آیا خاموش کردن ماشین از راه دور امکان‌پذیر است

31 فروردین ، 1401
گروه تحقیقاتی وایزر

ماشین اگرچه برای صاحبان خودرو یک دارایی گران‌قیمت محسوب می‌شود اما علاوه بر ارزش مادّی، بخشی از فضای شخصی نیز محسوب می‌شود. اگر وسیله نقلیه ما به سرقت برود، دوست داریم که آن را در اسرع وقت با حداقل آسیب دوباره پیدا کنیم. تکنولوژی، که همواره در تلاش است تا به رفاه بیشتر انسان کمک کند، توانسته ما را در این راه کمک کند.

اگر چند سال پیش کسی از ما می‌پرسید که آیا خاموش کردن ماشین از راه دور امکان‌پذیر است؟ بلافاصله با حالت تعجب به او پاسخ می‌دادیم، خیر! مگر می‌شود؟ اما امروز با معرفی و عرضه سیستم‌های پیشرفته‌ای مانند ردیاب‌ها، امکان یافتن خودروی مسروقه و یا متوقف کردن آن حین حرکت فراهم شده است. در این مطلب تصمیم داریم تا به بررسی این موضوع بپردازیم که چگونه می‌توان ماشین را از راه دور خاموش کرد؟ با ما همراه باشید.

خاموش کردن ماشین از راه دورخاموش کردن ماشین از راه دور

چرا امکان خاموش کردن ماشین از راه دور اهمیت دارد؟

تکنولوژی همیشه در راستای رفاه بیشتر افراد و افزایش امنیت آن‌ها گام برداشته است. یکی از مهم‌ترین گام‌هایی که تکنولوژی برای آسایش جامعه برداشته است، امکان روشن یا خاموش کردن خودرو از راه دور است. شاید بسیاری تصور کنند که این قابلیت فقط برای خودروهای لوکس و گران‌قیمت فراهم شده است، اما خوشبختانه با روش‌های جدید و پیشرفته، این قابلیت برای تمامی ماشین‌ها فراهم است.

امکان خاموش یا روشن کردن خودرو از راه دور زمانی اهمیت پیدا می‌کند که خودرو به سرقت رفته است و می‌خواهید سارق را در همان میانه‌ مسیر متوقف کنید تا از طریق ردیاب خودرو موقعیت وسیله‌نقلیه‌ خود را بیابید و اقدام به برگرداندن خودرو کنید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که در ادامه، روش‌های خاموش کردن ماشین از راه دور را مطالعه کنید.

روش‌های خاموش کردن ماشین از راه دور

اگر قصد دارید خودروی مسروقه‌یتان را حین حرکت متوقف کنید، از روش‌های زیر استفاده کند:

خاموش کردن ماشین از راه دور با استارتر

استارتر یک راهکار قدیمی ولی کاربردی برای خاموش کردن ماشین است. استارتر آپشنی است که سال‌ها است روی خودروها وجود داد و برای موارد مختلفی مثل باز و بسته کردن درب‌های ماشین، روشن کردن سیستم گرمایی و سرمایی ماشین و روشن و خاموش کردن خودرو استفاده می‌شود.

اگرچه استارترها در ابتدای کار سر و صدای زیادی به پا کردند اما برای روشن و خاموش کردن ماشین از راه دور نتوانستند موفق عمل کنند زیرا برد آن‌ها بسیار کم است و برای زمانی که سارق ماشین را به سرقت برده است، کاربردی نیستند. استارتر قابلیت خاموش کردن ماشین را در مسافت‌های کوتاه دارد.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

آشنایی با ردیاب بی سیم و ویژگی و مزایای آن

جلوگیری از خوابیدن در هنگام رانندگی با ردیاب جی پی اس

ردیاب ها قدرت خاموش کردن ماشین را در چه سرعتی دارند

خاموش کردن خودرو از راه دور با استفاده از رله خاموشی

رله یک قطعه الکترومکانیکی است که در یک مدار الکتریکی شبیه به یک کلید ساده عمل می‌کند و با باز و بسته کردن کلید، مدار را هدایت می‌کند. رله، بر خلاف کلیدهای معمولی، عمل باز و بسته کردن را به وسیله‌ جریان الکتریکی انجام می‌دهد. رله در پمپ‌های آب ساختمانی، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، سیستم استارت و برق داخلی خودرو، دزدگیرها و ردیاب‌ها، یخچال‌ها و بسیاری وسایل دیگر وجود دارد.

یکی از مهم‌ترین کاربردهای رله‌قطع‌کن، استفاده از آن در خودرو است. صاحب خودرو به کمک رله و ارسال دستور پیامکی می‌تواند خودروی خود را از راه دور روشن و خاموش کند. اگر نصب رله روی خودرو انجام شده باشد، کافی است عبارت "caroff" به سیم‌کارت نصب شده در آن پیامک شود. با ارسال این عبارت، خودرو بلافاصله خاموش می‌شود. علاوه بر این، در صورتی که قصد روشن کردن خودرو را داشته باشید، می‌توانید عبارت "caron" را پیامک کنید.

جالب است بدانید که اگر خودرو را با دستور caroff خاموش کرده باشید، تا زمانی که دستور caron پیامک نشود، خودرو حتی با سوییچ نیز روشن نخواهد شد.

بسیاری از صاحبان خودرو این نگرانی برایشان پیش می‌آید که اگر سارق با سرعت بالا در حال رانندگی باشد، با ارسال دستور caroff خطری به وجود نمی‌آید؟ در این مورد باید گفت که وقتی این عبارت را پیامک می‌کنید، تا سرعت خودرو به زیر 20 کیلومتر در ساعت نرسد، خاموش نمی‌شود؛ به این ترتیب هیچ خطری به وجود نمی‌آید. استفاده از رله خاموشی یک روش مطمئن و ایمن برای جلوگیری از سرقت ماشین محسوب می‌شود.

روش های خاموش کردن خودرو از راه دورروش های خاموش کردن خودرو از راه دور

خاموش کردن خودرو از راه دور با ردیاب، بهترین روش حفظ ایمنی از ماشین

نصب ردیاب جی پی اس، جایگزینی فوق‌العاده‌ای برای رله خاموشی و استارتر است. ردیاب‌ها، دزدگیرهای بسیار پیشرفته‌ای هستند که علاوه بر ویژگی ضد سرقت، کاربردهای مختلف دیگری نیز دارند. یکی از کاربردهای آن‌ها، قابلیت روشن و خاموش کردن ماشین از راه دور است. به کمک ردیاب می‌توانید در هر لحظه موقعیت مکانی خودروی خود را ببینید و در هر نقطه‌ای آن را خاموش کنید و سپس برای بازگرداندن خودرو اقدامات لازم را انجام دهید.

با نصب ردیاب روی خودرو، کافی است در هنگام سرقت، با استفاده از اپلیکیشن یا ارسال پیامک به سیم‌کارت نصب شده روی ردیاب، دستور خاموشی را به ردیاب GPS بدهید و ماشین را خاموش کنید. استفاده از ردیاب جی پی اس در دنیای امروز بسیار رایج و البته کاربردی است. ردیاب قابلیت نصب روی تمامی خودروها را دارد و در حال حاضر بهترین روش جلوگیری از سرقت خودرو است.

نحوه خاموش کردن ماشین از راه دور به کمک ردیاب

سوالی که در این جا پیش می‌آید این است که ردیاب خودرو چگونه با استفاده از اپلیکیشن یا پیامک می‌تواند خودرو را از راه دور خاموش کند؟ این کار با استفاده از یک رله‌قطع‌کن انجام می‌شود. زمانی که کاربر دستور خاموش کردن را به ردیاب ارسال می‌کند، ردیاب به رله‌قطع‌کن دستور می‌دهد تا برق خودرو قطع شود. به این ترتیب، ماشین از حرکت می‌ایستد و تا زمانی که صاحب خودرو دستور روشن کردن را به ردیاب ندهد، ماشین حتی با سوییچ نیز روشن نخواهد شد.

آیا تمامی ردیاب‌ها قابلیت خاموش کردن خودرو از راه دور را دارند؟

همان طور که اشاره کردیم، ردیاب با استفاده از رله‌قطع‌کن ماشین را خاموش می‌کند. تنها ردیاب‌هایی قابلیت خاموش کردن ماشین را دارند که امکان پشتیبانی از سنسورهای مختلف از جمله سنسور رله‌قطع‌کن را دارند.

نحوه خاموش کردن خودرو به کمک ردیابنحوه خاموش کردن خودرو به کمک ردیاب

خرید ردیاب ماشین با قابلیت خاموش کردن از راه دور

اگر قصد خرید ردیاب را دارید، حتماً در نظر داشته باشید که دارای قابلیت خاموش و روشن کردن خودرو باشد. این ویژگی بهترین روش برای جلوگیری از سرقت خودرو است. وایزر یکی از برندهای پیشگام در عرضه بهترین ردیاب‌ها است. ردیاب‌های Wizer علاوه بر این که امکان مشاهده موقعیت خودرو بدون محدودیت را فراهم می‌کنند و قابلیت تعریف و دریافت انواع هشدار را دارند، به کاربر این امکان را می‌دهند که از راه دور خودرو را متوقف کند.

ردیاب‌های وایزر با قیمت مناسب و کیفیت بسیار خوب ارائه می‌شوند. با خرید این ردیاب‌ها، به منظور خاموش کردن خودرو از راه دور یا دیگر امکانات ردیاب، کافی است اپلیکیشن موبایل سرو را نصب کنید و با استفاده از آن خودرو را نظارت کنید و دستورهای لازم را صادر کنید. با استفاده از ردیاب وایزر و همینطور اپلیکیشن سرو، حتی در زمان سرقت هم نگران نخواهید بود و اطمینان خواهید داشت که خودرو را به راحتی در هر نقطه‌ای از زمین متوقف می‌کنید.

ردیاب‌های وایزر تمامی ویژگی‌های یک دزدگیر هوشمند را دارند و به همین دلیل با رفع نیازهای مصرف‌کننده، آرامش را برای او به ارمغان می‌آورند.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE