بهترین راه تامین امنیت با استفاده از ردیاب بلوتوثی

02 مرداد ، 1400
گروه تحقیقاتی وایزر

پدیدار شدن سیستم‌های امنیتی و ردیاب‌ها در دنیای انسان امروزی و جای گرفتن آن‌ها در امور روزمره زندگی، کار را در بسیاری از موارد برای او آسان نموده است. برای اکثر ما حداقل یک بار در زندگی این اتفاق افتاده که به دلیل سرقت یا گم کردن وسایل شخصی گرانبهای خودمان مانند خودرو، گوشی موبایل یا کیف پول خود را از دست داده‌ایم و یا مورد سرقت قرار گرفته‌ایم و همیشه این دغدغه را داریم که دوباره اشیای قیمتی خود را از دست بدهیم.

خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی، ترس از دست دادن وسایل قیمتی دیگر دغدغه‌ای مهم نیست. وجود انواع ردیاب‌ ترس از دست دادن و به سرقت رفتن اشیا را از بین برده است. یکی از انواع GPS که قرار است در این مطلب به آن بپردازیم، ردیاب بلوتوثی است که کاربردهای زیادی دارد. اگر دوست دارید که با بهترین راه تامین امنیت با استفاده از ردیاب بلوتوثی آشنا شوید، با ما در این مطلب همراه باشید.

ردیاب بلوتوثی چیست؟

ردیاب‌های معمولی دستگاه‌های کوچک و بسیار کارآمدی هستند که اطلاعات دقیق و ضروری در مورد موقعیت‌یابی وسایل را از طریق امواج ماهواره‌ای دریافت و به کاربر ارسال می‌کنند. اما عملکرد ردیاب بلوتوثی متفاوت است و نیازی به اتصال به ماهواره ندارد. قطعاً زمانی که یکی از وسایل خود مانند کیف پول یا گوشی همراه خود را گم می‌کنید، اولین کاری که می‌کنید این است که موقعیت مکانی و محل قرار گرفتن آن وسیله را جست و جو می‌کنید. استفاده از ردیاب بلوتوثی برای تسهیل این کار طراحی شده است.

ردیاب بلوتوثی وسیله‌ای کوچک است که از طریق بلوتوث به گوشی تلفن همراه متصل می‌شود و به کمک دو تکنولوژی  GSM و GPRS آخرین موقعیتی را که وسیله دارای ردیاب در آن قرار گرفته، در نقشه گوگل (Google map) ذخیره می‌کند. به کمک اطلاعات ذخیره شده می‌توانید از آخرین موقعیت مکانی وسایل گم شده یا مسروقه خود اطلاع پیدا کنید. وجود جی پی اس بلوتوثی دغدغه گم کردن وسایل ارزشمند را از بین می‌برد.

ردیاب بلوتوثیردیاب بلوتوثی

تفاوت ردیاب بلوتوثی با ردیاب جی پی اس چیست؟

ردیاب بلوتوثی (Bluetooth tracker) با ردیاب جی پی اس (GPS trackers) تفاوت‌هایی دارد که عبارتند از:

  1. تفاوت در عملکرد: مهم‌ترین تفاوت ردیاب GPS و ردیاب بلوتوث در نحوه عملکرد آن‌هاست. کار ردیاب جی پی اس مبتنی بر سیستم ماهواره‌هایی است که در مدار زمین در گردشند و به همین دلیل دریافت و انتقال اطلاعات ردیابی بی‌وقفه و حتی در فاصله زیاد انجام می‌شود. اما ردیاب‌های بلوتوثی از تکنولوژی انرژی کم‌مصرف بلوتوث استفاده می‌کنند و تنها با اتصال به دستگاه موبایل انتقال اطلاعات را انجام می‌دهند. فاصله ردیاب با موبال باید کم باشد تا سیگنال دریافت شود. تفاوت کارکردی آن‌ها در نحوه هشدار نیز هست. ردیاب بلوتوثی برای هشدار، صدا تولید می‌کند در حالی که ردیاب جی پی اس هشداری بی‌صدا و به صورت پیامک دارد.
  2. قیمت: هزینه ردیاب بلوتوثی بسیار کمتر از ردیاب GPS است.
  3. ابعاد: ردیاب GPS معمولاً نسبت به ردیاب بلوتوثی سنگین‌تر و جاگیرتر است زیرا از تکنولوژی متفاوتی ساخته شده است و کارایی آن متفاوت است.

تفاوت ردیاب بلوتوثی با ردیاب جی پی استفاوت ردیاب بلوتوثی با ردیاب جی پی اس

علت استفاده از جی پی اس بلوتوثی چیست؟

بسیاری تصور می‌کنند که استفاده از GPS یا ردیاب فقط برای محافظت از ماشین است و کاربرد دیگری ندارد. اما باید گفت که ردیاب بلوتوثی وسیله کوچکی است که در ابعاد گوناگون در بازار عرضه شده است و می‌توان از آن برای محافظت از وسایل خود و یافتن سریع آن‌ها در صورت گم شدن یا به سرقت رفتن استفاده کرد.

بسیاری از افراد به منظور حفاظت از اشیای خود مانند دوچرخه، دسته کلید، موتورسیکلت و کیف پول و یا برای حفاظت از اشخاص یا حیوانات از ردیاب بلوتوثی استفاده می‌کنند. در مورد قیمت ردیاب بلوتوثی باید بگوییم که اگرچه این ردیاب کارایی بالا و مزایای بسیاری دارد، اما قیمت آن مناسب است و برای مصارف عمومی به‌صرفه محسوب می‌شود.

دلایل استفاده از ردیاب بلوتوثیدلایل استفاده از ردیاب بلوتوثی

ردیاب بلوتوثی، بهترین ابزار برای تامین امنیت

اگر بخواهیم در مورد کاربرد ردیاب بلوتوثی صحبت کنیم، باید بگوییم که این ردیاب برای تمامی افرادی که نگران گم شدن اشیا و سرقت آن‌ها هستند وسیله کاربردی و مفید است. زمانی که وسیله‌ای مجهز به ردیاب بلوتوثی باشد، در صورتی که آن را در محلی جا بگذارید و فراموش کنید و یا در صورتی که به سرقت برود، با فاصله گرفتن وسیله از شما، هشداری به تلفن همراه شما ارسال می‌شود و می‌توانید با فشردن یک دکمه، از موقعیت مکانی دقیق وسیله خود آگاه شوید و بلافاصله آن را بیابید. در ادامه به چند مورد از کاربردهای ردیاب بلوتوثی می‌پردازیم.

دیگر مقالات وب سایت وایزر را در این بخش دنبال نمایید

بررسی تفاوت بین GPS و GPRS

نویگیشن چیست و چه تفاوتی با جی پی اس دارد

برای تامین امنیت خودرو دزدگیر تصویری بهتر است یا ردیاب

امنیت و اطمینان با ردیاب بلوتوثی در خانه و محیط کار

بسیاری از ما به دلیل مشغله ذهنی فراوان و یا شلوغ بودن محیط کار یا محیط زندگیمان، در طول روز بسیاری از وسایل مهم و ضروری خود مانند دسته کلید، سوییچ ماشین، کیف پول و ... را گم می‌کنیم. علاوه بر این، برخی از ما در خانه خود حیوانات خانگی نگهداری می‌کنیم که ایمنی آن‌ها در خانه برایمان اهمیت دارد و گم شدن، فرار کردن یا پنهان شدن آن‌ها می‌تواند آسیب‌های جدی به سلامتیشان وارد آورد.

برخی از ما نیز در خانه فرزند خردسال داریم که ممکن است در خطر گم شدن یا بیرون رفتن از خانه قرار داشته باشند. وجود ردیاب بلوتوثی در خانه و محیط کار کمک می‌کند تا با ذهنی آسوده به امور روزمره خود بپردازیم. این ردیاب همچنین برای افرادی که در خانه از سالمندان مبتلا به آلزایمر نگهداری می‌کنند نیز بسیار کاربردی و مناسب است.

استفاده از ردیاب بلوتوثیاستفاده از ردیاب بلوتوثی

استفاده از ردیاب بلوتوثی برای تامین امنیت خودرو

اگر منزل یا محل کارتان در محیط شلوغی است که همواره برای پیدا کردن محل پارک ایمن با مشکل مواجه هستید و ناچارید ماشین را در محلی پارک کنید که ممکن است در معرض سرقت قرار داشته باشد، استفاده از ردیاب بلوتوثی می‌تواند بهترین راه تامین امنیت خودرویتان باشد. با نصب یک GPS بلوتوثی خوب برای خودرو می‌توانید با خیالی آسوده ماشین را پارک کنید و به کارهای خود مشغول شوید.

تامین امنیت برای صاحبان مشاغل به کمک ردیاب بلوتوثی

صاحبان کسب و کارهای گوناگون همواره نگران گم شدن یا به سرقت رفتن وسایل یا اسناد مهم شرکت هستند. به کمک ردیاب بلوتوثی می‌توان به خوبی از سرقت یا گم شدن وسایل مهم و ضروری شرکت جلوگیری کرد.

مزایای ردیاب بلوتوثی چیست؟

کاربردهای بسیار ردیاب‌های بلوتوثی سبب شده تا در میان افراد مختلف جامعه با مشاغل گوناگون محبوبیت زیادی پیدا کند. از مهم‌ترین مزایای این ردیاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این ردیاب قابلیت کار با هر دو سیستم عامل اندوید و iOS را دارد.
  • بلافاصله بعد از دور شدن وسیله هشداری برای شما ارسال می‌شود و می‌توانید آخرین محل قرارگیری وسیله را بیابید.
  • بعضی از مدل‌های GPS بلوتوثی این امکان را فراهم می‌کنند که از آن‌ها برای عکاسی از راه دور استفاده کنید.
  • ابعاد کم و وزن سبک دارد و حمل آن آسان است.
  • قیمت آن به نسبت کارایی بالا بسیار مناسب است.

مزایای استفاده از ردیاب بلوتوثیمزایای استفاده از ردیاب بلوتوثی

نکاتی مهم برای خرید بهترین ردیاب بلوتوثی

اگر تصمیم دارید تا با استفاده از ردیاب بلوتوثی بهترین راه تامین امنیت را امتحان کنید، حتماً به سراغ بهترین نوع و برند این ردیاب بروید تا کیفیت بالایی دریافت کنید. برای خرید ردیاب بلوتوث خوب، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • در هنگام خرید دقت کنید که ردیاب با سیستم عامل گوشی شما هماهنگی داشته باشد.
  • ردیابی با کیفیت را خریداری کنید که قدرت ردیابی بالایی داشته باشد.
  • با توجه به وسیله‌ای که در نظر دارید تا ردیابی بر روی آن انجام شود، جی پی اسی با ابعاد، وزن و اندازه مناسب را انتخاب کنید. برای مثل ردیاب بلوتوثی حیوانات خانگی باید ردیابی سبک و قابل حمل باشد.
  • بر اساس نیاز و بودجه‌ای که در نظر دارید، می‌توانید گزینه‌های بیشتری را برای خرید در نظر بگیرید. برای مثال بعضی ردیاب‌های بلوتوثی ضد آب و یا ضد ضربه هستند.

نتیجه گیری

در این مطلب با یکی از کارآمدترین و به‌صرفه‌ترین ابزارهای افزایش ایمنی یعنی ردیاب بلوتوثی آشنا شدیم و به کاربردها و مزایای آن پرداختیم و دریافتیم که بهترین راه تامین امنیت با استفاده از ردیاب بلوتوثی میسر خواهد بود. خرید بهترین ردیاب بلوتوث کمک می‌کند تا از دغدغه گم شدن یا به سرقت رفتن اشیا و وسایل قیمتی، حیوانات خانگی، سالمندان و کودکان رها شوید.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE