پیشنهاد ویژه برای تاکسی دارها، استفاده از جی پی اس تاکسی

27 بهمن ، 1399
گروه تحقیقاتی وایزر

مزایای جی پی اس تاکسی

جی پی اس جزء یکی از برترین فناوری‌های امنیتی روز دنیا است. در چندین سال گذشته استفاده از ردیاب خودرو و همچنین GPS ها بسیار زیاد شده است. علاوه بر استفاده شخصی از جی پی اس‌ها از این فناوری در سازمان حمل و نقل هم استفاده می شود. ما در این مقاله قصد داریم درباره جی پی اس تاکسی یا همان ردیاب تاکسی صحبت کنیم، با ما همراه باشید.

با ردیاب‌ها بیشتر آشنا شوید

جی پی اس یکی از فناوری‌های مدرن امنیتی روز دنیا است. قدمت جی پی اس‌ها به دهه 1960 که ارتش امریکا برای اولین بار موفق شد به کمک ماهواره‌ها، موقعیت دقیق اشیاء را تعیین کند، برمی‌گردد. به مروز زمان این فناوری از استفاده نظامی و امنیتی خارج شد و وارد صنایع حمل‌‌ونقل و صنعت خودروسازی شد.

اگر بخواهیم تعریفی ساده از جی پی اس داشته باشیم، باید بگوییم که GPS یک دستگاه کوچک است که داخل خودرو نصب می‌شود و صاحبان خودرو می‌توانند توسط آن موقعیت دقیق خودرویشان را شناسایی کنند.

به کمک اطلاعاتی که ردیاب به ماهواره‌های در حال گردش به دور زمین ارسال می‌کند و اطلاعاتی که از ماهواره‌ها به ردیاب ارسال می‌شود امکان موقعیت‌یابی دقیق خودرو وجود دارد. در چندین سال گذشته انواع مختلفی از ردیاب‌ها در اندازه‌ها و مدل‌های مختلف در بازار یافت می‌شوند، چند نمونه از این نوع ردیاب‌ها، موقعیت‌یاب حیوانات و انواع ردیاب شخصی می‌توان اشاره کرد.

جی پی اس تاکسی چه تفاوتی با جی پی اس معمولی دارد؟

جی پی اس تاکسی، نوعی جی پی اس معمولی است که قابل استفاده در تاکسی‌ها است. در واقع از نظر عملکرد این نوع از ردیاب‌ها تفاوت چندانی با ردیاب‌های تاکسی‌ها ندارند. ردیاب‌ها را می‌توان براساس نوع و کاربردشان به انواع مختلفی مانند: جی پی اس تاکسی، دستگاه شنود جی پی اس‌دار، جی پی اس دماسنجی و... تقسیم کرد. اما در واقع تفاوت چندانی بین انواع مختلف ردیاب‌ها وجود ندارد.

تفاوت جی پی اس تاکسی با GPS تاکسیتفاوت جی پی اس تاکسی با GPS تاکسی

آخرین مطالب تکمیلی شرکت وایزر را در این بخش دنبال نمایید

مشخصات بهترین ردیاب خودرو

جدید ترین مدل ردیاب ماهواره ای خودرو

مزیت ردیاب GPS وایزر برای خودروهای شخصی سبک و سنگین

مزایای استفاده از جی پی اس تاکسی چیست؟

شرکت‌های تاکسی‌رانی به دلیل ویژگی‌های امنیتی و کاربردی جی پی اس‌ها، استقبال بسیار زیادی از دزدگیرها و ردیاب خودروها داشته‌اند. از جمله مزایای ردیاب‌های تاکسی عبارتند از:

استفاده از ردیاب‌ها برای تامین امنیت رانندگان تاکسی

یکی از دلایل اصلی استفاده از ردیاب تاکسی برای تامین امنیت است، زیرا رانندگان تاکسی در معرض خطرات زیادی هستند. گاهی رانندگان مجبور هستند مسافران را به خارج از شهر ببرند، یا مقصد مسافران مناطق پرت و دور افتاده‌ای است که در این شرایط امکان دارد افراد سودجو با نام مسافر سوار تاکسی شوند و در طول مسیر اقدام به سرقت خودرو کنند. به غیر از خسارت مالی احتمال خسارت جانی نیز در این شرایط بسیار زیاد است.

از آنجا که آنتن‌ دهی گوشی‌های موبایل در جاده‌های خارج از شهر خوب نیست، چنانچه راننده تاکسی با هرگونه مشکلی در اینگونه جاده‌ها مواجه شود، به دلیل عدم آنتن‌دهی موبایل راننده با چالش‌های زیادی همراه خواهد بود. که در صورتی که تاکسی مجهز به ردیاب باشد تمامی این خطرات برطرف خواهند شد. مدل‌های پیشرفته ردیاب‌ها امکان تماس اضطراری را هم دارند که در صورت خطر راننده تنها نخواهد بود.

نظارت راحت ‌تر بر کارکنان و کاهش مصرف سوخت

اصولاً تمامی شرکت‌های حمل‌ونقل به دنبال نظارت دقیق بر ناوگان و کارکنان خود هستند که شرکت‌های تاکسی‌رانی نیز به دنبال این مهم هستند. در واقع اتومبیل دارایی اصلی این شرکت‌ها و آژانس‌های تاکسی‌رانی محسوب می‌شود و در صورت سرقت این خودروها تقریبا توان عمده این شرکت‌ها از دست می‌رود. همچنین کنترل کارکنان این‌گونه شرکت‌ها کار دشوای است که با استفاده از ردیاب‌ها کنترل و نظارت بر رفتار راننده‌ها بسیار آسان خواهد شد. به همین دلیل استفاده از جی پی اس‌ها در اکثر شرکت‌های تاکسی‌رانی رواج پیدا کرده است. یکی دیگر از کاربردهای ردیاب تاکسی‌ها، این است که توسط این فناوری می‌توان به کاهش سوخت نیز کمک شایانی کرد. این دو ویژگی مهم ردیاب تاکسی که شامل؛ امکان کنترل و نظارت بر رفتار راننده و همچنین کاهش مصرف سوخت است، می ‌تواند در کاهش هزینه‌ های جانبی شرکت تاثیرگذار باشد.

جی پی اس تاکسی عملیات سرقت را تقریباً غیر ممکن می‌ کند

اگر هنوز هم برای خرید جی پی اس تاکسی دو دل هستید، برگ آخر را هم باید برایتان رو کنیم. جی پی اس تاکسی، سرقت تاکسی‌ها را نزدیک به صفر می‌رساند. در واقع این بهترین ویژگی ردیاب تاکسی است که حتی در صورت سرقت تاکسی هم می‌توان به راحتی مکان دقیق تاکسی را شناسایی کرد و یا حتی در حین حرکت خودرو سرقت شده، آن را از راه دور خاموش کرد.

مزایای استفاده از جی پی اس تاکسیمزایای استفاده از جی پی اس تاکسی

در خرید ردیاب تاکسی به این نکات توجه داشته باشید

جی پی اس تاکسی تفاوت چندانی با جی پی اس‌ خودروهای معمولی ندارد و از اکثر ردیاب‌های معمولی ماشین می‌توان به عنوان ردیاب تاکسی استفاده کرد. از جمله نکاتی که در هنگام خرید ردیاب تاکسی باید توجه باشید عبارتند از:

  • در هنگام خرید جی پی اس تاکسی به خدمات پشتیبانی شرکت فروشنده توجه داشته باشید که دارای پشتیبانی حرفه ای و پاسخگو باشند.
  •  برنامه نرم‌افزاری قوی داشته باشد و قابل نصب بر روی گوشی‌های IOS و اندروید باشد.
  • به ظرفیت باطری ردیاب و برد آن توجه داشته باشید.

نکات مهم خرید ردیاب جی پی اسنکات مهم خرید ردیاب جی پی اس

کلام آخر

چنانچه شما مدیر یک شرکت تاکسی‌رانی و یا آژانس‌ تاکسی‌رانی هستید، نیاز است که بدانید وسایل نقلیه شما کجا قرار دارند و همچنین نظارت بر رفتار کارکنان خود داشته باشید که با خرید ردیاب تاکسی این نظارت و کنترل برای شما بسیار راحت‌تر خواهد بود و قطعا در کیفیت کسب‌و‌کار شما و پیشرفت شغلی شما تاثیر مثبتی خواهد داشت. همچنین شرکت‌هایی که از این فناوری استفاده می‌کنند، می‌توانند مصرف سوخت وسایل نقلیه ‌شان را هم کنترل کنند که در نهایت باعث کاهش هزینه‌های جانبی شرکت خواهد شد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE