خودروی من به کدام کارکرد دستگاه GPS نیاز دارد

27 دی ، 1402
گروه تحقیقاتی وایزر
در مقاله خودروی من به کدام کارکرد دستگاه GPS نیاز دارد خواهید خواند:
  • مقدمه
  • ردیاب جی‌پی‌اس خودرو چگونه کار می‌کند
  • کارکردهای مهم ردیاب GPS برای خودروی شما (6 مورد)
  • خرید ردیاب جی‌پی‌اس مناسب خودروی شما
  • سوالات متداول در مورد کارکرد مناسب دستگاه ردیاب GPS

خودروی من به کدام کارکرد دستگاه GPS نیاز دارد؟

امروز، خودروها به بخش مهمی از زندگی مردم دنیا تبدیل شده‌اند و برای خیلی از ما ایرانی‌ها هم، ماشین نداشتن، انجام خیلی از کارها را دشوار می‌کند. از سوی دیگر، قیمت بالای انواع خودروهای ایرانی و خارجی نیز آن را برای بسیاری از ما به کالایی لوکس تبدیل کرده و سرقت آن، می‌تواند هزینه زیادی را به ما متحمل شود. با در نظر گرفتن این موضوع، محافظت از خودرو یک امر ضروری است. درحالی‌که بیمه به مواردی مانند سرقت خودرو یا تعمیر خودرو پس از تصادف کمک می‌کند، اما جالب است بدانید که دستگاه ساده‌ای وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند از خودرو در برابر سرقت و حوادث محافظت کنید و جلوی ضرر را بگیرید. این دستگاه ردیاب GPS نام دارد که کارکرد آن، مثل چیزی که در فیلم‌ها می‌بینید، فقط جاسوسی و ردیابی برای پلیس نیست! اگر دوست دارید که با کاربرد ردیاب جی پی اس برای خودروی شخصی‌تان آشنا شوید و ببینید که خودروی شما به کدام کارکرد دستگاه GPS نیاز دارد، با ما تا انتهای این مقاله از وایزر همراه باشید.

حتما بخوانید: ردیاب خودرو چیست؟

خودروی من به کدام کارکرد دستگاه GPS نیاز دارد

ردیاب جی پی اس خودرو چگونه کار می‌کند؟

ردیاب GPS خودرو، دستگاه کوچک و سیم‌کارت‌خوری است که به خودروی شما متصل می‌شود و از GPS (سیستم موقعیت‌یابی جهانی) برای تعیین دقیق مکان خودرو استفاده می‌کند. این دستگاه، یک فناوری پیشرفته است که اطلاعات مهم مرتبط با موقعیت جغرافیایی، سرعت و زمان حرکت اتومبیل را با استفاده از ماهواره‌های اطراف زمین دریافت و در حافظه خود ذخیره می‌کند. این اطلاعات به وسیله سرویس GPRS به سرور مرکزی ارسال و در نهایت از طریق اپلیکیشن‌های کامپیوتر پردازش می‌شود و از طریق اپلیکیشن‌ها موبایل یا کامپیوتر، مسیر حرکت وسایل نقلیه را روی نقشه به‌صورت لحظه‌ای و آنی به صاحب خودرو نمایش می‌دهد. این سیستم همچنین امکان اطلاع‌رسانی موقعیت کنونی خودرو در لحظه را از طریق ارسال پیامک (SMS) فراهم می‌کند.

نصب سیستم GPS روی خودرو، به شما این امکان را می‌دهد که در هر لحظه به مکان دقیق و الگوی حرکت خودروی خود دسترسی پیدا کنید. به علاوه، می‌توانید اطلاعات آخرین وضعیت خودرو را مانند جهت حرکت، زمان توقف، سرعت و مسافت پیموده شده در اختیار داشته باشید. سیستم ردیاب خودرو با این قابلیت‌ها، به شما امکان مدیریت بهینه و نظارت کامل روی وسایل نقلیه را می‌دهد.

حتما بخوانید: جی پی اس چیست و چگونه کار می‌کند؟

حتما بخوانید: ردیاب چیست؟ راهنمای جامع انواع ردیاب

کارکردهای مهم ردیاب GPS برای خودروی شما

اکنون که آشنایی اولیه‌ای با دستگاه ردیاب جی پی اس خودرو پیدا کردید و متوجه شدید که دستگاه ردیاب چه کاری می‌تواند انجام دهد، بیاید ببینیم که خودروی شما به کدام کارکرد دستگاه ردیاب GPS نیاز دارد. از مهم‌ترین کارکردهای ردیاب جی پی اس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

حتما بخوانید: انواع کاربردهای ردیاب جی پی اس

1- نشان دادن موقعیت لحظه‌ای خودرو

وظیفه اصلی ردیاب GPS خودرو، نشان دادن موقعیت مکانی خودرو است. این کاربرد به‌خصوص در زمان سرقت یا ناپدید شدن خودرویتان کاربرد دارد. به‌عنوان مثال، اگر در خیابان پارک کردید و برای انجام کاری رفتید، اما بعد از برگشتن متوجه شدید که ماشین‌تان سر جایی که پارک کرده‌اید نیست، می‌توانید از ردیاب GPS خود استفاده کنید و روی نقشه ببینید که آیا پلیس آن را با جرثقیل پارک کرده یا سرقت اتفاق افتاده است و خودرویتان الان کجا قرار دارد. همچنین اگر همسرتان یا فرزندتان قرار بوده یک ساعت پیش در خانه باشد و دیر کرده است، می‌توانید با استفاده از ردیاب جی پی اس، موقعیت آن‌ها را روی نقشه ببینید و از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

2- امکان تماس اضطراری در مواقع خطر

دریافت سریع کمک در مواقع اضطراری با استفاده از دکمه SOS مهم‌ترین مزیت ردیاب GPS است. با وجود دستگاه ردیاب جی پی اس ماشین، اگر دچار حادثه یا تصادف شدید، می‌توانید با فشردن یک دکمه، به آشنایان و نزدیکانتان موقعیت دقیق خودرو را بفرستید. اگر از رانندگان بین شهری هستید یا مسیر رانندگی شما پرخطر است، این کارکرد ردیاب GPS برای حفظ امنیت جان شما ضروری است.

3- نظارت بر رانندگی فرزندان

والدین جوانان و نوجوانانی که رانندگی می‌کنند، معمولاً نگران ایمنی فرزند خود پشت فرمان هستند. فقدان تجربه رانندگی و احتمال رانندگی با سرعت زیاد برخی از عواملی هستند که تصادفات رانندگان و موتورسواران جوان را در پی دارند و به یکی از مهم‌ترین علل مرگ جوانان تبدیل شده‌اند.

اگر فرزندتان به تازگی گواهینامه خودرو یا موتور دریافت کرده است، ردیاب GPS می‌تواند به شما کمک کند تا علاوه‌بر نظارت لحظه‌ای روی مسیر حرکت فرزندتان، سرعت او را نیز کنترل کنید. ردیاب‌ها دارای هشدار سرعت هستند و در صورتی که سرعت از محدوده تعیین‌شده فراتر برود، هشدار به والدین ارسال می‌شود تا بلافاصله اقدامات لازم را برای جلوگیری از تصادف فرزندشان انجام دهند.

4- پیدا کردن خودروی مسروقه

اگر در محله یا شهرهایی زندگی می‌کنید که میزان سرقت خودرو در آن‌ها بالاست، این کارکرد دستگاه GPS برای شما مناسب است. وجود ابزارهای حفاظتی خودرو مانند دزدگیر و قفل فرمان اگرچه سرعت سرقت خودرو را کم می‌کند، اما احتمال سرقت همچنان وجود دارد. ردیاب جی پی اس نه تنها با هشدارهای متنوع مانند هشدار ضربه به خودرو، هشدار استارت زدن خودرو و هشدار باز و بسته شدن درب خودرو مانع از سرقت می‌شود، بلکه حتی در صورتی که سارق موفق به سرقت شود، امکان بازپس‌گیری خودرو را نیز فراهم می‌کند.

با نصب ردیاب GPS خودرو، می‌توانید موقعیت مکانی خودروی خود را به‌صورت لحظه‌ای مشاهده کنید و به کمک پلیس، احتمال بازگرداندن خودروی مسروقه را افزایش دهید. بعضی ردیاب‌های خودرو مانند ردیاب جی پی اس وایزر، امکان خاموش کردن خودروی مسروقه از راه دور را هم فراهم می‌کنند. شما می‌توانید خودروی در حال حرکت را تنها با یک فرمان پیامکی یا از طریق اپلیکیشن گوشی و کامپیوتر، متوقف کنید.

5- امکان اطلاع از جزئیات و آمار سفر

برخی از دستگاه‌های ردیاب خودرو که بیشتر برای مصارف سازمانی استفاده می‌شوند، جزئیات و آمار سفر را نیز ارائه می‌دهند، مانند تاریخ و زمان شروع سفر، مسافتی که با اتومبیل رانندگی کرده‌اید و میانگین سرعت. این ردیاب‌ها حتی عادت‌های غیرایمن در رانندگی مانند ترمز شدید یا شتاب زیاد را هم ردیابی می‌کنند. این اطلاعات مفید می‌تواند به شما بینشی در مورد عادات رانندگی خودتان، اعضای خانواده‌یتان و حتی کارمندانتان بدهد.

اگر شرکت شما دارای پیک موتوری یا خودروهای سازمانی است، با نصب ردیاب جی پی اس می‌توانید نظارت کامل بر رانندگی آن‌ها داشته باشید و به این ترتیب احتمال تصادف، مصرف بیش از حد سوخت و هزینه‌های اضافی را کاهش دهید.

6- اطلاع فوری از وضعیت خودرو به کمک هشدارهای متنوع

دستگاه‌های ردیاب GPS پیشرفته مانند ردیاب‌های وایزر، دارای هشدارهای متنوعی هستند که شما را در هر لحظه نسبت به وضعیت خودرو یا موتورسیکلتتان آگاه می‌کنند. حرکت غیرمجاز خودرو، ضربه زدن یا تکان دادن خودرو، باز و بسته کردن درب خودرو، روشن کردن غیرمجاز خودرو، هشدار سرعت و عبور از محدوده جغرافیایی مجاز و بسیاری از هشدارهای دیگر، از جمله اعلان‌هایی هستند که خودروی شما را از سرقت محافظت می‌کنند.

خودروی من به کدام کارکرد دستگاه GPS نیاز دارد

خرید ردیاب جی پی اس مناسب خودروی شما

اگر هر کدام از این کارکردهای دستگاه GPS خودرو برای شما در موقعیت‌های مختلف مناسب است، می‌توانید با خرید ردیاب جی پی اس خودرو، امنیت خود، خانواده و خودرویتان را تأمین کنید. برای استفاده از تمامی مزایای ردیاب، توصیه می‌کنیم که بهترین نوع ردیاب را خریداری کنید. ردیاب جی پی اس وایزر با مزایایی که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم، می‌تواند انتخابی ایده‌آل و مقرون‌به‌صرفه برای شما باشد:

  •  ارسال هشدارهای متنوع
  •  قابل نصب روی انواع خودروهای ایرانی و خارجی و موتورسیکلت
  •  یک سال ضمانت با قابلیت تمدید
  •  پشتیبانی حرفه‌ای ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته (حتی روزهای تعطیل)
  •  اشتراک رایگان سال اول
  • دارای اپلیکیشن اختصاصی برای اندروید، iOS و وب اپلیکیشن
  • مجهز به سرور داخلی بدون قطعی با امنیت بسیار بالا

حتما بخوانید: جامع‌ترین نکات و راهنمای خرید ردیاب خودرو برای انواع وسایل نقلیه

خودروی من به کدام کارکرد دستگاه GPS نیاز دارد

سوالات متداول در مورد کارکرد مناسب دستگاه ردیاب GPS

چگونه ردیاب GPS بر روی خودرو نصب می‌شود؟

نصب ردیاب GPS بستگی به نوع ردیاب شما دارد. اگر ردیاب بی‌سیم باشد، به‌راحتی توسط خود شما قابل نصب است. اما اگر ردیاب از نوع سیمی باشد، معمولاً توسط تکنسین‌های متخصص انجام می‌شود.

آیا برای استفاده از ردیاب GPS روی خودرو به اینترنت نیاز داریم؟

بله، ردیاب‌های GPS برای ارسال اطلاعات به سرور از اینترنت سیم‌کارتی استفاده می‌کنند که روی آن‌ها نصب می‌شود. درصورتی‌که در منطقه‌ای باشید که اینترنت آنتن‌دهی مناسب ندارد، ردیاب اطلاعات را به‌صورت آفلاین ضبط می‌کند و بعد از دسترسی به اینترنت آن‌ها را آپدیت می‌کند.

آیا ردیاب GPS می‌تواند به من در پیدا کردن خودرو مسروقه کمک کند؟

بله، ردیاب GPS می‌تواند با ارسال موقعیت لحظه‌ای خودرو به شما کمک کند تا در صورت سرقت، آن را پیدا کنید و اقدامات لازم را انجام دهید.

آیا می‌توانم از ردیاب GPS برای نظارت بر رانندگی فرزندم استفاده کنم؟

بله، ردیاب‌های GPS امکان نظارت بر رانندگی فرزندان را از طریق ارسال اطلاعات در مورد سرعت، مسیر حرکت و عملکرد خودرو فراهم می‌کنند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE