آیا قطع اینترنت ردیاب، باعث از کار افتادن ردیاب می شود

24 تیر ، 1400
گروه تحقیقاتی وایزر

ردیاب‌ها یکی از جدیدترین تکنولوژی‌هایی هستند که به دلیل کاربردهای گسترده خود، اخیراً طرفداران بسیاری پیدا کرده است. اما بسیاری از افرادی که تصمیم به خرید این ابزار کاربردی می‌گیرند، هنوز به طور کامل با جزئیات آن آشنایی ندارند و به همین دلیل سوالاتی در ذهنشان مطرح می‌شود که نیازمند پاسخگویی دقیق است.

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که مطرح می‌شود این است که آیا قطع اینترنت ردیاب، باعث از کار افتادن ردیاب می‌شود؟ یا به بیان دیگر، آیا با قطع اینترنت امکان ردیابی خودرو وجود خواهد داشت یا خیر. در این مطلب سعی داریم تا ضمن معرفی نحوه کار ردیاب‌ها، به این پرسش نیز پاسخ کامل بدهیم. با ما همراه باشید.

قطع اینترنت ردیابقطع اینترنت ردیاب

کاربرد GPS در ردیابی خودرو

جی پی اس یا سیستم موقعیت‌یاب جهانی سامانه‌ای است که از طریق ماهواره‌های موجود در مدار زمین، موقعیت وسیله مجهز به ردیاب را به درستی و با دقت نشان می‌دهد. از آن‌جایی که این سیستم با ماهواره کار می‌کند، همیشه در دسترس است و هیچ گاه از کار نمی‌افتد. احتمالاً شما هم تاکنون از اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌هایی مانند Whatsapp استفاده کرده‌اید.

زمانی که از این اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنید و به اینترنت دسترسی ندارید، اگر یکی از مخاطبینتان پیامی را به شما ارسال کرده باشد، این پیام ذخیره شده است و به محض متصل شدن شما به اینترنت، پیام را دریافت خواهید کرد. عملکرد ردیاب نیز بر همین اساس است و با کمک ماهواره‌ها اطلاعات را دریافت می‌کند. ردیاب خودرو قادر است اطلاعات دریافت شده را در حافظه داخلی خود ذخیره کند و در زمان مورد نیاز ارائه دهد.

نحوه کار ردیاب خودرو چگونه است؟

ردیاب خودرو (GPS Tracker) دستگاهی است که داخل خودرو نصب می‌شود و برای گرفتن اطلاعات موقعیت‌‌یابی به ماهواره‌ها متصل می‌شود. ردیاب برای دریافت اطلاعات از ماهواره نیازی به اتصال به اینترنت ندارد. بعد از دریافت اطلاعات لازم در مورد خودرو از ماهواره‌ها، نیاز است تا دستگاه این اطلاعات را در جایی ذخیره کند و در زمان مناسب برای گزارش‌دهی در اختیار صاحب خودرو یا مدیر ناوگان قرار دهد تا اطلاعات دریافتی از ماهواره‌ها را به طور کامل ذخیره کند.

پس تا به این‌جای کار برای دریافت اطلاعات از ماهواره‌ها و ذخیره آن‌ها در درون ردیاب، هیچ نیازی به اتصال به اینترنت وجود ندارد. اما از این پس، برای ارسال اطلاعات ذخیره شده به سرورها جهت ایجاد قابلیت مشاهده برای کاربر، نیاز به اتصال ردیاب به اینترنت وجود خواهد داشت. در نتیجه، در صورت عدم دسترسی ردیاب به اینترنت نمی‌توان این اطلاعات را مشاهده کنیم اما این به معنای عدم دریافت اطلاعات از ماهواره نیست بلکه به معنای عدم دسترسی ما به اطلاعات است.

نحوه کار ردیاب خودرونحوه کار ردیاب خودرو

آیا قطع اینترنت باعث از کار افتادن ردیاب می‌شود؟

با توجه به مواردی که اشاره کردیم، متوجه شدیم که ردیاب، داده‌های خود را از ماهواره‌ها دریافت می‌کند و این کار بدون نیاز به اینترنت انجام می‌شود. ردیاب اطلاعات دریافتی را در حافظه داخلی خود ذخیره می‌کند و زمانی که ما نیاز به این اطلاعات داریم، با اتصال به اینترنت تمامی اطلاعات را دریافت خواهیم کرد. در نتیجه در پاسخ به این سوال که آیا قطع اینترنت ردیاب، باعث از کار افتادن ردیاب می‌شود باید بگوییم خیر، ردیاب همیشه چه در حالت آنلاین و چه آفلاین، اطلاعات را پیوسته و بدون وقفه ذخیره می‌کند. به محض اتصال دستگاه به اینترنت، تمامی اطلاعات در اختیار او قرار می‌گیرد.

پر بازدیدترین مقالات سایت جی پی اس وایزر را در این بخش دنبال نمایید

کاربرد جی پی اس و اهمیت آن

دزدگیر ماهواره ای مجهز به ردیاب

سری جدید ردیاب وایزر با قابلیت های بی نظیر به بازار عرضه شد

آیا نداشتن آنتن GPS باعث از کار افتادن ردیاب می‌شود؟

علاوه بر قطع اینترنت، بسیاری از کاربران این سوال برایشان مطرح می‌شود که اگر ردیاب در نقطه کور قرار بگیرد و نتواند به سامانه GPS متصل شود، آیا ردیاب از کار می‌افتد؟ در این صورت پاسخ مثبت است. با این حال هم چنان امکان برقراری ارتباط با دستگاه جهت ارسال دستورات و دریافت هشدارها از طریق پیامک امکان پذیر می باشد.

تصور کنید که خودرویتان به سرقت رفته و سارق به منطقه‌ای رفته است که پوشش‌دهی GPS در آن وجود ندارد. در این صورت، ردیاب نمی‌تواند با ماهواره‌ها ارتباط برقرار کند و هیچ گونه اطلاعاتی مخابره نمی‌شود. در چنین شرایطی است که ردیاب از کار می‌افتد. با این حال، حتی اگر این احتمال بسیار کم وجود داشته باشد که سارق به نقطه کور برود، وجود ردیاب برای تامین امنیت خودرو الزامی است زیرا ردیاب این اطلاعات را در اختیار شما می‌گذارد که آخرین بار خودرو در چه مکانی بوده و کار یافتن آن برایتان آسان‌تر می‌شود.

آیا نداشتن آنتن GPS باعث از کار افتادن ردیاب می‌شود

آیا نداشتن آنتن GPS باعث از کار افتادن ردیاب می‌شود

نتیجه گیری

اگر شما هم قصد خرید ردیاب را داشتید اما این سوال در ذهنتان مطرح بود که آیا ردیاب خودرو با قطع اینترنت از کار می‌افتد یا خیر، امیدواریم در این مطلب پاسخ خود را به خوبی دریافت کرده باشید. ردیاب‌ها برای ردیابی و دریافت اطلاعات به ماهواره‌های اطراف زمین متصل می‌شوند و نیازی به اینترنت ندارند. این کار به صورت لحظه‌ای و کامل انجام می‌شود و اطلاعات بر روی سرور ذخیره می‌شود. تنها زمانی به اینترنت نیاز خواهیم داشت که بخواهیم اطلاعات ثبت شده بر روی سرور را بررسی و مشاهده کنیم.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE