جامع‌ترین نکات و راهنمای خرید ردیاب خودرو برای انواع وسایل نقلیه

24 اردیبهشت ، 1402
گروه تحقیقاتی وایزر

براساس آمار رسمی از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، ماشین‌هایی ازجمله نیسان، سمند، پرشیا و پژو 405 حدود 70 درصد از خودروهای سرقتی کشور را به خود اختصاص می‌دهند. در سال‌های اخیر، نصب ردیاب ماشین مخفی به یکی از ابزارهای ضدسرقت نوین در سراسر جهان تبدیل شده است که باعث کاهش چشمگیر آمار سرقت خودرو و شناسایی سارقان می‌شود. با ورود هر کالایی به بازار، افراد سودجو نمونه‌‌های تقلبی و بی‌‌کیفیت آن را به بازار عرضه می‌کنند. ما در گروه وایزر با اطلاع کامل از این موضوع، تصمیم گرفتیم مقاله‌ای جامع و کامل را برای انتخاب یک ردیاب خودرو تهیه کنیم. در این مقاله از مجله وایزر، یک راهنمای خرید ردیاب خودرو را در اختیار شما قرار می‌دهیم و مهم‌ترین پارامترها را برای خرید یک ردیاب جی پی اس خودرو کارآمد به شما می‌گوییم. خواندن این مقاله حدوداً 10 دقیقه از شما زمان می‌برد، اما اطلاعات مفیدی را به شما برای انتخاب یک جی پی اس اتومبیل می‌دهد.

راهنمای خرید ردیاب خودرو

راهنمای خرید ردیاب خودرو

چرا باید ردیاب بخرم؟

بگذارید همین اول خیال شما را راحت کنیم. احتمالاً بسیاری از شما مخاطبان از قفل فرمان، قفل پدال یا دزدگیر ماشین استفاده می‌کنید و هیچ نیازی به خریدن ردیاب نمی‌بینید. صبر کنید! شما کاملاً در اشتباهید؛ چرا؟ در ادامه به سؤال پرتکرار شما مخاطبان درباره اینکه «چرا باید ردیاب خودرو بخرم» پاسخ جامع و کاملی می‌دهیم.

خرید ردیاب خودرو؛ بهترین راه برای افزایش امنیت خودرو

آیا وقتی از قفل پدال یا قفل فرمان استفاده می‌کنید خیالتان کاملاً آسوده است؟ خیر! هنوز ته دل شما قرص و محکم نیست، چراکه می‌دانید هیچ‌کدام از این وسایل امنیت صددرصدی ماشین شما را تأمین نمی‌کنند. پس به سراغ گزینه‌ی بعدی می‌روید؛ خریدن دزدگیر ماشین. آیا با دزدگیر ماشین خیالتان راحت می‌شود؟ بگذارید ما پاسخ دهیم؛ خیر! ممکن است بعد از زدن آژیر هشدار دزدگیر تا به خودروی خود می‌رسید اصلاً ماشینی نباشد که بخواهید دزد را پیدا کنید.

یکی از دلایل مهمی که تکنولوژی ردیاب خودرو پا به میدان گذاشته است، تأمین امنیت خودرو حتی پس از سرقت است. ماشین شما دزدیده می‌شود اما عین خیالتان نیست؛ چراکه به‌راحتی می‌توانید موقعیت لحظه‌ای ماشین خود را ببینید و با خیال راحت به پلیس زنگ بزنید. سارقان هرجا که بروند، موقعیت آن مکان را به‌راحتی شناسایی می‌کنید و با پلیس جلوی راه دزدان سبز می‌شوید. 

ردیاب یا دزدگیر؟ کدام را بخرم؟

فکر می‌کنم با توضیح بالا متوجه شدید که دزدگیر خودرو به‌هیچ‌عنوان توانایی رقابت با ردیاب را ندارد! ما منکر نقاط مثبت دزدگیر ماشین نمی‌شویم، اما واقعاً صدای دزدگیر قابل‌تحمل نیست! تا هر ضربه‌ی کوچکی به ماشین می‌خورد یا حتی گربه‌ای از جلوی دزدگیر رد می‌شود، صدای آژیر دزدگیر وقت و بی‌وقت امان همه‌ی همسایه‌ها را می‌برد. اما آیا ردیاب صدا و آژیر هشدار دارد تا نصف شب کل کوچه را خبردار کند؟ خیر! آیا ردیاب با کوچک‌ترین ضربه‌ای هشدار می‌دهد؟ خیر!

ردیاب کاملاً بی‌صداست و خیال شما را از آلودگی صوتی خلاص می‌کند. در کنار این مزیت خوب gps ماشین، شما اتومبیل خود را به‌راحتی در هر جایی پارک می‌کنید، چراکه مراقب و محافظی مثل ردیاب دارید. حواس هرکسی به ماشین شما نباشد، حواس ردیاب حسابی جمع است. خودروی شما به سرقت رفت؟ اصلاً نگران نباشید؛ ردیاب برای شما پیامک هشدار می‌فرستد و موقعیت لحظه‌ای خودرو روی نقشه به شما نمایش داده می‌شود. حتی نیاز نیست با پلیس تماس بگیرید، چراکه بسیاری از ردیاب‌ها قابلیت قطع برق خودرو و متوقف کردن آن را در لحظه‌ی سرقت دارند. تکنولوژی gps برای روسیاه کردن دزدان کارایی عجیبی دارد!

راهنمای خرید ردیاب خودرو؛ مهم‌ترین معیارها برای خرید ردیاب ماشین

حال که با ویژگی اصلی ردیاب آشنا شدید، در ادامه‌ی این مقاله کلیه پارامترها و معیارهایی را که یک ردیاب خودروی خوب باید داشته باشد به تفکیک و با جزئیات کامل برای شما بررسی می‌کنیم. خواندن ادامه‌ی این متن دید شما را نسبت‌به ملاک‌های مهم برای خریدن یک جی پی اس اتومبیل باکیفیت بازتر می‌کند و راهنمای خرید ردیاب خودرو برای شماست.

داشتن گارانتی و ضمانت خرید؛ مهم‌ترین فاکتور برای خرید ردیاب

یکی از سؤالات پرتکرار شما مخاطبان این است که «جی پی اس چی بخرم». در راهنمای خرید ردیاب خودرو مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب بهترین جی پی اس، داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش است. تا زمانی که از گارانتی و خدمات پس ‌از فروش آن محصول خاص مطمئن نشدید، به‌هیچ‌عنوان برای خودروی خود gps نخرید. خدمات پس ‌از فروش شرکت‌های ردیاب و ضمانت برگشت کالا در صورت خرابی یا اشکال، مهم‌‌ترین نکته ‌در انتخاب هر نوع و مدل ردیاب به شمار می‌آید که در بررسی جی پی اس اتومبیل باید به آن توجه کنید. درنظر داشته باشید شرکت‌های معتبر ردیاب دارای کارشناسان حرفه‌ای خبره هستند و بنا به موقعیت و محل زندگی افراد، کارشناسی را برای نصب جی پی اس خودرو به مکان موردنظر اعزام می‌کنند.

پشتیبانی همیشگی و پاسخگویی به‌موقع؛ ملاک مهم برای انتخاب بهترین جی پی اس

برای خرید جی پی اس ماشین حتماً شرکتی را انتخاب کنید که پشتیبانی 24 ساعته در هفت روز هفته داشته باشد. ممکن است وسیله نقلیه شما نصف شب یا حوالی صبح به سرقت برود. یک شرکت ردیاب خوب و معتبر در هر ساعت از شبانه‌روز پاسخگوی شماست و در کنار شما دلسوزانه برای پیدا کردن ماشین همراهی‌تان می‌کند.

بارها پیش آمده است که صاحبان موتورسیکلت یا خودرو، با دست‌‌پاچگی و بهت‌زده با تیم پشتیبانی وایزر تماس می‌گیرند و خبر به سرقت رفتن وسیله‌ نقلیه خود را اطلاع می‌دهند. این افراد با کمک نماینده‌ رسمی وایزر و استفاده از اپلیکیشن وایزر توانسته‌اند مسیر حرکت وسیله‌ نقلیه را ردیابی و سارق را پیدا کنند. درنظر داشته باشید که محصولات نامعتبر و شرکت‌های بی‌‌نام و نشان نماینده‌ی حرفه‌ای برای راهنمایی و کمک به مال‌باختگان را ندارند و پس از فروش و دریافت هزینه، تعهدی نسبت‌به مشتریان خود احساس نمی‌کنند.

قیمت مناسب؛ یکی از پارامترهای مهم در خرید ضد سرقت خودرو

بیایید تعارف را کنار بگذاریم. شرایط اقتصادی جامعه به‌گونه‌ای است که قیمت هر کالایی برای خرید آن تعیین‌کننده به شمار می‌آید. در این راهنمای خرید ردیاب خودرو، ما قیمت مناسب gps ماشین را نیز درنظر گرفته‌ایم. بنا به شرایط اقتصادی و مالیتان و همچنین وسیله نقلیه موردنظر، شرکت‌های ردیاب را رصد کنید و در کنار داشتن گارانتی، پشتیبانی خوب و نظر مثبت کاربران، حتماً قیمت جی پی اس خودرو را درنظر بگیرید.

شرکتی که به مشتریان خود از همه‌ی اقشار جامعه اهمیت می‌دهد، حتماً هنگام قیمت‌گذاری محصولاتش بودجه‌ی آن‌ها را نیز درنظر می‌گیرد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید، لیست قیمت پرفروش ترین ردیاب خودرو را مشاهده کنید و براساس میزان بودجه خود ضدسرقتی مناسب بخرید.

پرس‌وجو از مردم؛ راهی قدیمی اما کارآمد

تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که چقدر نظرات مردم و مشتریان یک شرکت مهم و تعین‌کننده است؟ قبل از خرید رهیاب ماشین، حتماً نظر مردم را در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها دنبال کنید، چراکه این نظرات درباره ردیاب خودرو به شما دید درستی برای خرید بهترین ردیاب خودرو می‌دهد. همچنین در صورتی که اطرافیان شما از ردیاب خودرو استفاده می‌کنند، از آن‌ها درباره‌ی میزان رضایتشان از خدمات آن شرکت پرس‌وجو کنید.

خرید ردیاب باتوجه به نیاز شما و وسیله نقلیه موردنظر

شما برای چه وسیله نقلیه‌ای به‌دنبال ضد سرقت می‌گردید؟ آیا ردیاب دوچرخه می‌خواهید یا جی پی اس موتور سیکلت؟ خودروی شما ماشین سواری است یا وانت؟ آیا وسیله نقلیه سنگین دارید و به‌دنبال ردیاب کامیون می‌گردید یا در سازمان‌های خاص کار می‌کنید و ردیاب آمبولانس، ردیاب ماشین آتش نشانی یا جی پی اس اتوبوس نیاز دارید؟ حتی ممکن است شما صاحب یک ارگان مهم باشید و برای ماشین‌های کارمندان خود به‌دنبال ردیاب بگردید. می‌دانستید برخی از ردیاب‌ها شنود دارند و برخی ندارند؟ در جریان هستید ردیاب‌های سیمی با ردیاب‌ بیسیم در کارایی و قیمت متفاوت‌اند و هرکدام کاربری خاص خودشان را دارند؟ 

پیشنهاد ما به شما این است که اول هدف خود را مشخص کنید و ببینید چه امکاناتی برایتان مهم است، سپس براساس وسیله نقلیه و بودجه موردنظر به‌دنبال یک شرکت مطمئن برای خرید ردیاب بگردید. ما به شما توصیه می‌کنیم شرکتی را انتخاب کنید که انواع ردیاب‌ (از جی پی اس دوچرخه تا ردیاب ماشین سنگین) را با امکانات متفاوت داشته باشد.

داشتن رابط کاربری راحت و بی‌دردسر اپلیکیشن gps

بسیاری از دستگاه‌های ردیاب، اپلیکیشن قابل‌نصب روی گوشی‌های اندروید و IOS و سامانه تحت وب برای استفاده در کامپیوتر شخصی و تبلت را دارند. به‌عنوان راهنمای خرید ردیاب خودرو، به شما توصیه می‌کنیم که حتماً از شرکتی GPS ماشین بخرید که اپلیکیشن آن رابط کاربری راحت و ساده‌ای دارد و روی سیستم‌عامل‌های مختلف نصب می‌شود. اپلیکیشن ردیاب بسیار مهم است؛ چراکه تمامی اطلاعات خودروی شما و موقعیت ماشین از اپلیکیشن قابل‌مشاهده خواهد بود.    

داشتن شعب مختلف در سراسر کشور؛ معیار انتخاب شرکت ردیاب

شاید درنظر شما زیاد مهم نباشد، اما داشتن شعب مختلف ردیاب خودرو در سراسر کشور یکی از نکاتی است که حتماً باید به آن توجه کنید. بسیاری از شرکت‌های ردیاب فقط در شهر تهران یا شهرهای بزرگ ایران شعبه دارند، اما شرکت‌های معتبری ازجمله وایزر در سراسر ایران نمایندگی فعال دارند. شما می‌توانید استان سکونت خود را در قسمت نمایندگی وایزر وارد و لیست شعب وایزر را در استان و شهر خود مشاهده کنید.

داشتن شعب مختلف در سراسر کشور؛ معیار انتخاب شرکت ردیاب

نکات مهمی که هنگام خرید ردیاب باید درنظر بگیرید

تا همین جای مقاله دید بسیار خوبی نسبت‌به خرید یک جی پی اس اتومبیل پیدا کرده‌اید. در لیست راهنمای خرید ردیاب خودرو علاوه‌بر شرکت ردیاب، باید به نکات دیگری توجه کنید که مرتبط با امکانات ردیاب ماشین است. برای خرید ردیاب خودرو ابتدا باید شرکت موردنظر را رصد کنید، سپس امکانات بهترین ردیاب مناسب خودروی خود را بررسی کنید. در ادامه، مهم‌ترین مزایا و امکانات یک ردیاب خودروی ایده‌آل و معتبر را برای شما آورده‌ایم تا برای خرید GPS ماشین هیچ دغدغه‌ای نداشته باشید.

پشتیبانی  gpsاز تمامی سیم‌کارت‌ها و اپراتورهای همراه

به‌عنوان مشاوره خرید جی پی اس خودرو به شما توصیه میکنیم حتماً هنگام خرید، از فروشنده بپرسید که آیا gps موردنظر از تمامی اپراتورهای همراه پشتیبانی می‌کند یا خیر. بسیاری از هشدارهای ردیاب (ازجمله هشدار روشن شدن ماشین) به‌صورت پیامک برای افراد ارسال می‌شود و ردیابی اتومبیل را به‌صورت آفلاین امکان‌پذیر می‌کند. ردیاب خودرو حتماً باید مناسب کلیه‌ی سیم‌کارت‌ها (همراه اول، رایتل، ایرانسل، تالیا، سامانتل و غیره) چه دائمی و چه اعتباری باشد.

اطلاع از موقعیت جغرافیایی ماشین در هر لحظه و هر کجا

سالیان سال است که صاحبان خودرو از ترس به سرقت رفتن ماشین، به ابزارهای گوناگون روی آورده‌‌اند، اما بسیاری از ابزارهای امنیتی به شکلی طراحی شده‌اند که قبل از سرقت اتومبیل به‌کار می‌آیند و با ارسال هشدار صاحب خودرو را مطلع می‌کنند. دستگاه‌های ردیاب با اتصال به سیستم ماهواره ای قادر به کنترل و پیگیری وسایل نقلیه پس از سرقت تا هر فاصله‌ای هستند. با خرید ردیاب دیگر نگران دزدیده شدن وسیله نقلیه خود نباشید، چراکه موقعیت آنی وسیله را ردیابی و هنگام سرقت با حفظ آرامش ماشین را متوقف می‌کنید.

ارسال هشدارهای ایمنی از طریق پیامک و اپلیکیشن ردیاب

رهیاب خودرویی که انتخاب می‌کنید باید امکان ارسال هشدارهای امنیتی ازجمله نبستن کمربند، باز بودن در ماشین، سرعت غیرمجاز، ضربه خوردن به ماشین، روشن شدن خودرو و حمل با جرثقیل را داشته باشد. ردیاب خودرو جایگزین مناسبی به‌جای دزدگیر ماشین به‌شمار می‌آید و خیال شما را از بابت به سرقت نرفتن وسیله نقلیه راحت می‌کند. پس یک نفس راحت بکشید و ردیابی آنلاین خودروی خود را به جی پی اس بسپارید.

متوقف کردن اتومبیل از راه دور برای جلوگیری از سرقت ماشین

ردیابی به کمک تکنولوژی GPS، لحظه‌به‌لحظه است و صاحب خودرو با کمک این ردیابی آنلاین موقعیت و مکان حرکت خودرو را در هر خیابان و کوچه‌ می‌بیند. در صورت به سرقت رفتن وسیله نقلیه، شما می‌توانید با خاموش کردن برق خودرو از طریق اپلیکیشن ردیاب، ماشین را خاموش کنید و تا رسیدن پلیس اجازه‌ی حرکت و انتقال اتومبیل را ندهید.

چه مزیتی بهتر از اینکه سیستم موقعیت‌یاب جهانی در اختیار عموم مردم جهان قرار گرفته است؛ سیستمی که سال‌ها در خدمت فعالیت‌های نظامی و در دسترس گروه‌های محدود جامعه قرار داشت. خوشبختانه در جامعه امروز مردم به‌راحتی و با تحقیق می‌توانند رهیاب ضد سرقت تهیه و از وسیله نقلیه خود به‌درستی مراقبت کنند.

دکمه اضطراری sos؛ امکانی مهم برای ردیاب شما

برخی از ردیاب‌ها دکمه sos یا موقعیت اضطراری دارند. اگر خدایی نکرده ماشین شما تصادف کند یا در موقعیت اضطراری قرار بگیرید، با زدن دکمه sos  به نزدیکان شما اطلاع داده می‌شود. دکمه اضطراری در زمان نصب ردیاب خودرو و در نزدیکی راننده تعبیه می‌شود تا در مواقع بحرانی به کمک راننده بیاید. برخی از ردیاب‌ها این دکمه را ندارند و به‌جای آن دارای سنسور هوشمندی هستند که هنگام تصادف، گزارش موقعیت ناگوار را به نزدیکان شما ارسال می‌کنند.

میزان دقت ردیاب؛ پارامتر تعیین‌کننده و مهم در انتخاب جی پی اس

دستگاه‌های ردیاب درصد خطاهای متفاوتی دارند؛ برخی از آن‌ها درصد خطای بالاتری دارند و ممکن است موقعیت آنلاین ماشین را به‌صورت درست و دقیق نشان ندهند. قبل از خرید ردیاب حتماً به میزان دقت ردیاب توجه کنید. معمولاً روی جعبه‌های ردیاب میزان دقت آن نوشته شده است. همچنین می‌توانید درصد خطای جی پی اس را از فروشنده یا نمایندگی بپرسید.

کیفیت دستگاه ردیاب؛ موضوعی انکارنشدنی و مهم در راهنمای خرید ردیاب خودرو

برخی از تولیدکنندگان انواع محصولات را در سبد کالای خود قرار داده‌‌اند، بی‌آنکه کیفیت و کارایی دستگاه‌ها را درنظر بگیرند. شرکت‌های معتبر و شناخته‌شده به‌دنبال گسترش و تولید بی‌‌رویه دستگاه‌‌ها فقط برای سود بیشتر نیستند. این شرکت‌ها با استراتژی مناسب و ارائه‌ی محصولات باکیفیت اعتماد مشتریان را به خود جلب می‌کنند.

جلب نظر و اعتماد مشتری، هدف بسیاری از شرکت‌های بزرگ و معتبر جهان در طول تاریخ بوده است. همیشه به یاد داشته باشید فریب تبلیغات نادرست را نخورید و به‌خاطر تنوع بالای سبد کالای یک شرکت به آن‌ها اعتماد نکنید. همچنین تنها ملاک مهم شما قیمت ردیاب نباشد و کیفیت سخت‌افزاری دستگاه را درنظر بگیرید. اگر دستگاه جی پی اس کیفیت و جنس بدنه‌ی خوبی نداشته باشد، بعد از چند وقت مثل روز اول دقیق و درست کار نمی‌کند. یکی از معایب ردیاب موتور و جی پی اس ماشین نامرغوب، کیفیت پایین قطعه‌های ساخته‌شده‌ی آن است؛ بنابراین شما مجبورید بعد از چند وقت ردیاب دیگری خریداری کنید.  

خرید ردیاب ماشین؛ راهی مطمئن برای کاهش سرقت خودرو و افزایش آرامش‌خاطر شما

در این مقاله از مجله وایزر، یک راهنمای خرید ردیاب خودرو برای شما ترتیب دادیم و مهم‌ترین نکاتی را که هنگام خرید یک ردیاب باید درنظر بگیرید به‌صورت جامع و کامل برای شما توضیح دادیم. حتماً به گارانتی شرکت، پشتیبانی خوب، قیمت‌های متنوع، رابط کاربری اپلیکیشن، امکانات متفاوت و کیفیت دستگاه‌های ردیاب توجه و سپس اقدام به خرید جی پی اس کنید. وایزر، مرکز خرید ردیاب در تهران و سراسر ایران به‌شمار می‌آید و با گارانتی و پشتیبانی قوی، ردیابی آنلاین ماشین شما را فراهم می‌کند.

در صورتی که قصد خرید ردیاب وایزر را دارید، حتماً به نمایندگی‌‌های معتبر وایزر در سراسر ایران مراجعه کنید یا با تیم فروش وایزر تماس بگیرید. کارشناسان وایزر برای مشاوره خرید ردیاب خودرو در کنار شما و پاسخگوی سؤالات شما خواهند بود. همچنین امکان مشاهده تمامی نمایندگی‌های فعال وایزر در سراسر ایران در صفحه نمایندگی وایزر سایت وجود دارد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE