تفاوت ردیاب های سیمی و ردیاب های آهنربایی چیست

25 اسفند ، 1399
گروه تحقیقاتی وایزر

اگر شما هم تصمیم به خرید یک ردیاب خوب برای ماشین یا موتورسیکلت خود داشته باشید، می‌دانید که وقتی به بازار و فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنید، با انواع ردیاب‌ها مواجه می‌شوید که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند؛ این موضوع باعث سردرگرمی شما در خرید ردیاب خواهد شد. ردیاب‌های سیمی و ردیاب‌های آهنربایی دو نوع متفاوت از ردیاب‌ ها در بازار هستند که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند. اما کدام یک برای نیاز ما مناسب‌ترند؟ تفاوت ردیاب ‌های سیمی و ردیاب‌های آهنربایی چیست؟ با ما در این مطلب همراه باشید تا به بررسی دقیق تر این دو GPS بپردازیم.

تفاوت ردیاب های سیمی و ردیاب هاب آهنرباییتفاوت ردیاب های سیمی و ردیاب هاب آهنربایی

مختصری در مورد ردیاب

ردیاب یا GPS قطعه‌ای الکترونیکی است که با قرار دادن آن در ماشین‌های شخصی، خودروهای سازمانی و یا موتورسیکلت‌ها می‌توان به موقعیت آن‌ها به صورت لحظه‌ای پی برد. این کار از طریق اتصال به ماهواره‌هایی انجام می‌شود که در مدار زمین درگردشند. ردیاب‌ها در حال حاضر کاربردی‌ترین ابزار برای بسیاری از ارگان‌ها و اشخاص محسوب می‌شوند که علاوه بر موقعیت‌یابی، به جلوگیری از سرقت، نظارت بر عملکرد کاری کارکنان، کمک‌رسانی سریع در هنگام خطر، نظارت بر سلامت دانش‌آموزان و ... نیز کمک می‌کند. ردیاب‌ها به دو نوع ردیاب آهنربایی (بی‌سیم) و ردیاب سیمی (معمولی) تقسیم می‌شوند که در ادامه به بررسی ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم.

آخرین مطالب تکمیلی ردیاب وایزر را در این بخش دنبال نمایید

بررسی تفاوت بین GPS و GPRS

تفاوت ها و شباهت های اصلی بین رهیاب و ردیاب خودرو

میکرو جی پی اس چیست و در چه ردیاب هایی استفاده می شود

بررسی ردیاب آهنربایی

ردیاب‌های مغناطیسی یا بی‌سیم، همان طور که از نامشان مشخص است، برای نصب و قرار گرفتن در وسیله نقلیه نیاز به سیم‌کشی داخل خودرو یا موتورسیکلت ندارند. این ردیاب‌ها به کمک قطعه آهنربایی قوی تعبیه شده در آن به قسمت فلزی وسیله نقلیه متصل می‌شود. آهنربایی که برای این GPS تعبیه شده، بسیار قوی است و در زمان حرکت در جاده احتمال افتادن آن وجود ندارد. این ردیاب به طور دقیق، از همان ابتدای نصب، موقعیت دقیق وسیله نقلیه را نشان می‌دهد. به کمک این ردیاب و با استفاده از تلفن هوشمند، لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی می توان تعداد زیادی از خودروهای مجهز به GPS را کنترل کرد.

ویژگی ردیاب آهنرباییویژگی ردیاب آهنربایی

منبع انرژی ردیاب مغناطیسی باطری قابل شارژی است که با توجه به سرعت بروزرسانی موقعیت به طور میانگین هر 15 روز یک بار باید شارژ شود. به محض اتمام شارژ باتری، دستگاه پیام هشداری از طریق پیامک به شما ارسال می‌کند و اعلام می ‌کند که باتری نیاز به شارژ مجدد دارد.

مزایای GPS مغناطیسی چیست؟

 از میان مهم‌ترین مزایای ردیاب آهنربایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نصب بسیار آسان بدون نیاز به سیم و منبع برق خارجی،
  • ارسال دقیق موقعیت زمانی و مکانی وسیله نقلیه،
  • امکان افزایش عمر باتری با کاهش فرکانس،
  • قوی بودن آهنربا و راحت جدا نشدن آن با حرکت.

مزایای جی پی اس مغناطیسیمزایای جی پی اس مغناطیسی

ویژگی‌های بهترین ردیاب آهنربایی

زمانی که تصمیم به خرید GPS آهنربایی می‌گیرید، حتماً ویژگی‌های زیر را بررسی کنید تا بتوانید یک ردیاب مغناطیسی خوب و باکیفیت را خریداری نمایید:

  • امکان کار با تمام اپراتورهای همراه را داشته باشد.
  • قابلیت شنود به کمک سیم کارت را داشته باشد.
  • باید تحمل گرما و داغ‌ شدگی را داشته باشد زیرا ردیاب مغناطیسی برای آن که در معرض دید نباشد، زیر خودرو نصب می‌شود. تحمل بالا نسبت به گرما به خصوص در فصل تابستان اهمیت بسیاری دارد.
  • باید نسبت به گرد و خاک و آب مقاومت مناسبی داشته باشد. قرار گرفتن این GPS در زیر خودرو باعث می‌شود که در معرض تماس با گرد و خاک و آب قرار داشته باشد. برای افزایش طول عمر باید نسبت به گرد و خاک و خیسی مقاوم باشد.
  • نگهداری شارژ باتری آن طولانی باشد. هر چه طول عمر شارژ باتری بالاتر باشد، کیفیت باتری و کارایی ردیاب افزایش می‌یابد و نیاز به شارژ مداوم ندارد.

ویژگی های بهترین ردیاب های آهنرباییویژگی های بهترین ردیاب های آهنربایی

علاوه بر این، فراموش نکنید که داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش از مهم‌ترین فاکتورهای یک مارک خوب ردیاب آهنربایی محسوب می‌شود؛ زیرا این نوع ردیاب باید برای کارایی بهتر دستگاه و باتری از کیفیت بالایی برخوردار باشد و به دلیل حساسیت موضوع ردیابی، نباید با مشکل مواجه شود.

بررسی ردیاب سیمی

این ردیاب همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد، به کمک سیم‌کشی داخل خودرو امکان ردیابی را می‌دهد. منبع انرژی این ردیاب برق وسیله نقلیه‌ای است که در آن نصب شده است. به دلیل عدم نیاز به شارژ باتری، این ردیاب طرفداران زیادی دارد؛ اما باید گفت با توجه به این که این ردیاب به سیم خودرو متصل می‌شود، ممکن است سارقان به راحتی در قسمت‌هایی که سیم برق وجود دارد، بتوانند آن را از دسترس خارج کنند. به همین دلیل برای نصب این ردیاب باید حتماً به نصابی مراجعه کنید که در کار نصب GPS تخصص و مهارت بالایی دارد.

مزایای ردیاب سیمی چیست؟

مهم‌ترین مزایای GPS سیمی عبارتند از:

  • عدم نیاز به شارژ و اتصال به برق خودرو؛
  • همیشه آنلاین بودن دستگاه بدون ایجاد نگرانی از تمام شدن شارژ؛
  • ارسال دقیق موقعیت زمانی و مکانی وسیله نقلیه.

مزایای ردیاب سیمیمزایای ردیاب سیمی

همان طور که اشاره کردیم، این ردیاب باید توسط نصاب حرفه‌ای نصب شود تا ایمنی بالایی داشته باشد.

تفاوت ردیاب‌های سیمی و ردیاب‌های آهنربایی

این دو ردیاب از نظر میزان دقت هیچ تفاوتی با هم ندارند و هر دو با دقت بالایی موقعیت‌یابی را انجام می‌دهند. مهم‌ترین تفاوت این دو نوع جی پی اس خودرو را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • نصب ردیاب آهنربایی آسان‌تر است و نیاز به زمان و هزینه برای نصب ندارد. ردیاب‌های سیمی حدود 20 دقیقه زمان برای نصب لازم دارند که این کار هم نیاز به هزینه برای نصب دارد.
  • GPS آهنربایی کوچک است و قابلیت حمل دارند.
  • در استفاده از ردیاب‌های نصبی می‌توانید بدون نگرانی از تمام شدن شارژ هر لحظه و در هر نقطه‌ای که ماشین شما قرار دارد، آن را ردیابی کنید. در حالی که ردیاب‌های مغناطیسی به دلیل تمام شدن شارژ محدودیت دارند و برای جلوگیری از سرقت قابلیت بالایی ندارند.
  • در مورد قیمت ردیاب سیمی و قیمت ردیاب آهنربایی باید بگوییم که هر دو هم ردیاب ارزان و هم ردیاب گران را شامل می‌شوند. فارغ از این که کدام ردیاب برایتان مناسب است، حتماً در هنگام خرید بهترین GPS را انتخاب کنید تا بهترین عملکرد را دریافت کنید.

نتیجه گیری

در این مطلب به بررسی ویژگی‌های ردیاب‌های سیمی و ردیاب‌های آهنربایی پرداختیم و این دو ردیاب را با هم مقایسه کردیم و دریافتیم که مهم‌ترین تفاوت آن‌ها در نحوه نصب و منبع انرژی آن‌ها است. فراموش نکنید که با توجه به نیاز خود بهترین ردیاب جی پی اس را انتخاب کنید.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE