اجاره خودرو و ردیاب GPS

23 آبان ، 1398
گروه تحقیقاتی وایزر

اجاره خودروی دارای جی پی اس

اجاره خودرو

در دنیای امروز هزاران دلیل برای اجاره ی یک خودرو وجود دارد که نمی توان همه ی آن ها را در این مقاله برشمرد. ولی آن چه که اهمیت دارد این است که بازار اجاره ی خودرو داغ است و نسبت به گذشته توجه بیشتری به آن می شود. رشد تکنولوژی و افزایش امکانات در دسترس عموم، کمبود زمان و مشغله زیاد، افزایش لذت طلبی و یا توجه به زندگی تجملاتی و هزاران دلیل دیگر برای افزایش توجه به این نوع از مالکیت موقت وسایل نقلیه قابل بررسی است. اگر از دلایل افزایش توجه به این نوع استفاده از وسایل نقلیه بگذریم، می توانیم به جوانب دیگر این حوزه بپردازیم. از جمله سوالاتی که پیش می آید این است که برای امنیت خودروهای اجاره ای چه چاره ای اندیشیده می شود؟ 

مدارک مورد نیاز برای اجاره ی یک خودرو

در کل با تحقیق بر شرایط چندین شرکت اجاره دهنده متوجه شدیم که مشتریان این شرکت ها تنها افرادی نیستند که برای فعالیت های ضروری خود به یک وسیله ی نقلیه نیازمندند. بلکه دسته ای از مشتریان این حوزه سارقان حرفه ای هستند که خود را به عنوان مشتریان خوش حساب معرفی می کنند. به طور کلی دو عامل برای اجاره ی خودرو به مشتریان وجود دارد که بر مدارک اجاره خودرو تاثیر می گذارد. یکی از این عوامل اجاره خودرو، با راننده و یا بدون راننده بودن آن است. اگر فرد اجاره کننده، خودرویی با راننده بخواهد، نیاز به پرداخت سند مالکیت نمی باشد. 
عامل دیگر قیمت خودروی مورد اجاره است که شخص اجاره کننده باید چکی متناسب با مبلغ کل خودرو به شرکت اجاره دهنده پرداخت نماید. علاوه بر این موارد لازم است به ازای هر روز اجاره هزینه ی آن را نیز بپردازد. 

ردیاب جی پی اس خودرو

این شرایط برای عموم افراد جامعه که از وسیله ی نقلیه برای رفع نیاز طبیعی خود استفاده می کنند وجود دارد. اما از آنجایی که خودرو از جمله کالاهای مهم و جذاب مورد توجه سارقان است در این حوزه هم وارد عمل شده اند و به عنوان مشتریان خوش حساب عمل می نمایند. 
بر اساس مصاحبه ی صورت گرفته با یک شرکت کرایه خودرو مشخص گردید همه خودروها به دستگاه های ردیاب جی پی اس مجهز هستند. طی صحبت تلفنی که با مدیریت این شرکت صورت گرفت بیان داشتند که همه خودروها به یک یا دو دستگاه جی پی اس مجهز هستند. مدیر این شرکت اضافه نمود که اکنون پس از 8 سال سابقه در حوزه ی کرایه خودرو، مشتریان وفادار و صادق را از اشخاص سودجو و سارقان تشخیص می دهیم که البته این قدرت تشخیص را مدیون تجارب منفی و سختی هستیم که در سال های اول بدست آورده ایم. در سال های نخست بارها خودروها را به افرادی کرایه دادیم که وسیله را پس از یک ماه اجاره به افراد ناشناس فروخته اند و ما هیچ گاه نتونستیم آن ها را پیدا کنیم. اما اکنون می دانیم که چگونه شرایط سوءاستفاده افراد سودجو را کاهش دهیم. اولین تجربه ی دزدی از خودروهای کرایه ی شرکت ما مربوط به 2 یا 3 هفته ی اول افتتاح شرکت می شود. مشتری مذکور هر ماه با تمدید به موقع، خود را مانند یک مشتری وفادار نشان می داد و خودرو را نزد خود نگاه می داشت اما در نهایت آن را به شخص دیگری فروخت بدون آن که ما بتوانیم وی را پیدا نماییم.

اجاره خودروی دارای جی پی اس

ردیاب جی پی اس خودروهای کرایه ای

به طور کلی ردیاب ضدسرقت جی پی اس دستگاهی پیشگیری کننده یا پس گیرنده برای خسارت های ناشی از سرقت خودرو در زمان کرایه خودرو و تشریفات می باشد که می توان در لحظات سرقت به کمک صاحب خودرو، شرکت های کرایه خودرو و شخص کرایه کننده بیاید. 3 عنصر اصلی در این حوزه شامل این افراد می شود که قرار است درباره منفعت نصب ردیاب خودرو برای هر کدام صحبت کنیم.

  • منفعت دستگاه ردیاب جی پی اس برای صاحبان خودرو
  • منفعت دستگاه ردیاب جی پی اس برای شرکت های کرایه خودرو
  • منفعت دستگاه ردیاب جی پی اس برای شخص کرایه کننده

به طور کلی سرقت خودرو در ایران به خصوص در سال های اخیر افزایش چشم گیری داشته و این احتمال وجود دارد که در زمان اجاره خودرو هم اتفاق بیافتد. با فرض بر این که شخص کرایه کننده همه ی اصول نگهداری از خودروی کرایه ای را رعایت کند اما احتمال سرقت توسط سارقان حرفه ای وجود دارد. علاوه بر این ها شکستن شیشه اتومبیل، جابجایی با جرثقیل و روشن شدن ناگهانی خودرو بدون اجازه ی راننده همگی به کمک یک دستگاه ردیاب قابل پیگیری است. 
با نصب یک دستگاه ردیاب GPS می توان احتمال سرقت خودرو را به صفر رساند زیرا در هر لحظه به صورت آنلاین و آفلاین مسیر حرکت خودرو را می توان مشاهده نمود. بنابراین صاحب خودرو یا شرکت کرایه دهنده با بررسی مسیر هایی که خودرو طی می کند و سرعت آن، خودرو را از خطرات احتمالی حفظ می کند. این نوع حفاظت برای اشخاص کرایه کننده که خودرو را بدون راننده کرایه کرده اند و مسئولیت همه جانبه ی نگهداری از خودرو بر عهده ی آن ها است، اطمینان خاطر می بخشد. چون می دانند در نهایت در صورت به سرقت رفتن خودرو به کمک دستگاه ردیاب جی پی اس قادر به یافتن مکان سارق هستند. به طور کلی هدف شرکت های اجاره ای و صاحبان خودرو از تجهیز خودرو به دستگاه های ضدسرقت GPS جبران خسارت و بازپس گیری خودرو می باشد و در زمان اجاره، اجاره کننده با خیال آسوده تر خودرو را تحویل بگیرد. 

مطالب مرتبط با جلوگیری و پیگیری سرقت خودرو

در برخی از کشورها نصب دستگاه ردیاب مورد حمایت پلیس آن کشور و شرکت های بیمه قرار گرفته است و عموماً شرکت های کرایه خودرو و حتی عموم مردم اقدام به نصب یک دستگاه کوچک ضدسرقت در خودرو نموده اند. معمولاً عاملان فروش سیستم های ضدسرقت GPS تعهد می کنند که دستگاه های ردیاب جی پی اس با اتصال به سیستم ماهواره ای جهانی قادر به ردیابی دقیق خودرو خواهند بود و در صورت سرقت و جابه جایی بدون اجازه ی صاحب خودرو یا سرعت غیرمجاز و حرکت خارج از محدوده ی تعریف شده، امکان خاموش کردن خودرو وجود داشته و تا اطلاع وی اجازه ی حرکت به خودرو داده نشود. در این راستا تیم فروش ردیاب وایزر پیشنهادات متنوعی برای تجهیز خودروهای شخصی و خودروهای کرایه ای به دستگاه های ضدسرقت ماهواره ای دارد.

ردیاب gps خودرو

امکانات جانبی دستگاه ضدسرقت برای اجاره دهندگان خودروها

تاکنون یک تعریف کلی از دستگاه های ضدسرقت ارائه شد اما این دستگاه ها با توجه به مدل آن مواردی چون هشدار سرعت غیرمجاز، هشدار خروج از محدوده ی تعریف شده و امکاناتی جهت خاموش و روشن کردن خودرو از فاصله ی دور را فراهم می نماید. در این میان دستگاه های ردیاب وایزر با توجه به آن که از نظر قیمت جزء دستگاه های ارزان قیمت بازار هستند اما کیفیت سخت افزار دستگاه ردیاب و پشتیبانی بخش نرم افزاری محصول مورد توجه و رضایت مشتریان بوده است. ردیابی خودروهای اجاره ای در ایران به کمک ردیاب جی پی اس وایزر به راحتی در دستان شما قابل انجام می باشد.

نکته ی مهم در مورد تجهیز خودروهای کرایه ای به دستگاه های ضدسرقت GPS

قابل ذکر است که بارها پلیس آگاهی به مردم هشدار داده است که خودروهای خود را به بهترین شکل ممکن به ابزار ضدسرقت تجهیز کنید و در این میان به سارقان فرصت سوءاستفاده از اموال شخصی را ندهید. نصب GPS به شرکت های کرایه خودرو کمک می کند که همواره مسیر و سرعت خودرو را مشاهده کنند و در صورت تخلف راننده اقدامات لازم را انجام دهند. بدین جهت با نصب یک دستگاه GPS بر روی خودروهای شخصی کرایه ای مانند خودروهای لوکس خارجی، ون، کامیونت ها  یا خودروهای شخصی و هر وسیله ی نقلیه ای که قصد کرایه آن را به دیگران دارید از امنیت آن مطمئن گردید. 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE