روش های حضوری و غیرحضوری برای استعلام آنی خلافی خودرو

08 آذر ، 1401
گروه تحقیقاتی وایزر

برای صاحبان وسیله نقلیه، استعلام خلافی خودرو و پرداخت به‌موقع جریمه اهمیت بسیار زیادی دارد. ضمن اینکه در زمان خرید‌و‌فروش وسایل نقلیه این موضوع اهمیت مضاعفی پیدا می‌کند، به‌ویژه برای خریدار خودرو که در صورت عدم استعلام خلافی آن ممکن است مجبور به پرداخت همه جریمه‌های خودرو شود. در این مطلب به سراغ این موضوع رفته‌ایم و با شما درباره روش‌های غیرحضوری و حضوری برای استعلام آنی خلافی خودرو صحبت می‌کنیم. همراه ما مجموعه ردیاب خودرو وایزر باشید.

نحوه استعلام خلافی خودرونحوه استعلام خلافی خودرو

روش‌های غیرحضوری استعلام آنی خلافی خودرو

صاحبان وسیله نقلیه دنبال روش‌های مختلفی هستند که بتوانند به سریع‌ترین و راحترین شکل ممکن، بدون مراجعه حضوری و به صورت آنی خلافی خودروی خود را استعلام و پرداخت کنند. در این راستا روش‌های مختلفی برای استعلام آنی خلافی خودرو به‌صورت غیرحضوری وجود دارد که در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم:

پربازدیدترین مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

ال بی اس چیست؟

شرایط باطل شدن گارانتی ایران خودرو

استعلام خلافی خودرو از طریق پیامک

یکی از روش‌های غیرحضوری استعلام خلافی خودرو، از طریق پیامک است. در این روش که یکی از ساده‌ترین روش‌های استعلام آنی خلافی خودرو هم هست، با فرستادن کد 17 رقمی VIN که روی سند یا کارت ماشین شما درج شده است به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ می‌توانید به‌راحتی خلافی خودرو را به صورت آنی و غیرحضوری دریافت کنید.

با استفاده از این روش، علاوه بر خلافی وسیله نقلیه، شناسه پرداخت و شناسه قبض نیز برای شما ارسال می‌شود. با استفاده از این شناسه می‌توانید از روش‌های مختلف مانند دستگاه‌های خودپرداز برای پرداخت خلافی خودرو اقدام کنید. کد 17 رقمی VIN خودرو با IR شروع می‌شود. هزینه دریافت پیامک استعلام خلافی نیز از شارژ تلفن همراه شما کم می‌شود یا روی قبض ماهانه تلفن همراه شما محاسبه خواهد شد.

استعلام خلافی خودرو با پیامکاستعلام خلافی خودرو با پیامک

استعلام خلافی خودرو از سامانه پلیس راهور ناجا

روش دیگر استعلام خلافی خودرو به‌صورت آنلاین و غیرحضوری، مراجعه به سامانه پلیس راهور ناجا است. برای این کار ابتدا به وب‌سایت پلیس راهور مراجعه کنید و از منوی خدمات وارد گزینه استعلام میزان تخلفات رانندگی شوید. در این صفحه با وارد کردن کد 8 رقمی بارکد پستی کارت خودرو، می‌توانید میزان تخلفات وسیله نقلیه، شناسه پرداخت و شناسه قبض را مشاهده کنید.

استعلام خلافی با پلیس راهور ناجااستعلام خلافی با پلیس راهور ناجا

استعلام خلافی خودرو از طریق کد USSD

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید برای استعلام آنی خلافی خودرو از آن استفاده کنید، از طریق کد USSD است. از این طریق نیز می‌توانید به‌راحتی و بدون مراجعه حضوری در جریان وضعیت خلافی وسیله نقلیه موردنظرتان قرار بگیرید.

برای استعلام تخلفات خودرو با این روش با تلفن همراه خود کد دستوری #110* را شماره‌گیری کنید. با وارد کردن این شماره دو گزینه برای شما نمایش داده می‌شود: خدمات قابل‌ارائه و خدمات در دست اقدام. گزینه یک یعنی خدمات قابل‌ارائه را انتخاب کنید و سپس وارد گزینه استعلام خلافی خودرو شوید. حال می‌توانید با وارد کردن کد 17 رقمی VIN که روی سند یا کارت ماشین شما درج شده است، جزئیات خلافی خودروی خود را دریافت کنید.

در روش استعلام خلافی خودرو از طریق کد USSD نیز مانند استعلام خلافی خودرو با استفاده از پیامک نیازی به اتصال به اینترنت وجود ندارد و می‌توانید به صورت آنی و در هر زمان و مکانی میزان خلافی وسیله نقلیه را استعلام کنید. همچنین در این روش نیز امکان پرداخت خلافی وجود ندارد و تنها میزان خلافی وسیله نقلیه قابل‌مشاهده خواهد بود.

کد USSD و استعلام خلافی خودروکد USSD و استعلام خلافی خودرو

استعلام خلافی خودرو با تماس تلفنی

شما از طریق تماس تلفنی نیز می‌توانید به صورت آنی و به‌راحتی خلافی خودرو را استعلام کنید. برای استفاده از این روش غیرحضوری دریافت خلافی نیز کافی است با شماره تلفن ۸۸۲۸۸۸۸ تماس بگیرید و با وارد کردن کد 17 رقمی VIN درج‌شده روی سند یا کارت ماشین، خلافی خودروی موردنظرتان را استعلام کنید.

استعلام خلافی خودرو از طریق وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها

یکی دیگر از روش‌های غیرحضوری استعلام آنی خلافی خودرو، استفاده از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های معتبر است. در این روش نیز می‌توانید با پرداخت کارمزد، میزان خلافی خودروی خود را به‌صورت غیرحضوری و آنلاین مشاهده کنید.

استعلام خلافی خودرو با سایت یا اپلیکیشناستعلام خلافی خودرو با سایت یا اپلیکیشن

روش‌های حضوری استعلام آنی خلافی خودرو

اگر قصد استعلام آنی خلافی خودرو با مراجعه حضوری را داشته باشید نیز می‌توانید این کار را از طریق مراجعه به پلیس۱۰+ انجام دهید. برای این کار می‌توانید به‌همراه کارت خودرو، سند خودرو یا بیمه‌نامه به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنید و با پرداخت مبلغ تعرفه اجراییات برای استعلام خلافی، میزان خلافی خودروی موردنظرتان را دریافت کنید. البته اگر خلافی بیشتر از یک میلیون تومان باشد، برای پرداخت و بررسی جزئیات خلافی باید به مراکز راهنمایی‌و‌رانندگی مراجعه کرد.

سخن آخر

در این مطلب با شما درباره روش‌های غیرحضوری و حضوری برای استعلام آنی خلافی خودرو صحبت کردیم و گفتیم استعلام خلافی خودرو به ویژه در زمان خرید وسیله نقلیه تازه اهمیت بسیاری دارد. روش‌های مختلفی برای استعلام خلافی خودرو به‌ صورت آنی و در لحظه ایجاد شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به استعلام آنی خلافی خودرو به‌ وسیله پیامک، کد دستوری، سامانه پلیس راهور ناجا، تماس تلفنی و... اشاره کرد. همچنین با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس ۱۰+ نیز می‌توان جزئیات مربوط به خلافی وسیله نقلیه را استعلام کرد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE