مزایا و معایب دزدگیر تصویری خودرو چیست

01 دی ، 1400
گروه تحقیقاتی وایزر

خودرو و موتورسیکلت برای همه‌ی ما وسیله‌ای قیمتی و ارزشمند محسوب می‌شود. به همین دلیل، در صورتی که مالک خودرو یا موتورسیکلت و یا سایر وسایل‌نقلیه باشیم، همواره دغدغه‌ی حفظ آن‌ و جلوگیری از سرقت آن را داریم. با این حال سرقت خودرو یکی از رایج‌ترین سرقت‌ها در اکثر کشورهای دنیاست.

تولیدکنندگان ابزارهای ضد سرقت برای رفع دغدغه‌ی صاحبان خودرو، روش‌ها و دستگاه‌های ضد سرقت خودروی گوناگونی را عرضه کرده‌اند. دزدگیر تصویری یکی از روش‌های جلوگیری از سرقت خودرو و موتورسیکلت است. اما دزدگیر تصویری خودرو چگونه از سرقت خودرو جلوگیری می‌کند؟ مزایا و معایب دزدگیر تصویری خودرو چیست و بهترین دزدگیر تصویری ماشین کدام است؟

اگر شما هم در میان انواع دزدگیر خودرو تصمیم به خرید نوع تصویری آن گرفته‌اید اما اطلاعات کاملی در خصوص این ابزار ضد سرقت ندارید، با ما در این مطلب همراه باشید تا بیشتر با مزایا و معایب دزدگیر تصویری خودرو آشنا شویم.

ریموت دزدگیر تصویری خودروریموت دزدگیر تصویری خودرو

آشنایی با انواع بهترین ابزارهای ضد سرقت خودرو

ابزارهای ضد سرقت ماشین به طور کلی به دو دسته‌ی تجهیزات مخفی و تجهیزات قابل مشاهده تقسیم می‌شوند. تجهیزات مخفی ضد سرقت آن دسته از ابزارهایی هستند که از دید سارق پنهان هستند و تنها صاحب خودرو است که از وجود آن‌ها اطلاع دارد مانند ردیاب جی پی اس خودرو.

این دسته از تجهیزات ضد سرقت عملکرد بسیار قوی‌ای دارند و حتی پس از سرقت خودرو نیز امکان ردیابی و موقعیت‌یابی خودروی مسروقه وجود دارد. تجهیزات آشکار ضد سرقت قابلیت مشاهده شدن دارند و می‌توانند یا سرقت را به تاخیر بیندازند و یا مانع از سرقت خودرو شوند. مهم‌ترین ابزارهای ضد سرقت ماشین عبارتند از:

  • ردیاب جی پی اس ماشین؛
  • انواع دزدگیر خودرو؛
  • قفل فرمان؛
  • قفل پدال؛
  • قفل کاپوت؛
  • قفل چرخ.

پیشرفته‌ترین ابزار ضد سرقت خودرو، ردیاب جی پی اس است که در سایر مقالات در مورد نحوه‌ی کار و کاربردهای آن صحبت کردیم. در ادامه به بررسی دزدگیر تصویری خودرو و مزایا و معایب آن می‌پردازیم.

آشنایی با انواع بهترین ابزارهای ضد سرقت خودروآشنایی با انواع بهترین ابزارهای ضد سرقت خودرو

آشنایی با انواع دزدگیر خودرو

دزدگیرهای خودرو به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  1. دزدگیر معمولی
  2. دزدگیر تصویری

دیگر مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش دنبال نمایید

استفاده از GPS خودرو چه مزایا و معایبی دارد؟

دکمه SOS چیست و چه کاربردهایی در ردیاب دارد

ردیاب جی پی اس مناسب چه نوع خودروهایی است؟

دزدگیر معمولی (دزدگیر ساده)

این دزدگیرها رایج‌ترین نوع ابزار ضد سرقت هستند و به دلیل قیمت ارزان، بسیاری از افراد از آن به عنوان ارزان‌ترین ابزار ضد سرقت خودرو استفاده می‌کنند. اما این دزدگیرها محدودیت‌های بسیاری دارند و از طرفی کارایی ضد سرقتی آن‌ها این روزها از بین رفته است؛ زیرا سارقین راه‌های از کار انداختن این دزدگیرها را یاد گرفته‌اند.

از سوی دیگر، دزدگیرهای معمولی فقط در زمان سرقت نیست که سر و صدا می‌کنند و هشدار می‌دهند؛ گاهی صدای اطراف (مانند صدای رد شدن هواپیما) یا برخورد عابرین با خودرو نیز باعث سروصدای دزدگیر می‌شود. در واقع، هشدارهای این دزدگیر در بسیاری از موارد کاذب است و به همین دلیل صاحب خودرو ناچار است برای جلوگیری از سر و صداهای کاذب، دزدگیر را غیر فعال کند.

دزدگیر سادهدزدگیر ساده

بسیاری از سارقین خودرو از همین هشدارهای کاذب دزدگیر معمولی سوءاستفاده می‌کنند و با چندین بار ضربه زدن به خودرو صدای آژیر دزدگیر را بلند می‌کنند. صاحب خودرو که نگران مزاحمت برای همسایه‌ها می‌شود، دزدگیر را خاموش می‌کند و همین کار باعث سرقت آسان‌تر خودرو می‌شود. به همین دلیل، دزدگیر ساده را نمی‌توان ابزاری مناسب برای جلوگیری از سرقت خودرو دانست.

دزدگیر تصویری

دزدگیر تصویری یکی از ابزارهای ضد سرقت خودرو است که بعد از دزدگیرهای معمولی به بازار عرضه شد. این دزدگیر عملکرد پیشرفته‌تری نسبت به دزدگیرهای معمولی دارد و از سنسورهای مختلفی تشکیل شده است که در قسمت‌های مختلف خودرو نصب می‌شود. با نصب این دزدگیر، صاحب ماشین می‌تواند وضعیت خودرو را از طریق مانیتور به صورت ریموت مشاهده کند.

برای مثال در صورتی که سارق اقدام به باز کردن یکی از درب‌های ماشین کند یا صندوق عقب خودرو را باز کند، صاحب ماشین هشداری را از طریق ریموت کنترل دزدگیر دریافت می‌کند. این دزدگیر بر پایه‌ی فناوری بلوتوث و اف ام قرار دارد. به دلیل استفاده از فناوری بلوتوث، دزدگیر تصویر برد محدودی دارد و با فاصله گرفتن از خودرو نمی‌توان متوجه سرقت آن شد. در ادامه با مزایا و معایب این ابزار ضد سرقت آشنا می‌شویم.

دزدگیر تصویریدزدگیر تصویری

مزایای دزدگیر تصویری خودرو

همان طور که اشاره کردیم، دزدگیرهای معمولی قابلیت لازم برای جلوگیری از سرقت خودرو را ندارند. اما دزدگیرهای تصویری اگرچه نسبت به ردیاب‌های جی پی اس خودرو ضعیف‌تر هستند و محدودیت‌های زیادی دارند اما توانسته‌اند به دلیل مزایای خود، عملکرد قابل قبول‌تری را نسبت به دزدگیرهای معمولی داشته باشند. از مهم‌ترین مزایای نصب دزدگیر تصویری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مجهز بودن به صفحه‌ی نمایش و مطلع شدن صاحب خودرو از اتفاقاتی که برای خودرو رخ می‌دهد (مانند باز شدن درب ماشین یا صندوق عقب)؛
  • امکان کنترل از راه دور ماشین (در محدوده‌ی تحت پوشش بلوتوث) و رفع مشکل؛
  • نمایش علت هشدار (برای مثال علامتی که برای وارد شدن ضربه به ماشین نشان داده می‌شود با علامت باز شدن درب ماشین متفاوت است)؛
  • مجهز بودن به سنسورهای مختلف در قسمت‌ها مختلف ماشین.

مزایای دزدگیر تصویری خودرومزایای دزدگیر تصویری خودرو

دزدگیر تصویری علاوه بر هشداردهی‌ها، امکانات دیگری مانند قفل کودک نیز دارد؛ همچنین در صورتی که سرعت خودرو بیش از حد مجاز باشد، تمامی درب‌های ماشین به صورت خودکار قفل می‌شوند. همچنین به کمک دزدگیر تصویری ماشین می‌توانید بخاری خودرو را قبل از سوار شدن ماشین روشن کنید تا هوای داخل خودرو در فصل زمستان گرم و لذت‌بخش شود. خرید یک دزدگیر تصویری خوب برای ماشین کمک می‌کند تا ایمنی بیشتری برای ماشین ایجاد شود و صاحب خودرو کنترل بیشتری بر روی ماشین در برابر سرقت داشته باشد.

معایب دزدگیر تصویری خودرو

اگرچه دزدگیر تصویری خودرو مزایایی برای جلوگیری از سرقت خودرو دارد اما این دستگاه محدودیت‌هایی هم دارد که باید در زمان خرید دزدگیر تصویری آن‌ها را مد نظر قرار داد. مهم‌ترین معایب نصب دزدگیر تصویری ماشین عبارتند از:

  • از کار افتادن دزدگیر با قطع اتصال آن از سیستم برق خودرو (این کار برای سارقین نسبتاً آسان است)؛
  • محدودیت در برقراری ارتباط به دلیل مبتنی بودن این دستگاه بر بلوتوث؛
  • یکسان بودن صدای هشدار دزدگیر برای تمامی ماشین‌ها و امکان تشخیص ندادن صاحب خودرو؛
  • قیمت بالا نسبت به کارایی و امکانات.

معایب دزدگیر تصویری خودرومعایب دزدگیر تصویری خودرو

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که حتی بهترین و گران‌ترین دزدگیرهای تصویری خودرو نیز ممکن است توسط سارقین شناسایی شوند و به راحتی با قطع سیم آن‌ها، عملکردشان متوقف شود. این موضوع در مورد ردیاب‌های خودرو صادق نیست زیرا در قسمتی از ماشین به دور از چشم سارق نصب می‌شوند و یافتن آن‌ها برای سارقین کار آسانی نیست. حتی اگر ردیاب از خودرو جدا شود هم هشداری برای صاحب خودرو ارسال می‌شود.

میزان برد دزدگیر تصویری خودرو چقدر است؟

میزان برد دزدگیر تصویری با توجه به میزان کیفیت دزدگیر و برند آن متفاوت است اما معمولاً این دزدگیرها تا 1 کیلومتر برد دارند. برای مثال، اگر خودرویتان را در محلی پارک کرده‌اید و برای خرید به داخل پاساژ رفته‌اید، اگر در محدوده 1 کیلومتری از ماشین قرار داشته باشید، به محض باز شدن درب ماشین هشداری را دریافت می‌کنید و می‌توانید از طریق مانیتور دزدگیر وضعیت خودرو را مشاهده کنید.

کلام پایانی

حفظ امنیت خودرو و جلوگیری از سرقت آن یکی از دغدغه‌های همیشگی صاحبان خودرو است. روش‌های جلوگیری از سرقت خودرو که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم، کمک کرده تا بتوان امنیت خودرو را افزایش داد. در این مطلب با دزدگیر تصویری به عنوان یکی از ابزارهای ضد سرقت خودرو آشنا شدیم و مزایا و معایب آن را بررسی کردیم.

دزدگیرها به دلیل محدودیت‌هایی که دارند ابزارهای ضد سرقتی قوی محسوب نمی‌شوند. بهتر است از دزدگیرها در کنار ردیاب جی پی اس استفاده کرد تا با خیالی آسوده و دور از نگرانی به سرقت رفتن خودرو، آن را در هر مکانی پارک کرد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
raychat
6LfYIyAaAAAAAGKas2CtyAh2o8zQXe5xPqZFEPwE