آشنایی با جی پی اس خودرو

29 دی ، 1399
گروه تحقیقاتی وایزر

GPS، قطعاً شما هم با این وسیله آشنایی دارید یا اگر صاحب خودرو باشید، به احتمال زیاد در مورد جی پی اس ماشین زیاد شنیده‌اید. دستگاه کوچکی که شما را به عنوان راننده خودرو در ردیابی کمک می‌کند. در این مطلب تصمیم داریم تا به بررسی دقیق‌ تر کاربردهای جی پی اس ماشین و خرید بهترین ردیاب ماشین بپردازیم.

جی پی اس خودرو چیست؟

GPS مخفف واژه انگلیسی Global Positioning System و به معنای سامانه موقعیت ‌یابی جهانی است. این سامانه شامل 24 ماهواره است که دور زمین می‌ چرخند و موقعیت دستگاه‌ هایی را مشخص می‌کنند که گیرنده سیگنال‌های این ماهواره‌ها است. این دستگاه‌ها در واقع یک کامپیوتر کوچک هستند که می‌توانند در هر جایی نصب شوند و موقعیت را در هر جایی از کره زمین با 2 شاخص نشان دهند: زمان دقیق و موقعیت مکانی گیرنده.

جی پی اس خودرو چیستجی پی اس خودرو چیست

جی پی اس خودرو نیز به همین شکل عمل می‌کند، این دستگاه کوچک و سیم کارت‌خور مانند دزدگیر داخل وسایل نقلیه روی در، داخل داشبورد و یا روی سقف خودرو‌های سنگین یا سبک نصب می‌شود. این دستگاه به راننده کمک می‌کند تا از طریق اپلیکیشن‌های مخصوص (مانند اپلیکیشن وایزر) یا پیامک، از موقعیت خودروی خود به صورت درلحظه و آنلاین یا سرقت اطلاع پیدا کند. در واقع می توان گفت که یک GPS خودرو خوب یا ردیاب خودرو وسیله‌ای ضروری است که مانع از دست دادن خودرو می‌شود.

آخرین مطالب تکمیلی شرکت وایزر را در این بخش دنبال نمایید

انواع جی پی اس خودرو

جی پی اس خودرو چه امکاناتی دارد؟

انتخاب ردیاب جی پی اس ایده آل برای خودرو پراید

کاربردهای جی پی اس خودرو

این وسیله کوچک که بسیاری آن را با نام ردیاب خودرو می‌شناسند، در خودرو نقش‌های زیر را دارد:

کاربردهای جی پی اس خودروکاربردهای جی پی اس خودرو

تشخیص لوکیشن یا موقعیت مکانی

موقعیت‌یابی خودرو توسط این وسیله کوچک به کمک ماهواره‌ها انجام می‌شود. برای مثال، اگر شما داخل شهر خودتان یا در زمان مسافرت در شهر دیگری در حال حرکت با ماشین هستید و نمی‌دانید که دقیقاً در کدام نقطه از شهر قرار دارید، این وسیله به صورت آنلاین یا از طریق اس ام اس به شما موقعیت مکانی را نشان می‌دهد. این ویژگی جی پی اس خودرو در زمان سرقت خودرو نیز بسیار کاربردی است. شما می ‌توانید با اطلاع از موقعیت سارق، اقدامات لازم برای یافتن خودرویتان را انجام دهید.

تشخیص لوکیشن یا موقعیت مکانیتشخیص لوکیشن یا موقعیت مکانی

اعلام روشن شدن یا حرکت غیرمجاز

اگر خودروی شما به صورت غیرمجاز توسط شخص دیگر یا سارق روشن شود و یا حتی بدون روشن کردن، حرکت داده شود، جی پی اس به راحتی از طریق اپلیکیشن یا پیامک به شما هشدار خواهد داد. این ویژگی کمک می‌کند تا در اسرع وقت مانع از به سرقت رفتن ماشین خود شوید.

اعلام جدا شدن دستگاه جی پی اس خودرو

در صورتی که دستگاه GPS ماشین بر اثر تصادف یا توسط سارق جدا شود، صاحب خودرو از طریق اپلیکیشن یا پیامک به سرعت مطلع خواهد شد.

هشدار وارد شدن ضربه به ماشین

یکی دیگر از کاربردهای جی پی اس ماشین اعلام وارد شدن ضربه، حتی ضربات کم، ناشی از تصادف به راننده است. این کار به راننده کمک می‌کند تا از وضعیت خودروی خود در هر لحظه آگاه شود.

اعلام سرعت غیرمجاز

اگر در هنگام حرکت در خیابان‌ها یا بزرگراه‌ها سرعت غیرمجاز داشته باشید، جی پی اس به شما هشدار خواهد داد تا از بروز خطرات و مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

مزایای کاربرد جی پی اس خودرومزایای کاربرد جی پی اس خودرو

امکان خاموش کردن ماشین از راه دور

تصور کنید که فردی خودروی شما را به سرقت برده است؛ دستگاه جی پی اس علاوه بر این که از طریق اپلیکیشن به شما در هنگام شروع حرکت ماشین هشدار می‌دهد و همچنین شما را از موقعیت خودرویتان در هر لحظه آگاه می‌کند، به شما این امکان را می‌دهد تا از راه دور به کمک اپلیکیشن یا پیامک خودرو را خاموش کنید. خاموش کردن خودرو از راه دور دیگر این امکان را به سارق نمی‌دهد که بتواند مجدداً خودرو را روشن کند.

هشدار به راننده در صورت کم بودن شارژ باتری

اگر شارژ باتری اضطراری جی پی اس کم باشد، از طریق پیامک یا اپلیکیشن به صاحب خودرو هشدار داده خواهد شد.

اهمیت استفاده از جی پی برای خودرواهمیت استفاده از جی پی برای خودرو

بهترین ردیاب خودرو

در دنیای ردیاب‌ها نیز مانند تمامی وسایل دیگر، برندهای مختلف با کارایی و کیفیت‌های متفاوت وجود دارند که کار را برای خریدار دشوار می کنند. اما اگر به دنبال خرید جی پی اس خودرو خوب و باکیفیت هستید، حتماً ویژگی‌های زیر را در هنگام خرید در نظر داشته باشید:

  • ضد سرقت بودن جی پی اس
  • قابلیت ارسال پیامک
  • قابلیت نشان دادن روشن شدن یا حرکت کردن ماشین
  • قابلیت نصب در داخل انواع وسایل نقلیه
  • قابلیت نشان دادن وارد شدن ضربه به خودرو
  • قابلیت خاموش کردن خودرو از راه دور

از چه سیم کارتی برای جی پی اس خودرو باید استفاده کرد؟

همان طور که گفتیم، دستگاه ردیاب سیم کارت‌خور است و به کمک سیم ‌کارت می‌تواند راه‌اندازی شود. شما می‌توانید با توجه به محل زندگی خود و براساس این که کدام سیم کارت آنتن‌دهی و اینترنت بهتری فراهم می‌کند، اپراتور خود را انخاب نمایید.

میزان مصرف شارژ اینترنت GPS ماشین چقدر است؟

میزان مصرف شارژ دستگاه GPS با توجه به تنظیمات آن متفاوت خواهد بود. اگر تنظیمات خاصی روی جی پی اس نصب کرده باشید یا میزان استفاده آنلاین شما زیاد است، باید از بسته‌های اینترنتی به صرفه استفاده نمایید.

جی پی اس ماشین وایزر

یکی از بهترین دستگاه‌های GPS ماشین، دستگاه وایزر است که توانسته با کیفیت بالا و کاربردهای بسیار خود، نظر مشتریانی را جلب کند که به دنبال خرید ردیابی با قیمت مقرون به صرفه‌اند. جی پی اس ماشین وایزر برای خودروهای شخصی و موتورسیکلت مناسب است. از مزایای جی پی اس وایزر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت بالای محصول
  • قیمت مناسب و به صرفه
  • گارانتی یک ساله محصول
  • تنوع کاربرد با توجه به نیاز مصرف کننده
  • خدمات پس از فروش مناسب
  • پیشتیبانی حرفه‌ای
در پایان باید بگوییم که در دنیای امروزی داشتن ابزاری مانند جی پی اس ماشین برای صاحبان خودرو ضروری است تا به کمک آن بتوانند در ردیابی خودرو استفاده کنند. انتخاب بهترین ردیاب ماشین با توجه به نیازهای خود به کمک شناخت ویژگی‌های این دستگاه آسان خواهد بود. 
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE