سوالات متداول درباره ی ردیاب GPS خودرو

08 بهمن ، 1397
گروه تحقیقاتی وایزر

سوالات متداول درباره ردیاب جی پی اس

بیشترین سوالاتی که درباره ردیاب جی پی اس مطرح می شوند

گاها صاحبان خودرو جهت خرید و تجهیز خودروی خود به ردیاب ماهواره‌‌ای GPS دچار تردید می ‌‌شوند و نمی ‌‌توانند جواب سوالات خود را پیدا کنند. سوالاتی که ممکن است درباره ‌‌ی محل و نحوه‌‌ ی مناسب نصب gps و ردیاب خودرو، تامین برق دستگاه GPS، برد و آنتن‌‌ دهی ردیاب ‌‌ها، تفاوت ردیابی آفلاین و آنلاین و میزان مصرف اینترنت برای صاحبان خودرو قبل از خرید ردیاب خودرو پیش آید. پاسخ این سوالات را می‌‌ توانید در این مقاله بخوانید. 
گاهی صاحبان وسایل نقلیه نمی ‌‌دانند ردیاب خودرو تا چه اندازه از میزان نگرانی آ‌ن‌ ها جهت حفاظت و امنیت خودرو می ‌‌کاهد و می‌‌خواهند از میان ابزارهای موجود در بازار بهترین را انتخاب کرده و دیگر نگران خودروی خود نباشند. از میان همه ‌‌ی ابزارهایی که در بازار وجود دارد نظیر قفل پدال، قفل فرمان، دزدگیر معمولی/ تصویری و ردیاب‌‌ های ماهواره ‌‌ای، ردیاب‌‌ ها جی پی اس جدید ترین ابزار امنیتی هستند که پیش و پس از سرقت اتومبیل کاربرد دارند. به ‌‌عبارتی همه ‌ی ابزارها برای ایجاد مانع و جلوگیری از سرقت است ولی ردیاب GPS علاوه بر عامل پیشگیرانه (با ارسال به موقع هشدار) ابزاری برای ردیابی خودروی مسروقه است.
اگر کمی در اینترنت جستجو کنید متوجه میزان بالای سرقت اتومبیل ‌‌های گوناگون در تهران و شهرهای دیگر می‌‌ شوید که گاها صاحب خودرو برای یافتن خودروی سرقت شده ‌‌اش مژدگانی‌‌ های چند میلیونی گذاشته است. اما آب کردن یک خودرو برای سارقان حرفه‌ ای کار چندان سختی به نظر نمی‌‌ رسد. مگر آن که تمهیداتی قوی از صاحب خودرو صورت گرفته باشد. مانند نصب یک دستگاه ردیاب جی ‌‌پی ‌‌اس بر روی خودرو تا در موقع لزوم، مسیر و موقعیت خودرو را نمایش دهد. با وجود اهمیت و وضوح عملکرد دستگاه ‌‌های ردیاب خودرو، در این مقاله به برخی از سوالات احتمالی درباره‌‌ ی این دستگاه‌‌ ها پاسخ داده می ‌‌شود تا صاحبان خودرو با آگاهی بیشتری اقدام به خرید دستگاه ردیاب جی ‌‌پی ‌‌اس خودرو نمایند. 

جلوگیری از سرقت خودرو

محل نصب ردیاب GPS؛ آیا سارق می ‌‌تواند به‌‌ راحتی ردیاب را پیدا کرده و قطع کند؟

برخی تصور می ‌کنند ردیاب GPS در قسمتی از خودرو مانند سپر عقب و روی داشبورد نصب می ‌‌شود که قابل رویت است. اما دستگاه‌‌ هایی مانند سنسور دنده عقب را می ‌‌توان بر سپر عقب خودرو نصب نمود که برای تشخیص فاصله‌‌ ی خودرو با مانع است، ولی مسلماً سپر، مکان مناسبی برای نصب ردیاب نیست. همچنین داشبورد و هر قسمتی از جلوی خودرو برای نصب نمایشگر‌‌های رهیاب‌‌ GPS مناسب است ولی این‌‌ جا هم محل مناسبی برای نصب ردیاب خودرو نمی ‌‌باشد. محل نصب جی پی اس خودرو در قسمتی از داخل یا خارج خودرو به‌‌ صورت مخفی نصب می ‌‌شود، به ‌‌طوری که سارق به‌‌ راحتی متوجه آن نمی ‌‌شود. 

برق ردیاب GPS از چه طریق تأمین می ‌‌شود؟

ردیاب نیز مانند هر دستگاهی نیازمند تأمین برق است. اما سوالی که به‌‌ وجود می ‌‌آید این است که آیا ردیاب‌‌ ها تنها برق خود را از طریق باتری خودرو می‌‌ گیرند؟ در این صورت با قطع باتری دیگر قادر به ردیابی نخواهیم بود؟ دستگاه‌‌ های ردیاب به شکلی طراحی شده ‌‌اند تا در صورتی که سارق باتری خودرو را قطع نماید یا به هر دلیل دیگری باتری خودرو از کار بیافتد، دستگاه ردیاب به کارایی خود تا چندین ساعت ادامه دهد. بدین منظور در دستگاه ‌های ردیاب یک باتری داخلی به‌‌ کار رفته است که بنا به ظرفیت ‌‌شان قادر به نگهداری شارژ می ‌‌باشند. بنابراین اگر سارق در محلی که به تصورش امن است باتری خودرو را جدا نماید و شروع به جدا سازی قطعات کند، ردیاب اطلاعات موقعیتی خودرو را همچنان اعلام می ‌‌کند.

ردیاب ماهواره ایسوالات متداول در مورد ردیاب ماشین وایزر

برد ردیاب خودرو؛ آیا ردیاب‌‌های خودرو در محدوده‌‌ی شهری کار می‌‌کنند؟ 

دستگاه‌‌ های ردیاب خودرو اطلاعات مربوط به وضعیت امنیت خودرو مانند ضربه، جابه‌ جایی، روشن شدن خودرو و مسیر طی شده آن را بدون محدودیت مکانی به صاحب خودرو اعلام می‌‌ کنند. دستگاه‌‌ های ردیاب بدون محدودیت مکانی می ‌‌توانند اطلاعات را از هر فاصله ‌‌ای حتی خارج از شهر نشان دهند. بنابراین این تصور که ردیاب‌‌ جی پی اس وایزر قادر به ردیابی خودرویی که از محدوده‌‌ ی شهر خارج شده است را ندارد کاملا نادرست است.

نحوه‌ی نصب رد‌‌یاب خودرو

معمولا ردیاب‌‌ GPS در هر قسمتی از خودرو نصب می ‌‌شود و جای مشخص و ثابتی ندارد. این امر برای آن است که سارق نتواند به‌‌ راحتی آن را پیدا کند. کافی است رد‌‌یاب در مسیر سیم‌‌ کشی برق خودرو قرار گیرد و با اتصال به سیم مثبت و منفی فعال شود. نحوه ‌ی نصب این دستگاه‌‌ ها برای اشخاصی که به سیم‌‌کشی برق خودرو آشنایی دارند فرایند پیچیده‌‌ ای نمی‌‌باشد ولی نصب ردیاب‌‌ ها به وسیله‌‌ ی نمایندگان رسمی توصیه می ‌‌شود زیرا نصب صحیح و پشتیبانی کامل در لحظه‌‌ ی وقوع سرقت امری حیاتی است. هنگام سرقت اگر به هر دلیلی امکان ردیابی از طریق تلفن همراه صاحب خودرو وجود نداشته باشد، از طریق پشتیبانی قابل ردیابی می ‌‌باشد.

تفاوت رد‌‌یابی آفلاین و رد‌‌یابی آنلاین

در ردیابی آفلاین نیازی به اتصال به اینترنت وجود ندارد. بلکه صاحب خودرو برای ردیابی آن باید با سیم ‌‌کارت ردیاب جی ‌‌پی ‌‌اس نصب شده برروی خودروی خود تماس بگیرد. پس از متصل شدن تماس با سیم ‌‌کارت دستگاه ردیاب، رد تماس داده شده و بلافاصله دستگاه ردیاب GPS اطلاعات مکانی را به تلفن همراه صاحب خودرو ارسال می ‌‌کند. 
اما در ردیابی آنلاین اطلاعات دقیق و لحظه ‌‌ای از طریق اینترنت سیم‌‌ کارت دستگاه ردیاب GPS به اپلیکیشن تلفن ‌همراه صاحب خودرو ارسال می ‌‌شود. در این نوع ردیابی امکان ذخیره ‌سازی اطلاعات وجود دارد و صاحب خودرو می ‌‌تواند اطلاعات مسیر طی شده را بررسی و نظارت نماید. 

اینترنت ردیاب خودرو؛ آیا مصرف اینترنت دستگاه‌‌های ردیاب بالا است؟

سوال دیگری که برای صاحبان خودرو پیش می ‌‌آید درباره ‌ی میزان مصرف اینترنت دستگاه‌‌ه ای ردیاب GPS است. ردیاب‌‌ با استفاده از یک سیم‌‌ کارت اطلاعات مکانی خودرو را به صاحب آن ارسال می ‌‌کند. این سیم‌‌ کارت باید به اینترنت متصل باشد تا به ‌‌صورت آنلاین بتوان از موقعیت خودرو مطلع شد. استفاده از ردیاب جی پی اس با سرورهای داخلی (ثبت شده در سامانه ‌ی دامنه‌ های ملی)، هزینه‌ ی ارتباط اینترنتی بین دستگاه ردیاب و تلفن‌ همراه صاحب خودرو را به نصف می ‌‌رساند. بنابراین بهتر است از ردیاب ‌‌‌‌‌هایی استفاده شود که امکان کاهش هزینه‌‌ های اینترنت را داشته باشد. البته هزینه‌‌ ی شارژ اینترنت در طول یک ماه چندان زیاد نخواهد بود ولی به تنظیمات دستگاه جهت ارسال تعداد دفعات اطلاعات مکانی خودرو بستگی خواهد داشت. 

اطلاعات مکانی خودرو چه زمانی ارسال می‌شود؟

همان ‌طور که گفته شد در ردیابی آفلاین با تماس تلفنی از سوی صاحب خودرو و درخواست وی، اطلاعات به ‌‌صورت پیامک برای تلفن‌ همراه ایشان پیامک می‌‌ شود. ولی در ردیابی آنلاین به‌‌ صورت خودکار موقعیت مکانی خودرو به‌ روزرسانی می ‌‌شود.

برخی از امکانات ردیاب GPS وایزر

  • کیفیت بالا در کنار قیمت رقابتی نسبت به سایر ردیاب های موجود در بازار 
  • امکان خاموش کردن خودرو (از طریق اپلیکیشن سرو)
  • ارتباط صوتی و شنیدن صدای داخل کابین خودرو (طبق دستورالعمل)
  • امکان مشاهده ‌‌ی مسیرهای پیموده‌ شده‌ ی خودرو
  • گارانتی یک ساله و پشتیبانی تخصصی
  • امکان ردیابی وسیله نقلیه بدون محدودیت مکانی در تمام نقاط ایران
  • امکان تعریف هشدار روشن و خاموش شدن خودرو، عبور از سرعت غیرمجاز تعریف شده، وارد شدن ضربه، جابه ‌‌جایی، ضعیف و قطع شدن باتری داخلی دستگاه ردیاب GPS و قطع شدن برق ردیاب از باتری خودرو 

ردیاب جی پی اس وایزر پاسخ به چند سوال مهم درباره‌ی ردیاب gps خودرو

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE