ردیاب خودرو برای ماشین حمل و نقل مواد شیمیایی

23 مرداد ، 1401
گروه تحقیقاتی وایزر

صنایع شیمیایی، مواد اولیه و پایه را برای استفاده در بسیاری از محصولات زندگی روزمره‌ ما تولید می‌کند. این صنعت اگرچه در سال 2020 به دلیل گسترش ویروس کرونا در تمام دنیا با مشکل مواجه شد، اما دوباره روزهای پُرکار خود را در پیش گرفته است. ماشین‌های حمل‌ونقل مواد شیمیایی، حامل مواد سمی و اشتعال‌زا هستند و در صورتی که در این روزهای پرکار ایمنی کافی در آن‌ها رعایت نشود و دچار سانحه و تصادف شوند، می‌توانند خسارات هنگفت و خطرات جانی زیادی به وجود آورند.

در سراسر جهان از نظر لجستیک، وجود ردیاب خودرو برای ماشین‌های حمل‌ونقل مواد شیمیایی بسیار مهم محسوب می‌شود، چه این مواد شیمیایی مربوط به کسب‌و‌کارهای فعال در حوزه‌ی مراقبت‌های آرایشی و بهداشتی باشند، چه صنعت پتروشیمی. ردیاب خودرو به صاحبان شرکت‌های حمل‌نقل مواد شیمیایی و مدیران ناوگان آن‌ها این اطمینان را می‌دهد که هر لحظه بتوانند ماشین‌ها را ردیابی و بر رفتار راننده نظارت کنند.

به دلیل اهمیت حفظ ایمنی در حمل‌ونقل مواد شیمیایی، در این مطلب می‌خواهیم با ردیاب خودرو برای ماشین حمل‌ونقل مواد شیمیایی و مزایای آن آشنا شویم و دریابیم که ردیاب جی پی اس خودرو تا چه حد برای ماشین‌های حمل مواد شیمیایی مفید و موثر است. با ما همراه باشید.

ردیاب برای ماشین حمل و نقل شیمیاییردیاب برای ماشین حمل و نقل شیمیایی

مزایای ردیاب خودرو برای ماشین‌های حمل‌و‌نقل شیمیایی

ردیاب جی پی اس خودرو یک فناوری کاربردی و مدرن است که چند سالی است از کاربرد صرفاً نظامی فاصله گرفته و به زندگی روزمره‌ ما هم راه یافته است. GPS مخفف عبارت Global Positioning System و به معنای سیستم موقعیت‌یاب جهانی است.

این سیستم از فناوری پیشرفته ماهواره‌ای برای ردیابی، نظارت و انتقال اطلاعات مکانی استفاده می‌کند. برای استفاده از این سیستم به دستگاه گیرنده‌ای به نام ردیاب جی پی اس نیاز است که بر روی خودرو نصب می‌شود تا اطلاعات دریافتی از ماهواره‌ها را به صاحب خودرو انتقال دهد.

برای مدیریت و حفاظت از خودروها، اطلاعات دریافتی از ردیاب باید بسیار ایمن و فقط در اختیار افرادی باشد که مجاز به رسیدگی و بررسی موقعیت خودروهایی مانند ماشین‌های حمل‌ونقل مواد شیمیایی هستند. استفاده از ردیاب‌های GPS به عنوان بخشی از استراتژی تدارکات برای حمل‌ونقل مواد شیمیایی به صاحب شرکت‌های حمل این امکان را می‌دهد تا داده‌های حیاتی در مورد ماشین‌ها و محموله‌های تجاری مهم را ثبت کنند و از سوابق و گزارش‌ها استفاده کنند. در ادامه به مزایای استفاده از ردیاب خودرو برای ماشین حمل‌ونقل مواد شیمیایی می‌پردازیم.

1. گزارش دقیق در مورد مسائل زنجیره تامین

استفاده از ردیاب‌های جی‌پی‌اس در وسایل‌نقلیه‌ای که محموله‌های مواد شیمیایی را حمل می‌کنند، به مدیر ناوگان این امکان را می‌دهد تا ببیند که ماشین‌ها کجا می‌روند و چقدر باید در مکان‌های خاص متوقف بمانند. ردیاب‌های GPS می‌توانند دقیقاً محل تأخیر در سفر را نشان دهند. این ویژگی به شرکت‌های حمل مواد شیمیایی اجازه می‌دهد تا بتوانند شرکا و مشتریان خود را از زمان رسیدن محموله باخبر کنند.

2. هشدار دادن فوری در صورت به سرقت رفتن یا گم شدن ماشین حمل مواد شیمیایی

اگر قرار باشد در حین حمل‌ونقل مواد شیمیایی برای ماشین حمل اتفاقی بیفتد، آیا می‌دانید که چطور باید آن را پیدا کنید؟ نصب ردیاب خودرو برای ماشین حمل‌ونقل مواد شیمیایی این امکان را فراهم می‌کند که اگر سارقین در جاده اقدام به سرقت ماشین کردند، مدیر ناوگان بلافاصله با موقعیت‌یابی ماشین روی نقشه، برای بازیابی آن اقدام کند.

علاوه بر این، گاهی نیاز است تا کانتینرها به صورت جداگانه مجهز به ردیاب شوند. در این صورت اگر ماشین حین حمل محموله شیمیایی تصادف کرد و برخی از کانتینرها گم شدند، با کمک ردیاب جی پی اس می‌توان کانتینرها را مجدداً پیدا کرد.

لازم است این نکته را یادآور شویم که ردیاب‌ها دارای قابلیت ژئوفنسینگ یا تعیین محدوده جغرافیایی مجاز برای حرکت هستند و اگر خودروی حمل بار حین ماموریت به سرقت برود و از محدوده‌ مجاز تعیین شده خارج شود، ردیاب با ارسال اس ام اس بلافاصله به مدیر ناوگان هشدار می‌دهد تا اقدامات لازم را انجام دهد.

مزایای استفاده از ردیاب برای ماشین حمل و نقل مواد شیمیایی

3. امکان نظارت بر رفتار رانندگان

محموله‌هایی که ماشین حمل‌ونقل مواد شیمیایی جابه‌جا می‌کند، بسیار حساس هستند و به همین دلیل باید با دقت حمل شوند. نظارت بر رفتار رانندگان این ماشین‌ها اهمیت زیادی دارد که تنها با نصب ردیاب خودرو امکان‌پذیر است. مدیر ناوگان با استفاده از ردیاب جی پی اس می‌تواند از میزان سرعت راننده حین حمل بار مطلع شود و موقعیت جغرافیایی ماشین را بررسی کند.

در صورتی که از راننده تخلفاتی مانند سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، توقف در مکان‌های خطرناک، حرکت در مسیر غیرمجاز و سایر رفتارهای نادرست سر بزند، مدیر ناوگان می‌تواند سریعاً رفتار اشتباه راننده را گوشزد کند تا حوادث ناگواری رخ ندهد.

4. اطلاع از دمای مواد شیمیایی به کمک سنسور

یکی دیگر از امکاناتی که ردیاب فراهم می‌کند، امکان نصب سنسورهای مختلف از جمله سنسور دما در آن است. مواد شیمیایی نسبت به دما بسیار حساس هستند و اگر محدوده‌ دمایی مناسب آن‌ها حین حمل حفظ نشود و دما کم و زیاد شود، امکان انفجار آن‌ها وجود دارد.

سنسور دما دقیق‌ترین ابزار برای حفظ دمای ایمن مواد شیمیایی است. در صورتی که دما از محدوده‌ تعیین شده فراتر برود یا پایین‌تر بیاید، ردیاب بلافاصله هشداری را به مدیر کنترل ناوگان و راننده اعلام می‌کند تا علت را بررسی و برای رفع آن اقدام کنند.

علاوه بر سنسور دما، امکان نصب سایر سنسورها مانند سنسور وزن و سنسور لرزش هم روی ردیاب خودرو وجود دارد. این سنسورها کمک می‌کنند تا مواد شیمیایی در ایمنی کامل به مقصد برسند و هیچ گونه خطری برای راننده و سایر مردم رخ ندهد.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

ردیاب برای ماشین برف روب

ردیاب برای شرکت های ترانزیت کالا

5. مسیریابی بهتر به کمک ردیاب

انتخاب یک مسیر خوب و مناسب برای حرکت ماشین حمل‌ونقل مواد شیمیایی اهمیت زیادی دارد. خلوت بودن جاده و کوتاه بودن مسیر کمک می‌کند تا محموله در کمترین زمان ممکن به مقصد برسد و احتمال رخ دادن خطر به حداقل برسد.

مدیر ناوگان به کمک نقشه GPS و ردیاب می‌تواند بهترین مسیر را برای راننده تعیین کند؛ حتی اگر در میانه‌ی مسیر به دلیل تصادف یا هر اتفاق دیگری جاده پُرترافیک بود، مدیر ناوگان می‌تواند به کمک ردیاب مسیر جایگزین را به راننده اعلام کند.

6. دریافت گزارش‌های کامل از ردیاب خودرو

با نصب ردیاب خودرو برای ماشین حمل‌ونقل مواد شیمیایی می‌توان تمامی اطلاعات از میزان مصرف سوخت گرفته تا مسیرهای طی شده را دریافت کرد. این اطلاعات کمک می‌کند که مدیر ناوگان مصرف سوخت را بهینه‌سازی کند، میزان کارکرد هر راننده را بررسی کند، رفتارهای پرخطر را شناسایی کند، مدت زمان رسیدن به مقصد را ارزیابی کند و بسیاری از آمارهای ثبت شده را تحلیل کند. مدیریت و کنترل ماشین‌های سوخت بدون ردیاب خودرو کاری بسیار سخت و تقریبا غیرممکن است.

کلام پایانی

ردیاب خودرو یکی از کاربردی‌ترین تکنولوژی‌های قرن بیست‌ویکم محسوب می‌شود که توانسته جایگاه بسیار خوبی در صنایع مختلف به دست آورد. در این مطلب به نقش و اهمیت وجود ردیاب خودرو برای ماشین‌های حمل‌ونقل مواد شیمیایی پرداختیم و دریافتیم که به دلیل حساسیت بالای حمل مواد شیمیایی، نبود ردیاب خودرو می‌تواند باعث بروز خطرات جدی حین حمل شود. توصیه می‌کنیم که برای حمل ایمن و نظارت دقیق بر رانندگی، بهترین ردیاب خودرو را برای ماشین حمل مواد شیمیایی خریداری کنید.

شرکت وایزر تولید کننده انواع ردیاب خودرو بوده که هرکدام از ویژگی ها و کاربردهای خاص خود برخوردار هستند. جهت دریافت قیمت جی پی اس وایزر و آشنایی با ویژگی های هر یک می توانید به وب سایت این مجموعه مراجعه کنید و یا با کارشناسان وایزر در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE