نکات کلیدی در نصب دستگاه ردیاب خودرو وایزر

01 بهمن ، 1402
گروه تحقیقاتی وایزر
در مقاله همه چیز درباره نکات کلیدی در نصب دستگاه ردیاب خودرو وایزر خواهید خواند:
  • مقدمه
  • نحوه‌ی فعال‌سازی سیم کارت هدیه دستگاه ردیاب وایزر
  • امنیت سیم کارت دستگاه ردیاب وایزر
  • ارتباط دستگاه ردیاب در دو حالت اینترنتی و پیامکی با تلفن همراه
  • مراحل تعریف دستگاه ردیاب در حالت پیامکی اپلیکیشن وایزر
  • در چه زمان‌هایی سیم کارت دستگاه ردیاب شارژ باشد؟
  • مراحل نصب ردیاب جی‌پی‌اس وایزر (۷ مرحله)
  • مسیر دانلود، نصب و آپدیت مجاز اپلیکیشن وایزر
  • سوالات متداول درباره نکات کلیدی در نصب دستگاه ردیاب خودرو وایزر

نکات کلیدی در نصب دستگاه ردیاب خودرو وایزر

تیم پشتیبانی ردیاب وایزر همواره برای پاسخگویی به سؤالات و سهولت استفاده‌‌ی کاربران در دسترس می‌ باشد. علی‌‌رغم امکان تماس با شماره‌‌‌ی پشتیبانی تیم وایزر، مطالعه‌ی این مقاله به شما کمک می ‌کند که مهم‌‌ترین نکات کلیدی را در راه‌‌اندازی اپلیکیشن وایزر و سیم ‌کارت ردیاب خودرو متوجه گردید. البته اطلاع از این نکات، مراجعه به نمایندگی‌‌های مجاز فروش و نصب ردیاب وایزر را که در سراسر کشور حضور دارند، کم‌ اهمیت نمی‌پندارد، بلکه صرفا جهت افزایش آگاهی شما رانندگان و صاحبان وسایل ‌نقلیه‌ای می‌باشد که قصد خرید و استفاده از دستگاه ردیاب را دارید.

قبل از پاسخگویی به مهم‌ترین سؤالات احتمالی که ممکن است برای کاربران پیش آمده باشد، باید بدانید که هر دستگاه ردیاب وایزر به یک سیم ‌کارت نیاز دارد که باید به درستی در محل خود قرار گیرد. این سیم ‌کارت می‌تواند از هر شرکت مخابراتی خریداری گردد. اما در ادامه نکاتی را در رابطه با سیم ‌کارت ردیاب آورده‌ ایم که می‌تواند برای شما مفید باشد. به‌علاوه دستگاه‌های ردیاب وایزر به‌ کمک اپلیکیشن وایزر و به‌ صورت اینترنتی یا پیامکی ارتباط دارند که درباره‌ی نحوه‌‌ی عملکرد آن‌‌ها هم می‌خوانید. برای نحوه فعال کردن سیم کارت باید توضیحات مربوطه در دفترچه را مطالعه نمایید. پس در ادامه با ما همراه شوید تا به بررسی نکات کلیدی در نصب دستگاه جی پی اس وایزر بر روی خودروها بپردازیم.

نکات کلیدی در نصب دستگاه ردیاب خودرو وایزر

نحوه‌ی فعال‌سازی سیم‌ کارت هدیه دستگاه جی پی اس وایزر

درحال حاضر گروه وایزر به همراه دستگاه ردیاب جی پی اس خودرو یک سیم‌ کارت هدیه به مشتریان ارائه می‌دهد. این سیم‌ کارت صرفا هدیه‌ خرید دستگاه ردیاب خودور می‌باشد و مشتری ملزم به استفاده از سیم‌کارت هدیه نیست. امّا درصورتی‌که بخواهد از سیم‌ کارت هدیه استفاده نماید می‌بایست با مراجعه به دفاتر امور مشترکین و ارائه‌ سیم‌ کارت و کارت ملّی خود، اقدام به فعال‌سازی آن نماید. درصورتی‌که مایل باشد از سیم‌ کارت شخصی خود استفاده نماید، باید مطمئن شود که تاکنون، سیم‌ کارت بر دستگاه ردیاب دیگری نصب نگردیده است. در‌صورتی‌که در‌ گذشته سیم‌ کارت یک‌ بار بر ردیاب دیگری فعال شده است، قبل از اتّصال به دستگاه ردیاب و اپلیکیشن وایزر، با تیم پشتیبانی تماس گرفته که اقدامات لازم را جهت راه‌اندازی مجدّد انجام دهند. البته دقت نماید نحوه‌ی فعال‌سازی جی پی اس همراه اول و ایرانسل با هم متفاوت می‌باشد.

امنیت سیم‌ کارت دستگاه ردیاب جی پی اس وایزر

گروه وایزر جهت حفظ امنیت اموال مشتریان و حفظ حریم خصوصی، تمهیدات بی‌شماری در نظر گرفته است. به‌ طور مثال اپلیکیشن وایزر اجازه‌ی تعریف هر دستگاه را فقط به یک کاربر می‌دهد. بنابراین باید صاحب خودرو، تنها از طریق یک تلفن‌ همراه از اپلیکیشن وایزر استفاده نماید. همچنین یکی دیگر از موارد امنیتی سیستم، عدم تغییر سیم‌ کارت به‌ کار رفته در دستگاه ردیاب ماشین است. به‌ عبارتی اگر صاحب خودرو قصد تغییر سیم‌ کارت دستگاه ردیاب را داشته باشد باید با تماس با بخش پشتیبانی شرکت وایزر، اقدام به تعویض سیم‌ کارت نماید.

ارتباط دستگاه ردیاب در دو حالت اینترنتی و پیامکی با تلفن ‌همراه

دستگاه ردیاب جی پی اس وایزر در دو حالت اینترنتی و پیامکی با اپلیکیشن وایزر ارتباط برقرار می‌کند. اگر در حالت پیامکی باشد، هزینه‌ی انتقال اطلاعات تنها به هزینه‌ی پیامک منحصر می‌شود. در این حالت ارتباط با دستگاه ردیاب خودرو داخل خودرو، به‌ صورت مستقیم و از طریق پیامک برقرار است.

مراحل تعریف دستگاه ردیاب در حالت پیامکی اپلیکیشن وایزر

  • تعیین رمز عبور برای حفظ حریم خصوصی
  • تعیین نوع محصول با انتخاب مدل دستگاه ردیاب از بین گزینه‌ها
  • ثبت دستگاه با وارد نمودن شماره‌‌ی سیم ‌کارت داخل دستگاه ردیاب و شماره‌‌ی تلفن ‌همراه کاربر

با ورود اطلاعات مراحل قبلی، اتصال بین دستگاه ردیاب جی پی اس و اپلیکیشن برقرار خواهد شد. فرایند نصب دستگاه چندان سخت و زمان‌بر نیست ولی مستلزم رعایت همه‌ی نکات است. برای عبور از همه‌‌ی موارد و نصب کامل دستگاه، شارژ بودن تلفن ‌همراه کاربر و سیم‌ کارت دستگاه لازم است. در غیر ‌این صورت فرایند نصب به‌ طور کامل صورت نمی‌‌گیرد.

درصورتی‌که به هر دلیلی اپلیکیشن وایزر از تلفن‌ همراه پاک شده باشد و شما قصد نصب مجدداً آن‌ را دارید با وارد نمودن کد 15 رقمی مخصوص دستگاه ردیاب که کدهای دستوری ردیاب خودرو هستند، می‌توانید برای بار دوم اپلیکیشن را راه‌‌اندازی کنید. در صورت مشاهده‌ی هر نوع مغایرت، سیستم وایزر اجازه‌ی اتصال نخواهد داد. تیم پشتیبانی وایزر جهت امنیت وسایل نقلیه راه نصب یک دستگاه بر چندین تلفن‌ همراه را محدود کرده است. در چنین شرایطی باید با تیم پشتیبانی تماس گرفته و با ارائه‌ی اطلاعات هویّتی خود اقدام به راه‌‌اندازی مجدد نمایید.

درحالت اینترنتی، اطلاعات دستگاه ردیاب و اپلیکیشن از طریق سرورهای تیم وایزر تحلیل و به اپلیکیشن منتقل می‌شود. این سرورها اطلاعات را تا 1 سال نگهداری می ‌نمایند. هزینه‌‌ی اشتراک در حال حاضر به ‌صورت مدت زمان‌های متفاوت از سوی مصرف‌کننده به شرکت پرداخت می‌شود که جهت نگهداری اطلاعات بر سرورهای شرکت وایزر می‌باشد. از آنجایی‌که شرکت وایزر سعی بر رضایت مشتریان دارد، هزینه‌ی یک ‌سال اول اشتراک اینترنتی برای مشتریان رایگان خواهد بود. از ابتدای سال دوم مشتریان وایزر می‌توانند از اپلیکیشن وایزر به حالت پیامکی استفاده کنند یا با پرداخت هزینه‌‌ی تمدید اشتراک وایزر همچنان از حالت اینترنتی بهره‌مند شوند.

نکات کلیدی در نصب دستگاه ردیاب خودرو وایزر

در چه زمان‌‌هایی باید سیم ‌کارت دستگاه ردیاب شارژ باشد؟

درصورت استفاده از اپلیکیشن وایزر باید همواره سیم ‌کارت دستگاه ردیاب جی پی اس وایزر شارژ داشته باشد. اطمینان از شارژ همیشگی سیم‌ کارت یک ضرورت مهم است زیرا با اتصال به اینترنت می‌توانید به‌ صورت آنلاین و لحظه‌ای خودروی خود را ردیابی کنید. با اتمام شارژ اینترنت، عملا اتصال آنلاین به سیستم موقعیت‌یاب ماهواره‌ای قطع می‌گردد. در چنین شرایطی البته قادر خواهید بود که با تماس با شماره‌ی سیم‌ کارت دستگاه ردیاب جی پی اس خودرو، پیامک ردیاب را دریافت نمایید. در هر صورت از شارژ پولی و شارژ اینترنتی دستگاه ردیاب غافل نشوید.

مراحل نصب ردیاب جی پی اس وایزر در ۷ مرحله

نصب ردیاب جی پی اس وایزر روی انواع خودروی ایرانی و خارجی در ۷ مرحله انجام می‌شود. شما می‌توانید به کمک مراحل زیر، انواع ردیاب‌های وایزر (نحوه نصب ردیاب وایزر F100، نصب وایزر F150،  نصب ردیاب M8 و نصب ردیاب B60) را نصب کنید. این کار نیاز به دقت دارد تا بتوانید از تمام عملکردهای ردیاب استفاده کنید.

مرحله اول: سیم‌کشی خودرو

در مرحله اول، باید سیم‌کشی ردیاب خودرو را انجام دهید. سیم‌های مختلف را به دستگاه وصل کنید. اطمینان حاصل کنید که سیم‌ها به درستی وارد سوکت دستگاه ردیاب شده باشند. هر سیم با برچسب رنگی مشخص شده است و به‌راحتی می‌توانید به کمک راهنمای رنگ‌ها، سیم‌ها را وارد سوکت کنید. کافی است سیم مشکی با برچسب GND (Line 14)، سیم قرمز با فیوز و برچسب 12/247 (Line15)  و سیم نارنجی با برچسب ACC (Line 13) را به‌ترتیب به سر منفی و مثبت باتری خودرو و ACC  پشت سوئیچ متصل کنید.

مرحله دوم: نصب کلید هشدار SOS

کلید کمک اضطراری SOS  کلیدی است که فرد در زمان خطر، با فشردن آن می‌تواند به نزدیکان خود اعلام نیاز به کمک کند. کلید SOS تنها در ردیاب F150 وایزر وجود دارد. برای فعال‌سازی این کلید، سیم مشکی این کلید را به دسته‌ی سیم اصلی (سیم مشکی و سفید کوتاه) متصل کنید.

مرحله سوم: نصب رله قطع برق

کلید رله برای قطع و وصل کردن جریان برق استفاده می‌شود. در این مرحله، باید رله قطع برق را نصب کنید. برای نصب این کلید کافی است سیم سفید رنگ رله را به سر مثبت باتری 12 ولت، سیم زرد Relay (Line 9) را به سیم تحریک رله (سیم ضخیم زرد رنگ) و سیم سبز رنگ رله را به خط استارت خودرو متصل کنید.

مرحله چهارم: فعال‌سازی هشدار باز شدن در خودرو

برای دریافت هشدار باز شدن درب خودرو، سیم سبز رنگ با خط باریک سفید Input (Line 6) را به ورودی در یا لادری اتومبیل متصل کنید.

مرحله پنجم: ‌فعال‌سازی ارتباط صوتی

اگر ردیاب شما از نوع ردیاب صوتی یا ردیاب شنوددار است، باید میکروفون آن را نصب کنید. فیش نری ۵/۳ میلی‌متری را به دستگاه متصل کنید و سپس سوکت دوسیمه (سیم‌‌های قهوه‌ای و مشکی‌رنگ) را به میکروفونی که در جعبه دستگاه ردیاب قرار دارد وصل کنید. اگر می‌خواهید بعد از فعال کردن جی پی اس خودرو، بلندگو نیز وصل کنید، به‌‌طور جداگانه یک بلندگو با فیش خروجی 5/3 میلی‌متری خریداری کنید و سپس به فیش مادگی 5/3 میلی‌متری (سیم‌های طوسی و مشکی) وصل کنید.

مرحله ششم: نصب نضارت‌کننده‌ی قفل مرکزی

نظارت‌کننده قفل مرکزی در مواقع خطر، به‌خصوص در زمان سرقت، برای قفل کردن درب خودرو از راه دور به‌کار می‌رود. بعد از نصب دستگاه ردیاب خودرو وایزر، در‌صورتی‌که ماژول نظارت‌‌کننده قفل مرکزی را خریداری کرده‌اید، سیم زرد رنگ با خط باریک سفید با برچسب Output1 (Line 7) و سیم سفید ‌رنگ با خط‌ باریک قرمز Output2 (Line 8) برای فعال‌سازی آن استفاده می‌شود.

مرحله هفتم: قرار دادن سیم‌کارت در ردیاب

بعد از اتمام نصب دستگاه ردیاب خودرو وایزر، سیم‌کارت را در ردیاب قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که GPRS فعال است. سپس ردیاب آماده اتصال به سامانه اختصاصی وایزر می‌شود.

توجه داشته باشید که داخل جعبه دستگاه ردیاب وایزر، دفترچه راهنمای نصب به زبان فارسی و تصاویر مراحل نصب قرار دارد و به شما در نصب آن کمک می‌کند. نسخه‌ی PDF این دفترچه را نیز می‌توانید از وب‌سایت وایزر دریافت کنید. با این آموزش، نصب ردیاب جی پی اس وایزر به‌صورت آسان و بدون مشکلات انجام می‌شود. در صورت هر گونه مشکل می‌توانید به راحتی در هر ساعتی از شبانه‌روز و در تمامی روزهای هفته (حتی روزهای تعطیل) با وایزر تماس بگیرید.

نکات کلیدی در نصب دستگاه ردیاب خودرو وایزر

مسیر دانلود، نصب و آپدیت مجاز اپلیکیشن وایزر

گروه وایزر و تیم تحقیقات و پشتیبانی آن همواره در تلاش است که مشتریان از بهترین امکانات نرم‌‌افزار ردیابی بهره‌مند گردند. از این رو جهت استفاده از آخرین ویژگی‌ها و تنظیمات اپلیکیشن می‌توانید با جستجوی کلیدواژه‌‌ی وایزر در اپلیکیشن کافه ‌بازار (برای نسخه‌ی اندروید) و در اپلیکیشن سیب اپ برای نسخه ‌ی (iOS) یا وب سایت وایزر آخرین نسخه را دانلود نمایید.

بهتر است اپلیکیشن ردیاب جی پی اس وایزر را تنها از طریق وب سایت رسمی وایزر و یا کافه ‌بازار و سیب اپ  نصب نمایید. جستجوی اپلیکیشن ردیاب وایزر از سایت‌های دیگر و همچنین انتقال فایل نصبی از طریق بلوتوث، اشکال در استفاده از آن را ممکن است به‌ همراه داشته باشد

البته ارائه این اطلاعات در این مقاله توجیه این مسئله نمی‌باشد که صاحبان خودرو، شخصا اقدام به نصب این دستگاه نمایند. امیدواریم با مطالعه‌ی این مقاله، آگاهی کامل‌‌تری نسبت به سیستم اپلیکیشن وایزر و ردیاب وایزر بدست آورده باشید. مجموعه‌ی کاوشکام با تجربه‌‌ی 25 ساله در زمینه‌ی هوشمند‌سازی و ایجاد امنیت وسایل نقلیه و همکاری با تیم فروش و پشتیبانی وایزر شما را در نگهداری از وسایل‌ نقلیه ‌تان یاری می‌رساند.

سوالات متداول درباره نکات کلیدی در نصب دستگاه ردیاب خودرو وایزر

چگونه می‌توانم سیم‌کارت دستگاه ردیاب وایزر را فعال کنم؟

برای فعال‌سازی سیم‌کارت هدیه دستگاه ردیاب وایزر، باید به دفاتر امور مشترکین مراجعه و با ارائه‌ی سیم‌کارت و کارت ملی، اقدام به فعال‌سازی آن کنید.

آیا می‌توانم از سیم‌کارت شخصی خود برای دستگاه ردیاب وایزر استفاده کنم؟

بله، اما باید اطمینان حاصل کنید که سیم‌کارت قبلاً بر روی دستگاه ردیاب دیگری فعال نشده باشد. در صورت فعال بودن در گذشته، با تیم پشتیبانی وایزر تماس بگیرید.

چگونه می‌توانم اپلیکیشن اختصاصی وایزر را دوباره نصب کنم؟

با وارد کردن کد 15 رقمی دستگاه ردیاب (کدهای دستوری)، می‌توانید اپلیکیشن را برای بار دوم راه‌اندازی کنید. در صورت مغایرت، با تیم پشتیبانی تماس بگیرید.

چه زمانی باید سیم‌کارت دستگاه ردیاب وایزر را شارژ کنم؟

برای استفاده از اپلیکیشن اختصاصی وایزر باید همواره سیم‌کارت دستگاه ردیاب شارژ باشد. در غیر این صورت، اتصال آنلاین به سیستم موقعیت‌یاب ممکن است قطع شود.

امنیت سیم‌کارت دستگاه ردیاب وایزر چگونه است؟

اپلیکیشن اختصاصی وایزر تنها به یک کاربر اجازه تعریف هر دستگاه را می‌دهد. همچنین تغییر سیم‌کارت در دستگاه بدون تماس با پشتیبانی امکان‌پذیر نیست.

هزینه اشتراک اینترنتی وایزر برای مشتریان چقدر است؟

هزینه اشتراک اینترنتی در سال اول برای مشتریان رایگان است. از سال دوم، با تمدید اشتراک یا استفاده از حالت پیامکی، می‌توانید از سرویس بهره‌مند شوید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE