سوالات متداول درباره ی ردیاب GPS خودرو

21 خرداد ، 1403
گروه تحقیقاتی وایزر

در مقاله سوالات متداول درباره‌ی ردیاب خودرو خواهید خواند:
  • مقدمه
  • ردیاب خودرو چیست؟
  • ردیاب جی پی اس خودرو چگونه کار می کند؟
  • بهترین مکان نصب جی پی اس خودرو کجاست؟
  • قیمت ردیاب خودرو چقدر است؟
  • چگونه می توانم ماشین خود را با GPS ردیابی کنم؟
  • اگر سارق، باتری خودرو را قطع کند، آیا ردیاب از کار می افتد؟
  • انواع ردیاب خودرو کدام است؟
  • باتری ردیاب جی پی اس چقدر دوام می‌آورد؟
  • آیا ردیاب خودرو به سیم کارت نیاز دارد؟
  • آیا GPS خودرو به خرید اشتراک نیاز دارد؟
  • چگونه می‌توانم از ردیاب GPS خودرو در گوشی اندرویدی خود استفاده کنم؟ نصب برنامه جی پی اس
  • چه نوع سیم کارتی باید روی ردیاب جی پی اس خودرو قرار داد؟
  • آیا مصرف اینترنت دستگاه های ردیاب بالا است؟
  • آیا ردیاب های خودرو خارج از شهر کار می کنند؟
  • تفاوت ردیابی آفلاین و ردیابی آنلاین چیست؟
  • اطلاعات مکانی خودرو چه زمانی به صاحب خودرو ارسال می شود؟
  • نحوه نصب ردیاب خودرو چگونه است؟
  • وایزر چیست و چه امکاناتی دارد؟
    • چرا داشتن وایزر واجب است؟

سوالات متداول درباره ردیاب خودرو

احتمالاً شما هم قبلاً در مورد ردیاب‌ جی پی اس شنیده‌اید و جست‌وجو در مورد همین تکنولوژی شما را به این صفحه از وبسایت وایزر آورده است. ردیاب GPS تکنولوژی‌ای که کاربرد آن در دنیای پیشرفته امروزی هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود. وقتی صحبت از فناوری ردیاب GPS می‌شود، سؤالات زیادی برای بسیاری از مردم به وجود می‌آید، به خصوص در مورد ردیاب جی پی اس خودرو. در این مقاله از وبسایت وایزر قصد داریم به سوالات متداول درباره ی ردیاب خودرو یا همان جی پی اس خودرو بپردازیم و به هر آن چه که در ذهن شماست پاسخ دهیم. اگر پاسخ سوالتان را در این مقاله نیافتید، حتماً در بخش نظرات، سوال خود را مطرح کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت به شما پاسخ دهند.

همچنین می‌توانید برای خرید انواع ردیاب خودرو و جی پی اس موتور سیکلت‌ و اطلاع از جزئیات و مشاوره رایگان قبل از خرید با شماره 45597000-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول درباره ی ردیاب GPS خودرو

ردیاب خودرو یا همان جی پی اس خودرو چیست؟

ردیاب خودرو دستگاهی کوچک و سیم‌کارت‌خور است که روی تمامی خودروهای سبک و سنگین و انواع موتورسیکلت نصب می‌شود و از طریق سیستم موقعیت‌یاب جهانی (GPS) موقعیت مکانی وسیله نقلیه را به طور دقیق به صاحب آن نمایش می‌دهد. این دستگاه‌ها کاربردهای مختلفی دارند، از جمله:

  • جلوگیری از سرقت خودرو: ردیاب GPS هم به کمک موقعیت‌یابی و هم به کمک هشدارهای متنوع به شما این امکان را می‌دهد تا از سرقت خودرو جلوگیری کنید و در صورت سرقت، آن را ردیابی کنید و مجدداً بازگردانید.
  • کنترل ناوگان: صاحبان کسب‌وکارهای مختلف مانند تاکسی‌های اینترنتی و شرکت‌های حمل‌ونقل می‌توانند از ردیاب GPS برای نظارت‌بر ناوگان خود و اطمینان از کارآمدی مسیرهای رانندگی استفاده کنند.
  • ایمنی راننده: برخی از ردیاب‌های پیشرفته خودرو دارای قابلیت‌هایی مانند هشدار سرعت بیش از حد، دکمه SOS یا تشخیص تصادف هستند که می‌توانند به ایمن‌تر شدن رانندگی کمک کنند.
  • آرامش خاطر: امکان اطلاع از موقعیت لحظه‌ای خودرو و دیگر وسایل نقلیه به صاحب آن آرامش خاطر می‌دهد.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید: ردیاب خودرو چیست؟

ردیاب جی پی اس خودرو چگونه کار می کند؟

قلب تپنده‌ تمامی ردیاب جی پی اس ها، سیستم موقعیت‌یاب جهانی (GPS) است. این سیستم با استفاده از شبکه‌ای از ماهواره‌ها، موقعیت دقیق خودرو را در هر نقطه از کره زمین مشخص می‌کند. جی پی اس خودرو، با دریافت سیگنال از ماهواره‌ها و محاسبه‌ی فاصله‌ی آنها تا خودرو، طول و عرض جغرافیایی، ارتفاع و زمان را تعیین می‌کند.

اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود! اطلاعات جمع‌آوری شده توسط GPS، به نرم‌افزاری خاص ارسال می‌شود و در آنجا به نمایش در می‌آید. این نرم‌افزار روی تلفن همراه صاحب خودرو یا روی کامپیوتر و لپ‌تاپ نصب می‌شود. شما می‌توانید به طور زنده، موقعیت خودرو، مسیر طی شده، سرعت و حتی توقف‌های آن را مشاهده کنید. برخی از ردیاب‌ها امکاناتی مانند روشن و خاموش کردن خودرو از راه دور، هشدار روشن شدن خودرو، شنیدن صدای داخل کابین و ... را نیز ارائه می‌دهند که امنیت و کنترل شما را بر خودرویتان چندین برابر افزایش می‌دهد.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید: جی پی اس چیست و چگونه کار می‌کند؟

بهترین مکان نصب جی پی اس خودرو کجاست؟

بهترین محل نصب ردیاب جی پی اس در خودرو به نوع ردیاب، مدل خودرو و تشخیص کارشناس بستگی دارد. به طور کلی، ردیاب خودرو در قسمتی از خودرو نصب می‌شود که پنهان از دید باشد و سارق نتواند به وجود آن پی ببرد.

قیمت ردیاب خودرو چقدر است؟

قیمت دستگاه ردیاب GPS خودرو در ایران به عوامل مختلفی مانند نوع ردیاب، امکانات، برند و نوسانات ارز بستگی دارد. اما اگر بخواهیم ارزش این دستگاه را توضیح دهیم، باید بگوییم که هزینه آن در برابر مزایایی که ارائه می‌دهد بسیار کم است. شما با نصب ردیاب روی خودرو، خطر سرقت خودرویتان را به حداقل می‌رسانید و دارایی خود را با هزینه کم محافظت می‌کنید.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید: ۹ عامل تأثیرگذار بر قیمت ردیاب خودرو

چگونه می‌توانم ماشین خود را با GPS ردیابی کنم؟

ردیابی خودرو در واقع با ردیاب‌های جی پی اس بسیار ساده است. ابتدا یک دستگاه ردیاب خودروی وایزر را خریداری می‌کنید و آن را روی خودرویی که می‌خواهید ردیابی کنید قرار می‌دهید. سپس اپلیکیشن وایزر را روی تلفن همراه خود نصب می‌کنید و با دسترسی به داده‌های ردیاب GPS، خودرو را از راه دور در لحظه ردیابی می‌کنید.

اگر سارق، باتری خودرو را قطع کند، آیا ردیاب از کار می‌افتد؟

پاسخ خیر است اما چگونه: ردیاب نیز مانند هر دستگاهی نیاز به تأمین برق دارد. اما سوالی که به‌‌ وجود می‌آید این است که آیا ردیاب‌ها برق خود را فقط از طریق باتری خودرو تامین می‌کنند؟ در این صورت با قطع باتری دیگر قادر به ردیابی نخواهیم بود؟ دستگاه‌‌‌های ردیاب به شکلی طراحی شده‌‌‌اند که اگر سارق باتری خودرو را قطع کند یا به هر دلیل دیگری باتری خودرو از کار بیافتد، دستگاه ردیاب به کار خود تا چندین ساعت ادامه دهد. بدین منظور در دستگاه‌‌های ردیاب یک باتری داخلی به‌‌ کار رفته است که بنا به ظرفیت‌‌‌شان قادر به نگهداری شارژ هستند. بنابراین اگر سارق در محلی که به تصورش امن است، باتری خودرو را جدا نماید و شروع به جداسازی قطعات کند، ردیاب اطلاعات موقعیتی خودرو را همچنان اعلام می‌‌‌کند.

سوالات متداول درباره ی ردیاب GPS خودرو

انواع ردیاب خودرو کدام است؟

به طور کلی، ردیاب جی پی اس خودرو در 4 نوع مختلف وجود دارد:

  • ردیاب سیمی: به برق خودرو متصل می‌شود و دقت بالایی در ردیابی دارد. این نوع ردیاب یکی از بهترین و قوی‌ترین ردیاب‌های خودرو است. برای نصب این ردیاب جی پی اس نیاز به نصاب حرفه‌ای دارید.
  • ردیاب آهن‌ربایی: این ردیاب که به اسم ردیاب بی‌سیم یا مغناطیسی هم شناخته می‌شود، با آهن‌ربا به خودرو متصل می‌شود و نیاز به اتصال به سیستم برق خودرو ندارد. این ردیاب انرژی خود را از باتری به دست می‌آورد. نصب این ردیاب جی پی اس خودرو آسان است.
  • ردیاب دیاگی: این ردیاب به پورت OBD-II متصل می‌شود و ممکن است با همه خودروها سازگار نباشد.
  • ردیاب فندکی: همان‌طور که از نامش پیداست، این ردیاب خودرو به پورت فندکی ماشین متصل می‌شود و نصب آن آسان است؛ اما کارایی و دقت ردیاب‌های سیمی و بی‌سیم را ندارد.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید: معرفی انواع ردیاب خودرو و کاربردهای آن + ۴ مورد از پرفروش ترین ردیاب جی پی اس خودرو در ایران

باتری ردیاب GPS چقدر دوام می‌آورد؟

عمر باتری ردیاب جی پی اس به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • مدل ردیاب: مدل‌های مختلف ردیاب از باتری‌هایی با ظرفیت مختلف استفاده می کنند.
  • نوع ردیاب: ردیاب‌های بی‌سیم باتری قوی‌تری نسبت به ردیاب‌های سیمی دارند تا شارژ آن‌ها دیرتر تمام شود.
  • نحوه استفاده: اگر از ردیاب به طور مداوم استفاده کنید، باتری آن زودتر تمام می‌شود. به عنوان مثال، اگر ردیاب را طوری تنظیم کنید که هر ثانیه موقعیت خود را ارسال کند، باتری آن بسیار سریع‌تر از ردیابی که هر دقیقه یک بار موقعیت خود را ارسال می‌کند، تمام می‌شود.
  • شرایط محیطی: باتری‌ها در دماهای بسیار سرد یا بسیار گرم زودتر خالی می‌شوند.

به طور کلی، عمر باتری ردیاب GPS می تواند از چند ساعت تا چند ماه متغیر باشد.

آیا ردیاب GPS به سیم کارت نیاز دارد؟

همه دستگاه‌های ردیاب جی‌پی‌اس خودرو به سیم‌کارت نیاز دارند، زیرا از دکل‌های تلفن همراه برای ارسال موقعیت لحظه‌ای استفاده می‌کنند.

آیا GPS خودرو به خرید اشتراک نیاز دارد؟

بله. ردیاب GPS خودرو برای ارائه خدمات و ارسال داده‌ها نیاز به اشتراک دارند. ردیاب‌های وایزر در سال اول خرید، اشتراک رایگان ارائه می‌دهد و در سال‌های بعد می‌توانید اشتراک را تمدید کنید.

چگونه می توانم از ردیاب GPS خودرو در گوشی اندرویدی خود استفاده کنم؟

وقتی ردیاب GPS را روی وسیله نقلیه مورد نظر خود نصب کردید، کافی است اپلیکیشن مخصوص ردیاب را نصب کنید و به سادگی از برنامه رایگان روی گوشی خود استفاده کنید. اپلیکیشن وایزر امکانات زیادی در اختیار کاربر قرار می‌دهد، از جمله مشاهده موقعیت لحظه‌ای خودرو، دریافت انواع هشدارها از جمله هشدار حرکت دادن غیرمجاز خودرو، باز شدن درب خودرو، روشن کردن موتور. همچنین به کمک اپلیکیشن وایزر می‌توانید خودرو را در حال حرکت و از راه دور متوقف کنید و تا زمانی که دستور حرکت نداده‌اید، امکان روشن کردن خودرو وجود نخواهد داشت.

چه نوع سیم‌کارتی باید روی ردیاب جی پی اس خودرو قرار داد؟

تمامی سیم‌کارت‌هایی که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند، می‌توانند روی ردیاب جی پی اس خودرو نصب شوند. اگر قصد دارید از ردیاب در خارج از کشور استفاده کنید، باید سیم‌کارتی را انتخاب کنید که قابلیت رومینگ بین‌المللی داشته باشد. در نهایت این که بهترین سیم‌کارت برای ردیاب جی پی اس شما، سیم‌کارتی است که پوشش‌دهی آنتن قوی، قیمت مناسب و تعرفه‌های مناسب داشته باشد.

آیا مصرف اینترنت دستگاه‌‌های ردیاب بالا است؟

اگر شرکت ارائه‌دهنده خدمات ردیاب از سرور داخلی استفاده کند، هزینه اینترنت به نصف کاهش می‌یابد. استفاده از ردیاب جی پی اس با سرورهای داخلی (ثبت شده در سامانه ‌ی دامنه‌‌های ملی)، هزینه‌ ارتباط اینترنتی بین دستگاه ردیاب و تلفن‌ همراه صاحب خودرو را بسیار کاهش می‌دهد. بنابراین بهتر است از ردیاب‌‌‌‌‌‌هایی استفاده شود که امکان کاهش هزینه‌‌های اینترنت را داشته باشد. ردیاب‌های وایزر مجهز به سرور داخلی امن هستند.

البته هزینه‌‌ شارژ اینترنت در طول یک ماه چندان زیاد نخواهد بود ولی به تنظیمات دستگاه جهت ارسال تعداد دفعات اطلاعات مکانی خودرو نیز بستگی دارد. 

 آیا ردیاب‌‌های خودرو در خارج از شهر، کار می‌‌کنند؟ 

دستگاه‌‌‌های ردیاب خودرو اطلاعات مربوط به وضعیت خودرو مانند ضربه، جابه‌‌جایی، روشن شدن خودرو و مسیر طی شده آن را بدون محدودیت مکانی به صاحب خودرو اعلام می‌کنند. دستگاه‌های ردیاب بدون محدودیت مکانی می‌‌‌توانند اطلاعات را از هر فاصله‌‌‌ای حتی خارج از کشور هم نشان دهند. بنابراین این تصور که ردیاب‌‌ جی پی اس خودرو قادر به ردیابی خودرو در خارج از شهر نیست، کاملاً نادرست است.

تفاوت رد‌‌یابی آفلاین و رد‌‌یابی آنلاین چیست؟

ردیاب های آنلاین قادر به گزارش لحظه به لحظه (Real-Time) وضعیت و موقعیت وسیله نقلیه هستند، در صورتی که ردیاب آفلاین قادر به گزارش لحظه‌ای وضعیت و موقعیت نیست. ردیاب های آفلاین اگرچه قادر به گزارش مسافت طی شده هستند اما به صورت آنلاین نمی‌توانند گزارش دهند.

در ادامه به بررسی تخصصی ردیاب های آنلاین و آفلاین می‌پردازیم:

در ردیابی آفلاین نیازی به اتصال به اینترنت وجود ندارد؛ صاحب خودرو برای ردیابی آن باید با سیم‌کارت ردیاب جی ‌‌پی ‌‌اس نصب شده روی خودروی خود تماس بگیرد. پس از متصل شدن تماس با سیم‌‌کارت دستگاه ردیاب، رد تماس داده شده و بلافاصله دستگاه ردیاب GPS  اطلاعات مکانی را به تلفن همراه صاحب خودرو ارسال می‌‌‌کند. البته علاوه‌بر تماس، می‌توان با ارسال دستورات خاصی از ردیاب درخواست کرد تا نقطه فعلی را ارسال کند.

اما در ردیابی آنلاین، اطلاعات دقیق و لحظه‌‌‌ای از طریق اینترنت سیم‌‌‌کارت ردیاب، به اپلیکیشن تلفن ‌همراه صاحب خودرو ارسال می‌شود. در این نوع ردیابی امکان ذخیره‌‌سازی اطلاعات وجود دارد و صاحب خودرو می‌‌‌تواند اطلاعات مسیر طی‌شده را بررسی و نظارت کند.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید: ردیاب آنلاین و آفلاین چیست و چه تفاوتی باهم دارند؟

 اطلاعات مکانی خودرو چه زمانی به صاحب خودرو ارسال می‌شود؟

در ردیابی آفلاین با تماس تلفنی از سوی صاحب خودرو و درخواست وی، اطلاعات به ‌‌صورت پیامک برای تلفن‌ همراه وی پیامک می‌شود. ولی در ردیابی آنلاین به‌‌ صورت خودکار موقعیت مکانی خودرو به صورت لحظه‌ای به‌ روزرسانی می‌‌‌شود.

سوالات متداول درباره ی ردیاب GPS خودرو

نحوه‌ نصب رد‌‌یاب خودرو چگونه است؟

معمولا ردیاب‌‌ GPS در هر قسمتی از خودرو نصب می‌‌‌شود و جای مشخص و ثابتی ندارد. این امر برای آن است که سارق نتواند به‌‌راحتی آن را پیدا کند. کافی است رد‌‌یاب در مسیر سیم‌‌‌کشی برق خودرو قرار گیرد و با اتصال به سیم مثبت و منفی فعال شود. نحوه نصب ردیاب جی پی اس خودرو برای اشخاصی که به سیم‌‌کشی برق خودرو آشنایی دارند، فرایند پیچیده‌ای نیست؛ ولی توصیه می‌شود که نصب ردیاب‌‌ توسط نصاب شرکت ارائه‌دهنده خدمات ردیابی انجام شود، زیرا نصب صحیح و پشتیبانی کامل در لحظه‌‌ی وقوع سرقت امری حیاتی است. هنگام سرقت اگر به هر دلیلی امکان ردیابی از طریق تلفن همراه صاحب خودرو وجود نداشته باشد، از طریق پشتیبانی قابل ردیابی است.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید: آموزش نصب ردیاب خودرو + راهنمای کامل نصب انواع ردیاب خودرو

وایزر چیست و چه امکاناتی دارد؟

وایزر سیستم امنیتی هوشمند خودرو و موتورسیکلت است و امنیت دارایی‌های افراد جامعه را تأمین می‌کند.

از مزایا و امکانات وایزر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارسال هشدارهای متنوع مثل حرکت، روشن و خاموش شدن، باز شدن درب خودرو، سرعت غیرمجاز و ...
  • ۱۲ ماه گارانتی با قابلیت تمدید مدت
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته ۷ روز هفته (حتی روزهای تعطیل)
  • قابل نصب روی انواع خودرو و موتورسیکلت
  • اشتراک رایگان سال اول
  • اپلیکیشن اندروید، iOS و وب اپلیکیشن
  • سرور داخلی بدون قطعی با امنیت بسیار بالا
  • بیش از ۱۷۲ نمایندگی فعال در سراسر کشور

برای خرید وایزر همین حالا با شماره 45597000-021 تماس بگیرید و محصول مناسب با خودروی خود را خریداری کنید.

چرا داشتن وایزر واجب است؟

این روزها، وجود ردیاب جی‌پی‌اس بر روی خودرو، موتور سیکلت و دوچرخه اهمیت بسیاری پیدا کرده است. جی‌پی‌اس امنیت وسیله‌ نقلیه‌ی شما را تامین می‌کند و به همین دلیل خرید بهترین مدل جی پی اس تضمین‌کننده‌ی حفظ سرمایه‌ شماست. وایزر با ارائه‌ محصولات باکیفیت و با وجود پشتیبانی و خدمات پس از فروش حرفه‌ای، خیال کاربران را از ایمنی وسیله‌نقلیه آسوده می‌کند. اما این تمام ماجرا نیست. اگر می‌پرسید که چرا در میان انواع برندهای ردیاب موجود در بازار باید وایزر را انتخاب کرد، مطالعه مطلب زیر را از دست ندهید.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید: وایزر چیست؟

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE