به شهرداری ها چه کمکی می کند؟

فواید نصب ردیاب خودرو بر روی آمبولانس های بیمارستان

5 دلیل اصلی استفاده از ردیاب خودرو برای سرویس مدارس و دانشگاه

4. افزایش ایمنی در حین کار

به دلیل این که ماشن‌های برف روب‌ حین کار درگیر فعالیت‌های فشاری و کششی در جاده‌ها هستند، احتمال خراب شدن یا شکستن قطعات آن‌ها وجود دارد. مدیران ناوگان برف روبی معمولاً نگران ایمنی ماشین‌ها و کارکنان خود حین انجام ماموریت هستند. در صورتی که یکی از ماشین‌های برف روبی دچار حادثه شود، مسئولیت رفع مشکل و تعمیر ماشین بر عهده مدیر ناوگان است. در اینجاست که اهمیت استفاده از جی پی اس روی ماشین‌های برف روب مشخص می‌شود.

ردیاب جی پی اس به مدیر ناوگان این امکان را می‌دهد تا مکان دقیق ناوگان خود را به دست آورد تا بتواند به سرعت برای واکنش اضطراری به خرابی خودروهای سازمانی برنامه‌ریزی کند. بدون سیستم ردیاب جی پی اس، اطلاع از موقعیت دقیق ناوگان دشوار خواهد بود و کمک‌رسانی را با مشکل مواجه خواهد کرد.

5. تعمیر و نگهداری پیشگیرانه از ماشین‌های برف روب

پیشگیری از بروز خرابی ماشین‌ها یکی از مهم‌ترین کاربردهای ردیاب جی پی اس است. ردیاب‌ها به کمک نرم افزار مدیریت ناوگان، برنامه‌ریزی دقیقی از معاینه فنی دوره‌ای خودروها ارائه می‌دهند. رفع ایرادهای فنی ماشین‌های برف روب قبل از انجام عملیات موجب افزایش ایمنی رانندگان و کارکنان حین انجام کار می‌شود و سرعت ارائه‌ی خدمات را نیز افزایش می‌دهد.

6. کنترل ماشین‌های برف روب از راه دور

کار مدیر ناوگان، نظارت بر ماشین‌ها و کنترل عملیات از راه دور است. استقرار تمام تجهیزات برف روبی و اطمینان از عملکرد صحیح آن‌ها تنها به کمک ردیاب جی پی اس امکان پذیر است. نرم افزار ردیابی برف روب به مدیر ناوگان این توانایی را می‌دهد تا تمامی عملیات برف روبی را از دور کنترل کند. مدیر ناوگان به کمک جی پی اس می‌تواند مطمئن شود که کدام یک از ماشین‌های برف روب بیکار مانده‌اند و آماده‌ی خدمات‌رسانی هستند.

مزایای استفاده از جی پی اس برای ماشین برف روبمزایای استفاده از جی پی اس برای ماشین برف روب

نتیجه‌ گیری

در این مطلب به اهمیت استفاده از جی پی اس روی ماشین‌های برف روب پرداختیم و دریافتیم که ردیابی برف روب‌ها با GPS کمک می‌کند تا عملیات برف روبی سازماندهی شود و با دقت بالا به انجام برسد. با استفاده از یک ردیاب جی پی اس خوب برای ماشین‌های برف روب می‌توان ایمنی حین انجام کار را نیز افزایش داد. برای خرید بهترین ردیاب‌ها و همینطور اطلاع از قیمت جی پی اس وایزر، با وایزر تماس بگیرید.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE