آیا احتمال سرقت خودرو را می توان به صفر رساند

29 بهمن ، 1397
گروه تحقیقاتی وایزر

جلوگیری از سرقت خودرو

چگونه می توان احتمال سرقت خودرو را کم کرد؟ 

آیا احتمال سرقت ماشین را می ‌‌توان به صفر رساند؟ تقریبا صد ‌‌در‌‌صد می ‌‌توان از خودروی خود در برابر سارقان مراقبت نمود. با 7 روش زیر می ‌‌توان یک وسیله ‌‌ی نقلیه را از نظر امنیت تجهیز کرده و احتمال سرقت را کاهش داد. به ویژه خودروهای ایرانی که از امکانات امنیتی محدودی برخوردار هستند. این خودروها بیش از خودروهای خارجی مورد توجه سارقان قرار دارند، زیرا به راحتی می ‌‌توانند وارد خودرو شده و آن ‌‌را روشن کنند. بنابراین استفاده از تجهیزات و تقویت سیستم امنیتی برای خودروهای ایرانی اهمیت بالاتری دارد. در این مقاله قصد داریم راهکار های کاهش سرقت خودرو و مواردی که تا حد زیادی از خودروی شما مراقب می‌‌ کنند. البته موارد بنا‌‌بر اهمیت و میزان کاربرد بیان شده‌‌ اند. 

 

نصب ردیاب GPS خودرو: ضدسرقت و بازیابی ‌‌کننده

مطمئن ‌‌ترین دستگاه ضد سرقت خودرو تا این زمان، ردیاب ‌‌های GPS هستند. دستگاه‌‌ های ضد ‌‌سرقتی که وسیله ‌‌ی نقلیه را لحظه به لحظه در داخل و خارج از شهر ردیابی می ‌‌کنند. پس از آن که یک دستگاه کوچک ردیاب در قسمتی پنهانی از خودرو جاسازی شود و اپلیکیشن دستگاه ردیاب GPS بر روی تلفن همراه صاحب خودرو نصب گردد، وی قادر به ردیابی مسیر طی شده خودرو خواهد بود. بنابراین صاحب خودرو به هیچ وجه نگرانی از حرکت ناگهانی یا سرقت خودرو نخواهد داشت. معمولا خودرو‌‌ها در تاریکی شب سرقت می ‌‌شوند، هنگامی که صاحبان خودرو در خواب هستند. آن‌ ها ساعت ‌‌ها بعد از سرقت، زمانی که سارق، خودرو را به مکانی امن منتقل نموده است، متوجه سرقت می ‌شوند. در چنین شرایطی باید پیگیری خودروی خود را تنها از طریق اداره‌‌ ی پلیس طی نمایند که احتمال بازیابی خودرو صد ‌‌در ‌‌صد نیست. چه‌‌ بسا سارقان، در همان ساعات اولیه سرقت، خودرو را اوراق نموده و بلافاصله قطعات آن را به فروش می ‌‌رسانند. اما با نصب ردیاب GPS مجهز به سیستم موقعیت ‌‌یاب لحظه‌ ای، احتمال بازیابی خودرو نزدیک به صد در صد خواهد بود. 
یکی از ویژگی ‌‌های ردیاب وایزر آن است که دارای سیستم قطع برق خودرو می ‌‌باشد. با تجهیز خودرو به سیستم قطع برق، اتصال استارت وسیله‌‌ ی نقلیه قطع می ‌‌شود و خودرو به هیچ وجه بدون اجازه‌‌ ی صاحب خودرو روشن نمی‌‌ گردد.
همچنین ردیاب ماهواره ‌‌ای وایزر می ‌‌تواند مسیر حرکت خودرو را نمایش دهد و این یک امتیاز ویژه برای صاحبان خودرو است که سریعا خود را به خودرو برسانند. 
به کمک ردیاب GPS بسیاری از خودروهای مسروقه از خطر فروش قطعات در امان خواهند بود. اوراق و فروش قطعات ماشین‌‌ های صفر در ایران بالا است و نصب ردیاب خودرو می ‌‌تواند وسیله ‌‌ی مناسبی برای جلوگیری از این مشکل باشد. 

نصب ردیاب خودروضد سرقت کردن خودرو

تاثیر دزد‌‌گیر بر جلوگیری از سرقت وسیله‌‌ی نقلیه

دزدگیر یک بازدارنده‌‌ ی بسیار قوی و تاثیرگذار است و باعث می‌‌ شود که سارق وقت خود را برای خودرویی که ریسک بالایی دارد نگذارد. معمولا سارقان خود را به دردسر نمی‌‌ اندازند و به سراغ خودرو‌‌هایی که سیستم دزدگیر ندارند می ‌‌روند. سنسور‌‌‌‌های دزدگیر به ضربه حساس هستند و در صورت باز شدن درب‌‌ ها آژیر به صدا در آمده و صاحب خودرو را مطلع می ‌‌کند. بنابراین احتمال آن که از میان خودروهایی که در خیابان پارک هستند، سارق به سراغ خودرویی برود که فاقد سیستم ضد سرقت دزدگیر باشد بیشتر از خودروهایی است که دارای سیستم دزدگیر هستند. با این وجود، دزدگیر ها را می توان با قطع سیم‌‌ کشی از کار انداخت.

از چادر استفاده کنید:
چادر و روکش خودرو، مانع خوبی برای دیدن وسایل داخل خودرو هستند، بنابراین توجه سارق به سمت خودرو جلب نمی ‌‌شود. هر چند چادر و روکش خودرو عامل بازدارنده‌‌ ی قوی‌‌ای نیست و خود نیز بارها مورد سرقت قرار گرفته است اما پوشاندن خودرو با چادر هم عامل و مانع بازدارنده محسوب می‌‌ شود. 

از قفل فرمان حرفه ‌‌ای استفاده نمایید:
معمولا خودروهایی مورد سرقت قرار می ‌‌گیرند که قفل فرمان و قفل پدال مناسبی ندارند. چند نوع قفل فرمان در بازار موجود است اما بهترین نوع ‌شان، آن دسته از قفل فرمان ‌‌هایی هستند که به پدال وصل می ‌‌شوند. این ابزار نیز اگر چه به تنهایی وسیله‌‌ ی بازدارنده ‌‌ی کاملی نیست و سارق می ‌‌تواند آن ‌‌را بشکند ولی در بسیاری از موارد سارقان سراغ خودروهایی رفته ‌‌اند که فاقد قفل فرمان هستند.

نقص ‌‌های امنیتی خودرو را برطرف کنید:
برخی از خودرو‌‌ها از زمان تولید در کارخانه دارای نقص امنیتی هستند. این مسئله برای بسیاری از خودرو های ایرانی وجود دارد. از نواقص خودروهای ایرانی می‌‌ توان به قدرت پایین درب‌‌ خودرو و سیستم قفل ضعیف اشاره نمود. بهتر است به نقاط ضعف مدل خودروی خود آگاهی داشته باشید تا برای رفع نقص‌‌ های موجود اقدامات لازم را انجام دهید. 

تقویت درب خودرو 206بهترین قفل برای ماشین 

تقویت درب خودروهای 206

یکی از شایع‌‌ ترین نواقص در سرقت خودروی پژو 206 مربوط به نقص درب این خودرو است. به‌‌ طوری که هر فردی می ‌‌تواند با کمی فشار قسمت بالای درب را به سمت بیرون خم کرده و درب را باز نماید. برای اصلاح این نقص باید درب ‌‌های پژو 206 تقویت شود. برای تقویت درب‌‌ ها می ‌‌توان خودرو را به صافکاری برده و مقاومت آن‌‌ را افزایش دهید. به‌‌ علاوه تعویض نوار دور درب خودروی 206 یا بستن زبانه‌‌ ی قفل درب از جمله راه‌‌ هایی است که صاحبان خودروی 206 برای ایجاد مانع برای سارقان استفاده می ‌‌کنند.

راهکار های جلوگیری از سرقت 206

خودرو 206 یکی از جوان پسند ترین خودرو های ایرانی می باشد ولی ایمنی این خودرو در برابر دزدی و سرقت با چالش های زیادی رو به رو می باشد. شما برای افزایش امنیت خودرو 206 می توانید از روش های زیر استفاده نمایید:

  • چادر ماشین ضد سرقت خودرو
  • بستن قفل پدال ۲۰۶
  • نوار درب ضد سرقت 206
  • استفاده از سیستم ایموبلایزر ۲۰۶
  • نصب دزدگیر ۲۰۶
  • تقویت فرمان 206
  • استفاده از ردیاب خودرو 
  • تقویت درب 206 

قفل ایموبلایزر بر خودروهای ایرانی

خودروهایی که فاقد سیستم قفل ایموبلایزر هستند به شدت در معرض خطر سرقت می ‌‌باشند. قفل ضد سرقت ایموبلایزر یک قفل نرم ‌‌‌افزاری است که مانع از روشن شدن خودرو بدون کلید اصلی می ‌‌شود. مثلا خودروهای نیسان، پراید، پژو و مزدا 3 در تولیدات اولیه خود دارای سوئیچ ساده بوده ‌‌اند که با هر کلیدی باز می ‌شده‌ اند. بهتر است صاحبان خودروهایی که دارای دستگاه ایموبلایزر نیستند از طریق نمایندگی ‌‌ها خودروی خود را مجهز کنند. 
در نهایت باید بگوییم که با بالا بردن و افزایش امنیت خودروها می ‌‌توان احتمال سرقت را به صفر رساند. با رعایت این موارد سارق نمی ‌‌تواند وارد خودرو شود و در نهایت در صورت عبور از موانع اولیه، با وجود دستگاه ردیاب GPS، قادر به رسیدن به هدف نهایی خود نخواهد بود. شکی نمی ‌‌ماند که ردیاب ‌‌ها بهترین وسیله ‌‌ی بازیابی خودرو هستند. زیرا اگر سارق به هر روشی بتواند از موانع بازدارنده عبور کند و خودرو را جابه ‌‌جا نماید، با کمک ردیاب GPS احتمال بازیابی و یافتن محل خودرو تقریبا قطعی است. 

راه ‌‌های جلوگیری از سرقت خودرو

  • نصب دستگاه ردیاب GPS
  • نصب دزدگیر 
  • پوشش خودرو با چادر
  • استفاده از قفل فرمان و قفل پدال
  • برطرف نمودن نقص امنیتی خودروها مانند تقویت درب خودروی 206 و تقویت قفل درب پراید

جهت اطلاع از قیمت دستگاه ردیاب جی پی اس خودرو وایزر می توانید با همکاران ما در شرکت وایزر تماس حاصل نمایید.


سرقت خودروهای ایموبلایزر دار

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE