آشنایی با کلاه شنای مجهز به ردیاب جی پی اس برای شناگران

14 آبان ، 1401
گروه تحقیقاتی وایزر

افراد زیادی هستند که به شنای حرفه‌ای علاقه دارند. این افراد نیاز دارند تا اطلاعاتی مانند موقعیت مکانی خود، مسیر حرکت، میزان مسافت طی‌شده و مسائلی از این قبیل را بررسی کنند. کلاه شنای مجهز به ردیاب جی پی اس برای شناگران ساخته شده تا پاسخگوی اینگونه نیازهای آن‌ها باشد. در این مطلب تلاش می‌کنیم تا شما را با کلاه شنای مجهز به جی پی اس، ویژگی‌ها و نحوة عملکرد آن آشنا کنیم. تا انتهای این مطلب با ما در وایزر همراه باشید.

ردیاب برای کلاه شناردیاب برای کلاه شنا

نحوه عملکرد کلاه شنای مجهز به جی پی اس

یکی از کاربردهای ردیاب جی پی اس برای شناگران به‌ ویژه کسانی است که این ورزش را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند. دستگاه جی پی اس تعبیه شده روی کلاه شناگران مانند ردیاب خودرو عمل می‌کند. این دستگاه از طریق بلوتوث و اینترنت به تلفن هوشمند متصل می‌شود و اطلاعاتی مانند موقعیت مکانی و مسیر حرکت شناگر را در اختیار دارندة تلفن هوشمند قرار می‌دهد.

لازم به ذکر است که این دستگاه هیچ تاثیری روی ذهن شناگران ندارد و دقیقاً مشابه با ردیاب خودرو عمل می‌کند؛ با این تفاوت که ضدآب است. این دستگاه با توجه به میزان مسافت طی‌شده در واحد زمان، سرعت حرکت شناگر را نیز به اطلاع ورزشکار و مربی‌اش می‌رساند و از این نظر نیز کاربردهای فراوانی برای شناگران دارد.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

ردیاب دوچرخه

دزدگیر و ردیاب موتور سیکلت

مزایای استفاده از جی پی اس برای شناگران

شناگران حرفه‌ای نیاز دارند تا از مواردی مثل: مسیر حرکت، سرعت شنا کردن، مسافت طی‌شده و مواردی از این دست مطلع باشند تا بتوانند میزان عملکرد خود را بررسی کنند. به همین دلیل این دسته از ورزشکاران باید به دستگاه جی پی اس مجهز باشند.

شنا کردن به‌خصوص در دریاهای آزاد یکی از ورزش‌های خطرناک به شمار می‌رود. شناگران باید همواره تحت مراقبت باشند تا در حین شنا کردن دچار مشکل نشوند. ردیاب‌های مخصوص شناگران علاوه بر مزایای ذکر شده، ضربان قلب شناگر را نیز به تلفن هوشمند صاحب ردیاب ارسال می‌کنند. از این طریق می‌توان از سلامت فیزیکی شناگر در حین تمرینات نیز اطمینان حاصل کرد.

این دستگاه به ورزشکاران و مربیان آن‌ها کمک می‌کند تا از میزان تنفس و وضعیت آن مطلع شوند و در صورت وجود هرگونه تنگی نفس به آن‌ها هشدار می‌دهد. کلاه شنای مجهز به ردیاب جی پی اس برای شناگران، مجهز به یک میکروفون کوچک است که روی گوش ورزشکار قرار می‌گیرد و در صورت نیاز به شناگر هشدار می‌دهد.

این نوع از دستگاه‌های جی پی اس برای دوچرخه‌ سواران، کوهنوردان و شمار زیاد دیگری از ورزشکاران نیز مناسب هستند. چرا که این دسته از ورزشکاران نیز نیاز دارند تا از مسافت، مسیر حرکت، موقعیت مکانی و ضربان قلب خود اطلاع داشته باشند.

ردیاب شناگران به هر دو سیستم عامل اندروید و ios متصل می‌شود و از این بابت محدودیتی برای ورزشکاران ایجاد نمی‌کند. همچنین تا 10 ساعت شارژ خود را حفظ می‌کند. این ردیاب بسیار سبک، راحت و کوچک است.

استفاده از آن باعث اذیت شدن ورزشکاران، محدود شدن حرکات آن‌ها و سخت شدن فرآیند شنا نمی‌شود. موارد گفته شده همگی از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شوند تا الزام استفاده از این ردیاب توسط ورزشکاران احساس شود.

مزایای استفاده از جی پی اس برای کلاه شناگرانمزایای استفاده از جی پی اس برای کلاه شناگران

کیفیت ردیاب‌های داخلی

افراد زیادی هستند که علاقه دارند تا از محصولات خارجی یا وارداتی استفاده کنند. این در حالی است که در سال‌های اخیر محصولات داخلی بسیار خوبی تولید شده‌اند که می‌توانند پاسخگوی نیازهای ورزشکاران در این زمینه باشند. این محصولات قیمت و کیفیت مناسب را همزمان در اختیار مصرف‌ کنندگان نهایی قرار می‌دهند.

انواع ردیاب برای ورزشکاران

ردیاب‌های زیادی برای ورزشکاران حرفه‌ای طراحی و ساخته شده است. برخی از این ردیاب‌ها روی کمر ورزشکاران نصب می‌شوند و برخی نیز مانند ساعت روی مچ فرد بسته می‌شوند. بهترین مدل برای شناگران، ردیابی است که روی سر آن‌ها قرار می‌گیرد. به این دلیل که این وسیله باعث ایجاد محدودیت حرکتی در هنگام شنا نمی‌شود و آزادی عمل ورزشکاران را محدود نمی‌کند.

استفاده از ردیاب جی پی اس در سال‌های اخیر بین ورزشکاران حرفه‌ای رواج یافته است. ورزشکاران برای بررسی عمکلرد خود از ردیاب جی پی اس استفاده می‌کنند. در همین راستا به شناگران حرفه‌ای پیشنهاد می‌شود که در صورت تمایل برای استفاده از ردیاب، از کلاه شنا مجهز به ردیاب بهره بگیرند.

انواع ردیاب برای ورزشکارانانواع ردیاب برای ورزشکاران

سخن آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با کلاه شنای مجهز به جی پی اس برای شناگران آشنا کنیم. دستگاه جی پی اس مخصوص شناگران مانند ردیاب خودرو عمل می‌کند و با اتصال به تلفن هوشمند، اطلاعاتی مانند موقعیت مکانی و مسیر حرکت آن‌ها را در اختیار دارندة تلفن قرار می‌دهد.

همچنین از این وسیله برای بررسی مواردی چون میزان مسافت طی‌شده توسط شناگر، ضربان قلب و سلامت ورزشکار حین تمرین یا مسابقات نیز استفاده می‌شود. مزایای بی‌شمار این وسیله باعث شده تا تعداد زیادی از ورزشکاران حرفه‌ای به استفاده از ردیاب جی پی اس علاقه پیدا کنند. قیمت مناسب و کارایی بالا نیز عوامل دیگری برای ترغیب ورزشکاران به استفاده از این وسیله محسوب می‌شوند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE