مزایای استفاده از ردیاب برای پیک موتوری ها

08 تیر ، 1401
گروه تحقیقاتی وایزر

تکنولوژی ردیاب جی پی اس را می‌توان یک فناوری بسیار کاربردی برای اکثر شرکت‌ها، به خصوص سازمان‌های حمل‌ونقل و شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ خدمات پیک، دانست. پیک موتوری‌ها در بعضی مواقع بسته‌های قیمتی و اسناد مهمی را با خود حمل می‌کنند و از یک مشتری به مشتری دیگر می‌رسانند.

از رساندن به موقع غذا و نوشیدنی گرفته تا تحویل صحیح و سالم سندهایی مانند چک بانکی، همگی به اعتبار یک شرکت حمل‌ونقل کالا و قابل اعتماد بودن آن نزد مشتری معنا می‌بخشد. نصب ردیاب جی پی اس بهترین روش برای اعتبار یافتن شرکت‌های پیک نزد مشتریان و نظارت دقیق بر روی رانندگان پیک است.

اما آیا این تنها مزیت استفاده از ردیاب برای پیک‌های موتوری است؟ قطعاً خیر! استفاده از این ابزار کاربردی امکانات متعددی را برای مدیریت ناوگان حمل‌ونقل فراهم می‌کند. در این مطلب با ما در جی پی اس وایزر همراه باشید تا به مزایای استفاده از ردیاب برای پیک موتوری ها بپردازیم.

ردیاب و مزایای استفاده از آن برای پیک موتوریردیاب و مزایای استفاده از آن برای پیک موتوری

ردیاب جی پی اس برای پیک موتوری ها چه مزایایی دارد؟

مهم‌ترین مزایایی که استفاده از ردیاب برای پیک موتوری ها دارد عبارتند از:

1. نظارت بر موقعیت موتور به صورت لحظه‌ای

حتماً برای شما هم پیش آمده که با استفاده از اپلیکیشن‌های سفارش غذا، از یک رستوران غذای مورد علاقه‌یتان را سفارش داده‌اید و بی‌صبرانه منتظر رسیدن غذای لذیذتان هستید و مدام در اپلیکیشن موقعیت پیک موتوری را چک می‌کنید. این دقیقاً خدماتی است که ردیاب جی پی اس به مشتری ارائه می‌دهد و خیال او را از بابت رسیدن به‌موقع غذا راحت می‌کند. البته، این امکان فقط برای مشتری‌ها نیست و مدیر ناوگان هم به موقعیت لحظه‌ای پیک موتوری‌های خود نظارت دارد و می‌تواند زمان تقریبی رسیدن آن‌ها به مقصد را مشاهده کند. این ویژگی ردیاب جی پی اس را می‌توان یک ویژگی کاربردی و مزیتی مهم دانست.

2. افزایش رضایت مشتری

در کسب و کارهایی مانند سامانه‌های حمل و نقل آنلاین و پیک‌های موتوری که به طور مستقیم با مشتریان در ارتباط هستند و به اصطلاح کسب‌وکارهای B2C نامیده می‌شوند، رشد کسب و کار، به طور مستقیم به کیفیت خدمات ارائه شده به مشتری و رضایت او گره خورده است. مشتری‌ای که یک بار از خدمات دریافتی خود رضایت داشته باشد، به احتمال قوی دوباره به سراغ برند شما می‌آید و تجربه‌ی شیرین قبلی را تکرار می‌کند.

علاوه بر این، همه‌ی مدیران ناوگان دوست دارند که با حفظ کیفیت، مدت زمان تحویل سفارش به مشتری را کاهش دهد. زمانی که یک شرکت حمل و نقل از ردیاب GPS روی موتورهای خود استفاده می‌کند، می‌تواند با نظارت لحظه‌ای بر موتور، بهترین، کم‌ترافیک‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر را به او پیشنهاد کند تا کالا و یا بسته به‌راحتی در مدت زمان کم به مشتری برسد.

در صورتی که پیک در رساندن محموله تاخیر داشته باشد، مدیر ناوگان با بررسی موقعیت لحظه‌ای و علّت تاخیر پیک، بلافاصله با مشتری تماس می‌گیرد و زمان تقریبی رسیدن پیک را اعلام می‌کند. همه مشتریان از وجود این امکانات، که به لطف ردیاب جی پی اس به دست می‌آید، قدردانی خواهند کرد. افزایش رضایت مشتری یکی از مزایای استفاده از ردیاب برای پیک موتوری ها است.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

مزایای استفاده از ردیاب برای کشتی

پنج دلیل نیاز دوچرخه‌سواران به جی پی اس دوچرخه

مهمترین مزایای استفاده از ردیاب خودرو برای صنایع پخش و توزیع

3. افزایش امنیت راننده‌ی موتور و وسیله‌ نقلیه او

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از ردیاب برای پیک موتوری ها، افزایش ایمنی موتور و البته امنیت خود راننده‌ موتور است. ردیاب جی پی اس به مدیران این امکان را می دهد تا بر مسیر و محدوده‌ حرکت موتور، میزان سرعت و به طور کلی بر رفتار رانندگان خود نظارت داشته باشند. نظارت بر رفتار راننده با کمک جی پی اس به افزایش ایمنی راننده و موتور کمک می‌کند و به واسطه‌ رانندگی صحیح و ارسال مناسب محموله، رضایت مشتری افزایش می‌یابد.

ضمن این که در موارد اضطراری و زمانی که پیک موتوری در جاده با مشکلی مواجه شده، به راحتی می‌تواند به کمک دکمه SOS ردیاب به مدیر ناوگان اطلاع دهد و کمک فوری درخواست کند. در صورت سرقت موتور نیز، ردیاب با نشان دادن موقعیت لحظه‌ای موتور، کمک می‌کند تا بتوان بلافاصله موتور مسروقه پیدا کرد.

استفاده از ردیاب برای پیک موتوریاستفاده از ردیاب برای پیک موتوری

4. امکان برخورد با ادعاهای جعلی

برخی از افراد به علّت‌های مختلف و با مطرح کردن ادعاهایی مانند دیر رسیدن محموله، سعی در تخریب برند شرکت‌های حمل‌ونقل دارند. یکی از مزایای استفاده از ردیاب جی پی اس، امکان گزارش‌گیری از آن با کمک نرم افزار مدیریت ناوگان است. این کار کمک می‌کند تا شهرت و اعتبار برند حفظ شود و با اتهامات مقابله کند.

5. کاهش مصرف سوخت

هزینه سوخت مهم‌ترین بخش از هزینه‌های شرکت‌های حمل‌ونقل را به خود اختصاص می‌دهد. اکثر شرکت‌های دارای پیک موتوری، برای  مدیریت و کنترل مصرف سوخت موتورها، از ردیاب استفاده می‌کنند. ردیاب GPS با داشتن امکان تعریف محدوده‌ مجاز برای حرکت و سرعت و همچنین نگهداری و تعمیر پیشگیرانه، مصرف سوخت را به حداقل می‌رسانند. مدیر ناوگان با استفاده از داده‌های ردیاب، متوجه می‌شود که علّت بالا بودن مصرف سوخت موتور چیست و با ارائه‌ی راه‌حل، هزینه‌ها را به حداقل می‌رساند.

6. حفاظت از موتور در برابر سرقت

مهم‌ترین کاربرد ردیاب GPS حفاظت از انواع وسایل‌نقلیه در برابر سرقت است. این موضوع در مورد موتورهایی که برای ارسال کالا و بسته استفاده می‌شوند هم صدق می‌کند. زمانی که ردیاب را بر روی موتور نصب کنید، در صورتی که سارق به موتور ضربه بزند یا آن را روشن کند، بلافاصله هشداری به صاحب موتور و مدیر ناوگان به صورت پیامک ارسال می‌شود.

حتی اگر موتور به سرقت رفته باشد، با کنترل موقعیت لحظه‌ای آن روی نقشه، می‌توان خیلی سریع موتور مسروقه را پیدا کرد. ضمن این که برخی از بهترین ردیاب‌های بازار، از جمله ردیاب‌های وایزر، این امکان را به کاربر می‌دهند که تنها با ارسال یک فرمان پیامکی خاموش‌کننده به ردیاب، بتوانند از راه دور موتور در حال حرکت را خاموش کنند. نصب ردیاب بر روی موتورهای پیک بهترین راه در برابر سرقت موتور و حتی بسته‌هایی است که داخل باکس پیک قرار دارند و ممکن است همراه موتور به سرقت بروند.

مزایای استفاده از ردیاب برای پیک موتوریمزایای استفاده از ردیاب برای پیک موتوری

کلام پایانی در مورد مزایای استفاده از ردیاب برای پیک موتوری ها

ردیاب را می‌توان از بهترین تکنولوژی‌های اختراع شده‌ی انسان قرن بیستم نامید. این فناوری در بسیاری از مشاغل، از جمله افرادی که به عنوان پیک موتوری در سطح شهر فعایت دارند، کاربردی است. حفاظت از موتور در برابر سرقت، افزایش ایمنی، کاهش مصرف سوخت، افزایش رضایت مشتری و امکان ردیابی لحظه‌ای کالا بر روی نقشه از جمله مزایای استفاده از ردیاب برای پیک موتوری‌ها است که در این مطلب به طور کامل به آن‌ها اشاره کردیم.

اگر قصد خرید یک ردیاب خوب برای پیک موتوری‌های خود را دارید، ردیاب‌ وایزر یکی از بهترین گزینه‌ها هستند. این ردیاب‌ها قابلیت ردیابی آنلاین بر بستر پیامک و اینترنت، قابلیت متوقف کردن وسیله‌ی نقلیه از راه دور، قابلیت ارائه هشدار شوك و لرزش وسیله‌ی نقلیه، قابلیت موقعیت‌یابی بر روی نقشه به‌صورت لحظه‌ای و قابلیت‌های حرفه‌ای دیگری دارند که آسایش و امنیت را برای پیک‌های موتوری به همراه خواهد داشت.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE