بازگردانی سریع بسته های سرقت شده با استفاده از دستگاه ردیاب

02 مرداد ، 1400
گروه تحقیقاتی وایزر

اگر خودتان را جای یکی از شرکت‌های فروش اینترنتی یا خدمات پستی بگذارید، قطعاً یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایتان گم شدن یا به سرقت رفتن تعداد بسیاری بسته‌های پستی است که هر روز جا به جا می‌شود. شرکت آمازون، بزرگ‌ترین فروشگاه‌ اینترنتی دنیا که روزانه هزاران بسته را ارسال می‌کند، اعلام کرده است که بسیاری از بسته‌های خرید مشتریان در مسیر ارسال به سرقت می‌روند.

این مشکل فقط برای شرکت آمازون و یا مختص ارسال با خودرو نیست. ارسال بسته با قطار، کامیون، هواپیما و هر وسیله نقلیه دیگر می‌تواند در معرض سرقت در طول مسیر قرار داشته باشد. با توسعه علم و فناوری در تمامی حوزه‌ها، رفع این مشکل به راحتی امکان‌پذیر شده است. امروزه، استفاده از ردیاب در صنعت حمل و نقل کالا گسترش یافته و این امکان را فراهم کرده تا بسته‌های سرقت شده به سرعت پیدا شوند و سرمایه از دست رفته بازگردانده شود. اگر دوست دارید که بیشتر با موضوع بازگردانی سریع بسته های سرقت شده با استفاده از دستگاه ردیاب یا جی پی اس آشنا شوید، با ما در این مطلب همراه باشید تا به طور کامل به بررسی این موضوع بپردازیم.

یافتن محموله سرقتی با دستگاه جی پی اسیافتن محموله سرقتی با دستگاه جی پی اس

ردیاب بسته‌های ارسالی چیست و در زمان سرقت چگونه عمل می‌کند؟

ردیاب‌ها دستگاه‌های کوچک و کاربردی هستند که در انواع مختلفی در بازار ارائه می‌شوند؛ از ردیاب ماشین و ردیاب دوربین‌دار گرفته تا ردیاب شخصی، همگی با هدف افزایش ایمنی، جلوگیری از سرقت و نظارت بیشتر بر وسایل گرانبها طراحی شده‌اند. با نصب و قرار دادن ردیاب‌ها داخل وسایل ارزشمند، می‌توان موقعیت جغرافیایی آن‌ها را در هر لحظه تشخیص داد.

در صنعت حمل و نقل بسته نیز به کمک جی پی اس یا ردیاب می‌توان بدون حضور فیزیکی مراقب بسته‌ها بود. در واقع، با قرار دادن ردیاب در داخل بسته‌های ارسالی در صورت سرقت، می‌توان به کمک مانیتورینگ از راه دور موقعیت بسته‌های سرقت شده را تشخیص داد و برای بازگردانی سریع آن‌ها اقدام نمود. این کار به کمک اتصال ردیاب به ماهواره‌های موجود در مدار زمین انجام می‌شود و در هر لحظه به صورت آنلاین می‌توان موقعیت جغرافیایی بسته‌ها را ملاحظه کرد.

ردیاب مناسب برای بسته های ارسالیردیاب مناسب برای بسته های ارسالی

آشنایی با انواع مختلف ردیاب بسته‌های ارسالی

به طور کلی ردیاب‌ها انواع مختلفی مانند ردیاب‌های سیمی و بدون سیم و ردیاب‌های آنلاین و آفلاین دارند که هر یک در نصب یا نحوه ارسال اطلاعات با هم تفاوت‌هایی جزئی دارند؛ اما اساس کار تمام ردیاب‌ها یکسان است و تمامی آن‌ها با اتصال به سیستم موقعیت‌یاب جهانی (GPS) موقعیت مکانی را نشان می‌دهند. برخی از آن‌ها امکانات ویژه‌ای نظیر قابلیت شنود یا عکس‌برداری از داخل کابین را هم فراهم می‌کنند.

در مورد ردیاب‌هایی که برای بسته‌های ارسالی استفاده می‌شود می‌توان به دو شیوه عمل کرد:

  1. استفاده از ردیاب‌هایی برای هر یک از بسته‌ها به صورت جداگانه که در صورت سرقت بسته می‌توان از موقعیت آن مطلع شد و برای بازگردانی سریع آن اقدام کرد؛
  2. استفاده از ردیاب برای خودروی حامل بسته‌ها؛ این روش در صورتی امکان‌پذیر است ماهیت محموله‌ها به گونه‌ای باشد که قبل از رسیدن آن‌ها به مقصد، امکان خارج کردن آن‌ها از خودرو وجود نداشته باشد و تنها در صورتی قابل سرقت باشند که خودروی حمل بار به سرقت برود.

در روش اول نیاز است تا داخل بسته‌ها ردیاب بدون سیم یا همان ردیاب مغناطیسی قرار داده شود که در ادامه به آن می‌پردازیم. در مورد روش دوم، تمامی انواع جی پی اس ماشین برای ردیابی خودرو بعد از سرقت امکان‌پذیر است.

انواع ردیاب بسته های ارسالیانواع ردیاب بسته های ارسالی

ردیاب مغناطیسی برای بازگردانی سریع بسته های سرقت شده

ردیاب بی‌سیم که به عنوان ردیاب آهنربایی یا مغناطیسی هم شناخته می‌شود، یکی از محبوب‌ترین انواع ردیاب‌های موجود در بازار است. این ردیاب، بدون نیاز به سیم کشی، به آسانی روی وسیله نصب می‌شود و به کمک آهنربای بسیار قوی خود، به سطوح فلزی می‌چسبد و ردیابی بسته را انجام می‌دهد. این ردیاب‌ها وزن بسیار کمی دارند و در ابعاد کوچکی طراحی شده‌اند و به همین دلیل به راحتی می‌توان آن‌ها را داخل محموله‌های ارسالی جاسازی کرد.

برخی از انواع این ردیاب‌ها قابلیت شنود و عکس‌برداری را نیز دارند و در صورتی که بسته ارسالی به سرقت برود، ضمن ارسال موقعیت دقیق بسته، می‌توانید مکالمات میان سارقان را بشنوید و آن‌ها را ضبط کنید و یا تصاویر چهره آن‌ها را با کیفیت بالا ثبت و نگهداری کنید. این کار به اقدامات قانونی برای دستگیری سارق کمک بسزایی می‌کند.

بازگردانی محموله سرقتی با ردیاب مغناطیسیبازگردانی محموله سرقتی با ردیاب مغناطیسی

مراحل بازگردانی سریع بسته‌های سرقت شده با کمک ردیاب

با استفاده از دستگاه GPS، بازگرداندن محموله‌های مسروقه بسیار سریع انجام می‌شود. تصور کنید که حین حمل بار (که می‌تواند با هر وسیله نقلیه‌ای انجام شود) و قبل از رسیدن بسته‌ها به مقصد، سارقی بسته‌ها را به سرقت می‌برد. در صورتی که محموله مجهز به دستگاه ردیاب باشد، بلافاصله ردیاب هشداری را به صاحب حمل بار ارسال می‌کند و او را از تغییر محدوده جغرافیایی بسته ارسالی با خبر می‌کند. مسئول حمل بار با مشاهده محل کنونی بسته سرقت شده بلافاصله برای بازگردانی سریع بسته اقدام می‌کند. او می‌تواند اطلاعات دریافتی از ردیاب را به صورت گزارش نیز تهیه کند و در اختیار مراجع ذی‌صلاح برای دستگیری سارق قرار دهد.

دیگر مقالات وب سایت جی پی اس وایزر را در این بخش دنبال نمایید

مراحل اعلام و پیگیری سرقت خودروی مسروقه

هر آنچه که باید قبل و پس از سرقت وسیله‌ی نقلیه بدانید

عملکرد ضدسرقتی ردیاب جی پی اس بر وسایل نقلیه‌ی مجهز به آن

بهترین ردیاب برای یافتن سریع محموله‌های سرقتی

زمانی که می‌خواهید برای خرید ردیاب مخصوص بسته‌های پستی اقدام کنید، با انواع مختلفی از ردیاب‌ها با برندهای گوناگون روبه‌رو می‌شوید که کار انتخاب را برایتان دشوار می‌کند. اگر می‌خواهید برای هر یک از بسته‌های خود ردیابی خریداری کنید، باید به سراغ بهترین ردیاب مغناطیسی بروید که هم از نظر ابعاد مناسب باشد و هم کیفیت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بالایی داشته باشد. داشتن امکاناتی نظیر شنود قوی نیز می‌تواند برای بسیاری از ارگان‌ها گزینه مهمی محسوب شود. اما اگر تصمیم دارید تا برای خودروی حمل محموله جی پی اس تهیه کنید، بهترین ردیاب خودرو موجود در بازار را تهیه نمایید.

نتیجه گیری

در این مطلب به طور کامل به بازگردانی سریع بسته‌های سرقت شده با استفاده از دستگاه ردیاب پرداختیم و دریافتیم که چگونه این ابزار کوچک به شرکت‌های بزرگ حمل و نقل کالا کمک می‌کند تا در صورت به سرقت رفتن محموله‌ها آن‌ها را دوباره بیابند. برای استفاده از مزایای ردیاب‌ها، توصیه می‌کنم که حتماً بهترین ردیاب موجود در بازار را بر حسب نیاز خود تامین نمایید.

بهترین ردیاب برای یافتن بسته های سرقتیبهترین ردیاب برای یافتن بسته های سرقتی

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE