چه لوازمی امنیت اتومبیل را بیشتر می کند؟

14 اسفند ، 1399
گروه تحقیقاتی وایزر

با این وضع گرانی اتومبیل، نگرانی از به سرقت رفتن ماشین امری کاملا طبیعی است. متاسفانه آمار سرقت اتومبیل بسیار بالا رفته است و طبیعتا باید صاحبان خودرو به دنبال روش ‌های افزایش امنیت اتومبیلشان باشند. در این مطلب سعی داریم لوازم ضد سرقت خودرو را به شما معرفی کنیم، با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

لوازم ضد سرقت خودرولوازم ضد سرقت خودرو 

چرا سرقت اتومبیل اتفاق می ‌افتد؟

طبق گزارشات پلیس آگاهی بیشتر سرقت‌ های داخل ماشین به دلیل عدم تجهیز خودرو به لوازم امنیتی، بی‌ احتیاطی به هنگام سوار کردن مسافرین، ترک کردن ماشینی که مسافر در آن است، بی ‌احتیاطی رانندگان مانند باز گذاشتن درب خودرو یا شیشه خودرو، تحریک سارقان با قرار دادن ابزارهای قیمتی داخل خودرو، پارک کردن خودرو در اماکن ناامن اتفاق می ‌افتد.

چگونه از سرقت خودرو جلوگیری کنیم؟

حتما از لوازم امنیتی خودرو که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم، استفاده کنید:

  • برای لاستیک زاپاس ماشین قفل تهیه کنید.
  • هنگام ترک خودرو از بسته بودن درب خودرو و بالا بودن شیشه‌های خودرو اطمینان حاصل کنید.
  • هنگام ترک خودرو، حتی به مدت چند ثانیه حتما سوئیچ را بردارید و ماشین را خاموش کنید.
  • به هیچ‌وجه وسایل شخصی و قیمتی مانند کیف، اسناد و... را داخل خودرو نگذارید.
  • از پارک کردن خودرو در اماکن ناامن پرهیز کنید.
  • همیشه در حال حرکت و هنگام توقف پشت چراغ قرمز، حتما درب‌ها را قفل کنید.
  • سوئیچ ماشینتان را به افراد ناشناس و غیرقابل اعتماد ندهید.
  • هنگام سوار کردن مسافرین احتیاط کنید. 
  • یکی از ترفندهای سارقین پرتاب تخم‌ مرغ به شیشه جلوی ماشین است. چنانچه در این شرایط قرار گرفتید به هیچ عنوان از برف پاک‌کن استفاده نکنید زیرا کار را از آنچه که هست بدتر می‌ کند.

انواع سیستم های ایمنی خودروانواع سیستم های ایمنی خودرو 

معرفی لوازم ضد سرقت ماشین

لوازم ضد سرقت خودرو را می‌توان به 2 دسته تقسیم کرد. ابزارهای امنیتی که آشکار هستند و قابل مشاهده هستند و ابزارهای امنیتی که قابل مخفی شدن هستند. مثلا قفل‌ های ماشین جزء ابزارهای امنیتی آشکار خودرو است. اما ابزارهای امنیتی مانند جی ‌پی ‌اس جزء ابزارهای امنیتی مخفی است.

دزدگیرها؛ ابزار ضد سرقت خودرو

یکی از شناخته ‌شده‌ ترین ابزارهای ضد سرقت خودرو، دزدگیرها هستند که صاحبان خودرو را در هنگام سرقت خودرو مطلع می ‌سازد. البته استفاده از دزدگیر ماشین، نمی‌ تواند امکان سرقت را به صفر برساند، اما در افزایش امنیت خودرو تاثیرگذار است. دزدگیرها به 3 دسته تقسیم می‌شود که عبارتند از: دزدگیرهای ساده، دزدگیرهای سیم‌ کارت خور و دزدگیرهای تصویری، که توسط دزدگیرهای نوع دوم و سوم امکان کنترل از راه خودرو وجود دارد. برای خرید دزدگیر ماشین با توجه به نیازتان و نوع خودرو دست به انتخاب بزنید.

قفل کاپوت؛ جلوگیری از قطع شدن برق خودرو

یکی از اقداماتی که سارقین خودرو انجام می‌ دهند قطع کردن برق ماشین است، زیرا با قطع شدن برق خودرو دزدگیر نیز از کار می‌افتد. معمولا سارقین برق ماشین را از طریق کاپوت قطع می‌ کنند، که برای کم کردن خطر قطعی برق خودرو توسط سارقین می‌توانید از قفل کاپوت استفاده کنید. بسته به نوع ماشینتان می ‌توانید از انواع مختلفی از قفل‌ های کاپوت استفاده کنید.

قفل فرمان؛ سخت ‌تر کردن فرآیند سرقت خودرو

چنانچه سارقین در زمان سرقت خودرو با موانع بیشتری روبه ‌رو شوند، امکان دزدی ماشین کمتر می‌ شود. یکی از این موانع استفاده از قفل فرمان است. معمولا جنس قفل‌ های فرمان از فلز سخت است که امکان باز کردن آن بسیار سخت است و چنانچه سارق موفق به بازکردن قفل فرمان نشود، نمی ‌توان خودرو جابه ‌جا کرد.

قفل پدال؛ اطمینان بیشتر از امنیت خودرو

یکی از ابزارهای موثر در تامین امنیت خودرو استفاده از قفل پدال است. شما می‌ توانید با استفاده از قفل پدال سرعت سرقت خودرو را کاهش دهید. با قفل پدال ترمز و گاز، امکان کار کردن آن‌ ها بسیار سخت است و در نتیجه امکان روشن کردن ماشین و جابه‌جا کردن آن توسط سارقین به صفر می ‌رسد. توصیه ما به شما این است که از قفل فرمان و پدال به صورت همزمان استفاده کنید تا احتمال سرقت ماشینتان کاهش پیدا کند.

معرفی انواع ابزار محافظتی خودرومعرفی انواع ابزار محافظتی خودرو 

ردیاب خودرو؛ بهترین روش برای تامین امنیت خودرو

در بین تمامی ابزارهای تامین امنیت خودرو که معرفی کردیم، یک ویژگی مشترک وجود دارد و آن هم این است که این ابزارها، بازدارنده سرقت هستند، به عبارتی که اگر سارق باهوش باشد و بتواند به روش ‌های مختلف موفق به دزدیدن ماشین شود، دیگر شما نمی ‌توانید کاری انجام دهید. اینجاست که ما می ‌گوییم بهترین روش برای تامین امنیت خودرو استفاده از ردیاب خودرو است. ردیاب خوردو پس از به سرقت رفتن نیز فعال است و صاحب خودرو به راحتی می ‌تواند موقعیت دقیق ماشین را بررسی کند.

ردیاب خودرو چگونه کار می‌ کند؟

در بین تمامی ابزارهای ضد سرقت خودرو، ردیاب ماهواره ‌ای جزء بهترین و پیشرفته ‌ترین ‌ها است. Gps دائما با ماهواره‌ های در حال گردش به دور زمین در ارتباط‌اند و به کمک سیگنال‌ هایی که بین ماهواره و ردیاب ارسال و دریافت می ‌شود، صاحبان خودرو می ‌توانند موقعیت دقیق خودرویشان را شناسایی کنند.

چرا می‌ گوییم از ردیاب ماشین استفاده کنید؟

ردیاب خودرو یکی از بهترین تکنولوژی‌ های امنیتی و ابزارهای ضد سرقت ماشین است. ردیاب خودرو وسیله ‌ای بسیار کوچک است که به راحتی در داخل ماشین مخفی می ‌شود. معمولا پیدا کردن و از کار انداختن ردیاب توسط سارقین کار آسانی نیست، به همین دلیل استفاده از ردیاب خودرو می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها باشد. نکته جالب توجه این است که امکان موقعیت یابی خودرو حتی در اماکنی که نقطه کوری هستند نیز وجود دارد. در مکان‌ هایی مثل پارکینگ که نقطه کور محسوب می ‌شود به کمک فناوری LBS می ‌توان موقعیت دقیق خودرو را شناسایی کرد.

انواع مدل ‌های ردیاب خودرو

انواع مختلفی ردیاب خودرو برای تامین امنیت خودرو وجود دارد. اما اگر بخواهیم تقسیم‌بندی کلی داشته باشیم GPS ها به دو دسته سیمی و مغناطیسی تقسیم می ‌شوند. منظور از جی ‌پی ‌اس سیمی، ردیابی است که به صورت مستقیم از باطری خودرو تغذیه می‌کند. نصب ردیاب سیمی کمی سخت ‌تر از ردیاب مغناطیسی است، اما امکان جاسازی آن در داخل بدنه خودرو وجود دارد. در مقابل جی‌ پی ‌اس ‌های مغناطیسی شارژی هستند و هرچند وقت یکبار نیاز به شارژ مجدد دارند، نصب ردیاب‌ های مغناطیسی بسیار آسان است. دیگر انواع ردیاب خودرو شامل ردیاب همراه است. وایزر با ارائه بهترین ردیاب و جی پی اس خودرو به امنیت خودرو شما کمک می کند. 

همه چیز درباره لوازم ضد سرقت خودروهمه چیز درباره لوازم ضد سرقت خودرو

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE