آشنایی با ویژگی‌های ردیاب خودرو سی کراس

14 بهمن ، 1400
گروه تحقیقاتی وایزر

خودروی شاسی بلند دانگ فنگ H30 Cross در سال 2011 برای اولین بار توسط شرکت چینی فنگشن (Fengshen) معرفی شد. شرکت ایران خودرو در فروردین سال 1395 پیش فروش این خودرو را شروع کرد؛ به دلیل بازه‌ی قیمتی مناسب آن و برخی ویژگی‌ها و امکانات رفاهی این خودرو در مقایسه با دیگر محصولات این شرکت، در حال حاضر تقاضا برای خرید خودرو سی کراس افزایش یافته است.

خودرو اچ سی کراس با وجود برخورداری از تجهیزات رفاهی مطلوب، اما همچنان ضعف‌هایی هم دارد. نبود سیستم ایمنی و ضد سرقت مطمئن در این خودرو در کنار حرفه‌ای و به روزتر شدن هر روزه سارقین در مهار سیستم دزدگیر، باعث شده است که صاحبان خودرو اچ سی کراس بیش از پیش به نصب ردیاب در ماشین خود نیاز پیدا کنند. با ما در این مطلب همراه باشید تا با مطمئن‌ترین روش پیشگیری از سرقت خودرو و ویژگی‌های ردیاب سی کراس آشنا شوید.

ردیاب مناسب برای خودروی سی کراسردیاب مناسب برای خودروی سی کراس

مختصری درباره سیستم ایمنی خودور سی کراس

سیستم‌های ایمنی خودروهایی که داخل ایران به فروش می‌رسند معمولاً قوی نیست و ماشین سی کراس نیز از این قاعده مستثنی نیست. متاسفانه یکی از ضعف‌های خودرو اچ سی کراس، نبود استانداردهای لازم در سیستم ایمنی آن است. اگرچه این خودرو از امکانات سیستم ایمنی برخوردار است، اما این امکانات برای جلوگیری از سرقت آن کافی نیست، زیرا سارقین با روش‌های خنثی کردن این سیستم‌های ایمنی آشنا هستند. از میان امکانات ایمنی خودروی سی کراس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر)؛
  • کیسه‌ی هوای ایمنی راننده و سرنشین
  • قفل میکروسوییچی درب‌ها؛
  • سنسور ایمنی دنده عقب؛
  • ترمز ضد قفل؛
  • سیستم الکترونیکی توزیع نیروی ترمزها (ABS+EBD).

خودرو سی کراس از 5 ستاره استاندارد C-NCAP موفق به دریافت تنها 3 ستاره شد که در مقایسه با دیگر خودروهای چینی، عملکرد بسیار ضعیفی داشته است و موجب نگرانی خاطر خریداران این ماشین شده است. پس راه حل چیست؟ در ادامه با بهترین روش جلوگیری از سرقت خودروی سی کراس، یعنی استفاده از ردیاب، آشنا خواهیم شد.

سیستم ایمنی خودروی سی کراسسیستم ایمنی خودروی سی کراس

نقش ردیاب در پیشگیری از سرقت خودرو اچ سی کراس

با توجه به این که سیستم دزدگیر خودرو نقص‌هایی دارد و سارقان به راحتی می‌توانند عملکرد آن را مختل کنند، صاحبان خودرو به دنبال راه‌هایی مطمئن‌تر برای حفظ امنیت وسیله نقلیه خود هستند. به همین علت است که امروزه ردیاب خودرو به پر طرفدارترین ابزار امنیتی وسایل‌نقلیه در بین کاربران تبدیل شده است.

دستگاه ردیاب با استفاده از فناوری جی پی اس می‌تواند با برقراری ارتباط با ماهواره، اطلاعات و موقعیت خودرو را به صورت لحظه به لحظه، آنلاین و یا آفلاین، برای صاحب خودرو ارسال کند. این ویژگی کارآمد دستگاه ردیاب منجر به استفاده‌ی انبوه از آن در صنعت ناوبری و سیستم امنیتی وسایل نقلیه شده است. دستگاه جی پی اس یا ردیاب علاوه بر قابلیت موقعیت‌یابی لحظه‌ای خودرو، کاربردهای مهم دیگری هم دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • امکان نظارت و خاموش کردن خودرو از راه دور با ارسال پیامک یا از طریق اپلیکیشن وجود دارد.
  • به وسیله‌ی ردیاب می‌توان گزارش کاملی از مسافت دقیق پیموده شده، زمان توقف و حرکت و سرعت حرکت را به دست آورد و عملکرد خودرو را کنترل نمود.
  • در صورت روشن شدن غیرمجاز خودرو، ردیاب هشداری برای مالک خودرو ارسال می‌کند.
  • با استفاده از ردیاب می‌توان محدوده‌ی سرعت و محدوده‌ی جغرافیایی برای حرکت خودرو تعریف کرد؛ در صورت تخطی از محدوده‌ی تعیین شده، صاحب خودرو هشداری از طرف ردیاب دریافت خواهد کرد.
  • در ردیاب‌های دارای میکروفون و قابلیت شنود، در صورت تمایل می‌توان با ارسال پیامک به ردیاب، صدای داخل خودرو را شنید.

چنین امکانات و کاربردهایی در دستگاه ردیاب باعث اطمینان خاطر مالکان خودرو شده و دلیل محبوبیت بیش از پیش این محصول است.

دیگر مقالات وایزر را در این بخش دنبال نمایید

ردیاب جک S5، مهمترین راه ضد سرقت کردن ماشین

راهنمای خرید بهترین جی پی اس خودرو برای نیسان وانت

ردیاب خودروی مناسب برای ماشین ساینا و ویژگی ها و مشخصات آن

انواع ردیاب خودرو و بهترین ردیاب جی پی اس برای سی کراس

هنگامی که اقدام به خرید ردیاب خودرو سی کراس می‌کنید، با انتخاب‌های متعددی روبه‌رو می‌شوید. دستگاهی برای ردیاب سی کراس مناسب است که ویژگی‌هایی را از جمله مکان‌یابی جغرافیایی دقیق، آنتن‌دهی قوی و مناسب، امکان گزارش‌گیری از مسافت طی شده، نصب آسان، امکان خاموش کردن خودرو از راه دور، قابلیت شنود و ... داشته باشد. در ادامه این مطلب، سعی داریم تا با ارائه اطلاعات کافی درباره انواع ردیاب و کاربردهای آن‌ها، پروسه انتخاب ردیاب سی کراس را برای شما آسان‌تر کنیم.

1. ردیاب‌های سیمی برای خودرو سی کراس

ردیاب سیمی، همان‌طوری که از اسم آن مشخص است، از طریق سیم‌کشی داخل خودرو نصب می‌شود و از برق خودرو به عنوان منبع تامین انرژی استفاده می‌کند. این نوع ردیاب از عملکرد مناسبی در موقعیت‌یابی و دیگر کاربرد‌های دستگاه‌های ردیاب برخوردار است.

از آن‌جایی که ردیاب سیمی سی کراس از برق خودرو تغذیه می‌کند و نیازی به شارژ شدن ندارد، مالکان خودرو می‌توانند بدون نگرانی از تمام شدن شارژ ردیاب و خاموش شدن آن از مزایای ردیاب بهره ببرند. توجه داشته باشید که نصب این ردیاب، کاری تخصصی است و باید توسط نیروی مجرب انجام شود.

2. ردیاب‌های بی سیم برای خودرو اچ سی کراس

ردیاب مگنتی یا آهنربایی، که به ردیاب بی‌سیم شهرت دارد، نوعی دیگر از ردیاب‌های محبوب است که با داشتن آهنربایی قوی به خودرو وصل می‌شود و موقعیت‌یابی دقیقی را ارائه می‌دهد. این نوع ردیاب به دلیل نصب آسان آن و عدم نیاز به سیم‌کشی مورد توجه مشتریان قرار گرفته است. اما باید در نظر داشت که منبع انرژی این ردیاب باتری آن است؛ باتری‌های ردیاب مگنتی بسیار قوی هستند و از طول عمر بالایی برخوردارند اما با این وجود باید میزان شارژ آن را کنترل کرد تا از خاموش شدن ردیاب جلوگیری شود؛

اگرچه ردیاب‌ها پیش از اتمام باتری هشداری به صاحب خودرو ارسال می‌کنند تا باتری در اسرع وقت شارژ شود. یکی دیگر از دلایل محبوبیت ردیاب‌های آهنربایی، قابلیت کار کردن آن در شرایط آب و هوایی مختلف است؛ این نوع ردیاب تحت تاثیر رطوبت هوا و گرد و غبار قرار نمی‌گیرد و اطلاعات را همچنان بدون اختلال و دقیق ارسال می‌کند. ردیاب مگنتی کیفیت ساخت بالایی دارد و با ضربه یا سرعت بالای ماشین آسیب نمی‌بیند و کنده نمی‌شود.

3. ردیاب‌های دیاگی برای اچ سی کراس

ردیاب‌های دیاگی یا OBD نوعی دیگر از ردیاب‌های موجود در بازار هستند که با اتصال به قسمت داخلی خودرو و بدون نیاز به سیم‌کشی شروع به فعالیت و موقعیت‌یابی می‌کنند. از مزایای این نوع ردیاب می‌توان به عملکرد مناسب در شرایط آب و هوایی مختلف، امکان عیب‌یابی فنی خودرو، اندازه کوچک و قابلیت مخفی شدن و قیمت مناسب آن اشاره کرد. برخی از ردیاب‌های دیاگی به قابلیت شنود نیز مجهز هستند؛ به کمک این ویژگی می‌توان صداهای داخل یا اطراف خودرو را به راحتی شنید.

4. ردیاب‌های فندکی اچ سی کراس

این نوع دستگاه هم می‌تواند انتخاب مناسبی برای ردیاب سی کراس باشد. ردیاب‌های فندکی، مانند ردیاب‌های مگنتی، قابلیت نصب آسانی دارند و با وصل شدن به پورت فندک کار می‌کنند. این نوع ردیاب به دلیل اتصال آسان، کوچک و مخفی بودن و برخورداری از قابلیت شنود جزو بهترین ردیاب‌ها برای نصب در خودرو است.

انواع ردیاب مناسب برای خودروی سی کراسانواع ردیاب مناسب برای خودروی سی کراس

قیمت ردیاب سی کراس چقدر است؟

قیمت ردیاب سی کراس به عوامل مختلفی از جمله برند و نوع دستگاه، کیفیت ساخت ردیاب، گارانتی، پشتیبانی محصول و امکانات جانبی آن بستگی دارد. به همین دلیل قیمت مشخصی برای ردیاب سی کراس نمی‌شود ارائه کرد. بنابراین، باید پس از تحقیق و بررسی کافی و انتخاب ردیاب دلخواه با توجه به خودرو و شرایط خود، در مورد هزینه آن از نمایندگی فروش ردیاب سوال کنید.

کلام پایانی

همانطور که گفته شد، اچ سی کراس به دلیل قیمت مناسب آن، به تازگی به یکی از ماشین‌های پرطرفدار شرکت ایران خودرو تبدیل شده است. با توجه به افزایش روزافزون سرقت خودرو به دلیل افزایش قیمت‌ها، بی‌نقص نبودن سیستم امنیتی اچ سی کراس و کافی نبودن دستگاه دزدگیر برای جلوگیری از دزدیده شدن ماشین، خرید دستگاهی کاربردی مثل ردیاب و موقعیت‌یاب ضروری به نظر می‌رسد. توصیه می‌شود تا با نصب دستگاه ردیابی با کیفیت و مقرون به صرفه، دغدغه و نگرانی‌ها را از به سرقت رفتن ماشین خود به حداقل برسانید. 
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE