اهمیت استفاده از ردیاب برای کودکان سندروم داون

08 تیر ، 1401
گروه تحقیقاتی وایزر

اگر شما هم یکی از والدینی هستید که فرزندتان با اختلال سندروم داون (Down Syndrome) روبه‌رو است، حتماً می‌دانید که این کودکان نیاز به مراقبت بیشتری دارند و خطرات زیادی بر سر راه آن‌ها وجود دارد. فرار کردن از خانه یا بیرون رفتن از خانه بدون اجازه‌، خطر گم شدن یا دزدیده شدن این کودکان را به دنبال دارد. از طرفی مراقبت از کودکان سندروم داون برای والدین آن‌ها کار چندان آسانی نیست.

اما با پیشرفت تکنولوژی، امکان مراقبت از این کودکان و جلوگیری از گم شدن آن‌ها کمی آسان‌تر شده است. یکی از ابزارهایی که برای والدین این کودکان بسیار کاربردی است، ردیاب جی پی اس است. در این مطلب می‌خواهیم با اهمیت استفاده از ردیاب برای کودکان سندروم داون آشنا شویم. با ما در وب سایت ردیاب وایزر همراه باشید.

ردیاب برای مراقبت از کودکان سندروم داونردیاب برای مراقبت از کودکان سندروم داون

چالش‌های پیش روی والدین کودکان سندروم داون

سندرم داون یک بیماری ژنتیکی است. کودکی که مبتلا به اختلال سندرم داون است، با یک نسخه اضافی از کروموزوم 21 متولد می‌شود. این مشکل در بدو تولد تشخیص داده می‌شود. همچنین در دوران بارداری با آزمایش ژنتیک قابل تشخیص است.

سندرم داون باعث ایجاد برخی ناتوانی‌های جسمی و ذهنی می‌شود. والدین کودکان مبتلا به سندروم داون باید مراقبت بیشتری از کودک خود داشته باشند. این کودکان با مشکلاتی مانند افسردگی، گوشه‌گیری، تمایل به فرار از خانه، پرخاشگری و لجاجت مواجه هستند و علاوه بر آن، بیماری‌های جسمی مانند بیماری‌های قلبی یا مشکلات تیروئیدی در این کودکان شایع‌تر است.

به دلیل همین مشکلات و همچنین عدم شناخت مناسب این کودکان از محیط اطرافشان، پدر و مادر باید مراقبت بیشتری از این کودکان داشته باشند و همیشه بر آن‌ها نظارت کنند. قطعاً مراقبت شبانه‌روزی از کودک کار آسانی نیست و گاهی ممکن است تنها با یک غفلت، اتفاقی خطرناک برای این کودکان بیفتد. در صورتی که پدر و مادر این کودکان شاغل باشند، این چالش‌ها چند برابر خواهند بود.

کودکان مبتلا به سندروم داون ممکن است با یک لحظه غفلت پدر و مادر، گم شوند که در این صورت پیدا کردن آن‌ها کار بسیار سختی خواهد بود. در چنین مواقعی است که ردیاب جی پی اس به تسهیل مراقبت از این کودکان کمک می‌کند. استفاده از این تکنولوژی آسودگی خاطر زیادی به والدین کودکان سندروم داون می‌بخشد زیرا به کمک قابلیت‌های ردیاب، هر لحظه از موقعیت فرزند خود آگاه هستند.

اهمیت استفاده از ردیاب برای کودکان سندروم داوناهمیت استفاده از ردیاب برای کودکان سندروم داون

استفاده از ردیاب جی پی اس برای کودکان سندروم داون

استفاده از ردیاب جی پی اس شخصی برای کودکان خاص مانند کودکان سندروم داون ضروری است. این ردیاب‌ها مانند ردیاب خودرو عمل می‌کنند و خیال پدر و مادرها را از بابت سلامت فرزندشان آسوده می‌کنند. از نظر هزینه نیز قیمت ردیاب کودک تقریباً با قیمت ردیاب خودرو یکسان است.

این وسیله‌ کاربردی و کوچک به کمک سیم‌کارت و ماهواره‌های موجود در مدار زمین کار می‌کند و به والدین کمک می‌کند تا هر لحظه از موقعیت مکانی فرزند خود باخبر باشند. این ویژگی به‌خصوص برای زمانی که کودک به مدرسه یا کلاس رفته است و یا زمانی که والدین سر کار هستند، بسیار کاربردی است.

 این ردیاب مخفی بدون نیاز به هیچ‌گونه سیم (به صورت مغناطیسی) قابل استفاده است و به دلیل ابعاد کوچک، به راحتی داخل جیب یا کیف کودک قرار می‌گیرد. بعضی از این ردیاب‌ها شبیه به ساعت‌های هوشمند و مچ‌بند طراحی شده‌اند و روی مچ دست کودک قرار می‌گیرند. وزن ردیاب شخصی بسیار کم و سبک است.

ردیاب برای کودکان سندروم داون به دلیل امکاناتی که ارائه می‌دهد، مانند تماس، درخواست کمک اضطراری (SOS)، شنود و ردیابی دقیق حتی در مناطق فاقد پوشش‌دهی شبکه، یک وسیله‌ ضروری محسوب می‌شود که امنیت و ایمنی کودک را افزایش می‌دهد و آسودگی خاطر بیشتری برای والدین به همراه دارد.

پربازدیدترین مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

30 تذکر مهم در خصوص مراقبت از خودرو

مراقبت از افراد معلول و کم توان با استفاده از ردیاب

راه هایی برای مراقبت از کودکان در مسیر مدرسه، 5 نکته کاربردی برای والدین

نحوه‌ عملکرد ردیاب کودکان مبتلا به سندروم داون

همان‌طور که اشاره کردیم، ردیاب کودک هم مانند ردیاب خودرو عمل می‌کند؛ یعنی این ردیاب مبتنی بر ماهواره‌ها است و برای تعیین موقعیت کودک سیگنال‌هایی را از ماهواره‌ها دریافت می‌کند. بعد از خرید ردیاب برای کودک، کافی است یک سیم‌کارت داخل آن قرار دهید و ردیاب را روشن کنید. سپس نرم‌افزار مخصوص ردیاب را روی تلفن همراه هوشمند خود نصب کنید و با متصل کردن ردیاب به گوشی، اطلاعات را در هر لحظه از ردیاب دریافت کنید.

ردیاب به کمک ماهواره‌ها تمامی اطلاعات موقعیت کودک را برای والدین ارسال می‌کند و اگر کودک از محدوده جغرافیایی تعیین شده عبور کند، بلافاصله از طریق پیامک هشداری را به پدر و مادر ارسال می‌کند تا بررسی‌های لازم را انجام دهند. ردیاب کودک معمولاً 1 تا 3 روز شارژ نگه می‌دارد و نیاز به شارژ روزانه ندارد. در صورتی که باتری رو به اتمام باشد، ردیاب با ارسال هشدار از والدین می‌خواهد تا شارژ را انجام دهند. 

مزایای استفاده از ردیاب برای کودکان سندروم داون

بسیاری از پزشکان و روانشناسان استفاده از ردیاب را برای کودکان سندروم داون توصیه می‌کنند که این امر به دلیل مزایای زیر است:

  • امکان بررسی موقعیت مکانی کودک در هر لحظه از شبانه‌روز؛
  • امکان بازگرداندن هر چه زودتر کودک به خانه در صورت گم شدن؛
  • امکان شنود صدای پیرامون کودک؛
  • قابلیت تعریف محدوده‌ جغرافیایی حرکت کودک؛
  • امکان ثبت مسیر حرکت کودک؛
  • امکان درخواست کمک فوری از سوی کودک با استفاده از دکمه SOS.

مزایای استفاده از ردیاب برای کودکان سندروم داونمزایای استفاده از ردیاب برای کودکان سندروم داون

ردیاب، بهترین ابزار حفظ ایمنی برای کودکان

در این مطلب با مزایا و اهمیت استفاده از ردیاب برای کودکان سندروم داون آشنا شدیم. کودکان دارای اختلال سندروم داون بیش از سایر کودکان در معرض خطر قرار دارند و در صورتی که گم شوند، پیدا کردن آن‌ها کار بسیار دشواری خواهد بود.

با توجه به چالش‌هایی که پدر و مادران این کودکان با آن مواجهند، توصیه می‌کنیم که با خرید بهترین ردیاب برای کودک، امنیت او را در زمان گم شدن افزایش دهید و خیلی سریع با ردیابی موقعیت کودک روی نقشه، او را پیدا کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE