آشنایی با بهترین روش ضد سرقت خودرو

09 مرداد ، 1401
گروه تحقیقاتی وایزر

با توجه به افزایش قیمت خودرو به‌ ویژه در سال‌های اخیر، توجه به امنیت آن نیز اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است و مالکان وسایل نقلیه، به دنبال آشنایی با بهترین روش ضد سرقت خودرو در کشور هستند. در این مطلب به سراغ این موضوع رفته‌ایم و با شما درباره روش‌های مختلف حفظ امنیت وسایل نقلیه در برابر سارقان و همچنین بهترین روش ضد سرقت خودرو صحبت می‌کنیم. در وایزر همراه ما باشید.

روش های ضد سرقت کردن خودروروش های ضد سرقت کردن خودرو

آمار سرقت خودرو در ایران

سرقت خودرو مطمئنا اتفاق ناراحت کننده‌ای است، به ویژه با توجه به افزایش نرخ آن که ضرورت توجه به امنیت وسایل نقلیه را افزایش می‌دهد. بسیاری از مالکان در صورت سرقت خودرو شاید تا مدت‌ها نتوانند آن را جایگزین کنند. بنابراین تا جایی که می‌توان باید با روش‌های مختلف ضد سرقت خودرو آشنا شد و با استفاده از آن‌ها، امنیت وسایل نقلیه را افزایش داد.

به‌ویژه اینکه به تبع بالا رفتن قیمت خودرو، امکان سرقت وسایل نقلیه نیز افزایش می‌یابد. آمارها نشان می‌دهد که سرقت خودرو در کشور سیر صعودی داشته و در این میان آمار سرقت خودروهایی چون پراید و انواع پژو مانند پژوه 405 نیز بیشتر از سایر خودروها بوده است.

روش‌های مختلفی برای جلوگیری از سرقت اتومبیل وجود دارد که ابتدا به آن‌ها اشاره می‌کنیم و سپس به سراغ آشنایی با بهترین روش ضد سرقت خودرو می‌رویم.

روش‌های مختلف ضد سرقت خودرو

راهکارهای عمومی مختلفی برای حفظ امنیت خودرو وجود دارد. راهکارهایی چون پارک کردن آن در مناطق شلوغ و روشن یا اطمینان حاصل کردن از قفل بودن همه درب‌های خودرو اما ابزارهای متنوعی هم برای کاهش امکان سرقت خودرو وجود دارد که هر یک به نوبه خود می‌توانند احتمال سرقت وسایل نقلیه را کاهش دهند و خودروی شما را به هدف سخت‌تری برای سارقان تبدیل کنند. در ادامه با برخی از آن‌ها بیشتر آشنا می‌شویم:

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

SOS چیست؟

امکانات ردیاب وایزر

تعمیر و نگهداری خودرو

استفاده از ابزارهایی چون قفل فرمان و قفل پدال

ابزارهای مختلفی در حال حاضر وجود دارند که می‌توانند امنیت خودروی شما را در برابر سرقت افزایش دهند. یکی از این ابزارها، قفل پدال است. ابزاری که استفاده از آن خیلی هم رایج نیست. قفل پدال علاوه بر اینکه امنیت خودرو را بالا می‌برد تا حد زیادی می‌تواند حواس سارق خودرو را از محیط اطراف نیز پرت کند و باز کردن آن با ریسک زیادی همراه است.

اشکال قفل پدال این است که به تنهایی نمی‌تواند امنیت خودرو را تضمین کند و به ویژه اگر خودروی شما در جای خلوتی باشد، سارقان می‌توانند از فرصت استفاده و آن را باز کنند. قفل فرمان هم ابزار دیگری است که برای جلوگیری از سرقت خودرو به کار می‌رود.

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که ابزارهایی مانند قفل فرمان و قفل پدال امنیت وسایل نقلیه را افزایش می‌دهند اما نمی‌توانند به طور قطع جلوی سرقت ماشین شما را بگیرند و بسیاری از سارقان در باز کردن این قفل‌ها حرفه‌ای شده‌اند.

بنابراین استفاده از این ابزارها، راه‌حل مطمئنی در برابر سرقت خودرو محسوب نمی‌شود و به تنهایی نمی‌‌توانند امنیت اتومبیل شما را تامین کنند. سخت نبودن باز کردن این ابزارها، حرفه‌ای شدن سارقان در بازار کردن قفل‌ها، زمان‌بر نبودن باز کردن قفل و ... مهم‌ترین مشکل استفاده از ابزارهایی چون قفل فرمان و قفل پدال به شمار می‌رود.

استفاده از انواع دزدگیرها

دزدگیرها رایج‌ترین ابزار مالکان خودرو برای جلوگیری از سرقت وسایل نقلیه محسوب می‌شوند. هر روز دزدگیرهای جدیدی وارد بازار می‌شوند و در حال حاضر بسیاری از خودروها به این ابزار مجهز هستند. اما باید توجه داشته باشید که دزدگیرها به تنهایی برای امنیت کامل خودروی شما در برابر سارقان کافی نیستند و خودروهای بسیاری با وجود مجهز بودن به دزدگیر، هدف دزدی قرار گرفته‌اند. بسیاری از سارقان به راحتی دزدگیرها را دور می‌زنند.

انواع روش های ضد سرقت کردن خودروانواع روش های ضد سرقت کردن خودرو

گذاشتن بودجه مناسب برای ابزارهای ضد سرقت خودرو

نکته مهمی که باید در نظر بگیرید این است که با توجه به افزایش قیمت خودرو در کشور، گذاشتن بودجه مناسب برای جلوگیری از سرقت وسایل نقلیه اهمیت زیادی دارد. آشنایی با بهترین روش ضد سرقت خودرو و استفاده از باکیفیت‌ترین ابزارهای جلوگیری از سرقت، بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند تا حد زیادی امنیت خودروی شما را افزایش دهد.

آشنایی با بهترین روش ضد سرقت خودرو در ایران

گفتیم ابزارهای مختلفی برای جلوگیری از سرقت خودرو وجود دارد. ابزارهایی که امنیت خودروی شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهند اما تجربه نشان داده که سارقان ممکن است هر یک از این ابزارها مانند دزدگیرها را دور بزنند و در نهایت در رسیدن به هدف‌شان موفق شوند.

یکی از بهترین و مطمئن‌ترین ابزارها برای جلوگیری از سرقت خودرو و افزایش امنیت اتومبیل شما، استفاده از ردیاب جی پی اس است. جدیدترین روش ضد سرقت خودرو که بیشتر از هر ابزار دیگری می‌تواند امنیت خودروی شما را در برابر سارقان افزایش دهد. با استفاده از این ابزار شما می‌توانید هر لحظه از وضعیت مکانی وسیله نقلیه خود روی نقشه مطلع شوید.

ابزاری بسیار کوچک که می‌توانید آن را در هر قسمت ماشین که می‌خواهید نصب و آن را با یک عدد سیم‌کارت فعال کنید. حالا هر لحظه به موقعیت مکانی خودروی خود دسترسی خواهید داشت. در این شرایط اگر سارقان، دزدگیر و انواع قفل‌هایی که روی ماشین‌تان نصب کرده‌اید را هم دور بزنند، باز هم ردیاب خودرو هست و شما را به موقعیت مکانی خودرویتان راهنمایی می‌کند.

ردیاب‌های جی پی اس زیادی در حال حاضر در کشور تولید می‌شوند. اما همان گونه که درباره دزدگیرها هم گفتیم، کیفیت ردیاب نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. انواع ردیاب جی پی اس وایزر، با ویژگی‌های مختلف از جمله بهترین و مطمئن‌ترین ردیاب‌های موجود در کشور محسوب می‌شوند. تنها کافی است ردیاب جی پی اس وایزر را نصب و از طریق اپلیکیشن سرو، خودرویتان را به هدفی غیرقابل دسترس برای سارقان تبدیل کنید.

هشدار حرکت، هشدار روشن شدن خودرو، امکان موقعیت‌یابی و ردیابی آنلاین و قابلیت ارسال هشدار SOS تنها بخشی از مزایای استفاده از ردیاب جی پی اس وایزر به شمار می‌روند.

بهترین روش های ضد سرقت خودروبهترین روش های ضد سرقت خودرو

سخن آخر

در این مطلب به آشنایی با بهترین روش ضد سرقت خودرو پرداختیم و گفتیم ابزارهای مختلفی برای افزایش امنیت خودروی شما وجود دارد. انواع قفل‌ها و دزدگیرها که با وجود بالا بردن امنیت خودرو، راه‌حل کافی در برابر سارقان محسوب نمی‌شوند.

همچنین درباره جدیدترین ابزار ضد سرقت خودرو در کشور یعنی ردیاب جی پی اس صحبت کردیم و گفتیم ردیاب جی پی اس وایزر یکی از بهترین و مطمئن‌ترین روش‌ها برای جلوگیری از سرقت خودرو و موقعیت‌یابی وسیله نقلیه شما به شمار می‌رود. 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE