راه های تشخیص خارج شدن خودروی نو از گارانتی با استفاده از GPS

22 شهریور ، 1400
گروه تحقیقاتی وایزر

گارانتی خودرو مجموعه خدماتی است که شرکت‌های تولید کننده خودرو در سراسر جهان از جمله ایران برای حمایت از حقوق مصرف کننده به خریداران ارائه می‌دهند. این خدمات به مشتری ضمانت می‌دهد که کیفیت خودرو تایید است و مشکلات آن تا مدت زمان معین یا تا میزان مسافت تعیین شده رفع می‌شود. گارانتی در واقع یکی از امتیازاتی است که خودروسازان برای جلب نظر خریداران ارائه می‌دهند.

اما انجام برخی اقدامات از سوی صاحب خودرو باعث باطل شدن گارانتی خودروی نو می‌شود و به همین دلیل یکی از سوالات رایج خریداران خودروی نو این است که چه شرایطی باعث باطل شدن گارانتی می‌شود و آیا راهی برای تشخیص خارج شدن خودروی نو از گارانتی وجود دارد؟

همین سوال رایج موجب شد تا تصمیم بگیریم در این مطلب راهکاری جدید و مدرن برای تشخیص خارج شدن خودرو از گارانتی را معرفی کنیم؛ یعنی استفاده از جی پی اس! آیا با این روش آشنایی دارید؟ با ما همراه باشید تا به بررسی کامل راه‌های تشخیص خارج شدن خودروی نو از گارانتی با استفاده از GPS بپردازیم.

تشخیص خارج شدن خودروی نو از گارانتی با gpsتشخیص خارج شدن خودروی نو از گارانتی با gps

گارانتی خودرو چیست و در چه شرایطی باطل می‌شود؟

زمانی که اقدام به خرید یک خودروی نو می‌کنید، شرکت خودروساز بر اساس قانون حمایت از مصرف‌کنندگان، خدماتی را به شما ارائه می‌دهد که تضمین‌کننده کیفیت خودرو و مشتری‌مداری خودروساز است. گارانتی خودرو در ایران بین 18 ماه تا 5 سال است و با توجه به مدل خودرو و شرکت خودروسازی متفاوت است.

دیگر مقالات وایزر را در این بخش دنبال نمایید

انواع جی پی اس خودرو

مشخصات بهترین ردیاب خودرو

آیا بنزین موجود در خودرو بر کارکرد و موقعیت یابی ردیاب جی پی اس تاثیر می گذارد

وجود گارانتی برای خودرو به این معناست که تمامی قطعات (به جز قطعات مصرفی خودرو) در مدت زمان یا در میزان مسافت تعیین شده شامل خدمات تعمیر و تعویض به صورت رایگان می‌شود. این گارانتی شرایط خاصی دارد و در صورتی که خودرو از شرایط تعیین شده در قانون گارانتی خارج شود، دیگر خدمات گارانتی شامل آن خودرو نمی‌شود. شرایطی که باعث ابطال گارانتی خودرو می‌شوند عبارتند از:

  • تعمیر خودروی نوی تحت گارانتی در تعمیرگاه‌های غیرمجاز
  • اقدامات غیراستاندارد از سوی راننده مانند تعویض و یا نصب قطعات جانبی که باعث آسیب دیدن قسمت‌های دیگر خودرو شود
  • نصب رینگ یا لاستیک غیر استاندارد که موجب لغو بخشی از گارانتی می‌شود
  • تغییر ارتفاع ماشین
  • نصب روکش داخل خودروهای خاصی که مجهز به صندلی برقی یا ایربگ هستند
  • نصب دزدگیر
  • نصب کفپوش یکپارچه داخل خودرو

گارانتی خودرو و شرایط باطل شدن آنگارانتی خودرو و شرایط باطل شدن آن

تشخیص خارج شدن خودروی نو از گارانتی

در قسمت قبل با برخی اقدامات آشنا شدیم که موجب می‌شوند خودرو از گارانتی خارج شود. اما مساله‌ای که پرسش ایجاد می‌کند این است که خریدار چگونه می‌تواند متوجه شود که مدت زمان گارانتی خودروی او به اتمام رسیده است و این که شرکت گارانتی کننده خودرو و یا نماینده فروش چگونه می‌تواند این موضوع را به صاحب خودرو ثابت کند؟ این کار به کمک ماژول‌های نرم‌افزاری انجام می‌شود که بر پایه GPS و برای مدیریت ناوگان طراحی شده‌اند. اما انواع این ماژول‌ها کدام است و چگونه خارج شدن خودروی نو از گارانتی با استفاده از GPS انجام می‌شود؟ در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

تشخیص خارج شدن خودروی نو از گارانتیتشخیص خارج شدن خودروی نو از گارانتی

مدیریت خودروها با سیستم نرم‌افزاری مبتنی بر GPS

قبل از تحویل ماشین به خریدار، شرکت خودروساز با بررسی و بازدید کامل خودرو و انجام تنظیمات فنی، از سلامت کامل خودرو اطمینان پیدا می‌کند و به این ترتیب گواهی سلامت خودرو را ارائه می‌دهد. تمامی موارد بررسی شده از سوی تیم فنی در ماژول نرم‌افزاری مدیریت خودروها ثبت می‌شود تا در صورت مراجعه صاحب خودرو برای دریافت خدمات گارانتی، اطلاعات در دسترس باشد. این ماژول بر مبنای جی پی اس کار می‌کند. موارد ثبت شده شامل رنگ ماشین، وضعیت بدنه آن، بیمه، انواع سوخت خودرو و سایر موارد این چنینی است.

ردیابی ماشین با سیستم نرم‌افزاری مبتنی بر GPS

میزان کارکرد خودرو یکی از مهم‌ترین مواردی است که در گارانتی خودرو نقش دارد. معمولاً فروشندگان برای ارزیابی چگونگی عملکرد ماشین و کارکرد آن مدت زمانی را برای پیمایش تعیین می‌کنند. به منظور ثبت دقیق، نیاز است تا به کمک نصب ردیاب و از طریق سیستم نرم‌افزاری، تمامی اطلاعات مورد نیاز در مورد عملکرد ماشین و مکان و موقعیت آن ثبت و ضبط شود.

نصب ردیاب کمک می‌کند تا در دوره گارانتی، در صورت بروز هر گونه تصادف و یا خرابی، موقعیت خودرو را به صورت لحظه‌ای ردیابی کرد. به بیان دیگر، ردیاب‌ها به کمک تکنولوژی جی پی اس، اطلاعات کامل در مورد خودرو و موقعیت مکانی آن را از ماهواره‌ها دریافت می‌کنند و آن را به کامپیوتر مرکزی شرکت خودروسازی یا نمایندگی فروش خودرو ارسال می‌کنند. به این ترتیب، شرکت خودروسازی با توجه به شواهد موجود، از صحت گارانتی و خارج نشدن خودرو نو از گارانتی با استفاده از GPS اطلاع می‌یابد.

ردیابی ماشین با سیستم نرم‌افزاری مبتنی بر GPSردیابی ماشین با سیستم نرم‌افزاری مبتنی بر GPS

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه از خودرو به کمک سیستم نرم افزاری مبتنی بر GPS

همان طور که اشاره کردیم، در مدت زمانی که خودرو گارانتی است، تمامی قطعات آن (به جز قطعات مصرفی) در صورت بروز مشکل و خرابی به صورت رایگان توسط نمایندگی‌ها تعویض یا تعمیر می‌شوند. سیستم‌های هوشمند خودروسازی به کمک ردیابی GPS، لیستی از قطعات داخلی خودرو و مدت زمان گارانتی آن‌ها را ثبت می‌کنند و عملکرد آن‌ها را گزارش می‌دهند.

به این ترتیب، با نزدیک شدن به زمان اتمام گارانتی که در سیستم ثبت شده است، نرم‌افزار اعلانی به نماینده فروش خودرو و راننده ارسال می‌کند و به این ترتیب هم راننده و خودروساز می‌توانند به صورت شفاف از وضعیت گارانتی خودرو اطمینان پیدا کنند.

ارائه گزارش اطلاعات ثبت شده به کمک سیستم نرم‌افزاری مبتنی بر GPS

نمایندگی فروش خودرو به کمک سیستم نرم‌افزاری مبتنی بر GPS می‌تواند تمامی اطلاعات ثبت شده از خودروی راننده را از سیستم دریافت کند و آن را به صورت چارت گرافیکی یا به صورت متنی به راننده ارائه دهد. گزارش‌هایی که توسط سیستم نرم‌افزاری با استفاده از GPS ارائه می‌شود مستندی کامل برای تشخیص این است که آیا خودروی نو از گارانتی خارج شده است یا خیر. 

استفاده از جی پی اس، بهترین روش تشخیص خارج شدن خودروی نو از گارانتی

با پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروزی، دریافت اطلاعات دقیق و ارائه مستندات در صنعت خودرو امکان‌پذیر شده است. روش‌های قدیمی و سنتی در تشخیص معتبر بودن گارانتی کاربردی نیست و می‌تواند هم برای نمایندگی فروش خودرو و هم مشتری چالش برانگیز باشد. استفاده از یک سیستم نرم‌افزار هوشمند به کمک GPS کمک می‌کند تا اطلاعات کامل و دقیقی در مورد کارکرد خودرو و سلامت آن به دست آوریم و به راحتی تشخیص دهیم که خودروی نو چه زمانی از گارانتی خارج شده یا می‌شود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE