کمک رسانی در حوادث طبیعی با استفاده از ردیاب

24 اسفند ، 1401
تیم تحقیقاتی وایزر

کمک رسانی در حوادث طبیعی با استفاده از ردیاب آسان تر می‌شود. بنا بر آمارها که از حوادث طبیعی موجود است، می‌توان نتیجه گرفت که هیچ‌ یک از کشورهای جهان، از این بلاها مصون نیستند. بنابراین هیچ کشوری نمی‌تواند ادعا کند که می‌تواند جلوی بروز حوادث طبیعی را بگیرد؛ اما امکان کاهش خسارت‌های ناشی از این حوادث وجود دارد. اگر دنبال راهی برای کاهش خسارت‌های ناشی از بروز بلایای طبیعی چون سیل، زلزله و آتش‌سوزی هستید، گزینه‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد. با شناسایی و استفاده از این روش‌ها میزان خسارت و صدمه‌های ناشی از این حوادث به‌طرز چشمگیری کاهش می‌یابد.

در این مقاله، هدف ما معرفی یکی از بهترین وسیله‌ها در رابطه با کاهش خسارت بلایای طبیعی یعنی GPS است. کمک‌رسانی در حوادث طبیعی با استفاده از ردیاب به‌ میزان قابل‌ توجهی خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی را کاهش می‌دهد. با این روش می‌توانید فعالیت‌های انسانی در یک منطقه‌ خاص، وقوع سیل و زلزله و موارد دیگر را پیش‌بینی کنید. این روش هم به شما قدرت پیش‌بینی وقوع حوادث را می‌دهد و هم امکان تجزیه‌و‌تحلیل تحرکات انسانی را قبل و بعد از حادثه میسر می‌کند. باتوجه به نقش مثبت این فناوری در زمینه‌ عملیات امداد، آشنایی با آن و نحوه‌ به‌کارگیری سیستم مکان‌یابی به انسان‌ها و امدادگران کمک زیادی می‌کند. در این مقاله در مورد کمک رسانی در حوادث طبیعی با ردیاب خواهید خواند.

resani1کمک رسانی با ردیاب

نحوه‌ کمک رسانی در حوادث طبیعی با استفاده از ردیاب

بررسی‌های انجام‌شده در کشور اندونزی نشان می‌دهد که چگونه به‌ کمک GPS وقوع حوادث انسانی یا طبیعی را بررسی می‌کنند و به اطلاع شهروندان می‌رسانند. امروزه کمک‌رسانی در حوادث طبیعی با استفاده از ردیاب خودرو به یکی از گزینه‌های اصلی امدادگران در نجات جان انسان‌ها و حیوانات تبدیل شده ‌است. باخبر شدن از این هشدارها به افراد جهت اقدام سریع در برابر اتفاق و حوادث مختلف کمک زیادی می‌کند. اگر فاجعه‌ای رخ دهد و افراد خیلی سریع از آن باخبر شوند، احتمال کاهش خسارت و اقدام به‌موقع بالا می‌‌رود. زیاد شدن تعداد سیگنال‌ و قابلیت سنجش به‌وسیله‌ موبایل، اپلیکیشن وایزر و GPS، اطلاعات مفید و موردنیاز را درباره‌ محل و فعالیت‌های انسان‌های گرفتار در مخمصه به ما ارائه می‌دهد.

فواید سیستم موقعیت‌یابی جهانی (GPS) در امدادرسانی

شناسایی مکان دقیق ساختمان، کوچه، خیابان، رستوان، مراکز تفریحی و مکان‌های دیگر هر ناحیه در هنگام بلایای طبیعی به امدادگران کمک زیادی می‌کند. GPS امروزه یکی از ابزارهای حیاتی در نجات جان انسان‌ها و کاهش صدمات و آسیب‌هاست. از طریق سیستم موقعیت‌یاب جهانی به‌راحتی مکان‌هایی را که دچار حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله و موارد دیگر شده‌اند، شناسایی می‌کنید. این فناوری در زلزله‌ هند و پاکستان در سال 2005، سونامی اقیانوس آرام در سال 2004 و در دیگر بلایای طبیعی نقش مهمی ایفا کرده ‌است. با توجه به فوایدی که سیستم موقعیت‌یابی جهانی دارد، کمک‌رسانی در حوادث طبیعی با به‌کارگیری ردیاب به یکی از گزینه‌های مهم و اصلی امدادگران این حوزه تبدیل شده ‌است. به‌طور کلی از فواید این وسیله می‌توان ردیابی طوفان، پیش‌بینی سیل و موارد دیگر را نام برد.

resani2کمک رسانی در حوادث

موارد استفاده از سیستم موقعیت یابی جهانی (GPS)

حالا که کمک‌رسانی در حوادث طبیعی با استفاده از ردیاب به یک روش مطمئن و معتبر تبدیل شده، می‌خواهیم مواردی را بررسی کنیم که این فناوری به کمک انسان آمده است. برای مثال در زلزله‌ سال 2019 اندونزی، انواع ردیاب‌ها در عملیات امداد حادثه و بعد از آن نقش مهمی ایفا کردند. در این زلزله که در 40 کیلومتری شمال شرقی پایتخت آمبون رخ داد، نزدیک به 170000 نفر زخمی و تعداد زیادی کشته شدند. با وجود سیستم ردیابی می‌توانیم تحرکات انسانی و کاهش یا افزایش آن را در این منطقه‌ زلزله‌خیز متوجه شویم.

براساس داده‌هایی که از طریق سیستم ردیابی در مکان‌های حادثه‌دیده به دست می آید، می توان حضور افراد را قبل و بعد از حادثه پیگیری کرد. با توجه به این داده‌ها که به‌کمک سیستم GPS به دست آمده‌، در زلزله‌ اندونزی فعالیت‌های انسانی در روز زلزله و بعد از آن در این ناحیه کاهش یافته ‌است. به‌کمک داده‌هایی که با استفاده از ردیاب‌های مختلفی مانند ردیاب وایزر از مکان‌های مختلف به دست می‌آید و بهره‌مندی از آن‌ها در زمان‌های مختلف، به بهبود شرایط اجتماعی، اقتصادی و امدادی یک منطقه کمک زیادی می‌کند.

برای درک و تجزیه‌و‌تحلیل تحرکات انسانی، استفاده از GPS نسبت به دیگر سیستم‌ها از جمله تصاویر ماهواره‌ای به انتخاب اصلی و بهتری تبدیل شده‌ است. کمک‌رسانی در حوادث طبیعی با استفاده از ردیاب در انواع بلایای طبیعی کار خدمات‌رسانی به افراد را سرعت بخشیده‌ است. با استفاده از تکنولوژی‌های جدید می‌توان دقت و توانایی GPS را افزایش داد. امروزه سیستم مکان‌یابی علاوه بر تلفن‌های همراه در خودروهای امروزی هم استفاده می شود. یکی از فناوری‌هایی که به بخش اصلی سیستم‌‌های مدرن واکنش اضطراری تبدیل شده، GPS است. کمک‌رسانی در حوادث طبیعی با استفاده از ردیاب یکی از پروژه‌های مدرن‌سازی است که در نجات جان انسان‌ها و کاهش خسارت‌های حوادث طبیعی نقش مهمی ایفا می‌کند.

resani3کمک رسانی با ردیاب وایزر

جمع‌ بندی

امروزه از GPS می‌توان برای امدادرسانی به افراد حادثه‌ دیده استفاده‌ زیادی کرد. این کمک‌رسانی آسان و سریع است و خسارات مالی و جانی را به‌ طرز چشم‌گیری کم می‌کند. کمک‌رسانی در حوادث طبیعی با استفاده از ردیاب یکی از بخش‌های پروژه‌ی مدرن‌سازی امدادرسانی است که هم به امر امداد سرعت بخشیده و هم تلفات ناشی از حوادث غیرقابل‌ پیش‌ بینی این‌ چنینی را کم کرده ‌است. در حال حاضر از GPS علاوه ‌بر گوشی‌های هوشمند، در خودروها و وسایل نقلیه دیگر استفاده می‌شود.

برای بهبود شرایط اقتصادی، اجتماعی و امدادی یک منطقه می‌توان از ترکیب داده‌های ردیاب‌ها کمک گرفت. سرعت پیشرفت این فناوری در مقایسه با دیگر سیستم‌های ردیابی مانند تصاویر ماهواره‌ای به نسبت گذشته افزایش یافته‌ است. باتوجه به نقش سیستم کمک‌رسانی در حوادث طبیعی با استفاده از ردیاب، می‌توان از این روش به‌عنوان یک گزینه‌ اصلی برای کاهش خسارت‌های ناشی از حوادث مختلف یاد کرد. اگر قصد تهیه‌ یک ردیاب خوب و مطمئن را دارید، ردیاب وایزر انتخاب مناسبی برای شماست. در هنگام خرید انواع ردیاب به برند، شرکت سازنده و خدمات پس از فروش آن توجه کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE