فواید نصب ردیاب خودرو بر روی آمبولانس های بیمارستان

18 خرداد ، 1400
گروه تحقیقاتی وایزر

در سراسر دنیا، آمبولانس وسیله‌ ای مهم و حیاتی محسوب می‌شود که اتصال آن به ماهواره‌ها و اینترنت اهمیت زیادی در لحظات حیاتی بیمار دارد. به عقیده اکثر رانندگان اتوبوس و کارکنان اورژانس، وجود ردیاب خودرو نقشی مهم و اساسی در انجام عملیات اورژانسی و کمک رسانی به بیمار دارد.

سرعت در انتقال بیمار، ناوبری قوی و انتخاب مسیر مناسب در موفقیت عملیات اورژانسی اهمیت دارند و جان بیمار را در بسیاری از موارد نجات می‌دهند. مدیران ناوگان که خدمات خود را به صورت شبانه‌ روزی ارائه می‌دهند، برای ارتقای سطح خدمات خود و همچنین ایمنی نیروهای امدادی خود نیاز دارند تا به کمک ردیاب ماشین، بر ناوگان آمبولانس نظارت داشته باشند.

برای آشنایی بیشتر اهمیت جی پی اس در ماشین‌های اورژانس تصمیم گرفتیم تا در این مطلب در مورد فواید نصب ردیاب خودرو بر روی آمبولانس‌های بیمارستان صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

اهمیت ردیاب برای آمبولانس هااهمیت ردیاب برای آمبولانس ها

ردیابی آمبولانس چیست؟ 

ردیاب‌ یا جی پی اس ابزاری کوچک، دقیق و کاربردی است که امروزه استفاده از آن بر روی انواع خودروها در مشاغل گوناگون گسترش یافته است. مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه ردیاب‌ها، موقعیت‌یابی خودروها است اما در کنار آن کاربردهای دیگری مانند کنترل از راه دور، نظارت بر خودرو، امکان شنود کابین، بررسی مسیر حرکت، بررسی سرعت و ... را هم دارند.

این وسیله کاربردی امروزه برای مدیران ناوگان آمبولانس به ابزاری حیاتی تبدیل شده است. تفاوت تیم اورژانس با دیگر مشاغل در ماهیت خدمات آن‌ها است، در واقع این افراد با جان سایرین سر و کار دارند و حفظ جان بیماران برای آن‌ها و مدیران مهم است.

مدیران ناوگان آمبولانس به کمک ردیاب نه تنها می‌تواند آمبولانس را ردیابی کند، بلکه می‌تواند بر عملکرد راننده آمبولانس و تیم اورژانس هم نظارت داشته باشد. به همین دلیل استفاده از جی پی اس روی آمبولانس بر کارایی و عملکرد، سرعت در ارائه خدمات، ایمنی عملیات  و نظارت دقیق بر خودرو تاثیر دارد. در ادامه به بررسی فواید نصب ردیاب روی آمبولانس‌های بیمارستان می‌پردازیم.

مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش دنبال نمایید

اهمیت ردیابی اتوبوس بین شهری چیست؟

راهنمای خرید بهترین جی پی اس خودرو برای نیسان وانت

ردیاب موتور سیکلت چیست و مناسب ترین ردیاب برای موتور سیکلت ها کدامند

نصب ردیاب بر روی آمبولانس‌ها چه فایده‌ای دارد؟

سیستم موقعیت‌یاب جهانی (GPS) امروزه به دلیل کاربردهای فراوانی که دارد، مورد استقبال فراوان از سوی مشاغل مختلف قرار گرفته است. آمبولانس‌های بیمارستان نیز به دلیل فواید جی چی اس، مجهز به این ابزار ایمنی هستند. در زیر به مهم‌ترین فواید نصب ردیادب بر روی آمبولانس‌های بیمارستانی می‌پردازیم.

کنترل مسیر حرکت راننده آمبولانس به کمک ردیاب خودرو

در عملیات آمبولانس‌ها، ثانیه‌ها در حفظ جان بیمار نقش ایفا می‌کنند. مدیران ناوگان آمبولانس با استفاده از جی پی اس و با توجه به شرایط جوی و ترافیک جاده‌ای، می توانند نزدیک‌ترین تیم را به محل حادثه اعزام کنند. هم چنین از طریق همین ردیاب می‌توانند مسیر حرکت راننده را کنترل کنند و بررسی کنند که وی از مسیر انتخاب شده حرکت کند.

تصمیم به اعزام نیروی کمکی توسط ردیاب

در بسیاری از عملیات‌های کمکی آمبولانس‌ها، نیروهای اعزام شده نیاز دارند تا نیروی کمکی بیشتری ارسال شود. در این شرایط، مدیران ناوگان آمبولانس به کمک جی پی اس ردیاب، اطلاعات دقیقی از محل حادثه به نیروهای کمکی ارسال می‌کنند. در این شرایط نیز بهترین و نزدیک‌ترین مسیر به نیروی کمکی پیشنهاد می‌شود.

دلایل استفاده از ردیاب برای آمبولانس هادلایل استفاده از ردیاب برای آمبولانس ها

بررسی رفتار راننده آمبولانس به کمک ردیاب

یکی از مهم‌ترین کاربردهای ردیاب جی پی اس برای مدیران ناوگان فعال در صنف‌های مختلف، فراهم کردن امکان نظارت بر رفتار راننده است. این ویژگی به بهبود خدمات ارائه شده و ایمنی بیشتر مسافران می‌انجامد. برای مدیران ناوگان اورژانس نیز الگوی رفتاری صحیح راننده اهمیت بسیار زیادی دارد.

اگر چه سرعت حین حرکت آمبولانس بسیار مهم است و بیمار باید در سریع‌ترین زمان ممکن به بیمارستان انتقال داده شود، اما نباید به حدی باشد که خطری برای افراد داخل ساختمان و سایر ماشین‌های در حال تردد ایجاد کند. نظارت بر سرعت راننده و تعریف سرعت مجاز حرکت به کمک ردیاب امکان‌پذیر است. در صورت تخطی راننده هشداری به صاحب ناوگان ارسال خواهد شد.

همچنین محدوده جغرافیایی حرکت راننده نیز به کمک ردیاب تعیین می‌شود و در صورتی که راننده از این محدوده عبور کند، مدیر ناوگان بلافاصله هشداری را دریافت می‌کند. مسیر حرکت، توقف در مسیر، زمان دقیق رسیدن به محل اعزام و سرعت غیرمجاز از جمله مواردی هستند که می‌توان به کمک ردیاب، رفتار راننده را بر اساس آن‌ها سنجید.

مدیریت هزینه‌ها به کمک ردیاب

همان طور که اشاره کردیم، کاربرد ردیاب تنها معطوف به ردیابی و موقعیت‌یابی آمبولانس نیست. مدیران ناوگان با نصب ردیاب به دو طریق هزینه‌های آمبولانس را مدیریت می‌کنند:

  1. با انتخاب مسیر کوتاه‌تر به کمک ردیاب، میزان مصرف سوخت پایین می‌آید. هر چه مسیر کوتاه‌تر و کم‌ترافیک‌تر باشد، هم میزان مصرف سوخت کم‌تر می‌شود و هم هزینه‌های تعمیر و نگهداری کاهش می‌یابد و خرابی کمتری اتفاق می‌افتد.
  2. ردیاب‌های مجهز به سنسور سوخت میزان مصرف سوخت را به صورت چشمگیری کاهش می‌دهند. در صورتی که میزان مصرف سوخت آمبولانس از حد مجاز فراتر رود، مدیر ناوگان هشداری را دریافت می‌کند که به او کمک می‌کند تا علت مشکل را دریابد و به رفع آن بپردازد.

نصب ردیاب خودرو بر روی آمبولانس‌های بیمارستان تاثیر بسزایی در کاهش هزینه‌ها دارد و بازدهی اقتصادی را افزایش می‌دهد.

فواید نصب ردیاب بر روی آمبولانس های بیمارستانفواید نصب ردیاب بر روی آمبولانس های بیمارستان

اطلاع از وضعیت فنی آمبولانس به کمک ردیاب

همان طور که گفتیم، ثانیه‌ها نقش حیاتی در خدمات آمبولانس‌ها دارند. حال تصور کنید که حین انتقال بیمار به بیمارستان و یا حین اعزام تیم به محل حادثه، موتور خودرو یا دیگر قطعات آن با مشکل مواجه شوند و آمبولانس از حرکت باز بماند. قطعاً اطلاع از وضعیت آمبولانس و اطمینان از نداشتن مشکل فنی اهمیت زیادی دارد.

ردیاب دیاگ خودرو بهترین ابزار برای بررسی وضعیت سلامت آمبولانس و جلوگیری از بروز خرابی حین عملیات است. ردیاب دیاگ با اتصال به کامپیوتر آمبولانس، مشکلات فنی را گزارش می‌دهد و در صورتی که یکی از ناوگان ایراد فنی داشته باشد، آمبولانس دیگری به محل اعزام می‌شود.

جلوگیری از سرقت آمبولانس به کمک ردیاب

حفظ ایمنی آمبولانس و سرنشینان آن در برابر سرقت یکی از مهم‌ترین کاربردهای ردیاب است. در صورتی که سارقان اقدام به سرقت آمبولانس کنند، هشداری برای مدیران ناوگان ارسال می‌شود و آن‌ها را مطلع می‌کند. سپس به کمک موقعیت‌یابی دقیق جی پی اس، می‌توانند آمبولانس به سرقت رفته را ردیابی کنند و اقدامات لازم برای یافتن آن را انجام دهند.

نتیجه گیری

در این مطلب به مهم‌ترین فواید نصب ردیاب خودرو بر روی آمبولانس‌های بیمارستان پرداختیم. این فناوری پیشرفته با ارائه امکانات مناسب به یکی از حیاتی‌ترین ابزارهای امنیتی برای مشاغلی مانند آتش نشانی‌ها، اورژانس‌ها، حمل و نقل عمومی و ... تبدیل شده است. نیروهای اورژانس و مدیران ناوگان آمبولانس که با جان افراد سر و کار دارند، به کمک ردیاب می‌توانند خدمات بهتری به بیماران ارائه دهند و عملیات موفقیت‌آمیزی را تجربه کنند.

پربازدیدترین مقالات وایزر را در این بخش دنبال نمایید

ردیاب جی پی اس ضرورتی برای حفاظت خودروها

برای تامین امنیت خودرو دزدگیر تصویری بهتر است یا ردیاب

با GPS موقعیت خودروی مسروقه را تا درب خودرو ردیابی کنید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE