مهمترین مزایای استفاده از ردیاب خودرو برای صنایع پخش و توزیع

20 اردیبهشت ، 1401
گروه تحقیقاتی وایزر

مزایای ردیاب خودرو برای صنایع پخش و توزیع بسیار گسترده بوده و تاثیر مستقیم و غیرمستقیم بر افزایش کارایی کارکنان، کاهش هزینه‌ها، افزایش رضایت مشتری و همچنین جلوگیری از سرقت دارد. در صنایع پخش و توزیع مدیریت خودروهای حامل بار، اطلاع دقیق از موقعیت جغرافیایی آن‌ها در اغلب مواقع اهمیت بالایی داشته و مدیر ناوگان از این طریق می‌تواند برای سایر افراد تیم برنامه‌ریزی بهتری داشته باشد، که با ردیاب می‌توان به آن دست پیدا کرد. در ادامه به اصلی‌ترین مزایای سیستم‌های ردیاب برای صنایع پخش و توزیع بار و دارو و مواد غذایی اشاره خواهیم داشت.

استفاده از ردیاب خودرو برای صنایع پخش و توزیعاستفاده از ردیاب خودرو برای صنایع پخش و توزیع

تاثیر ردیاب خودرو بر امنیت صنایع پخش و توزیع

خودروهای صنایع پخش و توزیع حامل کالاهای متعدد از قبیل دارو، مواد غذایی و محصولات صنعتی و غیره می‌باشند که همگی دارای ارزش مادی بالایی هستند. علاوه براین، خودروهای حمل بار نیز در اغلب مواقع گران‌قیمت بوده و به همین دلیل شرایط برای افراد سودجو فراهم است تا نسبت به سرقت آن‌ها اقدام کنند. ردیاب‌های صنایع پخش و توزیع نقش مهمی در افزایش امنیت خودروها دارند که عبارتند از:

  • سیستم‌های ردیاب خودرو که به gps متصل می‌باشند، از راه دور به کمک نرم‌افزار نصب شده بر روی گوشی تلفن همراه یا کامپیوتر قابل ردیابی هستند. لذا، در شرایطی که این خودروها سرقت شوند، با کمک نرم‌افزار مدیریت ناوگان می‌توان به‌راحتی موقعیت جغرافیایی آن را شناسایی نمود.
  • علاوه براین، با توجه به اینکه در سیستم‌های ردیابی خودرو امکان تعیین محدوده جغرافیایی مجاز وجود دارد، به محض خروج خودرو از این منطقه برای مدیریت ناوگان پیام هشدار ارسال خواهد شد. مدیریت ناوگان پس از دریافت پیام می‌تواند برای پیگیری دلیل خروج خودرو و راننده از محدوده مجاز اقدامات لازم را انجام دهد.
  • از دیگر مزایای ردیاب خودرو برای صنایع پخش و توزیع می‌توان به محافظت از جان راننده و همچنین بار به کمک سیستم SOS اشاره نمود. در شرایطی که راننده به تلفن همراه دسترسی نداشته باشد و با حوادث غیر قابل پیش‌بینی از قبیل تصادف و سرقت و حمله مسلحانه و غیره روبرو شود، با این امکان می‌تواند پیام کمک به مدیریت ناوگان ارسال کند. SOS نوعی دکمه اضطراری می‌باشد که پیام کمک را برای مدیریت ناوگان ارسال می‌کند.
  • علاوه بر شناسایی موقعیت دقیق جغرافیایی خودروهای به سرقت رفته، با سیستم‌های ردیاب می‌توان نسبت به خاموش کردن آن‌ها نیز اقدام کرد. خودروهایی که از این طریق خاموش می‌شوند مجدد توسط سارق قابل روشن شدن نخواهند بود.

تاثیر ردیاب خودرو بر صنایع پخش و توزیعتاثیر ردیاب خودرو بر صنایع پخش و توزیع

تعمیر و نگهداری آسان خودروهای صنایع پخش و توزیع با ردیاب

با توجه به اینکه خودروهای حمل بار در مسیرهای مختلف درون شهری و برون شهری فعالیت دارند، لذا تعمیر و نگهداری آن‌ها باید با دقت انجام شود. این مساله مخصوصا برای خودروهایی که حامل مواد غذایی و دارویی هستند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

سیستم ردیاب دیاگ خودرو از بهترین راهکارها در این شرایط می‌باشد که خرابی قطعات داخلی اتومبیل حمل بار را به اطلاع مدیریت ناوگان می‌رساند. با این قابلیت می‌توان قبل از حرکت خودروها و طی کردن مسیرهای درون و برون شهری نسبت به تعمیر و رفع مشکلات موجود در قطعات آن اقدام نمود.

پخش و توزیع بار در کمترین زمان با ردیاب

از دیگر مزایای ردیاب برای صنایع پخش و توزیع می‌توان به اعزام نزدیک ترین خودرو به محل مورد نظر اشاره کرد. با توجه به اینکه به کمک این ردیاب‌ها موقعیت دقیق جغرافیایی خودروها بر روی نرم‌افزار مدیریت ناوگان قابل مشاهده است، لذا مدیریت می‌تواند نزدیک ترین خودرو را به محل مورد نظر اعزام کند. اعزام سریع و به موقع بار به محل مورد نظر تاثیر بسیار زیادی بر افزایش رضایت مشتری خواهد داشت.

دیگر مقالات پر بازدید ما را در این بخش دنبال نمایید

انواع جی پی اس خودرو

مشخصات دستگاه ردیاب ضدسرقت F150 وایزر

آشنایی با سونار پیشرفته ترین ردیاب صوتی جهان

کاهش هزینه های مصرف سوخت

سیستم‌های ردیاب خودرو و نرم‌افزارهای مدیریت ناوگان به گونه ای طراحی شده‌اند که سرعت لحظه‌ای خودروها قابل شناسایی می‌باشد. لذا مدیریت و افراد ناظر بر عملکرد راننده‌ها می‌توانند بر افزایش و کاهش سرعت خودروها نظارت داشته باشند. با توجه به اینکه افزایش و کاهش‌های متوالی سرعت تاثیر زیادی بر میزان مصرف سوخت دارد، لذا با بررسی نحوه عملکرد راننده می‌توان به وی برای یکنواخت کردن سرعت هشدار داد و از این طریق مصرف سوخت کاهش پیدا می‌کند.

علاوه بر این، به کمک نرم‌افزار مدیریت ناوگان و ردیاب می‌توان نزدیک ترین مسیر را برای رسیدن خودرو به مبدا تعیین کرد که در نهایت منجر به کاهش مصرف بنزین و سوخت می‌شود.

مدیریت بهتر عملکرد راننده ها

یکی از اصلی‌ترین رمزهای موفقیت در صنایع پخش و توزیع، مدیریت بهتر راننده‌ها و بررسی عملکرد آن‌ها می‌باشد. مواردی از قبیل سرعت خودرو در مسیرهای مختلف، تعداد توقف ها به همراه موقعیت دقیق جغرافیایی، تخطی از قوانین راهنمایی و رانندگی به کمک ردیاب خودرو قابل شناسایی می‌باشد. مدیریت ناوگان با بررسی عملکرد و رفتار راننده در حین توزیع و پخش بار می‌تواند اقدامات و پیشنهادات لازم را ارائه دهد تا کارایی رانندگان نیز افزایش پیدا کند. به عنوان مثال می‌توان سرعت و محدوده جغرافیایی مجاز را برای هر یک از خودروها تعیین نمود تا در صورت خروج از این بازه پیام به مدیریت ارسال شود.

مزایای استفاده از ردیاب خودرو برای صنایع پخش و توزیعمزایای استفاده از ردیاب خودرو برای صنایع پخش و توزیع

توسعه دایره فعالیت صنایع پخش و توزیع بار

از مهم‌ترین دلایلی که بسیاری از شرکت‌های پخش بار و توزیع در چند محدوده جغرافیایی خاص فعالیت دارند، چالش‌های مدیریت راننده‌ها و خودروهای آن‌ها است. با کمک سیستم‌های ردیاب می‌توان از راه دور و بدون هیچ‌گونه چالش راننده‌ها و خودروها را مدیریت نمود. در نتیجه با افزایش تعداد خودروها و گسترده‌تر شدن دایره فعالیت مشکلات مدیریتی در این زمینه به وجود نخواهد آمد.

ردیاب جی پی اس وایزر برای صنایع پخش و توزیع

سیستم ردیاب جی پی اس وایزر با قابلیت‌هایی همچون ارسال پیام هشدار حرکت و روشن شدن خودرو، ارسال پیام SOS و همچنین ردیابی آنلاین خودروها به صورت کاملا دقیق و برقراری ارتباط صوتی مدیریت ناوگان با فضای داخل خودرو گزینه‌ای ایده‌آل برای صنایع پخش و توزیع به شمار می‌رود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت و سایر قابلیت‌های این ردیاب ها می‌توانید با کارشناسان فروش وایزر با شماره ۰۲۱-۸۶۰۴۵۸۶۰ تماس بگیرید.

خرید ردیاب جی پی اس وایزر برای صنایع پخش و توزیعخرید ردیاب جی پی اس وایزر برای صنایع پخش و توزیع

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE