کاربرد جی پی اس و اهمیت آن

20 اسفند ، 1398
گروه تحقیقاتی وایزر

جی پی اس چیست؟ اهمیت آن در کجاست؟

تعریف جی پی اس GPS به طور ساده یعنی استفاده از تکنولوژی موقعیت یاب جهانی جهت ایجاد امکان ردیابی برای افزایش رفاه زندگی. اما اگر بخواهیم به صورت دقیق تر اصطلاح جی پی اس را بررسی کنیم می توانیم به همه ی اجزا و فرایند سیستم ماهواره ای GPS مانند 32 ماهواره ی شناور در جو زمین، گیرنده های دیجیتال، دستگاه های GPS و سیستم های نرم افزاری اشاره کنیم. بنابراین سیستم موقعیت یاب جهانی GPS شامل طیف وسیعی از ارتباطات بین فرستنده های دیجیتال و گیرنده های روی زمین است که هر یک به نوعی می تواند نقشی در موقیعت یابی داشته باشد. GPS از ضروریات زندگی معاصر است که می توان نهایت کاربری را از آن در زندگی شهری و صنعتی امروز انتظار داشت. در کنار استفاده از قابلیت مسیریاب GPS، به کار بردن دستگاه ردیاب به عنوان موقیعت یاب اشیای متحرک و ابزار بازدارنده ی سارقان را نباید از یاد برد. چرا که مراقبت از اعضای خانواده و اموال برای دارنده ی آن مهم و ضروری است و از دست دادن آن لطمه ای قوی به هر فرد و خانواده می زند. 

کاربرد جی پی اس چیست؟ 

کاربرد GPS: با استفاده از سیستم موقعیت یاب جهانی ۲ مقدار را برای هر شی می توان در هر نقطه ی زمین تعیین کرد: موقعیت دقیق زمانی و مکانی فرد. 
همچنین می توان سرعت، شتاب، مسیر، زمان و فاصله را به دست آورد. به همین دلیل ابتدا از GPS در نقشه برداری، کشتیرانی و خلبانی استفاده می شد. ویژگی های جی پی اس خودرو در گذشته به اندازه امروز نبوده و به بر این اساس جی پی اس در ابتدا بیشتر کارکرد نظامی داشت. 

ردیاب آنلاین خودرو
جی پی اس آنلاین یا جی پی اس ماهواره ای

امروزه یکی از بزرگترین بازارها برای GPS، ترافیک جاده ای است. یک وسیله نقلیه از طریق سیستم GPS قادر به مسیریابی است و می تواند بهتر مسیر خود را تا مقصد بیابد. همچنین در مواقعی که ترافیک سنگین است با کمک GPS مسیر بهتری را که دارای ترافیک کمتری است پیدا کند و در هنگام سفر زمان را برآورد نماید. 
در اوقات فراغت نیز استفاده از GPS در حال افزایش است. در پیاده روی، دوچرخه سواری، کوهنوردی یک گیرنده ی جی پی اس می تواند خدمات مناسبی را فراهم کند. در کل GPS را می توان در هر جایی که سیگنال های ماهواره ای قابل دریافت است، مورد استفاده قرار داد. 
همچنین استفاده از انواع GPS در تکنولوژی ارتباطات روند رو به رشدی دارد. برای مثال از GPS برای هماهنگ کردن شبکه های ارتباطی سراسر جهان استفاده می شود. از سال 2001 کمیسیون ارتباطات فدرال امریکا (FCC) در حال افزایش تقاضای سیستم GPS است به طوری که تلفن 911 اورژانس امریکا می تواند به طور خودکار موقعیت را با دقتی در حد 125 متر تشخیص دهد. این قانون به نام E-911 (Enhanced) معروف است و تلفن های همراه باید با این تکنولوژی جدید سازگار و به روز رسانی گردند.
امروزه تقاضا برای استفاده از GPS در صنعت حمل و نقل و ناوبری در حال افزایش است به امید آن که با استفاده از آن بتوان ترافیک جاده ای را کنترل نمود. به علاوه شرکت های حمل و نقل با تجهیز خودروهای متعدد خود، قصد دارند بخش عمده ای از نگرانی های شرکت جهت پیگیری رانندگان، کارمندان و پیگیری اهمال کاری آنان کاهش یابد. بنابراین امروزه می بینیم که کاربردهایی مانند AVL  (Automatic Vehicle Location) و مدیریت ناوگان های حمل ونقل در حال افزایش است.
بسیاری از قطارها و خطوط ریلی امروزه مجهز به GPS هستند. GPS همچنین می تواند برای تعیین موقعیت خودرو و هم به عنوان یک وسیله ضد سرقت مورد استفاده قرار گیرد. 
سیستم موقعیت یاب GPS همچنین کاربری های متفاوتی دیگری هم دارد. در یک خانواده از GPS برای مراقبت از کودکان، سالمندان ناتوان، کنترل رانندگی نوجوانان از راه دور استفاده می شود. این نوع کاربرد جی پی اس خودرو تقریبا در سال های اخیر مورد توجه بیشتری از سوی عموم قرار گرفت.

ردیابی وسایل نقلیه
قیمت دستگاه جی پی اس کشاورزی 

اهمیت استفاده از جی پی اس GPS 

جی پی اس امروزه اهمیت بسیاری پیدا کرده است. برای اهمیت آن می توان دلایل بسیاری را برشمرد. در حال حاضر انسان ها با دلایلی متفاوت به GPS روی می آورند. مثلا اگر به عنوان پدر و مادر شاغل باشید، شما ناچار هستید که از ابزاری برای دیدن فرزندتان در مسیر مدرسه استفاده کنید. با نصب یک دستگاه جی پی اس، راننده ی کودک خود را کنترل می کنید و با خرید یک دستگاه ردیابی و نصب آن بر خودرو و کنترل سرعت و مسیر حرکت به هدف خود می رسید. نیاز ما برای کنترل خودروهای شرکتی نیز یکی دیگر از دلایل خرید و نصب ردیاب است. شهرها به سرعت در حال تغییر است و سیستم بازاریابی و اقتصاد به شدت در حال دگرگونی است. در چنین جامعه ای باید خود را با شرایط جدید منطبق کنید. همه ی ما نیاز به آرامش فکر داریم و در شرایط پرمشغله ی کنونی استفاده از یک دستگاه ردیابی به آرامش ما کمک می کند. در واقع انسان ها به ابزار ضد سرقت جی پی اس خودرو برای نگهداری از سرمایه های خود که در طی تلاش چندین ساله بدست آمده است نگاه می کنند. بنابراین دلایل لازم است به استفاده از سیستم جی پی اس اهمیت بیشتری بدهیم.

ردیاب وایزر 

وایزر این امکان را فراهم آورده است که با استفاده از هزینه ای معقول از بهترین و به روز ترین دستگاه ردیابی بهره ببرید. ردیاب جی پی اس یکی از تولیدات وایزر است که با به کارگیری دانش 25 ساله ی شرکت مادر خود، شرکت کاوشکام، امکان بازپس گیری اموال ارزشمند را فراهم می گرداند. این ردیاب ها کابردهای متنوعی دارند که می توان به ردیابی ماشین های کشاورزی، خودروهای شرکتی، سرویس مدارس و اتومبیل های اجاره ای و به خصوص ردیابی خودروهای شخصی و موتورسیکلت اشاره نمود. 
در انتخاب یک ردیاب خودرو باید به المان های مهمی توجه شود. یکی از این المان ها نوع نیاز شما به ردیاب است. بر این اساس باید بتوانید با مشاوره ی صحیح دستگاه ردیابی را انتخاب کنید که همه نیازهای شما را براورده کند. اما چگونه می توانیم این عناصر را شناسایی کنیم؟ بخش سخت  افزاری قوی و نرم افزاری با اجرای ساده و پشتیبانی همیشگی از جمله مهم ترین المان های انتخاب دستگاه ردیاب هستند. ردیاب های وایزر می توانند به عنوان یک هشدار دهنده ی قوی، ابزاری دقیق و قدرتمند در یافتن وسیله ی نقلیه پس از سرقت و جابه جایی غیر قانونی باشند. 

شرکت کاوشکام آسیا (وایزر) ارائه دهنده بهترین و به روزترین ردیاب های خودرو با قابلیت های منحصربه فرد ردیابی ماهواره ای و لحظه ای وسیله نقلیه شما می باشد. شرکت وایزر دارای اپلیکیشن سرو است که می توانید بر روی تلفن همراه هوشمند خود نصب کرده و به صورت آنلاین موقعیت وسیله نقلیه تان را مشاهده نمایید. همچنین ردیاب های وایزر این امکان را به شما می دهد که به هنگام باز شدن درب خودرو با ارسال یک پیامک شما را مطلع سازد. جهت مشاوره و اطلاع از قیمت دستگاه ردیاب خودرو می توانید به وب سایت (www.wizerco.com) مراجعه کرده و یا با تلفن 86045860-021 تماس حاصل نمایید.

ردیاب جی پی اساستفاده از دستگاه جی پی اس در ورزش

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE