بالا بردن امنیت ماشین های ایران خودرو و جلوگیری از سرقت آنها

11 آبان ، 1401
گروه تحقیقاتی وایزر

هیچ چیز بدتر از این نیست که ببینیم خودروی ما سرجایش نیست! خیلی از ماها مطمئناً هزینه زیادی برای خرید ماشین پرداخت کرده‌ایم و حتی برخی از ما کل سرمایه‌مان را در این راه گذاشته‌ایم. قیمت افسارگسیخته خودرو در کشور باعث شده است تا بیشتر مردم ماشین را به عنوان کالایی مناسب برای سرمایه‌گذاری در نظر بگیرند و برای خرید خودرو اقدام کنند.

سرقت ماشین می‌تواند بدترین کابوسی باشد که در شرایط حال حاضر رخ دهد. اگر شما هم مانند بسیاری از شهروندان از ایران خودرو یک مدل ماشین خریداری کرده‌اید، زمان آن است که افزایش امنیت خودروی خود فکر کنید. سارقان خودروهای ایرانی را در عرض چند ثانیه و به‌راحتی سرقت می‌کنند. اما ما در این بررسی در مورد راه‌های بالا بردن امنیت ماشین‌های ایران خودرو و جلوگیری از سرقت آنها در وایزر صحبت می‌کنیم.

جلوگیری از سرقت ماشین های ایرن خودروجلوگیری از سرقت ماشین های ایرن خودرو

بالا بردن امنیت ماشین های ایران خودرو و جلوگیری از سرقت آنها

انواع خودروهای ایران خودرو مانند پژو 206، پژو 207، پژو 405، دنا پلاس، سمند و غیره، سیستم امنیتی پیشرفته‌ای ندارند. درحقیقت باید بگوییم: «ایران خودرو هیچ تلاشی برای ارتقای امنیت خودروهای خود نمی‌کند!» پس خودتان هستید که باید فکری به حال خودروی خود کنید.

همان طور که سارقان روزبه‌روز مهارت‌های خود را توسعه می‌دهند، راهکارها و تجهیزات جدیدی نیز وارد بازار شده‌اند تا جلوی سرقت آنها را بگیرند. در ادامه به مهم‌ترین و موثرترین روش‌های افزایش امنیت ماشین‌های ایران خودرو می‌پردازیم:

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

ضد سرقت کردن خودرو

قطع برق ماشین برای جلوگیری از دزدی

به خودروی خود دزدگیر نصب کنید

تقریباً همه شما با دزدگیر اتومبیل آشنا هستید. اگر در شهری بزرگ زندگی و کار می‌کنید، احتمالاً هر روز حداقل یک یا دو مورد صدای دزدگیر را شنیده‌اید. صدای دزدگیر زمانی فعال می‌شود که فردی قصد باز کردن درب، شکستن شیشه یا روشن کردن خودرو را دارد. برخی از آلارم‌ها با یک کد دسترسی غیرفعال می‌شوند، در حالی که برخی دیگر از راه دور با استفاده از سوئیچ خاموش خواهند شد.

یکی از مزیت‌های دزدگیر خودرو این است که کار را برای سارقان خودرو سخت‌تر می‌کند. صدای بلند دزدگیر می‌تواند توجه هر کسی را که در نزدیکی ماشین شماست را به خود جلب کند. اما عیب اصلی دزدگیر این است که توسط بسیاری از سارقان حرفه‌ای رمزگشایی می‌شود. همچنین دزدگیر با یک برخورد ساده نیز صدای هشدارش روشن می‌شود. به همین دلیل، بسیاری از مردم صدای دزدگیر را الکی و صرفاً نشانه خراب شدن آن می‌دانند.

قفل فرمان را فراموش نکنید

قفل فرمان همان طور که از نامش پیداست، روی فرمان قفل می‌شود تا سارق نتواند فرمان را بچرخاند و خودرو را به حرکت درآورد. قفل فرمان معمولاً از فلز ساخته می‌شود تا در برابر برش مقاومت کند. همچنین این قفل به سمت داخل جمع می‌شود تا به‌راحتی در زیر صندلی قرار گیرد.

یکی از مزایای اصلی قفل فرمان این است که استفاده از آن ساده و آسان است. در عرض چند ثانیه روی فرمان قرار می‌گیرد و برای برداشتن آن فقط به یک کلید نیاز دارید. همچنین قفل فرمان ارزان‌ترین وسیله برای بالا بردن امنیت ماشین های ایران خودرو است.

یکی از معایب اصلی قفل فرمان این است که بسیاری از افراد از بستن مداوم آن خودداری می‌کنند زیرا این کار آنها را خسته می‌کند! در حالی که باز و بسته کردن این وسیله فقط چند به ثانیه نیاز دارد اما اگر در طول روز بارها مجبور شوید قفل فرمان را باز و بسته کنید، مطمئناً احساس ناراحتی خواهید کرد. عیب دیگر قفل فرمان این است که امنیت کمی دارد و سارقان به‌راحتی با زدن یک چکش به سر قفل آن را باز می‌کنند. اما برای یک راه پیشگیرانه همچنان روشی مفید است.

بالا بردن امنیت خودروهای ایران خودروبالا بردن امنیت خودروهای ایران خودرو

از کیل سوئیچ استفاده کنید

کیل سوئیچ به عنوان یک دستگاه مستقل یا با یک سیستم هشدار کار می‌کند. هنگامی که دزد سعی می‌کند بدون کلید ماشین را روشن کند، کیل سوئیچ سوخت ماشین یا سیستم برق را قطع می‌کند. کیل سوئیچ دقیقاً مانند دزدگیر ماشین با یک کلید پلاستیکی یا یک کد ورودی جدا می‌شود. یکی از مزیت‌های کیل سوئیچ این است که بعد از اینکه دزد وارد ماشین شد، روشن کردن خودرو برای او زمان زیادی می‌طلبد. همچنین هزینه خرید کیل سوئیچ کم است.

عیب اصلی کیل سوئیچ این است که برخی از افراد دوست ندارند هر بار که می‌خواهند ماشین خود را روشن کنند، یک کد وارد کنند یا یک کلید اضافی را بچرخانند. عیب دیگر این است که اگر کیل سوئیچ خراب شود، تا زمانی که آن را تعمیر نکنید، نمی‌توانید ماشین خود را روشن کنید. همچنین هیچ مانعی برای جلوگیری از نفوذ سارق به داخل خودرو وجود ندارد و اگر وسیله گران‌قیمتی در داخل داشته باشید، کیل سوئیچ محافظتی از آن انجام نمی‌دهد.

یک مدل قفل پدال تهیه کنید

با اتصال قفل پدال به پدال ترمز و کلاچ خودرو امکان حرکت نخواهد داشت. این قفل از فلز مستحکمی ساخته شده است، به طوری که بریدن آن بسیار دشوار خواهد بود. عدم جداسازی قفل پدال به خودی خود باعث می‌شود که وسیله نقلیه اساساً غیرقابل رانندگی باشد. همین امر این نوع قفل را به راه حلی مناسب برای بالا بردن امنیت ماشین های ایران خودرو و جلوگیری از سرقت آنها تبدیل کرده است.

مزایای اصلی قفل پدال شامل قیمت کم و کاربردی بودنش نسبت به قفل فرمان هستند. نقطه ضعفش این است که هر بار سوار ماشین می‌شوید باید آن را باز کنید و هر بار که از خودرو خارج می‌شوید، قفل را باید ببندید. باز و بسته کردن مدام قفل پدال برای بسیاری افراد به ویژه بانوان دشوار است. حتی اگر پدال‌های خودروی شما نسبت به صندلی دورتر باشند، بستن قفل پدال دشوارتر نیز می‌شوند.

راه های ضد سرقت کردن خودروراه های ضد سرقت کردن خودرو

ماشین خود را به دستگاه ردیاب GPS مجهز کنید

یک دستگاه ردیاب از فناوری جی پی اس برای تعیین موقعیت مکانی خودرو بعد از سرقت استفاده می‌کند. حتی بسیاری از دستگاه‌های ردیاب می‌توانند خودرو سرقت شده را از راه دور غیرفعال کنند. همچنین داشتن یک استیکر روی شیشه عقب که نشان می‌دهد که ماشین دارای ردیاب است، می‌تواند به عنوان یک عامل بازدارنده عمل کند. سارقان نمی‌خواهند با سرقت خودرویی که پلیس می‌تواند آن را ردیابی کند، احتمال دستگیری خود را افزایش دهند.

دستگاه‌های ردیاب در صورت سرقت، خودروی شما را به‌راحتی پیدا کرده و در بازیابی ماشین تاثیر دوچندانی دارند. ممکن است تصور کنید سیستم‌های ردیابی گران هستند. اما به نسبت دزدگیرهای موجود در بازار و همچنین هزینه‌ای که برای خرید ماشین صرف می‌کنید، دستگاه ردیاب بهترین وسیله برای بالا بردن امنیت ماشین های ایران خودرو و جلوگیری از سرقت آنهاست.

از کدام راهکار برای بالا بردن امنیت ماشین های ایران خودرو استفاده کنیم؟

هیچ کدام از روش‌های بالا تضمین 100 درصدی به شما نمی‌دهند. سارقان امروزی به قدری مهارت دارند که می‌توانند خودروهای خارجی با حداکثر امنیت را به سرقت ببرند، حالا چه برسد به خودروهای ایران خودرو و سایپا که ضعیف‌ترین امنیت را دارند. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، استفاده از چندین روش مختلف برای مشغول کردن دزدان است. سارقان دوست ندارند زمان زیادی را برای باز کردن قفل و روشن کردن ماشین صرف کنند.

اولین کار که باید انجام دهید، استفاده از تجهیزاتی است که زمان سرقت را طولانی کند. اول یک دزدگیر خریداری کنید، سپس دستگاه ردیاب را روی ماشین خود و در مکانی پنهان نصب کنید تا سارقان برای پیدا کردن آن دچار مشکل شوند. بعد از آن به سراغ قفل پدال بروید. قفل پدال از قفل فرمان بهتر است و امنیت بیشتری را فراهم می‌کند. از تجهیزات دیگر مانند کیل سوئیچ، قفل کاپوت و غیره نیز می‌توانید برحسب مقدار بودجه خود استفاده کنید.

کلام آخر

سارقان اغلب وسایل نقلیه را می‌دزدند تا لاستیک‌ها، قطعات و اجزای فلزی آنها را بردارند. برخی دیگر نیز اتومبیل‌ها را می‌دزدند تا از آنها به عنوان وسیله فرار استفاده کنند. پس فرقی نمی‌کند که یک سدان لوکس داشته باشید یا یک مدل ماشین از ایران خودرو، سرقت خودرو واقعیتی است که شاید با آن روبرو شوید. چندین وسیله برای بالا بردن امنیت ماشین‌های ایران خودرو و جلوگیری از سرقت آنها وجود دارند که می‌توانید براساس بودجه و نوع اتومبیل خود آنها را تهیه کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE