کاربرد جی پی اس و ردیاب در صنعت بیمه

21 شهریور ، 1403
گروه تحقیقاتی وایزر

کاربرد جی پی اس و ردیاب در صنعت بیمهدر مقاله کاربرد جی پی اس و ردیاب در صنعت بیمه خواهید خواند:

  • مقدمه
  • استفاده از ردیاب جی پی اس در صنعت بیمه
  • 6 کاربرد ردیاب GPS در صنعت بیمه
  • بیمه مبتنی بر مصرف خودرو و آینده ای بهتر برای صنعت بیمه
  • خرید بهترین ردیاب جی پی اس برای بهبود هزینه های بیمه
  • سوالات متداول درباره کاربرد GPS و ردیاب در صنعت بیمه

ردیاب جی پی اس خودرو، یک ابزار ضروری برای خودروهای امروزی است. جلوگیری از سرقت خودرو، امکان محدود کردن سرعت و محدوده جغرافیایی حرکت، تشخیص رفتارهای رانندگی غیرایمن مانند سرعت زیاد و ترمز شدید، کنترل و کاهش هزینه‌های سوخت با استفاده از داده‌های مکان و تشخیص‌های خودرو از جمله مهم‌ترین کاربردهایی هستند که ردیاب GPS خودرو در اختیار شما قرار می‌دهد. ناگفته نماند که این فناوری نوین، به عنوان یک ابزار قدرتمند، در مدیریت ریسک و بهبود فرآیندهای مختلف در صنعت بیمه نیز به کار گرفته می‌شود. شرکت‌های کارگزاری بیمه با نصب ردیاب GPS خودرو بر روی ماشین افرادی که با آن‌ها قرارداد دارند (مانند قرارداد بیمه بدنه و بیمه سرقت خودرو)، از موقعیت دقیق خودروی مسروقه اطلاع پیدا می‌کنند و با پرداخت خسارت به صاحب خودرو، برای پیدا کردن خودروی مسروقه در کمترین زمان ممکن اقدام می‌کنند و اتومبیل را به صاحب آن بازمی‌گردانند. این کار باعث کاهش هزینه‌های شرکت‌های بیمه و مدیریت هزینه‌های آن‌ها می‌شود. در این مقاله از وبسایت وایزر، به بررسی کاربردهای گسترده جی پی اس و ردیاب در صنعت بیمه خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

کاربرد جی پی اس و ردیاب در صنعت بیمه

استفاده از ردیاب جی پی اس در صنعت بیمه

امروزه، با توجه به این که نیاز به امنیت خودرو افزایش یافته است، نصب ردیاب جی پی اس به یک ویژگی ضروری برای وسایل نقلیه شرکت‌ها تبدیل شده است. خوشبختانه، فناوری‌ ردیابی در دنیای امروز مقرون‌به‌صرفه‌تر و در دسترس‌تر از همیشه است. ردیاب‌ها مزایای زیادی در صنایع مختلف ارائه می‌دهند که از مهم‌‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده غیرمجاز از وسایل‌نقلیه را کاهش می‌دهند؛
  • هزینه‌های سوخت را کنترل کرده و کاهش می‌دهند؛
  • امکان سازماندهی و مدیریت توقف خودروها در مسیر را فراهم می‌کنند؛
  • موقعیت خودروها را به صورت لحظه‌ای نشان می‌دهند؛
  • امنیت خودرو را افزایش می‌دهند و امکان بازیابی وسیله‌نقلیه سرقت شده را فراهم می‌کنند؛
  • از میزان سرعت خودرو، میزان مسافت پیموده شده، مدت زمان رانندگی و دیگر موارد گزارش ارسال می‌کنند.

از این مزایای ردیاب در صنعت بیمه نیز استفاده می‌شود. ردیاب جی پی اس بهترین ابزار ضد سرقت خودرو محسوب می‌شود و همین ویژگی موجب شده تا در صنعت بیمه به منظور کاهش هزینه‌های ناشی از سرقت خودرو از آن استفاده شود.

در صورتی که خودرویی تحت پوشش بیمه سرقت خودرو قرار داشته باشد و به سرقت برود، بیمه موظف است تا به صاحب خودرو خسارت پرداخت کند. در صورتی که شرکت بیمه‌کننده از ردیاب جی پی اس بر روی خودروهای تحت پوشش بیمه‌ خود استفاده کند، می‌تواند به کمک اطلاعات دقیقی که ردیاب از موقعیت خودروی مسروقه ارسال می‌کند، ماشین را دوباره پیدا کند و به صاحب آن بازگرداند.

علاوه بر این، شرکت‌های بیمه خودرو می‌توانند با استفاده از ردیاب جی پی اس ماشین، اتومبیل‌های توریستی و اجاره‌ای را هم تحت پوشش بیمه خود قرار دهند. به کمک ردیاب می‌توان بر موقعیت دقیق خودروهای اجاره‌ای و نحوه‌ استفاده از آن‌ها نظارت داشت و به این ترتیب جلوی آسیب‌ها و خطرات پیش‌بینی نشده را گرفت.

همچنین اگر خودروی بیمه‌شده تصادف کند، شرکت بیمه به کمک ردیاب جی پی اس می‌تواند دریابد که مقصر در تصادف چه کسی بوده است. ردیاب خودرو با در اختیار گذاشتن اطلاعات دقیق در مورد سرعت هنگام رانندگی و مسیر حرکت، مقصر تصادف را مشخص می‌کند.

کاربرد جی پی اس و ردیاب در صنعت بیمه

6 کاربرد ردیاب GPS در صنعت بیمه

ردیاب GPS علاوه بر این که به بهبود بهره‌وری عملیاتی کسب‌وکارهای مبتنی بر حمل و نقل (مانند تاکسی‌های اینترنتی و شرکت‌های پیک) کمک می‌کند، رانندگان را نیز به اتخاذ عادات رانندگی بهتر تشویق می‌کند.  مطالعات نشان می‌دهند که وقتی رانندگان می‌دانند که ردیاب جی پی اس روی خودروی آن‌ها نصب است، مسئولانه‌تر رانندگی می‌کنند. به همین دلیل، شرکت‌های بیمه عموماً به رانندگان، مدیران ناوگان و شرکت‌هایی تخفیف می‌دهند که روی خودروی آن‌ها ردیاب GPS  نصب است. بسیاری از شرکت‌های بزرگ بیمه برای مشاغلی که از ردیاب جی پی اس استفاده می‌کنند، تخفیف‌هایی تا 30 درصد روی هزینه‌های بیمه ارائه می‌دهند.

در بعضی کشورها حتی بسیاری از شرکت‌های بیمه‌ها برای نصب فناوری ردیاب GPS به شرکت‌های حمل و نقل، کمک هزینه پرداخت می‌کنند. برای درک بهتر و فهمیدن اینکه چرا بیمه‌ها به ردیاب GPS اهمیت می‌دهند، 6 دلیل مهم زیر را در نظر بگیرید:

1- بهبود رفتارهای راننده و کاهش میزان تصادفات با ردیاب GPS

استفاده از ردیاب GPS روی خودروهای سازمانی منجر به بهبود رفتار رانندگی می‌شود. رانندگانی که می‌دانند توسط دستگاه‌های ردیاب GPS تحت نظارت هستند و مدیر ناوگان آن‌ها را رصد می‌کنند، رانندگی ایمن‌تری دارند. داده‌های تله‌متریک از ناوگان خودروها در مورد سرعت زیاد، شتاب ناگهانی، ترمز شدید و پیچیدن تند به پنل کنترل مدیر ناوگان و شرکت بیمه‌ منتقل می‌شود. مدیر ناوگان می‌تواند از این داده‌ها برای آموزش رانندگان خود در مورد رفتارهای رانندگی ایمن‌تر استفاده کند. این آموزش‌ها و نظارت‌ها، هزینه‌های بیمه و همچنین هزینه‌های سوخت را کاهش می‌دهد. بر اساس آمارهای شرکت رسانه‌ای و مجله آمریکایی فوربز، رانندگانی که از طریق ردیابی خودرو با GPS بیمه می‌شوند، میزان تصادفات آن‌ها تا 20 درصد کاهش داشته است. مجهز کردن ناوگان خودروهای خود به دستگاه‌های GPS ایمنی راننده را تشویق می‌کند، رفتار رانندگی را بهبود می‌بخشد و در نتیجه هزینه‌های بیمه را کاهش می‌دهد.

2- جلوگیری از استفاده شخصی از وسایل نقلیه سازمانی با ردیاب GPS

نصب ردیاب GPS روی خودروها یا موتور سیکلت‌های سازمانی، امکان سوء استفاده از خودروها را کاهش می‌دهد و رانندگان را از استفاده از وسایل نقلیه شرکت برای مصارف شخصی باز می‌دارد. اگر راننده بدانند که موقعیت و مسافت پیموده شده خودرو یا موتور سیکلت او تحت نظارت است، در مورد مکان و زمان رانندگی با خودروی شرکت محتاط‌تر خواهد بود. شرکت‌های بیمه می‌دانند که هرچه یک خودرو بیشتر رانده شود، احتمال هر نوع تصادفی در آن بیشتر است. این مزیت، استفاده از ردیاب GPS هزینه‌های بیمه و همچنین هزینه‌های سوخت را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، ردیاب جی پی اس به مدیران ناوگان اجازه می‌دهد تا با اندازه‌گیری زمان‌های بیکاری رانندگان، در مصرف سوخت صرفه‌جویی کنند و در نتیجه هزینه‌های سایش و اصطکاک خودرو و مصرف سوخت را کاهش دهند. همه این صرفه‌جویی‌ها، سودآوری شرکت را بهبود می‌بخشد و خدمات مشتری بهتری به همراه خواهد داشت. شرکت‌های بیمه می‌دانند که چگونه ارائه این نوع راهنمایی‌ها به رانندگان، خسارات بیمه را کاهش می‌دهد.

3- کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری خودرو با ردیاب جی پی اس

ردیاب جی پی اس امکان نگهداری مناسب و تعمیر به موقع خودرو را فراهم می‌کند. ردیاب‌های پیشرفته و حرفه‌ای بازار، از جمله ردیاب جی پی اس وایزر، امکان گزارش‌گیری دوره‌ای از وضعیت خودرو را فراهم می‌کنند. ردیاب GPS می‌تواند با تحلیل داده‌هایی مانند سرعت خودرو، شتاب، میزان مصرف سوخت و سایر پارامترها، تغییرات غیرعادی در عملکرد خودرو را شناسایی کند. با ثبت تاریخچه مسافت پیموده شده و ساعت کارکرد خودرو، ردیاب می‌تواند به شما یادآوری کند که زمان تعویض روغن، فیلتر هوا، یا سایر قطعات مصرفی فرا رسیده است. این امر به راننده یا مدیر ناوگان اجازه می‌دهد تا قبل از بروز خرابی‌های جدی، اقدامات لازم را انجام دهد. ردیاب GPS در زمان نیاز به تعمیر و نگهداری خودرو هشدارهای فوری ارسال می‌کند و به شما کمک می‌کند از حوادث و تصادفات ناشی از نقص فنی خودرو جلوگیری کنید. این اقدامات پیشگیرانه خساراتی که بیمه باید پرداخت کند را کاهش می‌دهد.

4- کاهش سرقت خودرو و بازیابی سریع خودروهای مسروقه

یکی دیگر از مزایای مهم نصب ردیاب GPS روی ناوگان خودرو و اهمیت آن در صنعت بیمه، کاهش سرقت خودرو و امکان بازیابی سریع خودروهای مسروقه است. با استفاده از ردیاب GPS، می‌توانید موقعیت دقیق خودرو را در هر لحظه به صورت آنلاین مشاهده کنید. در صورت سرقت خودرو، می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن موبایل یا پنل کاربری، موقعیت خودرو را ردیابی کنید و با پلیس تماس بگیرید. این امر به شرکت بیمه کمک می‌کند تا هزینه‌های پرداختی بابت خودروهای مسروقه را کاهش دهد.

5- بازسازی تصادف و پردازش خسارت با استفاده از ردیاب GPS

ردیاب‌های GPS به سادگی دستگاه‌هایی هستند که موقعیت مکانی یک وسیله نقلیه را به صورت مداوم ثبت می‌کنند. اما این داده‌های مکانی، کاربردهای بسیار فراتر از پیدا کردن مسیر دارند. یکی از مهم‌ترین کاربردهای این داده‌ها در صنعت بیمه، بازسازی دقیق تصادفات و پردازش سریع و عادلانه خسارت‌ها است. با ثبت مکان، سرعت و الگوهای حرکت در زمان تصادف، بیمه‌کنندگان می‌توانند داده‌ها را برای تعیین مسئولیت و ارزیابی میزان خسارت تجزیه و تحلیل کنند. این داده‌ها به تسریع پردازش خسارت کمک می‌کنند و ادعاهای نادرست افراد برای کلاهبرداری از شرکت‌های بیمه را کاهش می‌دهند. به طور کلی، استفاده از داده‌های GPS در صنعت بیمه، به ایجاد یک سیستم عادلانه‌تر، کارآمدتر و شفاف‌تر برای پرداخت خسارت‌ها کمک می‌کند. این امر هم به نفع شرکت‌های بیمه و هم بیمه‌گذاران است.

6- ایمنی شخصی و کمک اضطراری

ردیاب‌های GPS صرفاً به ردیابی موقعیت مکانی محدود نمی‌شوند. یکی از کاربردهای بسیار مهم این فناوری، ارتقای ایمنی شخصی و ارائه خدمات کمک اضطراری است. در صنعت بیمه، تضمین ایمنی شخصی بیمه‌گذاران از اهمیت بالایی برخوردار است. ردیاب  GPS  با ارائه ویژگی‌های کمک اضطراری (به‌ویژه با استفاده از دکمه SOS ردیاب) ایمنی شخصی را افزایش می‌دهند. با استفاده از داده‌های GPS، نیروهای امدادی می‌توانند سریع‌تر به محل حادثه برسند و در نتیجه، شدت آسیب‌ها را کاهش دهند. این امر به کاهش خسارت‌های بیمه نیز کمک می‌کند.

کاربرد جی پی اس و ردیاب در صنعت بیمه

بیمه مبتنی بر مصرف خودرو و آینده‌ای بهتر برای صنعت بیمه

یکی از جدیدترین کاربردهای ردیاب جی پی اس در صنعت بیمه، استفاده از آن برای بیمه مبتنی بر مصرف خودرو است. این نوع بیمه چند سالی است که در کشورهای پیشرفته مانند ژاپن، آمریکا، انگلیس و استرالیا اجرایی شده است.

در بیمه‌های سنتی خودرو، اگر ماشین برای چند سال متمادی بدون تصادف باشد، شرکت بیمه تخفیف‌هایی برای صاحب خودرو در نظر می‌گیرد؛ این نوع تخفیف ایرادهای زیادی دارد، به عنوان مثال برای این که شرکت بیمه یک راننده را جزو رانندگان خوب محسوب کند، باید چند سال متمادی زمان بگذرد. ممکن است در این مدت، صاحب خودرو تصمیم به تغییر ماشین خود بگیرد که در این صورت تمام تخفیف‌های او از بین می‌رود. این ایرادها در بیمه سنتی به این دلیل است که بیمه‌ها تنها بر اساس مدت زمان مشخصی انجام می‌شود و یک خودرو برای مثال به مدت یک سال بیمه است.

در بیمه مبتنی‌بر مصرف، هزینه‌ی بیمه بر اساس مقدار کیلومتری است که فرد رانندگی می‌کند. البته فاکتورهای دیگری مانند نحوه‌ رانندگی، مدت زمان رانندگی، محل رانندگی و دیگر عوامل هم مهم است و بیمه بر اساس آن‌ها محاسبه می‌شود.

این نوع بیمه‌ جدید انواع مختلفی دارد و در ساده‌ترین نوع آن، هزینه‌ی بیمه بر اساس میزان مسافت پیموده شده تعیین می‌شود. در بیمه‌های دیگر اطلاعاتی مانند میزان سرعت وسیله‌نقلیه، میزان شتاب، تعداد ترمز، ساعت‌های رانندگی و ... نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و بر اساس آن برای رانندگانی که عملکرد بهتری دارند، تخفیف در نظر گرفته می‌شود.

ردیاب جی پی اس خودرو بهترین وسیله برای این کارکرد است. این ابزار کاربردی، اطلاعات مهمی در مورد موقعیت خودرو، سرعت، میزان و مکان توقف، شتاب خودرو، زمان‌های رانندگی به شرکت بیمه ارائه می‌دهد و بیمه می‌تواند با بررسی گزارش‌ها و سوابق، بهترین راننده را ارزیابی کند.

خرید بهترین ردیاب جی پی اس برای بهبود هزینه‌های بیمه

همان‌طور که در این مطلب مشاهده کردید، ردیاب جی پی اس کاربردهای مهمی در صنعت بیمه دارد. شما می‌توانید با خرید یک ردیاب حرفه‌ای و نصب آن روی خودروی شخصی یا سازمانی خود، از تخفیف‌های شرکت‌های بیمه بهره‌مند شوید. ردیاب جی پی اس وایزر به عنوان یکی از بهترین ردیاب‌های بازار شناخته می‌شود که امکان استفاده از گستره وسیعی از قابلیت‌ها را برای شما فراهم می‌کند.

با نصب ردیاب وایزر، شما می‌توانید به موارد زیر دسترسی داشته باشید:

  • ردیابی لحظه به لحظه خودرو یا موتور سیکلت
  • گزارش‌های دقیق و جامع از نحوه رانندگی
  • کاهش هزینه‌های سوخت
  • افزایش ایمنی خودرو و راننده
  • کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری
  • مدیریت ناوگان
  • جلوگیری از سرقت خودرو

برای اطلاعات بیشتر و خرید ردیاب GPS همین حالا با وایزر تماس بگیرید!

021-45597000

سوالات متداول درباره کاربرد جی پی اس و ردیاب در صنعت بیمه

ردیاب جی پی اس چگونه می‌تواند هزینه‌های بیمه را کاهش دهد؟

ردیاب جی پی اس با ارائه اطلاعات دقیق و لحظه به لحظه از وضعیت خودرو، به شرکت‌های بیمه کمک می‌کند تا ریسک‌های مرتبط با هر خودرو را به طور دقیق ارزیابی کنند و با کاهش میزان تصادفات، خسارات بیمه را کاهش دهند. این اطلاعات شامل مواردی مانند سرعت، شتاب، ترمزهای ناگهانی، مسافت پیموده شده و موقعیت خودرو است.

 آیا اطلاعات شخصی من با نصب ردیاب روی خودرو در معرض خطر قرار می‌گیرد؟

در صورتی که ردیاب را از یک شرکت معتبر و دارای مجوز خریداری کنید، اطلاعات شخصی شما در امنیت کامل خواهد بود. این شرکت‌ها موظف هستند به حریم خصوصی شما احترام بگذارند و از اطلاعات شما به صورت محرمانه محافظت کنند.

آیا همه شرکت‌های بیمه برای خودروهای مجهز به ردیاب تخفیف می‌دهند؟

خیر، همه شرکت‌های بیمه این کار را انجام نمی‌دهند، اما اکثر شرکت‌های بزرگ و معتبر برای تشویق استفاده از فناوری‌های نوین و کاهش ریسک، تخفیف‌هایی را برای خودروهای مجهز به ردیاب در نظر می‌گیرند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE