راهنمای محافظت از خودرو در برابر سرقت در سفرهای جاده ای ایران

15 فروردین ، 1403
گروه تحقیقاتی وایزر
در مقاله راهنمای محافظت از خودرو در برابر سرقت در سفرهای جاده ای ایران خواهید خواند:
  • مقدمه
  • راه‌های حفاظت امنیت خودرو در سفرهای جاده ای (5 مورد)
  • ردیاب جی پی اس خودرو، بهترین راه محافظت از ماشین در سفرهای جاده ای
  • سفری ایمن با ردیاب جی پی اس وایزر
  • سوالات متداول درباره راهنمای محافظت از خودرو در برابر سرقت در سفرهای جادهای ایران

در سفرهای جاده ای چگونه از ماشین خود محافظت نماییم؟

سفر جاده‌ای با خودروی شخصی یکی از متداول‌ترین انواع سفر در جهان و ایران است. بسیاری از ما به اقتضای شغل‌مان باید چندین بار در سال به سفر کاری جاده‌ای برویم و بسیاری نیز برای دیدن زیبایی‌های ایران، سفر با ماشین شخصی را انتخاب می‌کنیم. چه این سفر برای تفریح باشد چه برای کار، برای سارقان خودرو تفاوتی نمی‌کند! آن‌ها به‌دنبال سرقت وسایل داخل خودرو یا سرقت خود ماشین هستند. به همین دلیل، محفاظت از خودرو در سفرهای جاده ای بسیار مهم است. ماشین، یک سرمایه ارزشمند محسوب می‌شود و به همین دلیل باید بدانیم که چگونه از سرقت خودرو در سفرهای جاده ای جلوگیری کنیم و اتومبیل خود را ایمن نگه داریم. در این مقاله از وایزر قصد داریم به بررسی کامل راه‌های حفاظت از خودرو در سفرهای جاده‌ای بپردازیم. با ما همراه باشید.

در سفرهای جاده ای چگونه از ماشین خود محافظت نماییم

راه‌های حفاظت امنیت خودرو در سفرهای جاده ای

برای محافظت از خودرو در سفر، رعایت نکات زیر ضروری است:

1- وسایل داخل خودرو را دور از چشم سارقان قرار دهید

یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای محافظت از ماشین در سفرهای جاده ای، پنهان کردن وسایل از دید سارق است. یک ضرب‌المثل جالب انگلیسی وجود دارد که می‌گوید "دور از چشم، دور از ذهن".  اگر دزدها چیزی را داخل خودروی شما نبینند، وسوسه نمی‌شوند. در صورت امکان هر چیزی که داخل ماشین دارید، حتی وسایل کم‌ارزش یا بی‌ارزش، را در صندوق عقب قرار دهید. تا جای ممکن، حتی کیسه یا جعبه خالی را در معرض دید قرار ندهید، زیرا سارق نمی‌داند که داخل کیسه و جعبه خالی است و به همین دلیل برای سرقت اقدام می‌کنند. اگر خودروی شاسی بلند دارید، یک پوشش برای محفظه صندوق عقب تهیه کنید تا سارقان نتوانند داخل آن را ببینند. این روکش‌ها ارزان هستند و به‌راحتی نصب می‌شوند.

هرگز کیف پول، تلفن همراه، لپ تاپ، سیم‌، شارژر یا سایر وسایل با ارزش خود را در صندلی جلو رها نکنید. مدارک شناسایی خود را نیز پنهان کنید. بهتر است هر زمانی که ماشین خود را ترک می‌کنید، تمام وسایل الکترونیکی و لوازم جانبی آنها و همچنین مدارک شناسایی را با خود بیاورید. می‌توانید تمامی وسایل با ارزش و الکترونیکی خود در یک کیف کوچک قرار دهید و هر زمان که می‌خواهید ماشین را در سفر در جایی پارک کنید، کیف را همراه خود ببرید.

2- درهای ماشین را قفل کنید و پنجره‌های خود را ببندید

شاید پیش خودتان بگویید مگر ممکن است کسی در زمان پارک کردن، درب را قفل نکند؟ بله! بسیاری از سرقت‌های خودرو به دلیل حواس‌پرتی راننده و قفل نکردن ماشین یا باز گذاشتن شیشه‌ها اتفاق می‌افتد؛ به‌خصوص زمانی که سفر هستید و فکرتان به خرید و خوش گذراندن است. حتماً بعد از پارک کردن خودرو، دوباره از بسته بودن تمامی شیشه‌های ماشین و قفل بودن درب‌ها اطمینان حاصل کنید.

نکته: حتی اگر داخل ماشین هستید و در جایی پارک کرده‌اید و مشغول کار با تلفن همراه خود هستید، حتماً درب خودرو را قفل کنید و شیشه‌ها را بالا بکشید. سارقین ممکن است به‌راحتی با روش خفت‌گیری نیز موفق به سرقت خودروی شما شوند.

3- ماشین را در منطقه‌ای با نور کافی پارک کنید

شاید فقط بی‌تجربه‌ترین یا گستاخ‌ترین سارقین باشند که در مکان‌های شلوغ و پرنور اقدام به سرقت خودرو کنند! به‌ندرت پیش می‌آید که سارق در مکان‌های پرنور برای سرقت خودرو اقدام کند. بنابراین ماشین خود را در جایی پارک کنید که نور کافی داشته باشد و محل عبور و مرور عابرین مختلف باشد.

اگر ناچارید که خودرو را بیرون هتل یا مسافرخانه پارک کنید، حتماً آن را در محلی قرار دهید که از داخل هتل به آن دید دارید و می‌توانید صدای دزدگیر را بشنوید.

4- محل اقامت خود را هوشمندانه انتخاب کنید

در صورت امکان، قبل از شروع سفر تحقیقات خود را انجام دهید تا بتوانید برنامه‌ریزی کنید که در کجا قرار است بمانید. همیشه هتل، متل‌ یا خانه و ویلا را در مناطق امن انتخاب کنید و نظرات آنلاین را بخوانید. برای اطمینان از ایمنی پارکینگ با مسئول محل اقامت خود تماس بگیرید. در صورت امکان، مکانی را برای اقامت انتخاب کنید که دارای پارکینگ امن باشد. شاید این گزینه گران‌تر باشد، اما برای آرامش‌خاطرتان در طول سفر ارزش دارد.

5- بهترین ابزارها و سیستم‌های ضدسرقت را نصب کنید

اگر ماشین شما سیستم ضدسرقت قوی ندارد، حتماً برای نصب آن اقدام کنید. سیستم‌های ضدسرقت معمول مثل قفل فرمان، قفل پدال و دزدگیر، سیستم‌های خوبی هستند که می‌توانند روند سرقت را کندتر کنند، اما برای سارقان حرفه‌ای امروزی کافی نیستند و نیاز است تا یک سیستم ضدسرقت خوب و حرفه‌ای نصب کنید. سارقان خودرو، از کار انداختن دزدگیرهای معمولی و باز کردن قفل‌های مختلف خودرو را در کسری از ثانیه انجام می‌دهند. پس چه ابزار ضدسرقتی می‌تواند در سفرهای جاده ای از ماشین محافظت کند؟

در‌حال‌حاضر، ردیاب جی پی اس خودرو بهترین ابزار ضدسرقت خودرو محسوب می‌شود که به دلیل مزایایی که ارائه می‌دهد، حتی پس از سرقت خودرو نیز امکان بازپس‌گیری آن را فراهم می‌کند. در ادامه با این تکنولوژی ضد سرقت کاربردی بیشتر آشنا می‌شویم.

در سفرهای جاده ای چگونه از ماشین خود محافظت نماییم

ردیاب GPS خودرو، بهترین راه محافظت از ماشین در سفرهای جاده ای

ردیاب GPS خودرو دستگاهی است که از فناوری موقعیت‌یابی جهانی (GPS) و ماهواره‌های اطراف زمین استفاده می‌کند تا مکان دقیق خودرو یا وسیله نقلیه را تعیین کند. ردیاب خودرو، که دستگاهی سیم‌کارت‌خور و کوچک است، به شما این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی موقعیت و مسیر حرکت خودرویتان را در هر نقطه‌ای از زمین مشاهده کنید و اطلاعات مربوط به عملکرد خودرو را نیز دریافت کنید. البته، موقعیت‌‌یابی تنها یکی از کاربردهای ردیاب جی پی اس خودرو است. از دیگر کاربردهای ردیاب خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیشگیری از سرقت خودرو و یافتن خودروی مسروقه: ردیاب خودرو امکان ارسال هشدارهای امنیتی مختلفی را فراهم می‌کند و به صاحب خودرو اجازه می‌دهد تا در صورت سرقت، موقعیت دقیق خودرو را بیابد و برای پس گرفتن خودرو اقدام کند.
  • ارسال هشدارهای امنیتی مختلف: ردیاب خودرو قادر است به صورت لحظه‌ای هشدارهایی را ارسال کند که در صورت وقوع سرقت، اطلاعات لازم را به صاحب خودرو ارسال کند. باز شدن درب خودرو، روشن کردن غیرمجاز خودرو، ضربه به خودرو، هشدار قطع برق خارجی و قطع برق خودرو، هشدار عبور از محدوده مجاز جغرافیایی و هشدار عبور از محدوده سرعت مجاز از جمله هشدارهای سیستم ردیاب خودرو است.
  • افزایش ایمنی راننده و خودرو: ارسال هشدارهای امنیتی، دسترسی به اطلاعات لحظه‌ای موقعیت خودرو و داشتن دکمه کمک اضطراری SOS، همگی به افزایش ایمنی راننده و خودرو کمک می‌کنند.
  • موقعیت‌یابی لحظه‌ای خودرو: ردیاب خودرو امکان دسترسی به موقعیت دقیق خودرو را در هر لحظه و هر نقطه‌ای از کره زمین فراهم می‌کند.
  • ارتباط صوتی با خودرو و شنود داخل کابین: برخی از ردیاب‌های خودرو، مانند ردیاب جی پی اس وایزر، دارای امکاناتی هستند که به کاربر این امکان را می‌دهند تا از راه دور با داخل خودرو ارتباط برقرار کنند و حتی در برخی موارد صداهای داخل کابین را شنود کنند.

سفری ایمن با ردیاب GPS وایزر

اگر قصد خرید ردیاب خودرو را دارید و می‌خواهید سفری امن و پر از آرامش را تجربه کنید، همین حالا با وایزر تماس بگیرید! ما در وایزر آماده‌ایم تا به ایمنی و اطمینان شما در مسیر سفر کمک کنیم.

از مهم‌ترین ویژگی‌های ردیاب‌های وایزر می‌توانیم به کیفیت و دقت بالای آن‌ها و همچنین مزایای زیر اشاره کنیم:

  • ارسال هشدارهای متنوع برای امنیت بیشتر خودرو مانند هشدارهای حرکت، روشن و خاموش شدن ماشین، باز شدن درب خودرو، سرعت غیرمجاز، محدوده حرکت غیرمجاز و ...
  • دارای  یک سال گارانتی با قابلیت تمدید
  •  پشتیبانی حرفه‌ای به‌صورت ۲۴ ساعته ۷ روز هفته (حتی روزهای تعطیل)
  •  قابل نصب روی انواع خودروهای ایرانی و خارجی
  • قابل نصب روی خودروها سنگین و موتورسیکلت
  • اشتراک رایگان سال اول
  • دارای اپلیکیشن اختصاصی اندروید،iOS  و وب اپلیکیشن
  •  سرور داخلی بدون قطعی با امنیت بسیار بالا
  •  بیش از ۱۶۷ نمایندگی فعال در سراسر کشور

در سفرهای جاده ای چگونه از ماشین خود محافظت نماییم

سوالات متداول

بهترین ابزار ضدسرقت ماشین در سفرهای جاده‌ای چیست؟

ردیاب جی پی اس خودرو، بهترین ابزار محافظت از خودرو در سفر است.

چه راه‌هایی برای محافظت از ماشین در سفرهای جاده‌ای وجود دارد؟

برای محافظت از ماشین در سفرهای جاده‌ای، می‌توانید از روش‌هایی مانند پنهان کردن وسایل از دید سارقان، قفل کردن درها و بستن پنجره‌ها، پارک در مناطق پرنور، انتخاب هتل‌ها یا مکان‌های اقامتی با پارکینگ امن و نصب ردیاب جی پی اس خودرو استفاده کنید.

چرا باید ردیاب GPS خودرو نصب کنیم؟

ردیاب GPS خودرو با ارسال هشدارهای امنیتی، پیشگیری از سرقت خودرو، موقعیت‌یابی لحظه‌ای خودرو و افزایش ایمنی راننده و خودرو به ایمنی و آرامش شما در سفر کمک می‌کند.

چگونه می‌توان از سرقت ماشین در پارکینگ‌ها و مکان‌های عمومی در سفر جلوگیری کرد؟

ماشین را در پارکینگ‌های امن پارک کنید و حتماً نکاتی که داخل مقاله گفته شد را رعایت کنید. نصب ردیاب جی پی اس بهترین راه برای حفاظت از خودرو در هر مکانی است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE